www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Hetes alá – BMW i5 M60

Hetes alá – BMW i5 M60

  • Szőnyi Zoltán
  • december 23, 2023
  • Komment

Egy igazi érzelmi kavalkád az i5. Rengeteg-rengeteg jó élménnyel és néhány bosszantóval, amelynek többsége inkább az árából és az ehhez kapcsolódó elvárásokból fakadnak. 1972 óta létezik az ötös sorozat, a mostani a nyolcadik a sorban. Azt gondolom, hogy a legendás, negyedik generációs E39 után ez is egy hasonlóan nagy fordulat lesz a modellgenerációk között. Én az autózás jövőjét látom benne, amely bizonyos szempontból gyönyörű, tiszta és csodálatos lehetőségeket takar, másfelől pedig sötét árnyak övezte zsákutca is lehet belőle. Annyi viszont biztos, hogy szó nélkül nem lehet elmenni az új 5-ös, és azon belül az elektromos változat mellett.

A külső teljesen megújult, mindent, de mindent átterveztek rajta, hiszen egy vadonatúj szériáról van szó. A most tesztelt változat ráadásul az M performance kivitel, ami még agresszívabb kialakítást kapott az új szérián belül is. Karbon légterelő hátul, módosított lökhárítók mind a front részen, mind pedig a hátsón és természetesen a karbon bevonatú M visszapillantó tükrök sem hiányozhatnak. A kerék méretek 19”-től indulnak, a tesztelt modell 20”-os kerekekkel volt felszerelve, de 21”-ossal is rendelhető az i5. Nem szabad elmenni a hűtőrács mellett sem, hiszen itt a konzervatív mérettartományban maradt a BMW, de azért ide is becsempésztek valami feltűnőt. A vesék körül LED fény megy körbe, amely meglehetősen komoly presztízst ad az úton, miután lement a nap. Olyan mértékben húzódnak le ennek a látványa miatt az autók elölünk, amit ritkán tapasztalni. Számomra a legszebb részlet a motorháztető első része. Egy nagyon erőteljes mélyedés halad végig a gépháztetőn, mint az M4 esetében is, amelynek legvégén a BMW embléma gyönyörűen feszít. Igazán különleges megoldás.

Ha azt mondjuk a külsőre, hogy merőben más, mint az előző széria, akkor nagyon nehéz lesz jelzőt találni a belső térre, hiszen ez még nagyobb mértékben változott. A BMW mindig is a letisztult formavilágáról volt híres. A mostani beltér, azon kívül, hogy változatos, prémium minőségű anyagokból van felépítve, szinte gombok nélkül, egyetlen nagy ívelt műszerfallal épül fel. Őszintén szólva szerintem már túlzás is, ahogyan száműztek minden kezelőgombot az infotainement menü rendszerében, illetve a legszükségesebbeket is érintőgombokká alakították. Ilyen például a vészvillogó gombja, amit fura volt ezáltal ki és bekapcsolni, nem éreztem mindig rá. De ilyen megoldással kialakított gombok vannak az ajtón is. Tény, hogy még letisztultabb, egybefüggőbb így a felület, de másfelől talán nehézkesebb is a kezelés.
Árad valamifajta nyugalom, különleges hangulat a BMW i5 belsejében. A kristályból készült vezérlőtárcsa, a magas minőségű anyagok, a fantasztikus kényelmes ülések és a minden részletéből áradó tökéletesség az, amitől az új 5-ös és elsősorban az i5 M60 messze felülemelkedik a versenytársaktól.
A műszerfal a most bemutatott BMW-kből már jól ismert, ívelt kétképernyős kialakítású. A középre eső, tehát a jobb oldali 14,9” -es méretű érintőképernyő, amely gyönyörű grafikával, kiváló sebességgel, magas felbontással szolgáltatja az információkat. A menü rendszer kicsit megváltozott, újabb, több funkciót tartalmaz. Ebben a BMW-ben éreztem viszont először, hogy némiképpen kusza, zavaros lett a felületen való tájékozódás. Valószínűleg kizárólag ebben a konkrét modellben az AppleCarPlay sajnos nem működött megfelelően. 4-5 különböző készülékkel próbáltam összelőni, de folyamatosan hibára futott. A Bluetooth párosítás ugyan megtörtént, de a vezeték nélküli tükrözés nem jött össze.


Az öröm az ürömben, hogy így több lehetőségem volt a gyári navigáció használatára, amely viszont egyáltalán nem okozott csalódást. A műszerfal közepén a színes éjjellátó kamerába integrált kiterjesztett valóság elemeit felvonultató megoldás messze túl mutat azon, amit manapság bármelyik autóba tapasztalhatunk. Ez a funkció pedig csak egy azon sok tíz különlegesség között, amellyel a BMW elkápráztat minket.
Mielőtt ezek közül néhányat kiemelnék, illetve fontos részleteket osztanék meg a meghajtásról, muszáj megosztanom ezen a ponton az autó által nyújtott szolgáltatások közül a személyes kedvencemet, a hifi rendszert. Amit a BMW i5 a Bowers&Wilkins 17 hangfalas és összesen 655W-os hangrendszeren keresztül képes megvalósítani, arról kizárólag szuperlatívuszokban lehet beszélni. Kristálytiszta, felhang mentes csoda, amely valóban koncert termi élményt képes adni utazás közben. Az elektromos autózás pár területen kompromisszumokkal és nagyobb odafigyeléssel jár. Vitathatatlanul és elkerülhetetlenül ott lesz az agyunk szegletében, hogy a megtehető távolságot megnézzük, kalkuláljuk a lehetőségeket a sebesség és a hatótáv figyelembevételével. De másik oldalról a néma csendben suhanás megadja azt a semmihez sem fogható élményt, amelyet csak a zene tud adni. A BMW pedig bármelyik másik gyártónál jobban, maximura fejlesztette ezt a lehetőséget.

A BMW i5 egy valódi sportkocsi egy limuzinba zárva. Az immáron 5 méternél picikét hosszabb, 1,9 méter széles és kis híján 3 méteres tengelytávval rendelkező új 5-ös széria olyan teljesítményt kapott, amelyek egy másik ligába röpítik az üzleti szedánt. Nem szeretném véleményezni ennek az értelmét, mert én ezt annyira nem látom. De tény, hogy az első tengelyre érkező 261, a hátsóra 340, tehát összesen 601 lóerő és (795) 820 Nm nyomaték, valami döbbenetes képességekkel ruházza fel a majd 2,4 tonnás autót. 3,8 másodperc alatt képes elérni a 100km/h sebességet, de állítólag a 200-hoz sem kell sokkal több, mint 10 másodperc. Az M performance sportkormányon elhelyezett boost karral csalogathatjuk elő a plusz teljesítményt, amely ezt a maximumot tudja kihozni az autóból. Alaphelyzetben „csak” 593 lóerőt tud a gép.


Nem mondom, hogy nem mámorító ez a gyorsulási képesség, de mint minden elektromos autónál, az i5-nél is egy fontos döntést kell meghozni. Hosszabb táv lassabban, vagy kevesebb gyorsan?
A 81,2 Kw-os kapacitással rendelkező akkumulátor ugyanis elképesztő sebességgel tud kifogyni. A vagánykodás közel 40+ kW/100 kilométer fogyasztásba tud kerülni.


Ha viszont úgy vezetjük az i5-öt, ahogyan egy elektromost kell, akkor 21-22kW-os fogyasztással kalkulálhatunk. Persze, ha így teszünk, akkor teljesen feleslegesen költöttünk erre a paripára. Persze, ha meg tudjuk oldani és van a közelben egyenáramú (AC) töltő, akkor 205Kw-tal is tölthetjük, amelynek hála fél órán belül 10-ről 80%-ra tölthető a méretes aksi. Ha semmi egyenáram nincsen kéznél, akkor közel két nappal számoljunk, mire a szinte teljesen lemerült akkumulátor cellák az otthoni 220V-ról visszatöltenek. A gyorstöltésnél, hasonlóan, mint az amerikai elektromos márka esetében, beépített játékokkal tehetjük az idő múlását kevésbé fárasztóvá.

Funkcionalitás szempontjából tehát kifogástalan az i5. Rengeteg a pakolóhely, alaposan ellátták USB-C kimenetekkel elől és a hátsó üléseknél is, valamint megfelelő űrmértékű csomagtérrel. Alaphelyzetben 490 literes a csomagtartó, de az ülésesek lehajtásával természetesen tovább bővíthető. A vezetési kényelmet olyan funkciók fokozzák, mint a kéz nélküli vezetési üzemmód, amely képes még sávot is váltani, ha a tekintetünket a visszapillantó irányába vetjük. Kiváló funkció és remekül is működik, így a BMW i5 tulajdonosának már nem kell akkor sem aggódnia, ha valami oknál fogva nem tudja használni a kezét. Az új i5 teljesen önállóan képes a sávváltásra.

Óriási mennyiségű kiegészítő tartozék, döbbenetes teljesítmény, luxus színvonal és borsos árcédula jellemzi az új i5-öt. Elektromos ötöst 28,6 milliótól vásárolhatunk. Az M60 változatért viszont már 40,5 milliót kell legalább kicsengetni. A tesztautónk 56 millióba került, hiszen szinte az összes extrát tartalmazta. Így nemcsak minőségben, de árban is egészen közel került a zászlóshajónak tekinthető hetes szériához.

Összeségében imádtam az i5-öt. A hatótávolsága vállalható volt, a kényelme, a teljesítménye, minden képzeletet felülmúlt. A túldigitalizáltsággal volt talán a legnehezebb megbarátkozni, hiszen minden funkció a képernyőre kerül, így például a tolatókamera használata közben nem lehet a hőmérsékletet szabályozni, ami néha bosszantó. De legyen talán ez a legnagyobb baj az árcédula után. Így az egészet figyelembe véve hetes alát adok az ötös skálán az ötösnek.

@motorhang ????????BMW i5 M60⚡️???? Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #bmw #bmwm #bmwi #bmwi5 #bmwi5m60 #bmwm60 #m60 #newbmw #newbmwi5 #newbmw5series #i5 #i5m60xdrive @bmwhu @motorhanghu #motorhang #motorhanghu ♬ Daddy Cool Boney M - The Retro Guy
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • 2023 BMW i5 BMW i5 BMW i5 m60 teszt i5 m60 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Az i-re a pont – BMW i5 M60 xDrive Touring
    Az i-re a pont – BMW i5 M60 xDrive Touring
    • Négykeréken
    Hetes alá – BMW i5 M60
    Hetes alá – BMW i5 M60
    • Négykeréken
    Az új BMW 5-ös limuzin
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Az i-re a pont – BMW i5 M60 xDrive Touring
    Az i-re a pont – BMW i5 M60 xDrive Touring

    A magasztos hangvétel minden kétséget kizáróan kijár ennek a modellnek. Bár méretosztály szerint nem az ötös a legnagyobb BMW, ismertségben és elismertségben talán ez a széria a legikonikusabb. Korábban már járt nálunk szedán kivitelben, ám a kombi (Touring) változat talán még egy szinttel magasabb funkcionális értéket képvisel. Ez annak ellenére igaz, hogy az eleganciában valószínűleg a szedán változat viszi a pálmát. Az 5 métert valamivel meghaladó elektromos csúcsváltozatért méterenként nagyjából 10 millió forintot kérnek, így a tisztelet nemcsak a hagyománynak, hanem a vásárlók pénztárcájának is szól.

    olvass tovább
    Hírek
    Az új BMW 5-ös limuzin
    Az új BMW 5-ös limuzin

    Minden korábbinál dinamikusabb, minden eddiginél fejlettebb digitális innovációkat kínál, most először tisztán elektromos meghajtással is: ez a világpremierjét ünneplő, új BMW 5-ös limuzin. A fenntartható prémium mobilitás felé vezető úton a BMW i5 és a világ legsikeresebb üzleti limuzinjának új kiadása ismét a felső-középkategória élére áll.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok