www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Az arisztokrácia „diszkrét” bája – Range Rover...

Az arisztokrácia „diszkrét” bája – Range Rover D350 First Edition MHEV

  • Szőnyi Zoltán
  • szeptember 17, 2022
  • Komment

Sokat nem kell magyarázni senkinek, hogy mi is a Range Rover. Az 1970 óta létező modell eredetileg nem luxusterepjárónak készült, de mostanáig ezt a szerepet is kiérdemelte. Amikor a brit autókról beszélünk, ez a típus megkerülhetetlen. Nem véletlen, hogy az angol királyi családot is számos alkalommal láthatjuk ilyen autóban. A helyzet fintora viszont, hogy az egyik angol ikont, pont a korábbi gyarmat egyik jól ismert cégcsoportja, a Tata birtokolja.

Köztudott, hogy II. Erzsébet szeretett vezetni. Ha rákeresünk erre, akkor sok tíz évre visszamenőleg láthatunk mindenféle családi, vagy akár egyedül róla készült képeket, amint egy autó volánja mögött mosolyog. Persze túlzás lenne azt állítani, hogy mindig Range Roverben ül, de azt ki lehet jelenteni, hogy jelentős többségében ezt a típust választotta. De ugyanez igaz Vilmos hercegre is.
Azt gondolom, hogy ennél jobban nem lehet pozícionálni, hogy hol is van a Range Rover a márkapresztízsek sorában.
Sokszor emelem ki a luxusautók tesztelése során, hogy itt már nem az a kérdés, hogy melyik a jó vagy a jobb, mert ez alapvetés. A kérdés, hogy mit akarunk mutatni, sugallani magunkról. Ki vesz Volvot vagy éppen BMW-t? Azért választjuk egyiket vagy másikat, mert az jobb a másiknál? Nem feltétlenül. Persze a saját döntésünk helyességét probléma nélkül tudjuk bizonyítani, de a kérdés sokkal inkább az, hogy hová akarunk tartozni?

Az 5 métert is meghaladó (5052mm) hatalmas karosszéria hihetetlen kifinomultsága, letisztult vonalai valódi szemcsapda. Árad belőle valami különleges, máshoz nem fogható hangulat. Óriási a mérete, hiszen nem csak hosszú, de széles (2047mm) és roppant magas is (1870mm). Ennek ellenére valahogy mégis sikerült megoldani a tervezőknek, hogy nem egy otromba négykerekűt látunk, hanem egy szép, a környezetbe illő alkotást. Nem úgy árasztja magából azt, hogy borzalmasan drága és luxus, hogy az a többi ember számára bántó, ne adj Isten bicskanyitogató lenne. Sőt, azt tapasztaltam a Range-zsel töltött napok alatt, hogy elismerő, kíváncsiskodó tekintetek követnek. Nem vagyok benne biztos, hogy a Mercedes GLS vagy éppen G esetében ugyanez lenne e a hatás. Persze utóbbiak sokkal kommerszebb látványt nyújtanak manapság, ha szabad ilyet mondani.


Az árcédula persze egy dolog, amely csak arról árulkodik, hogy a büdös életben nem lesz annyi pénzem, hogy ilyet vegyek és valószínűleg igaz ez a föld népességének 99,9%-ra. Így azok, akik mondjuk azt, hogy jobban menedzselik az életüket és azon választás előtt állnak, hogy közel 70 millió forintért mit vegyenek, komoly dilemmába fognak kerülni az új Range Rover miatt. A „menők” mostanság Mercedes G-vel járnak. De pár éve több volt a Bentley Bentayga az utakon, de emlékszem időszakokra, amikor a Mercedes S osztályra tették sokan a voksukat, a 90-es évek közepén pedig fehér Jeep Grand Cherokee-val láthattuk a tápláléklánc legfelső szintjén üldögélő „nagyragadozókat”. Ez pedig azt jelenti, hogy a mainstream, a divat folyton változik.

Az új Range Rover tehát azt a kérdést teszi fel, hogy követő szeretnél lenni, vagy az, akit követnek?

Ahogy imént említettem, a Range Rover döbbenetesen nagy és a visszafogottság szót más aspektusból kell vizsgálni, nem önmagában ennek az autónak a viszonylatában. Csak egy példa, hogy az egyébként egyáltalán nem diszkrét felnik 23” -ak. Miheztartásképpen a kamionok kerekei 22,5” -os méretűek. Beszállni, azaz fellépni még relatív könnyű az utastérbe, a kiszállást viszont egyáltalán nem baj, hogy elektronika segíti, amely a légrugókat lejjebb engedi.

Az utastér pazar világot ad. Nem sok pontját találjuk a beltérnek, amely nincsen bőrözve. A puha, különlegesen jó minőségű bőr a tetőkárpittól az ajtókon, a műszerfalon keresztül a fantasztikusan kényelmes ülésekig mindenhol megtalálható. Persze akit zavar a bőr illata, az nem fogja jól érezni magát, de szerencsére rám ez pont ellenkezőleg hat.
Nem fölösleges színes LED fénysorok adják a minőségi hangulatot, hanem a letisztult, funkcionális kialakítás, amelyet ötvöztek a modern technika minden vívmányával. A középső infotainement rendszer képernyője meseszép grafikával, jól átlátható kezeléssel támogatja a vezetőt. Kicsit furcsa ugyan, hogy nem vezeték nélküli a telefon kitükrözése, de túl lehet lendülni ezen a problémán. Sokkal hasznosabb viszont, hogy a könyöklőbe egy igen hatékony hűtő is került, így az útközben elfogyasztott italok megfelelő hőmérsékletűek lehetnek.


Szintén a kényelemhez tartoznak a megannyi irányban állítható kényelmes, szellőztethető, fűthető, masszázs funkcióval ellátott ülések elől és hátul. Kompromisszumról nem lehet beszélni hátul sem. Sőt, a jobb hátsó fotel úgy lett kialakítva, hogy a sofőrös funkció minden jegyét magában hordozza. Külön lábtartó jár az itt helyet foglalónak, amely tér a jobb első ülés előretolásával szinte fekvő pozícióig dönthető. Persze minden elektromosan mozog. Az ülések a hátsó könyöklő stb. Nemcsak elől, hanem a hatalmas 818 literes csomagtérből is vezérelhetőek az ülések döntése. Ha a megfelelő gombokat lenyomjuk, akkor itt is szépen előre dönthető az üléssor, könyöklő és 1000 liter fölötti teret kapunk. Szintén fontos funkció, hogy a bepakolást a légrugó leeresztésével szintén egy gomb megnyomásával könnyíthetjük.

Visszatérve a vezetőüléshez és a vezetési élményhez ki kell emelni a műszerfalat, kezelőszerveket. A legegyszerűbben úgy tudnám jellemezni, hogy a maguk modernsége mellett, amely alatt a teljesen digitális műszerfalat, a kormányon elhelyezett kezelőket, vagy az imént említett központi kijelzőt értem, teljesen emberközeli maradt. Nem kell tanfolyam ahhoz, hogy rájöjjünk, hogy mi hol van, mi, mit csinál. Logikus, átlátható és tökéletesen rendezett. Semmi kaotikus érzés nem lehet bennünk. Teljes a relax.
Ugyanez a nyugodtság igaz, amikor a Range Roverrel közlekedünk. A 8 fokozatú ZF váltó és a 3 literes V6, 350 lóerős mild-hybrid dízel tökéletes összhangban, hibamentesen dolgozik. A motorzaj minimálisan érkezik az utastérbe és ha nem tudjuk, valószínűleg rá sem jövünk, hogy dízel erőforrás dolgozik a motortérben. A start/stop rendszer a dízel autók esetében jellemzően nem annyira gördülékenyen indítja be a motort. A Range Roverben ezt sikerült hibátlanul megugrani. A lóerők mellett 700Nm nyomaték is ott lapul a motorban, így elméletileg fantasztikus megindulásokra és természetesen jó gyorsulásra is képes sarkallni a 2,5 tonnás karosszériát. Szám szerint ez 6,1 másodperces sprintet jelent, de őszintén szólva ez nem az a jármű, amiben ezt kívánjuk tenni. Bőven elég, hogy tudjuk, ha akarjuk, de ez nem illik ahhoz a stílushoz, amit ez a jármű képvisel. Ha ez számít, a teszt alatt 9,7 literes fogyasztást mértünk vegyes használatnál.

Létezik egyébként számos motorizáltság az új ötödik generációs Range Rover palettáján. A tesztelt lágy hibrid dízelen kívül vannak gyengébb dízelek, számos benzines motor és plug-in hybrid erőforrással készült modellek. A teljesítmény csúcsát a 4,4 literes V8-as képviseli 530 lóerővel. 2024-re várható a tisztán elektromos kivitel is.

Az új Range Rover egy új, egyedi világot teremt a gazdagok számára. Fantasztikus minőségi belső kialakítással, jó és emberi módon kialakított technológiával, légrugóval és valós terepképességekkel, azoknak, ha léteznek egyáltalán ilyenek, akik ezzel az autóval terepezni szeretnének. A Range Rover egy új, és más megközelítése a luxusnak, mint ahogyan azt a német presztízsmárkák gondolják.

 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

@motorhang ????????Range Rover D350 First Edition MHEV Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #landrover #landroverrangerover #newlandrover #newlandroverrangerover #rangerover #newrangerover #rangeroverfirstedition #firstedition @landrover_magyarorszag @wallisbritishmotors @motorhanghu @drivingcamp #motorhang #motorhanghu ♬ It Really Don't Matter - Confidential
  • 2022 Range Rover D350 First Edition teszt 2022 Range Rover D350 MHEV teszt 2022 Range Rover teszt range rover Range Rover teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Új dizájn és kifinomult technológiák erősítik a hamisítatlan, modern prémium értékeket
    Új dizájn és kifinomult technológiák erősítik a hamisítatlan, modern prémium értékeket
    • Hírek
    Az új Range Rover Sport SV
    Az új Range Rover Sport SV
    • Hírek
    A Range Rover új SV Bespoke szolgáltatása még inkább testre szabott prémium kifinomultságot kínál
    A nyugalom szigete – Range Rover Sport PHEV Autobiography
    Megújult a Range Rover Velar
    A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE
    Az arisztokrácia „diszkrét” bája – Range Rover D350 First Edition MHEV
    Az új Range Rover: már megrendelhető az új SV zászlóshajó, valamint a megnövelt, akár 113 km elektromos hatótávolsággal rendelkező plug-in hybrid kivitel
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Hírek
    Új dizájn és kifinomult technológiák erősítik a hamisítatlan, modern prémium értékeket
    Új dizájn és kifinomult technológiák erősítik a hamisítatlan, modern prémium értékeket

    RANGE ROVER EVOQUE

    olvass tovább
    Hírek
    Az új Range Rover Sport SV
    Az új Range Rover Sport SV

    Modern prémium nagyteljesítményű zászlóshajó

    olvass tovább
    Hírek
    A Range Rover új SV Bespoke szolgáltatása még inkább testre szabott prémium kifinomultságot kínál
    A Range Rover új SV Bespoke szolgáltatása még inkább testre szabott prémium kifinomultságot kínál

    A Range Rover minden eddiginél egyedibb megvalósításokat lehetővé tevő, 
új SV Bespoke szolgáltatást vezet be Autobiography és SV modelljeihez

    olvass tovább
    Négykeréken
    A nyugalom szigete – Range Rover Sport PHEV Autobiography
    A nyugalom szigete – Range Rover Sport PHEV Autobiography

    Csak néhány hónap telt el azóta, hogy bemutatták az új Range Rovert – a legnagyobbat mind közül – és máris körünkben köszönthetjük az eggyel kisebbet, a Range Rover Sportot. Hogy mi számít kicsinek és mi nagynak, erről bizonyára megoszlanak a nézetek, de fehér európai férfiként állítom, hogy a Range Rover Sport bizony nagy, méghozzá nagyon nagy! És nem utolsó sorban gyönyörű. De mit tud még ez a különleges szerkezet?

    olvass tovább
    Hírek
    Megújult a Range Rover Velar
    Megújult a Range Rover Velar

    Kifinomult elegancia, rendkívüli részletek

    olvass tovább
    Négykeréken
    A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE
    A korona legkisebb gyémántja – Range Rover Evoque 2.0P R-Dynamic HSE

    A presztízs márkák széles körben kínálnak SUV-ket, de aki egyedibbre, különlegesebbre vágyik, azok számára az Evoque lehet a legütősebb választás. A legkisebb Range nem a méreteivel, vagy éppen a kiemelkedő praktikumával tudja a vevőkört megszólítani, sőt még az árcédula sem lesz, amelyik vásárlásra fog csábítani. A csomagolás az, amely különlegessé teszi a sportos és arisztokratikus megjelenésű terepjárót.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok