www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Szervizsarok
  2. Biztonságban a csúszós utakon

Biztonságban a csúszós utakon

  • február 28, 2023
  • Komment

A tél számos kihívást tartogat az úton lévőknek és igen kockázatos helyzeteket szülhet. A csökkent látási viszonyok, a köd, az eső mellett még a rossz útviszonyokkal is meg kell küzdeni, csúszós, jeges felületek nehezítik a közlekedést. A tél tehát a legtöbb esetben nem a vezetés élményéről szól, sokkal inkább a kompromisszumokról.

Felkészülés a tél kihívásaira

Persze a kockázatok mérsékelhetők, ha megfelelően felkészülünk a téli közlekedésre. Ennek egyik alapja, hogy autónkat téli gumival szereljük fel. A téli és nyári abroncsok más és más keverékből és mintázattal készülnek. Az enyhe telek egyre többeket ösztönöznek a négyévszakos abroncsok használatára. Ezek a gumitípusok több mint negyven évvel ezelőtt jelentek meg a boltok polcain és egyre fejlettebb megoldásokkal egyesítik a téli és nyári gumik előnyeit.

A nyári abroncsok speciális gumikeverékkel rendelkeznek, melyek melegebb körülmények között kiváló tapadást és kezelhetőséget biztosítanak a száraz és nedves utakon egyaránt. Csökkentett gördülési ellenállással rendelkeznek, ezért üzemanyag-hatékonyabbak és a zajszintjük is alacsonyabb. A nyári gumi futófelületének mintázata áramvonalasabb, mint a téli abroncsoké, kevesebb víztérfogatot biztosító barázdával, így maximalizálva az úttal való érintkezési felületet. Amikor azonban a hőmérséklet +7 fok alá süllyed, a nyári gumik keményebbé és törékenyebbé válnak és a futófelület kialakítása sem képes megfelelően kezelni a havat és a jeget.

A téli abroncsok ideje ekkor jön el, ezek kiváló tapadást biztosítanak a hóval és jéggel borított útfelületeken és a nedves utakon. A téli abroncsok futókeveréke több természetes gumit tartalmaz, így nem keményedik meg, rugalmas és hajlékony marad, hogy fékezéskor csökkentse a féktávolságot. A téli gumik futófelületi kialakítása mélyebb blokkokkal rendelkezik, ezek a nagyobb tapadás érdekében beleássák magukat a hóba és a jégbe. A téli abroncsok lamellái pedig a víz és a latyak eltávolításában játszanak nagy szerepet, így minimalizálva az aquaplaning, vagyis a vízen felfutás kockázatát. A téli abroncsokat azért nem szabad nyáron használni, mert ez a keverék túlságosan puha a száraz aszfalthoz, ami azt jelenti, hogy gyorsabban elkopik. Ráadásul a megnövekedett gördülési ellenállás nagyobb üzemanyag-fogyasztáshoz vezet.

Túl az abroncsokon

Autónk téli felkészítésének alapja a megfelelő abroncsok használata, ezen kívül is van pár dolog, amit megtehetünk, hogy nagyobb biztonságban közlekedjünk. Látni és látszani – hirdetik évről-évre a közlekedésbiztonsági kampányok és valóban, a téli időszakban a látási viszonyok romlása sok baleset okozója. Ezért fontos tehát, hogy megfelelően lássunk és látszódjunk. Ellenőrizzük tehát a világító berendezése állapotát és az ablaktörlőket se felejtsük el.

Mielőtt útnak indulnánk, tájékozódjunk a hivatalos felületeken, hogy milyen útviszonyok várhatók, ha külföldre utazunk, akkor az ott érvényben lévő szabályokhoz alkalmazkodjunk, például szerezzünk be hóláncot, van, ahol enélkül nem kelhetünk útra.

  • biztonság csúszós út évszaknak megfelelő gumiabroncs gumi gumiabroncs

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Biztonságban a csúszós utakon
    Biztonságban a csúszós utakon
    • Szervizsarok
    A Continental veszprémi tesztpályáját ezúttal versenyautók is kipróbálták
    A Continental veszprémi tesztpályáját ezúttal versenyautók is kipróbálták
    • Hírek
    Már elérhetők Európában az újrahasznosított PET-palackokból kinyert poliészterrel készült Continental abroncsok
    Meghosszabbítja 2027-ig partnerségét a Continental és a Tour de France
    Az autósok többsége nem kéri vagy nem használja a biztonsági extrákat
    Palkovics: a távlati cél, hogy senki ne haljon meg közlekedési balesetben
    Mennyire felelősek a magyar autósok?
    A Continental 2022-től újrahasznosított PET palackokból készít gumiabroncsokat
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Hírek
    A Continental veszprémi tesztpályáját ezúttal versenyautók is kipróbálták
    A Continental veszprémi tesztpályáját ezúttal versenyautók is kipróbálták

    A Continental veszprémi tesztpályája adott otthont a közel száz versenyzőt felvonultató I. Continental Veszprém Szlalomnak, amely egyben az MNASz 2022-es Országos Szlalom Bajnokságának 5. fordulója is volt.

    olvass tovább
    Hírek
    Már elérhetők Európában az újrahasznosított PET-palackokból kinyert poliészterrel készült Continental abroncsok
    Már elérhetők Európában az újrahasznosított PET-palackokból kinyert poliészterrel készült Continental abroncsok

    Az újrahasznosított PET-palackokból kinyert poliésztert tartalmazó Continental abroncsok mostantól minden európai kereskedő számára elérhetőek. A Continental 2022 áprilisában kezdte meg az úgynevezett ContiRe.Tex technológiával készült abroncsok sorozatgyártását, amely teljes mértékben helyettesíti a hagyományos poliésztert az abroncsok vázában. A prémium gumiabroncsgyártó jelenleg három modellt kínál öt méretben, melyek mindegyike újrahasznosított PET-palackokból kinyert poliészterrel készült: a PremiumContact 6-ot, az EcoContact 6-ot és az AllSeasonContact négyévszakos gumiabroncsot.

    olvass tovább
    Hírek
    Meghosszabbítja 2027-ig partnerségét a Continental és a Tour de France
    Meghosszabbítja 2027-ig partnerségét a Continental és a Tour de France

    Még az idei Tour de France 2022. július 1-jei koppenhágai rajtja előtt a Continental 2027-ig meghosszabbítja régóta fennálló, bizalmon alapuló partnerségi és szponzori tevékenységeit. A verseny öt fő partnerének egyikeként és a szakaszgyőzelem szponzoraként az abroncsgyártó a Tour szervezetével, az A.S.O.-val (Amaury Sport Organisation) továbbra is aktívan részt fog venni a világ legnagyobb és legfontosabb kerékpárversenyében az elkövetkező években, miközben hozzájárul annak biztonságos és fenntartható jövőjéhez. Emellett az új ContiRe.Tex újrahasznosítási technológia abroncsgyártásban való alkalmazása már az idei évben megkezdődik.

    olvass tovább
    Hírek
    Az autósok többsége nem kéri vagy nem használja a biztonsági extrákat
    Az autósok többsége nem kéri vagy nem használja a biztonsági extrákat

    Információhiány és költséghatékonyság miatt döntenek így

    olvass tovább
    Hírek
    Palkovics: a távlati cél, hogy senki ne haljon meg közlekedési balesetben
    Palkovics: a távlati cél, hogy senki ne haljon meg közlekedési balesetben

    Az Európai Uniónak és Magyarországnak is az a célja, hogy 2050-re eljussunk oda, hogy senki nem hal meg közlekedési balesetben - mondta az innovációért és technológiáért felelős miniszter hétfőn Budapesten

    olvass tovább
    Hírek
    Mennyire felelősek a magyar autósok?
    Mennyire felelősek a magyar autósok?

    Az ittas vezetést, a büntetőfékezést és a piroson áthajtást tartjuk a legveszélyesebbnek.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok