www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Az örök ifjú - Toyota Hilux

Az örök ifjú - Toyota Hilux

  • Nyúl Benjamin
  • július 21, 2021
  • Komment

Ez a Toyota az egyik legbeszédesebb, legtöbbet megélt modell és most itt van a legújabb. Az biztos, hogy Hilux volt, van és lesz is!

Több mint 53 év, ennyi ideje van stabilan, nagy fölénnyel piacon a Hilux. Kevés másik modell mondhatja el ezt magáról. Ez idő alatt történtek jó és rossz dolgok is a Hilux háza táján. A rossz itt most nem a jármű műszaki részére értendő, hanem a felhasználására. Sok frontvonalon feltűnt nem is kis darabszámban és jelen van mind a mai napig. Javarészt ezek nem állami fegyveres erők kezében vannak/voltak, viszont a negatív reklám is reklám. A Hilux szinte elpusztíthatatlan! A Toyota mérnökei hét modellgeneráción át folyamatosan tökéletesítették, és ahol lehetett mindenhol letesztelték, hogy a legjobb lehessen. A Hilux mindenhova eljutott, számos hegyet, hágót és hegygerincet megmászott, sivatagokat szelt át és még ezer másik olyan helyen járt, ahol előtte négykerekű nem túl sok.

A nálunk járt tesztautó, a nagyobbik motorral szerelt 2.8 literes 204 lóerős automata. Természetesen kézi váltóval is kérhető, szintúgy mint a kisebbik, 2.4 literes 150 lóerős testvére. A kisebbik motor is bőven elég lenne mindenre, amire egy ilyen jármű hivatott, de ezzel a többlet 50 lóerővel és a kinyújtott nyomaték maximummal, ami nem mellesleg 500 Nm, egy igazán élvezetes pick-upot kapunk. Egy ilyen autónál nem feltétlen ildomos a gyorsulásról beszélni, de itt azért illik megemlíteni, mivel alig 10 mp alatt képes elérni a 100 km/h-át. Ezzel ez a valaha volt leggyorsabb gyári Hilux! Viszonyításképp a Ford Ranger Raptor csupán 2 tized mp-el gyorsabb. Nagyon jó és kellemes motorkarakterisztikával rendelkezik, nem mellesleg fogyasztásból is nagyon jól vizsgázott, mivel 9 liter körüli fogyasztást produkált ittléte alatt, a majdnem 2.5 tonnás önsúlya mellett.

Kényelemben sincs hiány, megtalálható benne minden kényelmi funkció, mint bármely más személyautóban is, egyszóval halad a korral és nem csak a robusztusságán van a fókusz. A középkonzolon található egy 8 colos érintő kijelző, analóg gombokkal ellátva, amiről mindent vezérelhetünk, plusz az Apple Carplay vagy Android Auto-n keresztül kinyílik a világ. A keretrendszer a Toyota Touch 2, egy gördülékenyen futó kellemes rendszer, aminek használata nem okozhat gondot az idősebbek számára sem. Ha szeretjük a zenét és a szép tiszta hangzást, akkor ebben segít a JBL hangrendszere, 8 hangszóróval plusz mélynyomóval, így a brutális hangteljesítménynek köszönhetően, lehet azt sem vesszük észre, hogy már nem is az úton haladunk (amiért részben a remek futómű és a kikapcsolt vezetéstámogató rendszerek is felelnek). Felszereltség terén 4 alapcsomag rendelhető, amiből a miénk a legnagyobb INVINCIBLE csomagot kapta. Ez a csomag többek közt tartalmaz egyedi megjelenésű karosszéria elemeket, 18 inches fekete könnyűfémfelniket, és fekete bőr belsőt. A legszerényebb LIVE csomag választása esetén kérhetjük szimpla, extra és dupla kabinos verzióban. A többi csomagnál csak a dupla kabinos verzió rendelhető.

Külsejét tekintve egy igen erős karakter született. Megvan rajta minden elem amely azt sugallja, hogy készen áll mindenre. Szigorú tekintet, elől szögletes elemek, szép domborulatokban folytatódik a vonalvezetés amit a sárvédő ív szélesítések tesznek még izgalmassabbá. Hátulról sem szégyenkezhet, mivel egy igen jellegzetes, vetélytársaitól jól megkülönböztethető dizájnt kapott. Összegészében véve, számomra az amerikai pick-upkat idézi.

Amiről mindig is híres volt, az a robosztus létraváz, nagy rugó utak illetve az elnyűhetetlen hajtás, ez mind továbbra is szerves része az új modellnek. Biztos társa lesz a jövendőbeli 25. gazdájának is. Ha épp egy építőipari cég alapításán gondolkodunk, nem szükséges beruházni egy kisteherautóra, mivel a platón gond nélkül elvihetünk 10 mázsa sódert és a munkagépeket sem kell otthon hagyni, hiszen a 3.5 tonnás horoggal bármit elvihetünk. Nem kell szégyenkezni nehézterepen sem, mivel 70 centis a gázlómélysége, amit az utána kötött futó már nem biztos, hogy díjaz. A legnagyobb oldalirányú terepszög 45 fok, amíg az első terepszög 26 fok és a hátsó 29 fok. Nem igen van terep ami határt szabna számára, ezzel bátran nekivághat bárki.

Kecsegtető az erdészektől kezdve a kalandvágyók számára, egyszóval még mindig megvan benne az ami részben a sikerességének titka, hogy mindenre megfelel Természetesen a pénztárcákhoz mérve, mivel nem az olcsó kategóriájú pick-upokhoz sorolandó, de ez egy magasabb szintet is képvisel. Nemhiába... hű a nevéhez HiLux azaz, High Luxury és ez az amit büszkén visel. A Hilux megvásárlása esetén csalódásnak nincs helye, mi is fájó szívvel adtuk vissza a tesztautónkat, mivel tényleg egy remek, megbízható társ, jövőbemutató külsővel. Kell ennél több?

  • hilux hilux 2021 toyota

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Nyúl Benjamin

Kiskorom óta a különféle járművek bűvöletében élek, a kétkerekűektől a repülőgépekig, minden, amit motor hajt. A sors szerencsére úgy hozta, hogy gyerekkorom és pályafutásom kezdete óta kamionok közt élek és mozgok. Szeretnék minél több új dolgot megismerni és megismertetni veletek, valamint szeretném közelebb hozni hozzátok ezt az életérzést és szenvedélyt.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry
    • Négykeréken
    A kite-osok Toyota Yaris Crossban érkeznek - Toyota Yaris Cross nemzetközi menetpróba
    A kite-osok Toyota Yaris Crossban érkeznek - Toyota Yaris Cross nemzetközi menetpróba
    • Hírek
    Az új Toyota GR Yaris világbajnok WRC pilótákkal közösen fejlesztett limitált szériákat kap
    Másfél év alatt olyan folyékony hidrogénnel hajtott versenyautót fejlesztett a Toyota, amely sikerrel célba ért egy rangos 24 órás versenyen
    Megállíthatatlanul nő a Yaris Cross népszerűsége
    Több mint 70 éve velünk, hamarosan új generációval érkezik a Toyota Land Cruiser
    Leleplezték, mindent vihet a vadonatúj Toyota C-HR
    Hidrogénhajtással képzeli el a Toyota a Hosszútávú Világbajnokság jövőjét
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

    Az új Toyota Camry már a megjelenésekor felkeltette az autórajongók érdeklődését. Ígéretes kombinációt kínál: dinamikus vezetési élményt, nagy helykínálatot és kiváló üzemanyag-hatékonyságot. De vajon megfelel a várakozásoknak?

    olvass tovább
    Hírek
    A kite-osok Toyota Yaris Crossban érkeznek - Toyota Yaris Cross nemzetközi menetpróba
    A kite-osok Toyota Yaris Crossban érkeznek - Toyota Yaris Cross nemzetközi menetpróba

    Mallorcai napsütésben pompázott új színeiben a megújult Toyota Yaris Cross a nemzetközi menetpróbán. A Toyota kis crossoverét Jannis Maus kite szörf olimpikon társaságában vezettük a festői Cala Victoria tengerpartra.

    olvass tovább
    Race
    Az új Toyota GR Yaris világbajnok WRC pilótákkal közösen fejlesztett limitált szériákat kap
    Az új Toyota GR Yaris világbajnok WRC pilótákkal közösen fejlesztett limitált szériákat kap

    A sportautóikon Toyota GR Yaris sokak örömére néhány hete leleplezett új generációja két limitált szériás, különleges kivitelt kap, amelyeket a két WRC bajnok, Sébastien Ogier és Kalle Rovanperä közreműködésével alkottak meg. Magyarországra mindkét kivitelből egyetlen példány érkezik, így érdemes résen lenni.

    olvass tovább
    Hírek
    Másfél év alatt olyan folyékony hidrogénnel hajtott versenyautót fejlesztett a Toyota, amely sikerrel célba ért egy rangos 24 órás versenyen
    Másfél év alatt olyan folyékony hidrogénnel hajtott versenyautót fejlesztett a Toyota, amely sikerrel célba ért egy rangos 24 órás versenyen

    A Toyota közismerten a hidrogén alapú mobilitás egyik vezető fejlesztője: a kínálatában szereplő, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtású technológiával meghajtott személyautó (Mirai), kisteherautó, busz, nagyteherautó, targonca, vonat és hajó mellett a hidrogén belsőégésű technológia területén is ígéretes eredményeket tud felmutatni.

    olvass tovább
    Hírek
    Megállíthatatlanul nő a Yaris Cross népszerűsége
    Megállíthatatlanul nő a Yaris Cross népszerűsége

    A Toyota-csoport mindkét globális márkája sikeres félévet tudhat maga mögött Európában. A Toyota megerősítette pozícióját, mint a piac második legnépszerűbb személyautó-márkája, míg a Lexus impozáns 43 százalékkal növelte eladásait 2022 azonos időszakához képest.

    olvass tovább
    Hírek
    Több mint 70 éve velünk, hamarosan új generációval érkezik a Toyota Land Cruiser
    Több mint 70 éve velünk, hamarosan új generációval érkezik a Toyota Land Cruiser

    Több, mint 70 évnyi kaland…a legnagyobb kaland pedig még csak most kezdődik. Ezzel a felütéssel osztott meg a Toyota egy sziluett fotót a legendás terepjáró első és hamarosan érkező legújabb generációjáról.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok