www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE

Négykeréken

Olyan, mint a Citroën általában. Nonkonformista! – Citroën C5 X Feel Plus 1.2l

Négykeréken

Tisztán elektromos időtöltés – Volvo C40 Recharge

Négykeréken

A kínai újév – MG ZS 1.5 Comfort+

Négykeréken

Két lépést előre és egyet sem hátra – Mercedes-Benz GLC Offroader 220d 4MATIC

Négykeréken

What else – Kia Niro PHEV Platinum

Négykeréken

Év Autója 2023 - Jeep Avenger

Hírek

Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i

Négykeréken
  1. Négykeréken
  2. Jó lesz-e számára a csillagok állása? – 2022 Opel...

Jó lesz-e számára a csillagok állása? – 2022 Opel Astra 1,5 dízel Elegance

  • Szőnyi Zoltán
  • november 05, 2022
  • Komment

Rengeteg szám kavarog a fejemben az Opel Astraval kapcsolatban. Elsőként az 1991, hiszen ekkor jelent meg Astra néven a Kadett utódja. Hatodik generáció, hiszen a mostani modell itt tart a sorban, a betűjele pedig L lett. És ott van még a hármas szám is, hiszen az Opelt immáron a harmadik cég birtokolja, amióta ez a típus létezik. A Stellantis cégcsoport stratégiája egészen jól kézzelfogható az Opellel kapcsolatban, így a kilátások biztatóak lehetnek.

A mondás, hogy egyetlen dolog nem változik, az maga a változás, az Opel Astrára igaz a leginkább. De a változások mögött mindig a funkcionalitás és az Opel által megtestesített német letisztult formavilág és értékek voltak jelen. Nem túlzás kimondani, hogy a kilencvenes évek egyik legismertebb/legelismertebb autója az Astra volt. Ha valaki eljutott oda a céges hierarchiában, hogy kapott egy Astrát, az már érezhette, hogy rendben van minden. A nagyfőnök persze jobbal járt akkor is, de az Astra F, majd az idő múlásával a G és H Astrák benépesítették a hazai utakat.


Aztán történt valami, illetve nem is egyvalami (ebbe most kár belemenni hosszan) és a végeredmény az lett, hogy szépen-lassan kikopott az új Astrák nagyfölényű aránya, elfogyott a lendület. Átvették a szerepét más márkák, leginkább az Octavia, de sok egyéb típus is komolyat hasított az egykori piacvezető képzeletbeli tortájából. Vajon szerencsés-e most a csillagok állása az Astrának, tündökölhet-e az Astra korábbi fényében?

A leginkább az a zseniális az új Astrában, hogy bár a fő szerkezeti elemek teljesen azonosak a Stellantis többi modelljével, mint a DS4-gyel vagy a Peugeot 308-cal. A külső jegyek egyszerűen letagadhatatlanul hozzák az Opel karakterjegyeket. Hiába lett a tulajdonos más, hiába lett francia, az Astra vonalvezetése a régi formák modern köntösbe csomagolását hozzák. Aki szerette/szereti ezt a hangulatot, az imádni foga az újat és jó érzéssel fog rátekinteni. Az éles vonalakkal tagolt karosszériaelemek letisztultak és egyben karakteresek. Az első LED-es fényszórók villámszerű alakja egyedi és bele illeszkedik a mostani márkaarculatba, csakúgy, mint a Visor névre hallgató fekete hűtőrács, amely közepén a jól ismert Opel logót találjuk. Mutatós és jellegzetes a motorháztetőn végig haladó törés, amely a Visor alatt a lökhárító tetején ér véget. Tényleg nagyon szép az új Astra frontrésze.


Ha oldalról nézzük az autót, akkor vehető leginkább észre, hogy milyen ügyesen lett a hagyományos Opel formaterv modern köntösbe csomagolva. A tetősík íve, az ajtókeretek nagyon jól hozzák a G Astra és az azt követő generáció formavilágát. A trükkös „ál” hosszabbítása a hátsó ajtóknak ügyes ötlet. Ennek segítségével a C oszlop sem olyan unalmas, illetve a hátsó ajtó is nagyobbnak tűnik. A fenékrész kialakítása ebből a szögből az Opel Signum-ot hozza számomra. A hátsó része az autónak is szépre sikerült. A lámpatestek formája azonos az elsőkével. Szép megoldás, hogy a csomagtér ajtó a logó elfordításával nyílik, amely egy 422 liter űrtartalmú teret takar. A csomagtér több szintű, rendkívül jól variálható. A hátsó ülések lehajtásával 1339 literig bővíthető, az viszont hátrány, hogy nem lesz teljesen sík a felület. Bónusz pont, hogy nem kerültek fel kamu kipufogóvégek a lökhárítókra.

A belső tér szintén letisztult, kifejezetten jó minőségű anyagokból van felépítve. A kormány és az AGR vezetőülések fűthetőek. Utóbbi rendkívül kényelmes, gyakran kevéssé van ez a kérdés fókuszban, pedig meglátásom szerint az egyik legfontosabb szempont egy vásárlási döntésnél. A kormány mögött és a középkonzolom egy-egy 10” -es digitális felülettel találkozunk. A műszerfal nagyon jól átlátható és örömteli számomra, hogy a teljesen basic, az új Opel Mokkában bemutatott grafikához, illetve megjelenítéshez képest itt előrelépés történt. Az már túlságosan egyszerű volt számomra. A középkonzolon elhelyezett érintőképernyős felület, az úgynevezett infotainment, a leggyengébb pontja az autónak. Elképesztően lassú, a tolatókamera képe annyira lassan jelent meg rajta, hogy gyakran be is fejeztem a tolatást, mire megjelent a képernyőn a hátrameneti nézet. Az Apple CarPlay akár vezeték nélkül is működik, de sajnos el kell mondjam, hogy működése vagylagos és szintén nagyon lassú, néha 1-2 percbe is bele telt, hogy elindult. Nagyjából az esetek 30%-ban pedig egyáltalán nem sikerült a kitükrözés. Hiába próbáltam másik telefonnal vagy akár vezetékes kapcsolattal. Egyszerűen nem értem, hogy egyes gyártók (pl. a koreai márkák) miért tudják ezt hibátlanul megoldani, míg például a franciáknak ez nem jön össze. Az átlátható, gyors, logikusan felépített és probléma mentesen működő rendszernek ugyanúgy alapvetőnek kellene lennie, mint annak, hogy a start gomb benyomására elindul a motor.

Ettől az egyetlen körülménytől eltekintve az Astra egy szépen berendezett, nagyon jó vezetési élményt kínáló autó. Számos funkció gombbal, amelyek ideális egyensúlyt teremtettek a mai teljesen digitalizált és a régi, ámde nagyon könnyen használható analóg világ között. A gombok „franciás”, azaz Peugeot módon voltak elrendezve, de azok számára, akik nem szakértők, ez fel sem tűnhet. Minden kicsit más, határozottan „Opeles”.


Az autó futóműve és a lengéscsillapítása számomra teljesen ideális volt. Sem túl puha nem volt, sem pedig az az állandóan pattogó típus. A kormány közvetlen, jól kezelhető vele az autó. De ami talán ezeknél is jobban tetszett, az a motor. Eleve örömteli, hogy a benzines és plug-in hybrid kínálatban ott van az 1,5 literes dízel, amely 130 lóerős és 300Nm nyomatékot ad le. A hosszútávú vezetésekre továbbra sincs ennél ideálisabb, gazdaságosabb megoldás. Ha pedig a céges autók piacát célozza meg újra az Opel, ez elengedhetetlenül fontos. A fogyasztás pedig kifejezetten kedvező. A teszthét alatt 5,1 literes átlagot mértünk vegyes használat mellett, autópályán pedig 4,7-4,8 literes átlagokat. A motorhoz a más PSA modelleknél már megismert, 8 sebességes automata kapcsolódott. Jó társa ez a váltó az autónak. Utóbbi felára 680 ezer forint a manuálishoz képest, de azt gondolom, hogy ennél nagyobbat semmi nem dob a kényelmen, ha sokat vezetjük városban is a kocsit.

A dízel Astra ára a most kínált kedvezményes árszint esetén 10,34 millióról indul. A tesztelt Elegance felszereltség esetében és automatánál az ár 1,1 milliót ugrik. A tesztautónk tartalmazott jó pár extrát, így már 12,4 milliót kell érte fizetni, viszont itt már semmi hiányérzete nem lehet senkinek, hiszen a vezetéstámogató rendszerek teljes tárháza megtalálható volt az autóban.

Az új Astra jelentőset lépett előre az elődjéhez képest. Modern, szép megjelenése van, amelyet a beltartalom is lekövetett. Ára azt kell mondjam, hogy versenyképes, de a céges vásárlásnál a flottakedvezmények természetesen nagy mértékben változtathatják a kondíciókat. Ha ezt sikerül jól kialakítani, akkor azt gondolom, hogy a modell a képességei által alkalmassá teheti, hogy az Astra újra tündököljön.

  • 2022 Astra teszt Astra 1.5 dízel Astra dízel teszt Opel Astra 1,5 dízel Elegance teszt Opel Astra dízel teszt Opel Astra L teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Jó lesz-e számára a csillagok állása? – 2022 Opel Astra 1,5 dízel Elegance
    Jó lesz-e számára a csillagok állása? – 2022 Opel Astra 1,5 dízel Elegance
    • Négykeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    Átadták az ötvenezredik új Audit Magyarországon: egy győri Audi Q3 modellt
    Átadták az ötvenezredik új Audit Magyarországon: egy győri Audi Q3 modellt
    • Hírek
    A Toyota 1,8 literes öntöltő hibrid elektromos hajtáslánccal bővíti a Corolla Cross kínálatát
    A Toyota 1,8 literes öntöltő hibrid elektromos hajtáslánccal bővíti a Corolla Cross kínálatát
    • Hírek
    A Mazda bemutatja Mazda CX-90 Crossover SUV modelljét
    A Mazda bemutatja Mazda CX-90 Crossover SUV modelljét
    • Hírek
    A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE
    Car Dealer: a Peugeot 208 a legjobb használt kisautó
    A Ford visszatér a Forma1-be
    Új kihívás előtt áll a vb-ezüstérmes Hideg Ádám
    Bemutatkozik az új BMW M3 CS
    Megújult a Range Rover Velar
    Inkább az élvezetre és a látványra mentünk

    Legolvasottabb írások

    Átadták az ötvenezredik új Audit Magyarországon: egy győri Audi Q3 modellt
    Átadták az ötvenezredik új Audit Magyarországon: egy győri Audi Q3 modellt

    olvass tovább
    A Toyota 1,8 literes öntöltő hibrid elektromos hajtáslánccal bővíti a Corolla Cross kínálatát
    A Toyota 1,8 literes öntöltő hibrid elektromos hajtáslánccal bővíti a Corolla Cross kínálatát

    olvass tovább
    A Mazda bemutatja Mazda CX-90 Crossover SUV modelljét
    A Mazda bemutatja Mazda CX-90 Crossover SUV modelljét

    olvass tovább
    A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE
    A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE

    olvass tovább
    Car Dealer: a Peugeot 208 a legjobb használt kisautó
    Car Dealer: a Peugeot 208 a legjobb használt kisautó

    olvass tovább
    A Ford visszatér a Forma1-be
    A Ford visszatér a Forma1-be

    olvass tovább
    Új kihívás előtt áll a vb-ezüstérmes Hideg Ádám
    Új kihívás előtt áll a vb-ezüstérmes Hideg Ádám

    olvass tovább
    Bemutatkozik az új BMW M3 CS
    Bemutatkozik az új BMW M3 CS

    olvass tovább
    Megújult a Range Rover Velar
    Megújult a Range Rover Velar

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2023 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok