www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Ha nem szeretsz osztozkodni - Mazda Mono-Posto

Ha nem szeretsz osztozkodni - Mazda Mono-Posto

  • Nyúl Benjamin
  • május 23, 2021
  • Komment

Első ránézésre egy jól sikerült szerkesztésnek tűnhet. De nem az! Ez egy koncepcióautó 2000-ből, ami egy második generációs MX5-ös, más néven Miatán alapul.

Az 1950-es évek versenyautóinak szellemét idézi a Mazda Mono-Posto, amit a gyártó szerint a Lotus és a Jaguar inspirált. Számomra sokkal inább Striling Moss 300SLR-je, illetve a tiszteletére megalkotott újabb generációs SLR McLaren Stirling Moss jut eszmbe. Egy teljesen átgondolt 2. generációs Miata karosszériát kapott, ami kiváló alap arra, ha valami jóból még jobbat szeretnénk kihozni. Gondolva itt a vezetési élményére és nem feltétlen a formavilágra.

A Miata, megjelenése óta mindig is a vezetők autója volt, egy élményautó. Ezt az élményt egy teljesen új szintre emelte a Mono-Posto, mivel utasülést nem kapott. Az elmúlt 21 évben számtalan hasonló merően formabontó autó látott napvilágot, mint pl. az előbb említett SLR McLaren Stirling Moss vagy épp a Ferrari Monza SP1. A Mono-Posto karosszériája gömbölyded, egy kis légbeömlővel, és egy kicsi szélvédővel, ami a gyorsasági motorokra hajaz. Igaz a C5-ös Audi híresült el "szappantartóként", de erre az autóra végképp illik a kifejezés, vagy inkább ez az autó maga a szappan.

A rendkívül szűk belső tér Forma 1-es stílust idéző Sparco kormányt és szintén Sparco kagylóülést kapott. Módosították a mérnökök a motorját is, mivel a széria 1.8 literes szívó motor turbófeltöltőt, intercoolert, rozsdamentes acél kipufogórendszert, valamint egyedi szívó- és kipufogócsonkot is kapott, amit a HKS szolgáltatott. A fejlesztéseknek köszönhetően a lóerő 36 százalékkal, a nyomaték pedig 104 százalékkal emelkedett, így a négyhengeres 190 lóerőt tudott 6100-as fordulatszámon, és 330 Nm-es nyomatékot 4100-as fordulatszámtól. Alacsony súlypont, kellően erős és rugalmas hajtás, illetve futómű, kell ennél több? El lehet képzelni milyen menettulajdonságai voltak ebben a kategóriában.

Magától értetődő, hogy a Mono-Posto kizárólag koncepcióautónak készült, és nem tervezték a sorozatgyártását. A magas önköltség miatt piacképtelen volt, de talán ha ez egy RX7 lett volna, akkor még lehetett is volna belőle valami nagyobb dolog. Élmény lehetett volna vele egy-egy pályanap, de én egy körrel is beérném.

  • koncepció mazda mx5 mono-posto prototípus rx7 sparco

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Nyúl Benjamin

Kiskorom óta a különféle járművek bűvöletében élek, a kétkerekűektől a repülőgépekig, minden, amit motor hajt. A sors szerencsére úgy hozta, hogy gyerekkorom és pályafutásom kezdete óta kamionok közt élek és mozgok. Szeretnék minél több új dolgot megismerni és megismertetni veletek, valamint szeretném közelebb hozni hozzátok ezt az életérzést és szenvedélyt.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ikon – Mazda MX-5 Roadster
    Ikon – Mazda MX-5 Roadster
    • Négykeréken
    Beteg gondolat! - Mazda RX-500
    Beteg gondolat! - Mazda RX-500
    • Négykeréken
    Aranykor - Opel GT/W (Wankel) Geneve
    „Zsebverda” a Mazdától!
    Maserati Boomerang, gyere vissza!
    Ha nem szeretsz osztozkodni - Mazda Mono-Posto
    Opel Manta villannyal
    Amiért szeretünk vezetni - MX-5 RF G184 Takumi
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Ikon – Mazda MX-5 Roadster
    Ikon – Mazda MX-5 Roadster

    A Mazda MX-5, annak ellenére, hogy relatív fiatal modell, hiszen az első generáció nem több, mint 33 évvel ezelőtt jelent meg, talán a legismertebb roadster a világon. Sikerének kulcsa, hogy elérhető áron kínálja azt, amit a lenyitható tetejű autók képesek adni. A formavilág, valamint az érzés, ahogy a hajunkba csap a szél és ahogyan körbevesz a precízen összerakott szerkezet, egy különleges kiváltságérzést ad széles tömegek számára.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Beteg gondolat! - Mazda RX-500
    Beteg gondolat! - Mazda RX-500

    Beteg, de fantasztikus! Ízig vérig Mazda, Wankel motorral, ami nem félt más lenni, mint a többiek. Egy sport „kombi”? Miért ne!

    olvass tovább
    Négykeréken
    Aranykor - Opel GT/W (Wankel) Geneve
    Aranykor - Opel GT/W (Wankel) Geneve

    Opel hallatán nem feltétlenül a sportosság jut eszünkbe, pedig a múltban voltak próbálkozások ezen a téren, és nem is eredménytelenül. Csupán az igény maradt el sajnos, aminek következtében nem is igazán volt erőltetve ez az irány.

    olvass tovább
    Kétkeréken
    „Zsebverda” a Mazdától!
    „Zsebverda” a Mazdától!

    Mindösszesen 32 kilogrammot nyomot a motorizált utazóbőrönd. Ennél kisebb már nem is nagyon lehetett volna. Egyik kéz a zsebben, másikban pedig a mobilitás záloga. Ez volt a bőrönd autó koncepciója.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Maserati Boomerang, gyere vissza!
    Maserati Boomerang, gyere vissza!

    Az olasz gyártó akarva, akaratlanul sem tudott soha ronda, vagy teljesen életképtelen járművet alkotni. Mindig adott valami pluszt, amitől több lett mint a versenytársai. A Boomerang hűen tükrözi ezt.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Opel Manta villannyal
    Opel Manta villannyal

    Elektromos hajtás, digitális műszerfal, LED-világítás. Félévszázados modell mai technikával, egyenesen a gyártótól.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok