www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

Négykeréken

Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel

Négykeréken

Az egyik legjobb vétel? – OMODA 5 EV Teszt

Négykeréken

Oldschool – Az Új Toyota Land Cruiser

Négykeréken

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Négykeréken

8 új Toyota és 2 új Lexus modellel folytatja magyarországi elektrifikált modellinvázióját a világ elsőszámú autógyártója

Hírek

A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

Négykeréken

A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

Nagyvasak
  1. Kétkeréken
  2. Kell valami vadság – BMW S1000R

Kell valami vadság – BMW S1000R

  • Szőnyi Zoltán
  • július 20, 2022
  • Komment

A naked bike-ok a virágkorukat élik. Ameddig a legtöbb gyártó egyszerűen meghámozza a versenymotorját és ezzel oldja meg a kategóriát, addig a BMW egy sokkal életszerűbb utat választott és a normál közúti használatra alakította a motort.

Ahogyan 2019-ben az S1000RR megkapta a frissítéseket, úgy jutott el 2021-ben hasonló módosítás az S1000R sorozathoz. A különbség persze leginkább az, hogy a fejlesztés ezúttal egy utcabarát verzió megalkotását célozta meg. Az RR 205 lóerejéhez képest az egy R-es változat „csupán” 165 lóerővel rendelkezik. Az ezres soros négyhengeres természetesen azonos, de alacsonyabb teljesítményre hangolva egy rendkívül kezelhető, továbbra is brutálisan erős gépet kapunk. Ne feledjük, hogy a menetkész tömeg megtankolva is kevesebb, mint 200 kilogramm, így nehéz lenne azt mondani, hogy visszafogott motyorgást kapunk, amikor meghúzzuk a gázkart.

A bajorok természetesen nem adták fel ebben a modellben sem a verseny szellemiségét, így M csomag is kapható opcióként a gépezethez, amellyel a tesztmotorunk is rendelkezett. Akrapovic kipufogórendszer, kovácsoltvas kerekek, könnyített M akkumulátor, M-es ülések és egyedi fényezés veszik körbe az alaphelyzetben 5,6 milliós alapváltozatot.
Az öltöztetés természetesen itt nem ér véget, hiszen a Dynamic vagy éppen a Komfort csomag olyan kiegészítőket tartalmaz, amelyek nélkül kár lenne a motort kihozni a szalonból. Önmagában a gyorsváltó vagy éppen a vezetési módok állítási lehetősége, a dinamikus futómű állítás olyan mértékben szélesítik a felhasználhatóság spektrumát, hogy vétek lenne kihagyni. A kulcsnélküli indítás, markolatfűtés vagy pedig a guminyomás érzékelő rendszer pedig 2022-ben pedig a „must have” kategória. Így lesz a BMW S1000R ára nagyjából 8 millió.
Nem szeretném értékelni, hogy ez sok vagy kevés, mert ez pénztárca függő, de az biztos, hogy kevés, jó értelemben vett gizdább motorral volt dolgom az elmúlt pár évben.

Az üléspozíció, az ülés mérete, valamint kialakítása és a kormányszög természetesen kényelmesebb, mint a versenymotor esetében, de megmaradt benne az a DNS, amely az RR versenygépből származik. Borzasztó robbanékony, rettenetesen vad gépezet, azzal a plusszal, hogy kisebb motorostudás esetén is maximálisan támogat. Ha kizárólag a teljesítmény és egyéb specifikációs adatokat nézzük, akkor biztosan meg lehet tőle ijedni. De ne tegyük, mert az erő, ami a gépben rejlik, tökéletesen uralható. Természetesen nem Dynamic Pro üzemmódban, de ez távolról nem látható. Itt kell megnyugtatni mindenkit, hogy a legtöbb motorkerékpár vásárlót nem Valentino Rossinak hívják, így ideális állapot az S1000R-ben, hogy tudásunknak megfelelő beállítást tudunk választani. A megfelelő és okos kezeléssel a Pro üzemmód sem halálos ellenség, sőt.

Nem volt cél a super-naked kategóriában lévő nyomatékgazdag vagy éppen csúcsteljesítményt bemutató versenytársak nyomdokaiba lépni. Inkább az egyenletes és folyamatos gyorsulás és erőleadás elérése volt a cél, amelyet az igazán kellemes hatfokozatú váltó tesz teljessé, valamint a kuplung nélkül is használható gyorsváltó. Ez utóbbi egyébként nem volt a legnagyobb kedvencem, mert a japán versenytársak sokkal finomabbra hangolták ezt a funkciót. Itt azért sokkal erőteljesebben kell rugdosni azokhoz képest. De ha ezt megszokjuk, akkor a működés hasonló mértékeben teszi gyorsabbá, kényelmesebbé a motor vezetését.

Hihetetlen látványos gépet alkotott a BMW ezzel a motorral. A forma, a színek, a széles, szinte függőleges helyzetben álló villák, a látványos blokk és a zömöksége borzasztó imádható darabbá teszi a gépet. A hangja pedig egy külön regényt, de legalább fejezetet megérdemel a motoros nagylexikonban. A gázkar elvétele után, miután 4-5000-es fordulatról visszalassulunk 2000-ig, olyan durrogást, bubogást varázsol, hogy mint egy drogfüggő újra és újra érezni akarjuk. Lehet gyerekes, de volt olyan utazásom a motorral, hogy kilométereken keresztül csak ezt játszottam vele, mert annyira élmény volt hallgatni. Gyorsít, lassít, dübörög, gyorsít, lassít, dübörög. Ja, és míg el nem felejtem mondani, nagyobb gyorsításkor még lángnyelveket is öltöget a háta mögött haladók felé. Oltári!

Az információkat egy 6,5” -es színes kijelző szolgáltatja, amelyen a szokásos BMW rendszer fut. Ennek kezelése, használata meggyőződésem, hogy a legkönnyebb az összes versenytárs közül. A bal kormányon elhelyezett tekerő és menügomb segítségével lépegethetünk az egyes pontok között, kezelni tudja a csatlakoztatott mobiltelefont és a sisak kihangosítóját is.

Összeségében egy remek városi használatra, versenypályára alkalmas gépet kapunk az S1000R személyében. Egy élményt, amely különösen szép formájával és hangjával hívja fel magára a figyelmet.  

 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • BMW naked bike BMW S 1000R motor BMW S1000R teszt S 1000R

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Kell valami vadság – BMW S1000R
    Kell valami vadság – BMW S1000R
    • Kétkeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt
    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt
    • Négykeréken
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától
    • Hírek
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch
    • Kétkeréken
    A TOYOTA GAZOO Racing színeiben szerezte meg kilencedik rally-világbajnoki címét Sebastien Ogier
    A Škoda lett a legnépszerűbb autómárka novemberben Magyarországon

    Legolvasottabb írások

    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt
    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

    olvass tovább
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától

    olvass tovább
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch

    olvass tovább
    A TOYOTA GAZOO Racing színeiben szerezte meg kilencedik rally-világbajnoki címét Sebastien Ogier
    A TOYOTA GAZOO Racing színeiben szerezte meg kilencedik rally-világbajnoki címét Sebastien Ogier

    olvass tovább
    A Škoda lett a legnépszerűbb autómárka novemberben Magyarországon
    A Škoda lett a legnépszerűbb autómárka novemberben Magyarországon

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok