www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE

Négykeréken

Olyan, mint a Citroën általában. Nonkonformista! – Citroën C5 X Feel Plus 1.2l

Négykeréken

Tisztán elektromos időtöltés – Volvo C40 Recharge

Négykeréken

A kínai újév – MG ZS 1.5 Comfort+

Négykeréken

Két lépést előre és egyet sem hátra – Mercedes-Benz GLC Offroader 220d 4MATIC

Négykeréken

What else – Kia Niro PHEV Platinum

Négykeréken

Év Autója 2023 - Jeep Avenger

Hírek

Több, mint egy emelt karosszéria – BMW X1 xDrive23i

Négykeréken
  1. Négykeréken
  2. Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4

Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4

  • Szőnyi Zoltán
  • október 19, 2022
  • Komment

A kompakt kategóriában elektromos fronton nagyon zsúfolt a piac. Komoly versenytársakat és nagyon jó modelleket találunk itt. Hogy néhányat említsek: ide tartozik a frissen megjelent Renault Megane E-Tech vagy éppen a Kia Niro, nem is beszélve a VW ID.3-ról. A Stellantis csoporton belül viszont egyedül a Citroën kínál tisztán elektromos meghajtást ebben a méretosztályban.

Természetesen mindenki elsősorban a SUV-ra koncentrál, hiszen napjainkban az eladások fő pillérét az emelt autók jelentik. Ettől függetlenül nem szabad megfeledkezni a kompakt autókról sem. Nem beszélve arról, hogy légellenállás szempontjából határozottan jobb forma ez, mint egy magasra emelt doboz. Ez utóbbi pedig messze nem hátrány, ha a hatékony közlekedés van szem előtt.


Megfelelő üzenetre és jó pozícionálásra vall, hogy a fiatalos hangulatú, extravagáns brandjét vette elő a Stellantis, amikor az egyébként jól ismert és széles körben használt elektromos erőforrásnak helyet keresett ebben a szegmensben.
A C4 elektromos változata követi a csoport filozófiáját. Az elektromos meghajtás egy, a többi választható erőforrás közül. Nem fejlesztenek külön modellt vagy platformot az elektromos járműveknek, hanem az univerzális alapra képesek felépíteni ezt is. Éppen ezért kevés különbség fedezhető fel a C4 benzines, dízel vagy éppen elektromotoros változata között. Azért persze akad néhány, mint például a kék színű ë logó a karosszéria számos pontján, a kék színű keret a ködfényszóró körül, más az alukerekek dizájnja és nyilvánvalóan a kipufogó hiánya hátul.

A C4 elektromos változata tehát mindazokat az előnyöket és hátrányokat tartalmazza, amelyeket a benzines vagy éppen dízel erőforrással rendelkező modellek. A belső térkínálat például nem lett nagyobb, tehát nincsen kihasználva a lehetőség arra, hogy a kevesebb alkatrészből felépülő meghajtás miatt plusz teret kapjon az utastér. Ez persze nem azt jelenti, hogy nincsen kellően tágas utastere a C4-nek. Sőt, éppen ellenkezőleg, hiszen az alap C4 is hatalmas lábteret kínál nem csak az első, hanem a hátsó utasoknak is. De azért megtaláljuk az elektromos modellben a kardán alagutat és nyilván lehetett volna a motortér kárára akár nagyobb utasteret vagy éppen csomagteret kialakítani. Utóbbi egyébként 380 literes, amely nem jellemző módon megegyezik a benzines változatéval. Az akkumulátorok ugyanis az utastér alá kerültek, így a csomagtér teljes értékű maradt. Szintén pozitívum ezen a ponton, hogy több rétegű a csomagtartó és például kialakításra került egy alsó kisebb rekesz, ahová a töltőkábelek kényelmesen elhelyezhetőek. És ez nem minden, hiszen a csomagtér padlószintje is több szintben mozgatható

.

A külsőre visszatérve egy rendkívül szép, egyedi formát alkottak a Citroën mérnökei. Nagyon jól mutat az X formájú nappali fény elől és ugyanez a formavilág köszön vissza a hátsó traktuson is. A tetőforma enyhén csapott, lefelé ívelő, amely sportos coupé szerű formavilágot teremt az autónak. Ennek egyetlen hátránya, hogy a hátul ülőknek ugyan a lábtere meglepően nagy, de a fejtér 180-185 centinél magasabbak számára már szűkös. 

 

A belső tér kifejezetten kényelmes és telis-tele van praktikus megoldásokkal, rengeteg tárolóhellyel. A vezető körül a középkonzol ennek a legjobb példája, ahol telefonokat és egyéb magunkkal hordható kütyükből, tárgyakból, üdítős palackokból szinte végtelen számút tudunk elpakolni. Kifejezetten izgalmas ötlet a kesztyűtartó, illetve a fölöte kialakított polc is, amely egyébként opciósan még tablet tartónak is kialakítható. Természetesen akad elől és hátul is megfelelő számú USB és USB-C kimenet is, hogy tölteni, használni tudjuk az elektronikus eszközöket.


Ha már elektronika, akkor érdemes megemlíteni a műszerfalat és a középkonzolon elhelyezett 10” -es éritőképernyős felületet. Jól átlátható grafikával és könnyű kezeléssel rendelkezik. Nem bonyolították túl a funkciókat, de éppen elegendő információt tartalmaz és roppant könnyű a kezelése. Ugyanez igaz a műszerfalra is.

Az ülések kifejezetten kényelmesek, inkább puhák, mint kemények. Nagyjából ez összecseng a teljes vezetési élménnyel, amelyet a Citroën nyújt, illetve amit mindig nyújtani szokott. Lágy, kényelmes és könnyed. Aki autót keres és emellett a márka mellett teszi le a voksát, ezen a ponton soha nem fog csalódni. A futómű, a lengéscsillapítás rendkívül kényelmes és puha. Talán az ë-C4 esetében valamivel keményebb az átlagosnál, mert vélelmezem, hogy a többi motorizáltságú változathoz használt beállításokat találjuk meg ebben az autóban is, és mivel ennek a tömege nagyjából 300kg-val nagyobb (1635kg) ezért itt keményebbnek hat. De ki kell jelenteni, hogy a budapesti utak hibáit és a fekvőrendőröket észrevétlenül nyelte el a futóműve.

A meghajtásról a jól ismert 100kW-os (136Le) erőforrás gondoskodik, amely 230Nm nyomaték leadására képes. Első hallásra nem hangzik egyáltalán soknak ez a teljesítmény, de átlagos használat mellett tökéletesen elegendő. A gyorsulása 9,7mp 100km/h -ra, de valószínűleg ez az adat sem tükrözi megfelelően az érzést, amit érzünk az autóban. Természetesen nem egy Tesla S a gyorsulás, de a nyomaték folyamatos leadása miatt teljesen megfelelő az érzés (egyáltalán nem lassú, sőt). Normál közlekedésre, takarékos autózásra ösztönöz ez az összeállítás, amelyet a 150km/h végsebesség is megerősít. Mindazonáltal, ha nem a német autópályán akarjuk használni a Citroënt, akkor jó érzéseink lesznek vele vezetés közben.

Az energiaellátást egy 50kW-os akkumulátor biztosítja, amely WLTP szerint 15,3kW-tal éri be 100 kilométer alatt. A meglepő, hogy valóban nem volt éhesebb az autó a teszt alatt. Teljesen vegyes használat mellett 16,4kW-ot fogyasztott nálunk, amelyben volt autópálya (110-120-as tempóban), városi közlekedés, rengeteg dugóban állással és az M0-n való 80-100 közötti haladás. Ezek alapján igazolni tudom, hogy városban 400 km fölött tudunk vele közlekedni, vegyes használat esetén pedig közel 300 kilométer teljesíthető vele.
Ennek tükrében azt merem mondani, hogy a Citroën az akkupakknál lévő versenyhátrányát a hatékonyságával jól tudja kompenzálni.

Nem könnyű kérdés az elektromos autók esetében a döntés, hogy mi számít jó vagy éppen rossz vételnek. A határok nagyon összemosódnak a tömeg és a presztízs márkák között, csakúgy, mint a kínált minőségi színvonal. Hiszen utóbbinál sem egyértelmű, hogy egy tradicionálisan magasabb szintre pozícionált márka elektromos autója is hozza ugyanazt a szintet (lásd ID. 3). Ebből a szempontból például a Citroën ë-C4 nem okozott semmiféle csalódást. Izgalmas formákkal és márkahű, jó minőséggel találkozunk az utastérben, szép designnal a karosszériánál. A 14,5 milliós ár viszont nem kevés, bár nem is elrugaszkodott a mai elektromos autó árak esetében. A döntés úgy gondolom, hogy sokkal inkább márkapreferencia kérdése lesz, mint műszaki vagy komfort kérdés. De az egyelőre biztos, hogy a PSA/Stellantis esetében a Citroën ë-C4 az egyetlen alternatíva ebben a méretosztályban.

 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • c4 elektromos teszt citoen e-c4 teszt citroen c4 e teszt e-c4 e-c4 citroen e-c4 electric

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4
    Egyedül a csapatban – CITROËN ë-C4
    • Négykeréken
    Magyarországra is megérkezett az új generációs kompakt ötajtós, az új CITROËN C4 ÉS Ë-C4 – 100% ËLECTRIC!
    Magyarországra is megérkezett az új generációs kompakt ötajtós, az új CITROËN C4 ÉS Ë-C4 – 100% ËLECTRIC!
    • Hírek
    MotorHang
    Heti top 10
    Átadták az ötvenezredik új Audit Magyarországon: egy győri Audi Q3 modellt
    Átadták az ötvenezredik új Audit Magyarországon: egy győri Audi Q3 modellt
    • Hírek
    A Mazda bemutatja Mazda CX-90 Crossover SUV modelljét
    A Mazda bemutatja Mazda CX-90 Crossover SUV modelljét
    • Hírek
    A Toyota 1,8 literes öntöltő hibrid elektromos hajtáslánccal bővíti a Corolla Cross kínálatát
    A Toyota 1,8 literes öntöltő hibrid elektromos hajtáslánccal bővíti a Corolla Cross kínálatát
    • Hírek
    A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE
    Car Dealer: a Peugeot 208 a legjobb használt kisautó
    A Ford visszatér a Forma1-be
    Új kihívás előtt áll a vb-ezüstérmes Hideg Ádám
    Bemutatkozik az új BMW M3 CS
    Megújult a Range Rover Velar
    Inkább az élvezetre és a látványra mentünk

    Kapcsolódó cikkek

    Hírek
    Magyarországra is megérkezett az új generációs kompakt ötajtós, az új CITROËN C4 ÉS Ë-C4 – 100% ËLECTRIC!
    Magyarországra is megérkezett az új generációs kompakt ötajtós, az új CITROËN C4 ÉS Ë-C4 – 100% ËLECTRIC!

    A hazai kereskedésekben már kipróbálható az új C4 és az új ë-C4 – 100% ëlectric

    olvass tovább

    Legolvasottabb írások

    Átadták az ötvenezredik új Audit Magyarországon: egy győri Audi Q3 modellt
    Átadták az ötvenezredik új Audit Magyarországon: egy győri Audi Q3 modellt

    olvass tovább
    A Mazda bemutatja Mazda CX-90 Crossover SUV modelljét
    A Mazda bemutatja Mazda CX-90 Crossover SUV modelljét

    olvass tovább
    A Toyota 1,8 literes öntöltő hibrid elektromos hajtáslánccal bővíti a Corolla Cross kínálatát
    A Toyota 1,8 literes öntöltő hibrid elektromos hajtáslánccal bővíti a Corolla Cross kínálatát

    olvass tovább
    A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE
    A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE

    olvass tovább
    Car Dealer: a Peugeot 208 a legjobb használt kisautó
    Car Dealer: a Peugeot 208 a legjobb használt kisautó

    olvass tovább
    A Ford visszatér a Forma1-be
    A Ford visszatér a Forma1-be

    olvass tovább
    Új kihívás előtt áll a vb-ezüstérmes Hideg Ádám
    Új kihívás előtt áll a vb-ezüstérmes Hideg Ádám

    olvass tovább
    Bemutatkozik az új BMW M3 CS
    Bemutatkozik az új BMW M3 CS

    olvass tovább
    Megújult a Range Rover Velar
    Megújult a Range Rover Velar

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2023 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok