www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

Négykeréken

Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel

Négykeréken

Az egyik legjobb vétel? – OMODA 5 EV Teszt

Négykeréken

Oldschool – Az Új Toyota Land Cruiser

Négykeréken

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Négykeréken

8 új Toyota és 2 új Lexus modellel folytatja magyarországi elektrifikált modellinvázióját a világ elsőszámú autógyártója

Hírek

A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

Négykeréken

A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

Nagyvasak
  1. Négykeréken
  2. Fiatalos városi vagány – VW T-Cross R-Line 1.5 TSi DSG

Fiatalos városi vagány – VW T-Cross R-Line 1.5 TSi DSG

  • Szőnyi Zoltán
  • június 19, 2024
  • Komment

A Polo alapjaira épített legvagányabb crossovert, a T-Cross csúcsváltozatát teszteltük. A vagány és feltűnő sárga színe mellett a kiváló anyagminőségű kisautó ideális fiatalomnak, családoknak vagy egyszerűen a hétköznapi városi használatra bárkinek, aki nem szeret rejtőzködni a tömegben.

Az előző felsorolás széles tömegeket érintene, de azért a VW tett róla, hogy a Skoda Kamiq-kal egy méretkategóriába eső (az új Kamiq-ról szóló írás itt olvasható) T-Cross megkülönböztesse az átlagembertől a felhasználóját. A megkülönböztetés alapja pedig nem más, mint az árcédula.  Az alapváltozat 8,9 millióról indul, viszont az általunk tesztelt csúcsváltozat már több, mint 12,5 millióért vihető haza. Ez pedig nem kevés. Viszont a kérdés sokkal inkább az, hogy megéri-e a ráncfelvarráson átesett T-Crosst választani?

Nézzük először, hogy mik is ezek a változások, amelyeket módosítottak. Az új T-Cross frontrésze jelentősen változott. Új fényszórókat kapott, de más lett a hűtőrács és a lökhárító is. Jelentősen sportosabb, személyautósabb benyomást sugall ezzel az orr résszel, mint a korábbi típus. Oldalról a fém színű csomagtartó sínek, krómszegélyes ablakok, az övvonalon végighaladó, a karosszéria színével megegyező színű alsó betétek és a 17”-es, új dizájnnal rendelkező alufelnik teszik még feltűnőbbé az autót.


A hátsó részen a teljes mértékben módosított kialakítású, a hátsó részen végigfutó lámpatest teszi emlékezetessé az új T-Crosst. Természetesen itt is más a lökhárító és a benne elhelyezett rácsos dizájnelem alkotja a fő különbséget. A T-Cross felirattal ellátott csomagtér ajtó egy több rekeszes 385/455 literes teret rejt maga alatt. A két literszám azért van megadva, mert a hátsó üléssor mozgatásával bővíthetjük, avagy a hátsó lábtér növelésével csökkenthetjük az elérhető kapacitás mértékét. Lehajtott hátsó ülésekkel a maximális kapacitás 1281 liter, ami egyáltalán nem kevés. A csomagtér padlója szintén mozgatható, amely az alatta lévő plusz teret növeli, avagy csökkenti a saját belátásunk alapján. Egyéb kiegészítővel, mint például 220V-os aljzattal vagy egyéb plusz kimenettel nincsen ellátva, de van néhány kampó, amely a csomagok kitámasztásánál hasznos lehet.


A hátsó üléssor egyébként két felnőtt és egy gyerek szállítására alkalmas. A beállítás alapján a legnagyobb lábtér kialakítás esetében a 180cm-es magasságomra beállított első ülések esetén, kényelmes tér állt hátul is rendelkezésre. Telefonunk, vagy egyéb technikai kütyü töltésére hivatott a könyöklő hátsó részén elhelyezett 2db USB-C dugalj, amely stabilan végezte a dolgát a tesztidőszak ideje alatt. Hátsó könyöktámasz ugyan nem került a felszereltségi opciók közé, de ettől a problémától el lehet tekinteni. Főleg azért, mert a lábtéren kívül tisztességes fej és válltér is van hátul, sőt azon ritka esetek egyike is, hogy a combunkat szinte teljesen alátámasztja a hátsó üléssor. Az ajtók zsebeiben jelentős teret találunk, ahová a nagyobb palackok is simán elhelyezhetőek.     
 

Az első ülések tér és kényelmi kínálata egy jarműkategóriával nagyobbak esetén is felvenné a versenyt. Jóval nagyobb a helykínálat a T-Crossban, mint ami kívülről gondolnánk. Az alkalmazott anyagok minősége szintén veri a csoportátlagot.
Sok ugyan a keményebb műanyag, de az összeszerelési minőség valóban remek. Egyetlen reccsenést sem hallottunk használat közben, ami negatív benyomást keltett volna. A kormány mögött egy 10,25”-es, jól konfigurálható, digitális kijelzőt találunk, amely tökéletesen informatív és kiválóan leolvashatóak róla az adatok. A központi, szintén digitális kijelzőn egy jó minőségű infotainement rendszer található, amelyre az Android Autó és az Apple CarPlay akár vezeték nélkül is kitükrözhető. A menürendszer kezelése gyors, egyszerű és logikus felépítésű. Szintén plusz pont jár azért, hogy nem került minden funkció digitalizálásra. A klíma panel (amely ugyan érintős felületű, nem gombos), vagy a rádió vezérlése külön területen kapott helyet. Ez manapság, főleg VW-nél egészen egyedi, pozitív hír.

Végére hagytam a motorizációt. A tesztautónk nemcsak felszereltségben, hanem motorizáció szempontjából is a legjobb a T-Crossnál elérhető lehetőségek közül. Az 1,5 literes, négyhengeres erőforrást kizárólag automata váltóval rendelhetjük és 150 lóerő leadására képes. Ezen a motoron kívül elérhető még az egyliteres háromhengeres erőforrás a kínálatban. A belépő a 95 lóerős változat kizárólag 5 sebességes manuális váltóval, ugyanez a motor 115 lóerővel 6 sebességes manuálissal és a most is tesztelt 7-es DSG-vel kapható. Egyértelmű, hogy a legkényelmesebb és a leggyorsabb kivitel a tesztautónkban is szereplő összeállítás volt. Átlagos használat mellett a DSG jól végzi a dolgát, ha viszont megkergetjük, akkor néha kelletlenül és fölöslegesen váltogat az automata. Se baj, kézzel is bele tudunk nyúlni, akár a kormány mögötti fülek segítségével is.

Nagyon kényelmes, jól vezethető, karakterében teljesen más autó a T-Cross, mint a márkatárs Skoda Kamiq. Mind a kettő jó autó, számomra a fiatalos hangulat és dinamizmus miatt a T-Cross jó benyomást tett. Jó a vezetési élmény, jó a minőségérzet, remek a futómű és a dinamika az autóban. A divatnak viszont ára van, amelyre nehéz bármit mondani, hogy mi a sok és a kevés. Az viszont biztos, hogy nem sokkal több pénzért nagyobb autót is kapunk, ami sok esetben felülír egyéb szempontokat.

@motorhang ????????VW T-Cross R-Line 1.5 TSi DSG Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #volkswagen #volkswagentcross #volkwagentcrossrline #vw #vwtcross #vwtcrossrline @volkswagenmagyarorszag @motorhanghu #motorhang #motorhanghu ♬ Green Onions - Booker T.
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • 2024 VW t-cross teszt t cross r line teszt tcross 1.5 teszt Volkswagen t cross r line teszt VW t-cross 1.5 tsi r line teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Fiatalos városi vagány – VW T-Cross R-Line 1.5 TSi DSG
    Fiatalos városi vagány – VW T-Cross R-Line 1.5 TSi DSG
    • Négykeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt
    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt
    • Négykeréken
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától
    • Hírek
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch
    • Kétkeréken
    A TOYOTA GAZOO Racing színeiben szerezte meg kilencedik rally-világbajnoki címét Sebastien Ogier
    A Škoda lett a legnépszerűbb autómárka novemberben Magyarországon

    Legolvasottabb írások

    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt
    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

    olvass tovább
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától

    olvass tovább
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch

    olvass tovább
    A TOYOTA GAZOO Racing színeiben szerezte meg kilencedik rally-világbajnoki címét Sebastien Ogier
    A TOYOTA GAZOO Racing színeiben szerezte meg kilencedik rally-világbajnoki címét Sebastien Ogier

    olvass tovább
    A Škoda lett a legnépszerűbb autómárka novemberben Magyarországon
    A Škoda lett a legnépszerűbb autómárka novemberben Magyarországon

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok