www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Itt az új Pagani! Huayra V12 R

Itt az új Pagani! Huayra V12 R

  • Nyúl Benjamin
  • március 20, 2021
  • Komment

Csupán 30 darab készül belőle, és az is csak versenypályára. Újra szívómotorral és minden eddiginél nagyobb teljesítménnyel. Akinek egy ilyenre fáj a foga nem árt sietni!

A Pagani közel 30 éves fennállása alatt csupán két modellt gyártott. A Zondát és a címben említett Huayrát. Az évek során különféle változattokkal és ráncfelvarrásokkal jelentek meg. Az erőforrást kezdetektől mindmáig a Mercedes V12-ese szolgáltatja. Viszonyításképp, a C12-es Zonda az M120-as 6 literes szívómotorral 400-450 lóerős volt. Majd valamivel több mint 20 év elteltével, azonos lökettérfogatból, szintén szívóként sikerült majd a kétszeresét, 850 lóerőt elérni.
A Huyaraval ellentétben, ami dupla turbós 6 literes motorral, a Zonda többféle lökettérfogattal és mind végig szívóként létezett. Az új Huyara R is szívó(s) lett, brutális teljesítménnyel, mivel erősebb lett mint a legerősebb turbós 827 lóerős változat. Az új motort a HWA AG fejlesztette, ami a Mercedes leányvállalata. A mindösszesen 1050 kg-ot nyomó versenygépet 850 lóerő és 750 Nm nyomaték repíti közel 400 km/h-ig, amihez 1 tonnás leszorítóerő társul "már" 320 km/h-ás sebességtől. Új hatfokozatú szekvenciális váltót is kapott, ami minden eddiginél gyorsabb váltást tesz lehetővé, így a 100-as tempót 3 mp alatt képes elérni.
Az Huayra R árcéduláján nettó 2,6 millió euró áll, ami átszámítva majd 1 milliárd forintnak felel meg, ami igen jó árnak számít, attól eltekintve, hogy ezt nem vihetjük utcára. Használtan indulnak a Huayrak 2 millió eurótól, míg az új Roadsterek ára még több is lehet 2.6 millió eurónál, és ezek nem limitált számban jelentek meg. Várhatóan hamar gazdára lel mind a 30 Huayra R. 
A Forma 1-es fénykorszakot idéző hangokat a magasabb mint 9 ezres fordulat szabályozás garantálja. Sajnos az alábbi videótól eltérően beépítve valamivel halkabb lesz, mivel a versenyszabályozás értelmében nem haladhatja meg a 110 decibelt a zajkibocsátás, így kapni fog néhány kipufogódobot.​

A Pagani és a Mercedes egy olyat alkotott 2021-ben amire nagy valószínűséggel a jövőben már nem lesz példa a szigorodó környezetvédelmi normák és szabályozások következtében. Az egyre inkább turbó feltöltésű, minél kisebb motorok felé húzó világban sikerült egy olyan szívómotort alkotni, ami példaértékű. A mérnöki teljesítmény csúcsa.

  • forma 1 mercedes pagani pagani huayra pagani huayra r pagani zonda v12

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Nyúl Benjamin

Kiskorom óta a különféle járművek bűvöletében élek, a kétkerekűektől a repülőgépekig, minden, amit motor hajt. A sors szerencsére úgy hozta, hogy gyerekkorom és pályafutásom kezdete óta kamionok közt élek és mozgok. Szeretnék minél több új dolgot megismerni és megismertetni veletek, valamint szeretném közelebb hozni hozzátok ezt az életérzést és szenvedélyt.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG  E 53 Turbo Hybrid Edition 1
    Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG E 53 Turbo Hybrid Edition 1
    • Négykeréken
    50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ
    50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ
    • Klasszik
    Totálkártól az OT-ig - 1995 Mercedes-Benz A124 (W124) + VIDEÓ
    A tökéletes Baby Benz: 38 év, 170.000 km és közel gyári állapot - 1986 Mercedes-Benz 190E (W201) + VIDEÓ
    A valaha volt legjobb S-osztály? - 1990 Mercedes-Benz 300SE (W126) + VIDEÓ
    Akit nem tegezünk: 1995 Mercedes-Benz 420CL (W140) + VIDEÓ
    Autószimfónia a jótékonyság jegyében
    28 évesen még csak bejáratós – 1995 Mercedes-Benz W124 + videó
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG  E 53 Turbo Hybrid Edition 1
    Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG E 53 Turbo Hybrid Edition 1

    A "kecske is jól lakik, a káposzta is megmarad" filozófia valóban ritkán valósul meg az autóiparban – de az E 53 Edition 1 minden ellentmondást felold. Ez nem csak egy autó, hanem egy mérnöki csoda, ami minden kívánságot igyekszik kielégíteni professzionális szinten.

    olvass tovább
    Klasszik
    50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ
    50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

    Ez a W108-as még ma is gond nélkül tartja a 150 km/h-s tempót

    olvass tovább
    Klasszik
    Totálkártól az OT-ig - 1995 Mercedes-Benz A124 (W124) + VIDEÓ
    Totálkártól az OT-ig - 1995 Mercedes-Benz A124 (W124) + VIDEÓ

    29 év alatt kevesebb mint 60.000 mérföldet futott ez az amerikai piacos A124-es

    olvass tovább
    Klasszik
    A tökéletes Baby Benz: 38 év, 170.000 km és közel gyári állapot - 1986 Mercedes-Benz 190E (W201) + VIDEÓ
    A tökéletes Baby Benz: 38 év, 170.000 km és közel gyári állapot - 1986 Mercedes-Benz 190E (W201) + VIDEÓ

    A W201-es széria korának legkisebb Mercedese volt, ezért egyszerűen csak Baby Benzként becézték

    olvass tovább
    Klasszik
    A valaha volt legjobb S-osztály? - 1990 Mercedes-Benz 300SE (W126) + VIDEÓ
    A valaha volt legjobb S-osztály? - 1990 Mercedes-Benz 300SE (W126) + VIDEÓ

    Klasszik rovatunkban már több ikonikus Mercedes-ről írtunk, köztük egy Bálnáról is, amik az “utolsó igazi” Stuttgarti Csillagok képviselői voltak. Ma a W140-es elődjét, egy közel gyári állapotban megőrzött ‘90-es 300SE-t hoztunk el Nektek!

    olvass tovább
    Klasszik
    Akit nem tegezünk: 1995 Mercedes-Benz 420CL (W140) + VIDEÓ
    Akit nem tegezünk: 1995 Mercedes-Benz 420CL (W140) + VIDEÓ

    Boltbajárós Bálna: 28 évesen még csak 150.000 km-t futott ez a C140-es Mercedes!

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok