www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Városi dzsungel harcos, vagy luxus utazópartner? - A BMW C400-asok

Kétkeréken

Drift vagy Nordschleife – Volkswagen Golf R

Négykeréken

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Kétkeréken

A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt

Négykeréken

Újra tininek érzed magad, ha ráülsz! – BMW R12 G/S teszt

Kétkeréken

Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

Négykeréken

Sávszélesség - A BMW R1300GS Adventure

Kétkeréken
  1. Race
  2. Hírek
  3. Csomós Miklós és Nagy Attila visszatérnek a Barum...

Csomós Miklós és Nagy Attila visszatérnek a Barum Rallyra

  • augusztus 24, 2022
  • Komment

Harmadik alkalommal állhat rajthoz Csomós Miklós és Nagy Attila a Barum Rallyn, az idei rally Európa-bajnokság hetedik futamán.

A HUMDA Academy versenyzőpárosa 2018-ban és 2019-ben is versenyezett már a cseh aszfaltos pályákon. A kétkerék-hajtású kategóriában akkor gyorsasági szakaszt is nyertek. Idén azonban a Skoda Fabia R5-tel és a Hankook versenyabroncsokkal új kihívások elé néznek. 

A Barum Rally Közép-Európa egyik leghíresebb és legnagyobb versenye. 1971-ben rendezték meg először, idén pedig már 52. alkalommal rajtolhat el rajta a mezőny. Az igen erős cseh motorsport számára minden évben igazi ünnep, és a legtöbb hazai rallyversenyző erre a viadalra készül a legjobban. Éppen ezért hatalmas rang megnyerni, akár hazai, akár külföldi versenyző számára. A legnagyobb magyar sikert Ferjáncz Attila és dr Tandari János érték el, 1987-ben, amikor Audi Coupé Quattróval megnyerték a Barum Rallyt.

A verseny központja Zlínben található, amelyet 1949 és 1989 között Gottwaldovnak hívtak. A város egyik legmeghatározóbb alakja Tomas Bata volt, aki többek között cipőgyárat is alapított Zlínben. Az ő nevéhez fűződik az üzem mellett található 77,5 méter magas felhőkarcoló, amelynek az egyik liftjében rendezte be az irodáját, hogy az egyes részlegeket könnyebben meglátogathassa. Az üvegliftből a mai napig is jól látszik a Barum Rally tradicionális péntek esti prológja. 

Bár Csomós Miklós és Nagy Attila idén indulnak először a rally-Európa-bajnokságon, a Barum Rallyn van némi tapasztalatuk, hiszen 2018-ban és 2019-ben is rajthoz álltak egy Peugeot 208 R2-vel. Az első versenyükön a harmadik szakaszt megnyerték a kétkerék-hajtású mezőnyben, ám utána baleset miatt kiestek.

A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző páros a korábbi tapasztalatait felhasználva szeretne idén minél jobb eredményt elérni, de továbbra is az a legfontosabb számukra, hogy első szezonjukban tapasztalatot szerezzenek, jövőre pedig még jobb eséllyel indulhassanak.

„A pályákat valóban ismerjük, ’18-ban sok fűnyírásunk is volt, azt nem szeretném megismételni – nevetett Csomós Miklós. – Atival szeretjük a Barum Rallyt, de nem mondhatnám, hogy az a két verseny az elsőkerék-hajtású autóval olyan nagy előny lenne, hiszen a pályákon nincs tapasztalatunk R5-ös autóval, ezért az itinert is újra kell írnunk.

A mezőny nagyon erős, sok hazai versenyző indul, akik szeretnének bizonyítani, de az Európa-bajnokságon minden verseny ilyen. Viszont lesz egy cseh ellenfelünk, Dominik Stritesky, aki szintén Skoda Fabiával és Hankook gumival indul. Nagyon erős fiatal versenyző, jó összehasonlítási alap lesz.

Mindent egybevetve, most is a 8–10. hely köré várom magunkat. Idén az a célunk, hogy minden versenyen végigmenjünk, minél több tapasztalatot szerezzünk, úgyhogy most is ez lebeg a szemünk előtt.“

A verseny előtt volt egy kisebb riadalom a GR Motorsport párosánál, hiszen Mixi a ZEG Rally Show-n egy kicsit átalakította az autót.

„Szerencsére nem volt nagy a kár, inkább a takarítás vett el nagyobb időt, mert még az ülés alatt is minden tiszta iszap volt – mondta Csomós. – Édesapán öt–hat napot dolgozott rajta, amit ezúton is köszönök neki.

Kérdés volt, hogy tudunk-e venni gépháztetőt, de végül megérkezett a Skoda Motorsporttól. A vízhűtő és a jobb első féltengely azonban nem, azt Ferencz Krisztiántól kaptunk a versenyre, amit nagyon köszönök neki.“

A Barum Rally nem csak a versenyzők, hanem a szurkolók körében is nagyon népszerű.

„Ne is mondd, ’18-ban is rengetegen szurkoltak nekünk kint, most biztos még több magyar lesz a pálya szélén. Nagyon jól esik a biztatásuk és az egész csapat nevében mondhatom, hogy hálásak vagyunk érte.“

Csomós Mixi és Nagy Attila rally Európa-bajnoki szereplésének együttműködő partnerei:

GR-Motorsport, RTH Versenyabroncs Kft., a HANKOOK versenyabroncsok Kelet-európai forgalmazója, CIKS Kft., ZÉG Kft., Balázs-Diák Kft., RabócsiRing Kft., MTE Speciál Kft., VÁRI-VILL Kft., HUMDA Zrt., HUMDA Academy

  • barum rally 2022 barum rally zlin csomós mixi nagy attila

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Csomós Mixi sikeresen tért vissza az Európa-bajnokságra
    Csomós Mixi sikeresen tért vissza az Európa-bajnokságra
    • Hírek
    Csomós Mixi a Hungarian Motorsport Academy versenyzője
    Csomós Mixi a Hungarian Motorsport Academy versenyzője
    • Hírek
    Csomós Mixi: Megyünk tovább!
    Csomós Mixi először kap belső kamerát az Európa-bajnokságon
    Csomós Mixi magabiztosan kezdi az Eb-szezont
    Csomós Mixi: Maradhat a Citroën
    Csomós Mixi Citroënnel indul a Szilveszter Rallyn
    Mixi és Ati élete legörömtelibb versenye
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Hírek
    Csomós Mixi sikeresen tért vissza az Európa-bajnokságra
    Csomós Mixi sikeresen tért vissza az Európa-bajnokságra

    Közel három hónap szünet után pályafutása legjobb rally Európa-bajnoki eredményével tért vissza Csomós Mixi és Bán Viktor. A HM Academy versenyzői a Róma Rallyn az abszolút hetedik helyen értek célba, a gyorsaságukat pedig a Power Stage-en mutatták meg, ahol az igen előkelő második helyet szerezték meg.

    olvass tovább
    Hírek
    Csomós Mixi a Hungarian Motorsport Academy versenyzője
    Csomós Mixi a Hungarian Motorsport Academy versenyzője

    Új néven, Hungarian Motorsport Academy folytatódik a HUMDA Academy programja, amelybe idén is beválogatták Csomós Mixit

    olvass tovább
    Hírek
    Csomós Mixi: Megyünk tovább!
    Csomós Mixi: Megyünk tovább!

    Baleset miatt esett ki Csomós Mixi és Nagy Attila az FIA rally Európa-bajnokság idei második futamán, a Kanári-szigetek Rallyn. A HUMDA Academy párosa jól kezdett, hiszen a kvalifikáción a harmadik helyet szerezték meg. Péntek reggel az első gyorsaságin az eső hátráltatta őket, majd egy nyolcadik idővel kezdték meg a felzárkózást. A negyedik szakaszon pályafeldolgozási hiba miatt szalagkorlátnak ütköztek. A versenyzők nem sérültek meg a Skoda Fabia Rally2 evo viszont igen, így nem folytathatták vele a versenyt. A csapat jelenleg is mérlegeli a lehetőségeit, de ígérik, mennek tovább.

    olvass tovább
    Hírek
    Csomós Mixi először kap belső kamerát az Európa-bajnokságon
    Csomós Mixi először kap belső kamerát az Európa-bajnokságon

    Idei második FIA rally Európa-bajnoki futamára készül Csomós Mixi és Nagy Attila, a május 5–7-e között megrendezésre kerülő Kanári-szigetek Rallyn. A HUMDA Academy párosa a szezonnyitón elért eredményének köszönhetően az igen előkelő 8-as rajtszámot kapta. Sőt, a promóter először szereltet hivatalos belső kamerát a Skoda Fabia Rally2 evójukba, így élő belső felvételt is láthatunk róluk az ERC közvetítésében.

    olvass tovább
    Hírek
    Csomós Mixi magabiztosan kezdi az Eb-szezont
    Csomós Mixi magabiztosan kezdi az Eb-szezont

    Egy év tapasztalattal a hátuk mögött és ezúttal már bajnoki pontokért harcolva kezdi Csomós Mixi és Nagy Attila az idei rally Európa-bajnokságot a portugáliai Fafe Rallyn. A HUMDA Academy párosa nagyon erős mezőnyben fog megmérkőzni, de magabiztosan várják a szezonnyitót.

    olvass tovább
    Race
    Csomós Mixi: Maradhat a Citroën
    Csomós Mixi: Maradhat a Citroën

    A vártnál is jobban sikerült Csomós Mixi és Nagy Attila első versenye a Citroën C3 Rally2-t a Szilveszter Rallyn. A HUMDA Academy versenyzőpárosa az autóval és a Tagai Racing Technology csapatával is gyorsan összeszokott, volt egy kisebb kalandjuk a szalagkorláttal, Mixi pedig azt is letesztelhette, hogy átfér-e a C3 negyedikben egy lassítón.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok