www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Hybrid a Dakarra - Audi RS Q E-tron

Hybrid a Dakarra - Audi RS Q E-tron

  • Nyúl Benjamin
  • augusztus 01, 2021
  • Komment

Az Audi új fegyvere amellyel a 2022-es Dakar-ralin indulni fog. A Formula E-ben használt villanymotorok hajtják, amelyet egy kétliteres turbós, a DTM-ben is használt TFSI motor támogat.

Az Audi autósportban elért eredményeit nem igazán kell senkinek bemutatni, elég csak visszagondolni a Group B-re, ahol az S1 Quatro mindent vitt. Valami hasonló nagy dobásra készül ezzel a szörnnyel az Audi. Persze mind tudtuk, hogy egyszer eljön az idő amikor az extrém viszontagságok közt rendezett versenyeken is megfognak jelenni az elektromos hajtású versenygépek. Jelen pillanatban még ott nem tartunk, hogy ezt csupán egy nagyobb akkumulátor pakkal megoldott legyen. Így jött az Audi mérnökeinek az ötlet, hogy akkor a keresztezett megoldást válasszák, de így is azért van bőven kihívás számukra.

Természetes duál motoros, így mindkét tengely hajtot, a két tengely nincs összekötve mechanikailag, így a nyomatékelosztás bárhogy állítható. Akkumulátorát tekintve egy 50 kilowattórás csomagot kapott, amit a villanymotorok fékezéskor vissza tudnak tölteni. Hosszabb szakaszokon pedig a 295 literes tankkal felszerelt Audi RS5 DTM motorja segíti a szakasz teljesítését. A tetőn található hatalmas beömlő, a motor(ok) hűtésére szolgál, amire lesz is szükség az extrém igénybevétel és az időjárás miatt is.

A kis kétliteres négyhengeres motor 4500-6000-es fordulatszám-tartományban tölti folyamatosan az akkumulátorokat. Össz teljesítménye 680 lóerő, így ezen paraméterekkel 4,5 mp alatt megvan a 100km/h-ás tempó és a vége 170 km/h.

Három RS Q e-tron fog indulni a 2022-es Dakar-ralin, ami január másodikán indul Szaúd-Arábiából és a cél természetesen a győzelem. Az egyes etapok akár 800 kilométeresek lehetnek, szóval nem csak a pilóták számára lesz izzasztó kihívás, hanem a gépnek is.

  • audi dakar DTM E-tron RS RS Q E-tron rs5

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Nyúl Benjamin

Kiskorom óta a különféle járművek bűvöletében élek, a kétkerekűektől a repülőgépekig, minden, amit motor hajt. A sors szerencsére úgy hozta, hogy gyerekkorom és pályafutásom kezdete óta kamionok közt élek és mozgok. Szeretnék minél több új dolgot megismerni és megismertetni veletek, valamint szeretném közelebb hozni hozzátok ezt az életérzést és szenvedélyt.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Visszatekintés: A kombi, ami még a szedánnál is menőbb – Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro
    Visszatekintés: A kombi, ami még a szedánnál is menőbb – Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro
    • Négykeréken
    Vonzanak minket a színes autók, mégis a szürkét választjuk – Interjú
    Vonzanak minket a színes autók, mégis a szürkét választjuk – Interjú
    • Hírek
    Színt visznek a mindennapokba – bárki megvásárolhatja az autista művészek illusztrációival díszített különleges tárgyakat
    Történelmi győzelmet aratott az Audi a Dakar Ralin
    Miért egyedülálló az Audi Q6 e-tron prototípus fóliázása?
    Hatalmas rekorddöntés és kétszeres Audi siker az 55. Kékszalagon
    Időtlen dizájnikon: Audi TT, 25 éve Győrből a világnak
    A távoli északon teszteli az Audi a Q6 e-tron szériaközeli prototípusát
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Visszatekintés: A kombi, ami még a szedánnál is menőbb – Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro
    Visszatekintés: A kombi, ami még a szedánnál is menőbb – Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro

    Az autóiparban kevés márkának sikerül olyan tökéletesen megalkotnia a kombi változatot, hogy az valójában még a szedánnál is sportosabb és vonzóbb megjelenést kölcsönözzön az autónak. Az Audi pontosan ebbe a kategóriába tartozik – míg sok gyártónál a kombi csupán egy praktikus, de esztétikailag kompromisszumos választás, addig az A6 esetében a kombi verzió valódi stílusikont jelent.

    olvass tovább
    Hírek
    Vonzanak minket a színes autók, mégis a szürkét választjuk – Interjú
    Vonzanak minket a színes autók, mégis a szürkét választjuk – Interjú

    Nehéz-e női vezetőként helytállni az autóiparban? Mennyire hatnak ránk a színek autóvásárláskor? Nőként valóban könnyebben azonosulunk az elektromos autózással, mint a férfiak? Zakariás Fruzsinával, az Audi márkaigazgatójával beszélgettünk női szemmel az autóiparról, a vásárlási döntéseinkről és az elektromobilitás jövőjéről.

    olvass tovább
    Hírek
    Színt visznek a mindennapokba  – bárki megvásárolhatja az autista művészek illusztrációival díszített különleges tárgyakat
    Színt visznek a mindennapokba – bárki megvásárolhatja az autista művészek illusztrációival díszített különleges tárgyakat

    Eddigi legnagyobb volumenű projektjébe vágott bele az Autistic Art Alapítvány annak érdekében, hogy egy nagylelkű partnernek köszönhetően minden eddiginél magasabb szintre emelje eddig is sikeresen működő aukciós kezdeményezését az autizmussal élő fiatalok és családjaik megsegítésére. Az általuk támogatott otthonokban élő művészek alkotásaival díszített mindennapi használati tárgyak az autizmus sokszínűségére és a társadalmi elfogadás fontosságára hívják fel a figyelmet – és nem mellesleg bárki megvásárolhatja őket az immár hagyományossá vált művészeti árverésükön.

    olvass tovább
    Hírek
    Történelmi győzelmet aratott az Audi a Dakar Ralin
    Történelmi győzelmet aratott az Audi a Dakar Ralin

    • Innovatív hajtásrendszerével az Audi RS Q e-tron győzött a legkeményebb sivatagi ralin • A Carlos Sainz/Lucas Cruz páros megszerezte negyedik egyéni győzelmét • Gernot Döllner: „Az Audi ismét felállított egy mérföldkövet” Történelmet írt az Audi: a világ legkeményebb sivatagi raliján az Audi RS Q e-tron révén először győzött egy elektromos hajtással, nagyfeszültségű akkumulátorral és energiaátalakítóval ellátott, kis károsanyag-kibocsátású prototípus. A Carlos Sainz/Lucas Cruz spanyol páros körülbelül 7900 kilométer után egy óra húsz perc előnnyel szerezte meg az Audi első győzelmét a Dakar Ralin. Mattias Ekström/Emil Bergkvist szintén célba ért.

    olvass tovább
    Hírek
    Miért egyedülálló az Audi Q6 e-tron prototípus fóliázása?
    Miért egyedülálló az Audi Q6 e-tron prototípus fóliázása?

    „Akár egy jól szabott öltöny”

    olvass tovább
    Hírek
    Hatalmas rekorddöntés és kétszeres Audi siker az 55. Kékszalagon
    Hatalmas rekorddöntés és kétszeres Audi siker az 55. Kékszalagon

    Sikeresen lezajlott az 55. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj, amelynek idén is a négykarikás márka volt a hivatalos mobilitási partnere. Az Audi számára hatalmas dicsőség, hogy a márka által támogatott MLS Raiffeisen 5050 Fifty-Fifty szédületeset javított tavaly felállított rekordján: sikerült csaknem két órával gyorsabban teljesíteniük a Kékszalag távját.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok