www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Kétkeréken
  2. Magas szint, alacsony ár - Honda ADV350

Magas szint, alacsony ár - Honda ADV350

  • Szőnyi Zoltán
  • július 13, 2022
  • Komment

Várható volt, hogy a remekbe sikerült X-ADV után a Honda nem fog megállni és kisebb, olcsóbb szegmensek felé is el fogja vinni a remek receptet. A Honda ADV350 mondhatjuk azt, hogy a kistestvére az X-ADV -nek. Van persze kompromisszum, de ha az árcédulát is megnézzük, akkor talán még jobb ár/érték aránnyal találkozunk.

Az ADV, amely az adventure, tehát a kaland szó rövidítéséből jött létre, egy tökéletes és divatos hibrid. Manapság, amikor az autók eladásának döntő többsége is SUV/crossover, tehát emelt hasmagasságú jármű, akkor mi lehetne kívánatosabb egy hasonló kialakítású robogónál. Ahogyan a bevezetőben írtam, valamivel több, mint egy éve járt nálunk a nagytestvér, a 750 köbcentiméteres X-ADV. Tesztje itt olvasható. Természetesen rengeteg műszaki paraméterében különbözik az X-ADV az ADV350-től, olyannyira, hogy a Honda az Adventure és nem a Robogó kategóriába sorolja, de koncepciójában, felfogásában azt hiszem szemmel is látható, hogy mire gondolok.

Egyáltalán nem tartom meglepőnek, hogy a 350-es kategóriával folytatta a sort a Honda, hiszen ez a méretkategória a legnépszerűbb a nagyrobogók világában. Kellően nagy teljesítmény már ahhoz a 29 lóerő, hogy ne kizárólag városi közlekedésre korlátozzuk magunkat. Nyugodtan kijjebb merészkedhetünk és egész napos túrára is neki tudunk vágni ezzel a járművel. Az viszont mindenképpen biztos, hogy aki például elővárosi közlekedésre szeretné használni a robogót, rövidebb távokra autópályázni szeretne vele, annak sem fog csalódást okozni. Mi a teszt során többször ki is próbáltuk ilyen körülmények között is. Tapasztalatunk szerint 120-130 -as tempóval könnyedén és kényelmesen lehet vele közlekedni és még erőtartalék is maradt benne. 7500-as fordulaton pörög ennél a sebességnél a motor.

Elől fordított teleszkópok, hátul rugós taggal oldották meg a felfüggesztést. Az átlag robogókhoz képest lényegesen magasabban ülünk, 790 mm az ülés magassága. Ezek a paraméterek mutatják, hogy akár földútra is mehetünk vele. Azért hozzá kell, hogy tegyem, hogy nem lesz ez annyira kényelmes, mert egészen kemény a rugózás. Az üléspozíció pedig nem igazán teszi lehetővé, hogy kiálljunk az ülésből. Tehát az a látvány ne csapjon be minket, hogy hagyományos motorokra jellemző kormányt találunk az ADV350-en, sőt még endurós kézvédők is kerültek rá. Ez nem enduró, de tény, hogy sokkal több, mint egy hagyományos robogó.

Megjelenése lényegesen vagányabb és a magas üléspozíciónak legalább annyi előnye van, mint a crossoverek esetében. Könnyebben és biztosabban veszi az akadályokat, kevesebb odafigyelést igényel, ha például egy parkolás során magas járdára akarunk felhajtani. Az utas pedig még magasabb üléspozícióban ülhet, kényelmesen átlátva a vezető sisakja fölött.
Abszolút vagány, robosztus a megjelenése a 350-nek, külön emelte a megjelenés hatását a tesztmotor élénk piros színe, amely igazán feltűnő és szép volt.

A műszerfal egy tükröződésmentes LCD kijelző, amely nagyon jól látható, átlátható és pofon egyszerűen kezelhető a kormány bal oldalán elhelyezett gombok segítségével

Az X-ADV esetében problémás pontnak találtuk a csomagtér méretét, itt viszont ezen a ponton semmiféle panaszunk nem lehet. A robosztus motor ill. ülés alatt 100 literes csomagtér található, ahová két, teljes értékű bukósisakot is el lehetett helyezni. Egyszerű, de okos megoldás az elválasztó rekesz, amelyet a csomagtér több pontjára fel lehet helyezni. Nagyban megkönnyíti a pakolást, rendezést a nagy térben. Van még egy kis rekesz a bal oldalon a kormány mögött. Praktikus megoldás, amelyet több robogón is láthatunk, sőt még telefon töltésére alkalmas kimenetet is találhatunk benne. Hátránya, hogy nem zárható, illetve kerülhetett volna a jobb oldalra is hasonló.

Az ADV350 gyári fogyasztása 3,3 literes. Nekünk ennyire alacsony értéket sajnos nem sikerült hozni. Óra, azaz a komputer alapján 3,5 literes átlaggal közlekedtünk városban, autópályán 4,5 liter volt a fogyasztás. A valóságban viszont azt tapasztaltuk, hogy 3-4 decit csal a műszer, így az előző értékekhez ezt érdemes hozzátenni. De szűk 300 kilométer biztosan motorozható vele egy tankolással, hiszen 11,7 liter az üzemanyagtartály mérete.

A magasra pozicionálását a motornak nemcsak a szép formaterv, hanem a kulcsnélküli indítás, csomagtér nyitás is fokozta. Könnyű megszokni az ilyen funkciókat.  Ez utolsó gondolat azért is különösen fontos, hiszen az ADV alapára 2,3 millió forint. A hátsó gyári dobozon kívül (smart box 269e Ft), markolatfűtés rendelhető még hozzá 90 ezerért. Összeségében tehát egy nagyon versenyképes árú, kiváló és multifunkcionálisnak mondható robogót kapunk ennyi pénzért. Biztos vagyok benne, hogy nagyon népszerű lesz ez robogó. Sőt nem tartom kizártnak azt sem, hogy előbb vagy utóbb a Távol-Keleten már kapható ADV150-nel is találkozni fogunk.

 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • adv350 adv350 teszt honda adv350 teszt honda robogo teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Magas szint, alacsony ár - Honda ADV350
    Magas szint, alacsony ár - Honda ADV350
    • Kétkeréken
    Futárok álma – Honda SH350I
    Futárok álma – Honda SH350I
    • Kétkeréken
    Kihozták belőle a maximumot – Honda Forza 125 (2021)
    Nagyrobogó másképpen – 2021 Honda X-ADV
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Kétkeréken
    Futárok álma – Honda SH350I
    Futárok álma – Honda SH350I

    Formája, kialakítása és méretei alapján az új Honda SH350 határozottan egy városi motor. A hengerűrtartalom alapján viszont egyértelműen többre is képes lehet. Egyedi, az SH szériára jellemző formavilága megmaradt, de a meghajtása végett egy kuriózum a városi robogók zsúfolt világában.

    olvass tovább
    Kétkeréken
    Kihozták belőle a maximumot – Honda Forza 125 (2021)
    Kihozták belőle a maximumot – Honda Forza 125 (2021)

    Az egyik legnépszerűbb kategória a 125-ösök családja. Mérete és dinamikája alapján ugyanis ez a motorméret az, amellyel biztonságosan lehet már motorozni.

    olvass tovább
    Kétkeréken
    Nagyrobogó másképpen – 2021 Honda X-ADV
    Nagyrobogó másképpen – 2021 Honda X-ADV

    Elkezdődött tehát a nagyon várt motoros szezon, a tavasz, a nyár és a felhőtlen kalandozás, utazás kezdetét sugallja mindenkinek. Mi motorosok pedig külön örülhetünk annak, hogy a karantén, a COVID, a bezártság után végre nyeregbe pattanhatunk és jóval nagyobb szabadságérzetet kapunk, mint egy átlag halandó. A szabadságérzés fogalmát pedig a megújult Honda X-ADV nagyban támogatja.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok