www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Kabát, sapka megvan, de milyen legyen a cipő? – Ford...

Kabát, sapka megvan, de milyen legyen a cipő? – Ford Kuga Titanium X 2.5l FHEV FWD

  • Szőnyi Zoltán
  • december 01, 2021
  • Komment

Néha nem is olyan egyszerű a fenti kérdés és jó pár percet elgondolkozunk rajta, hogy vajon aztán melyik ruhadarab illik hozzánk a leginkább. Majd eljön az autóvásárlás ideje és ugyan a színéről hosszasan vagyunk képesek lamentálni, de azon, hogy melyik meghajtással válasszuk, azon sokszor gyorsan túllépünk. Vagy ha nem is így teszünk, akkor kizárólag az abban a pillanatban rendelkezésre álló anyagi lehetőségek alapján döntünk. Pedig ez egy rendkívül fontos kérdés és sokkal személyesebb, mint azt gondolnánk.

Az elmúlt egy év alatt immáron ez a harmadik Ford Kuga, amelyik nálunk járt. Teszteltük a plug-in hybrid (azaz a konnektoros hybrid változatot), valamint a mild-hybrid dízel kivitelt. A most nálunk vendégeskedő full hybrid, alias FHEV változat pedig az a bizonyos hybrid kivitel, amelyikkel leginkább a Toyotáknál találkozhatunk. Itt ugyan nem jár a zöld rendszám, de rengeteg olyan szempont van, amely miatt ez lehet az előnyös választás valakinek. Ez utóbbi pedig a Kuga, és valószínűleg bármelyik más típusú autó esetében is rendkívül meghatározó döntés.


Ahány Kuga, annyi érzést hozott fel belőlem, ami semmi másra nem enged következtetni, csak arra, hogy a meghajtás és a felszereltség Kiválasztása rendkívül fontos. Nagyban meg fogja határozni sok éves viszonyunkat az autóval.  
Kezdem a saját negatív tapasztalatommal és következtetéssel, ami a most tesztelt autó esetében számomra kulcsfontosságú lenne, hogy miért ne pont ezt. Apróságnak tűnhet és gyakran erre a kérdésre nem fektetünk, nagyon hibásan, kellő energiát. A most tesztelt Titanium X felszereltség ülése számomra teljesen kényelmetlen volt. Szinte semmi oldaltartása nincsen, rövid és kényelmetlen a teljes ülőfelület. Egyáltalán nem volt ilyen jellegű észrevételem az ST-Line kivitel esetében, ahol némileg másfajta a kínált ülés. Tehát javaslom, hogy többek között ezzel is foglalkozzunk, mielőtt egy autó mellett döntünk. Nem lehet rápillantással ilyet megállapítani. És akárhogy is van, az autóban a legtöbbet ülő helyzetben leszünk, a kormányt fogjuk markolászni, tehát ezek nagyon is fontos szempontok.
Ha ebből az aspektusból vizsgáljuk a Ford konfigurátort, akkor látható, hogy más-más fajta üléseket kínál Titanium, ST-Line és a Vignale szinteken. Az X-szel bővített felszereltség esetében pedig plusz bőrrel teszi feltűnőbbé az adott formát.

Ha elvonatkoztatunk az ülőfelülettől, amely könnyedén lehet, hogy csak az én testalkatommal nem volt komform, a Kuga belső tere meglehetősen tágas és kiválóan alkalmas akár 5 felnőtt szállítására. Bár középen hátul a lehajtható könyöktámasz miatt hosszútávon kényelmetlen. A csomagtér mérete is ideális, hiszen közel 600 liter űrtartalom komolyabb kompromisszumok nélkül képes elnyelni a csomagokat.
Szintén nagyon pozitív, hogy a belső tér kialakításánál figyelembe vették, hogy az autóban adott esetben sok időt töltünk, így a különböző holmik elhelyezésére rengeteg pakolásra alkalmas teret alakítottak ki. Hátul is van természetesen USB kimenet, pohártartó és remek térérzet.

A vezető körül a műszeregységek, kezelőszervek jól áttekinthetőek. A teljesen digitális műszerfal ezen felül még szép grafikával is rendelkezik. A középső úgynevezett infotainement kijelző grafikájáról ez ugyan nem mondható el, de áttekinthetőség és kezelhetőség szempontjából itt sincsen probléma. Nem beszélve arról, hogy a telefonunk kitükrözhető rá, így a grafikát már a legtöbb esetben nem a gyári látvány szolgáltatja.

A választás legkritikusabb része nem más, mint a széles motorkínálatból kitalálni, hogy melyik számunkra a legmegfelelőbb. Csábító lehet a plug-in változat (PHEV) mellett való döntés, hiszen ez a legtrendibb mostanában, és még zöld rendszám is jár hozzá, ami további kedvezményekre jogosít. Hogy meddig lesz ez így, azt ugye nem tudhatjuk, hiszen elindult egy tendencia, hogy a parkolási díjak kizárólag a teljesen elektromos autók számára lesznek díjmentesek. De úgy vélem, hogy ezen kedvezmény és a divat nem elegendő egy döntés meghozatalakor. Egyfelől a PHEV jelentős felárral rendelkezik az alkalmazott technológia és nem utolsó sorban a rengeteg akkumulátor miatt, így fontos utána kalkulálni, hogy valaha az életben be fogjuk-e tudni hozni ezt a beruházást. Másfelől pedig a PHEV rendkívül macerás dolog, ha spórolni szeretnénk vele. Nem lehetetlen dolog természetesen folyamatosan töltögetni egy autót, de a korábbi, hagyományos autókhoz képest alaposan meg kell változtatni a szokásainkat. Töltés minden lehetséges pillanatban, hiszen az egy töltéssel való tiszta elektromos közlekedés 70 kilométer (ami egyébként feltűnően jó a Ford esetében) a PHEV Kugánál. Végül, de nem utolsó sorban pedig az a véleményem, hogy az vegyen plug-in autót, aki otthon vagy a munkahelyén, ahol sokat áll az autó, tud tölteni. Utcai töltőn napi rendszerességgel ilyen meghajtású autót tölteni bohóckodás és még drága is. Persze egy mozinál, vagy bevásárlás alatt nem szabad kihagyni a lehetőséget, de ez nem napi, életvitelszerű megoldás.

A most tesztelt FHEV azaz full hybrid kivitelhez ugyan nem jár zöld rendszám, nem képes az autó önerőből 60-70 kilométer megtételére tisztán elektromosan, viszont cserébe tud megannyi mást. Az Atkinson rendszerű 2,5 literes benzinmotort folyamatosan támogatja egy villanymotor, így összteljesítményük 190 lóerő. Az egész rendszert egy fokozatmentes automata fogja össze, illetve a rendszer mindig önállóan dönt arról, hogy milyen erőforrás működtesse az autót. Ez 30 km/h óráig lehet elektromotor, de adott esetben tisztán a benzinüzemű erőforrás dolgozik, vagy például intenzív gyorsításkor mind a kettő.

     
Az eredmény az, hogy az FHEV mindenféle probléma, napi macera nélkül tud 5 liter alatti fogyasztást a városban, illetve autópályán is takarékosabb, mint egy PHEV, hiszen nem cipel magával annyi akkumulátort.  A tesztelés alatt vegyes használat mellett 6,7 literes átlaggal közlekedtünk dinamikus használat mellett.

A Kuga egy divatos formájú autó, ideális méretével bármilyen körülmények között képes szolgálni a használója igényeit. De fontos, hogy a megfelelő cipőt válasszuk ki a kabáthoz.

 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

@motorhang Ford Kuga Hybrid #ford #fordkuga #fordkugahybrid #fordhybrid #kugahybrid #hybrid #hybriddrive #foryou ♬ Relax - Frankie Goes To Hollywood
  • Ford Kuga 2021 Ford Kuga FHEV teszt Ford Kuga Titanium X 2.5 FHEV FWD teszt kuga 2021 Kuga full hybris teszt Kuga hybrid teszt kuga teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Attól, hogy nem fiatal, még ne írjuk le – Ford Kuga 2.5l Plug-In Hybrid AT FWD
    Attól, hogy nem fiatal, még ne írjuk le – Ford Kuga 2.5l Plug-In Hybrid AT FWD
    • Négykeréken
    Mint a jó bor - Ford Kuga ST-Line FHEV
    Mint a jó bor - Ford Kuga ST-Line FHEV
    • Négykeréken
    Kabát, sapka megvan, de milyen legyen a cipő? – Ford Kuga Titanium X 2.5l FHEV FWD
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Attól, hogy nem fiatal, még ne írjuk le – Ford Kuga 2.5l Plug-In Hybrid AT FWD
    Attól, hogy nem fiatal, még ne írjuk le – Ford Kuga 2.5l Plug-In Hybrid AT FWD

    A harmadik generációs Kuga nem először vendégeskedik nálunk és attól függetlenül, hogy a kor már meglátszik rajta, ügyesen állja a sarat a rengeteg versenytárssal szemben. Határozottan pozitív élményeket kaptunk a kompakt méretű SUV-tól. Tágas, praktikus belső tere, széles motor és felszereltség kínálata pedig továbbra is vonzó a vásárlók körében.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Mint a jó bor - Ford Kuga ST-Line FHEV
    Mint a jó bor - Ford Kuga ST-Line FHEV

    Sokadik alkalommal jár nálunk a modellciklus felénél tartó Ford Kuga. Határozottan pozitív élményeket kaptunk a kompakt méretű SUV-tól. Tágas, praktikus belső tere, modern formavilága és széles motor és felszereltség kínálata láthatóan egyre szélesebb körben válik népszerűvé.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok