www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. For(d)radalom, avagy a három valójában négy - Ford...

For(d)radalom, avagy a három valójában négy - Ford Tourneo Connect 2.0 dízel L2

  • Szőnyi Zoltán
  • augusztus 13, 2022
  • Komment

20 évvel ezelőtt döntött úgy a Ford, hogy a személyautóból átalakított kishaszonjármű helyett egy külön erre a célra fejlesztett járművet dob piacra. Az első generáció az akkor futó Ford Focus alapjaira épült. Így jött született a Ford Transit Connect. A normál Transitnál lényegesen kisebb modell, amely rögtön óriási sikert aratott világszerte. A személyszállításra alkalmas modellváltozatot az európai piacon Tourneo néven vezették be.

A harmadik generációs Tourneo 2021 év végén mutatkozott be. Ne lepődjünk meg, ha a jármű ismerős valahonnan. A Ford ugyanis a VW csoporttal létrejött együttműködés alapján a negyedik generációs Caddyt értékesíti saját neve alatt.
Természetesen semmi újdonság nincsen abban, hogy újracímkéznek egy meglévő modellt valamilyen termékstratégia miatt. Erről született is egy összefoglaló írásunk a Suzuki Across kapcsán, amely itt olvasható. A helyzet viszont ebben az esetben kicsikét más, mint ami lenni szokott. A Ford és a VW ugynais ebben az esetben nemhogy titkot nem csinál ebből, hanem bejelentették, hogy a következő években közösen fejlesztenek haszonjárműveket. Többek között várható, hogy az elektromos autókra készülő MEB platform is alapjául fog szolgálni elektromos Ford modelleknek. Visszafelé is fog működni a közös munka, hiszen a nagyméretű pickup-ok esetében a Fordnak van nagyobb tapasztalata, így az új Amarok Ford alapokon fog készülni.

A Tourneoról tudni kell, hogy minden generáció jelentős fordulatot hozott a gyártásnál. Készült Törökországban, majd a második generáció Spanyolországban/Valenciában. Ilyen formában nem akkora csavar, hogy Lengyelországban készül. Az már sokkal izgalmasabb, hogy A VW gyárban készül, ugyanarra az MQB moduláris platformra, amely többek között a Golf, Octavia vagy éppen a Cupra Formentor alapjait is képezi. Természetesen igyekezett a Ford belecsempészni a Ford modellekre jellemző karakterjegyeket a Caddy alapba. Nehéz persze nem észrevenni, hogy a két modell azonos, de meglátásom szerint kihozták a maximumot.
Tavaly ősszel járt nálunk a Caddy rövidebb és hosszabb változata is, így a legfontosabbnak azt tartom, hogy a fő különbségekről írjak.

A Tourneo szintén kapható L1-es és L2-es méretben, tehát rövidebb és hosszabb kivitelben. A tesztünk során mi az L2-t próbálhattuk. Egyfajta benzinmotor van a kínálatban (1,5 literes 114 lóerős), illetve egy kétliteres dízel 102 és 122 lóerővel. A benzines és az erősebb dízel rendelhető automata váltóval is, illetve a dízelhez kérhető összekerék hajtás is.
A tesztautónk ezek közül a 122 lóerős, 320Nm nyomatékkal rendelkező dízelmotoros változat volt, méghozzá a magasabb Titanium felszereltséggel.

A Ford teljesen új frontrészt tervezett a Tourneo részére. Más a lökhárító, motorháztető, hűtőrács, illetve a lámpák. Oldalról egyedül a felnik teszik egyedivé. A hátsó részen pedig szintén nagyban hozzányúltak, mivel a csomagtérajtó és a hátsó lámpatestek különböztetik meg a Caddytől.

Bár a belső térben megtalálható a Volkswagennél most divatos, gombmentes középkonzol, de a kormánykerék, illetve a műszerfal Fordosabb lett. A kék színnel megvilágított mutatók a Fordos hangulatot hozzák a beltérbe. Van néhány apró különbség még, mint például az ajtó belső mintázata, légbeömlő rostéjai, illetve formája, de ezeket talán kevéssé szembe tűnőek.


 
A Titanium felszereltségű tesztautó Pazar felszereltséggel bírt. Adaptív tempomat, 16” -es alufelni, esőérzékelős ablaktörlők, kulcsnélküli indítás és krómozott hűtőrács tették kényelmesebbé és biztonságosabbá az autót. A teljes panorámatető pedig komoly mértékben javítja a térérzetet és a hangulatot.

  

A Tourneo rövidebb és hosszabb változata is rendelhető harmadik üléssorral, amely fontos tényező lehet a nagycsaládosok számára, hiszen igényelhető rá a 2,5 milliós állami támogatás.
Nem csak a nagycsaládosok számára fontos, hogy a kétliteres dízel rendkívül takarékos és komfortos meghajtást biztosít az autó számára.  Tesztfogyasztásunk 6 liter volt vegyes használat mellett.

A Tourneo tehát egy remek alapokat biztosító, tágas, ámde nem márkára jellemző egyedi karosszériával folytatja a pályafutását. Ez utóbbi nem feltétlenül baj, hiszen a Caddy egy kiváló formaterv, a VW pedig ebben a kategóriában rendkívül sikeres.
A hátránya a Tourneonak egyedül az, hogy ezzel a lépéssel megkapta a több ponton kifogásolható VW -es infotainement rendszert. A Ford rendszer könnyebben kezelhető és logikusabb felépítésű, de természetesen ez egy megszokható és elfogadható kompromisszum, hiszen a napi használat során a jó futómű, kényelmes beltér, nagy csomagtér (alaphelyzetben 446 liter, 5 üléssel 1720, illetve lehajtott második sorral 3105 liter a térfogata) és gazdaságos üzemeltetés sokkal fontosabb.

 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

@motorhang ????????Ford Tourneo Connect 2.0 dízel L2 Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #ford #fordtourneo #fordtourneoconnect #newford #newfordtourneo #newfordtourneoconnect #vwcaddy @fordhungary @motorhanghu #motorhang #motorhanghu ♬ Do It To It - ACRAZE
  • 2022 Tourneo Connect teszt Ford Tourneo Ford Tourneo Connect 2.0 L2 teszt Tourneo Connect 2.0 dízel L2 teszt Tourneo dízel teszt 2022

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ne csak SUV-ban gondolkozz – Az Új Ford Tourneo Custom Titanium 2.0TDCi
    Ne csak SUV-ban gondolkozz – Az Új Ford Tourneo Custom Titanium 2.0TDCi
    • Négykeréken
    Stílus, térkínálat és praktikum, kompakt csomagolásban: a Ford bemutatja a tisztán elektromos hajtású E-Tourneo Couriert
    Stílus, térkínálat és praktikum, kompakt csomagolásban: a Ford bemutatja a tisztán elektromos hajtású E-Tourneo Couriert
    • Hírek
    For(d)radalom, avagy a három valójában négy - Ford Tourneo Connect 2.0 dízel L2
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Ne csak SUV-ban gondolkozz – Az Új Ford Tourneo Custom Titanium 2.0TDCi
    Ne csak SUV-ban gondolkozz – Az Új Ford Tourneo Custom Titanium 2.0TDCi

    Az SUV-k manapság szinte mágnesként vonzzák az autóvásárlókat, különösen azokat, akik nagycsaláddal vagy extra csomagtér-igénnyel keresnek járművet. De mi lenne, ha nem állnánk meg ennél a kategóriánál? Az új Ford Tourneo Custom Titanium egy olyan alternatíva, amely sok szempontból túlszárnyalja az SUV-kat – nagyobb tér, több variálhatóság, kompromisszummentes praktikum. Megnéztük, mit tud a Ford friss mikrobusza.

    olvass tovább
    Hírek
    Stílus, térkínálat és praktikum, kompakt csomagolásban: a Ford bemutatja a tisztán elektromos hajtású E-Tourneo Couriert
    Stílus, térkínálat és praktikum, kompakt csomagolásban: a Ford bemutatja a tisztán elektromos hajtású E-Tourneo Couriert

    A Ford bemutatta a vadonatúj E‑Tourneo Courier modellt a koppenhágai Bring On Tomorrow Live rendezvényen, ahol a látogatók megismerhették a márka legújabb elektrifikációs stratégiáját. Az E-Tourneo Courier egy ötüléses, többfunkciós, kompakt városbarát jármű, amelynek jellegzetes, SUV-ihletésű kompakt karosszériája bőséges helyet kínál az utasok és holmijaik számára.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok