www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Ár/Érték és Fenntartási költségek – Dacia Duster...

Ár/Érték és Fenntartási költségek – Dacia Duster Blue dCi 115 Journey

  • Szőnyi Zoltán
  • január 03, 2024
  • Komment

A Duster azon autók közé tartozik, amelyeknek nem kell hosszú bemutatót tartani. 2010 óta egy igazi sikertörténet, amely nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Renault csoport újra értelmezze a Daciat, mint márkát. A második generáció tovább erősítette az elődje sikereit. A most nálunk járt modell az utolsó ebből a szériából, hiszen az már köztudott és az importőr honlapján is látható, hogy a következő, harmadik generáció is bemutatásra került 2023 november végén.

Attól függetlenül, hogy egy kifutó modellről van szó, a tesztünkben szereplő Duster szériát még egyáltalán nem érdemes temetni. Természetesen, amikor bemutatásra kerül egy új modell, a régi valahogyan mindig háttérbe szorul és csúnyábbnak, avétosabbnak látjuk. Hazudnék, ha nem így gondolnám én is, hiszen az új Duster valóban impozánsabb. A kérdés csupán az, hogy a Duster vevőit a külcsín, vagy inkább a funkcionalitás, ár/érték arány vagy éppen a fenntartási költségek érdeklik-e jobban?

Azért nem könnyű a válasz és az összehasonlítás, mert a még futó második széria messze nem egy elmaradott technikával rendelkező modell. Persze még nem digitális a műszerfal, de a középkonzolon megtaláljuk a könnyen kezelhető, érintőképernyős infotainement felületet, amelyre a telefon is kitükrözhető. Biztos vagyok benne, hogy a Duster vásárlók zöme elsősorban nem a technikai kütyük miatt választja ezt a típust, hanem kiváló ár/érték aránya miatt, önmagában a versenyképes ár is nyerő lehet, de sok esetben a terepes képességei miatt is, hiszen a Duster nem csak egy sima városi terepjáró. Ha másért nem, ezekért lett a Duster az egyik legnépszerűbb típus hazánkban.

Kívülről a Duster minimálisan változott. A második generáció módosításai teljesen felhozták a Duster külső vonásait a többi márka színvonalára. Erőt sugárzó, karakteres vonalvezetése, a lökhárítók csapott formája első ránézésre is arról árulkodnak, hogy a Duster nemcsak aszfalt utakra készült. Az első lámpatesteken kívül, a hátsók is újak lettek. Kicsit sajnálom az utóbbit, mert a korábbi Jeep Renegade-ra hajazó hátsó lámpák helyett az új arculatnak megfelelő Y formájú alakzat jelenik meg rajta. A 17” -es kerekek ideálisak méret/ár szempontjából és egyben jól is mutat az autón a vadonatúj alufelni design. Hosszában, széltében nem változott az autó az első generációhoz képest. Továbbra is ideális, városban és hosszú távú útra alkalmas kompakt mérettel rendelkezik, ahol a csomagtér esetében sem kell kompromisszumokat kötni. Az alaphelyzetben 445 literes csomagtér a hátsó ülések 1/3 – 2/3 arányú lehajtása után közel 1,5 köbméter.


A korábbi Duster tesztünkhöz képest a mostani változat is átesett minimális modellfrissítésen. A legszembetűnőbb az új Dacia logo használata a hűtőrácson, kormányon, vagy éppen a hátsó csomagtérajtón. A nálunk járt tesztalany a Journey felszereltségi szinthez tartozik, amely a közepes felszereltségű modell a palettán. Meghajtásáról egy 1,5 literes, 115 lóerős dízelmotor gondoskodik, amely jelen esetben az első tengelyt hajtja egy manuális 6 sebességes váltón keresztül. A 260Nm maximális nyomaték leadására képes dízel 6 liter alatti átlagfogyasztásra képes, de hosszabb országúti szakaszokon nem kell meglepődni, ha 4,5 alatti értékeket mérünk. A nyomaték, ahogyan a dízelekben megszokhattuk, egyből jelentkezik és megfelelő erőt biztosít a Duster számára, ez javítja a vezetési élményt.


Ami talán ronthatja, az a viszonylag komor szürke belső tér, amelyet elsősorban kemény műanyagokkal borítottak. Kétség nem fér hozzá, hogy a munkaautó és a funkcionális közlekedő edény szempontok szerepeltek elsősorban a fejlesztési, valamint a belső tér kialakításának a fókuszában. Sallang és mindenféle formai játéktól mentes a belső tér. Viszont minden ott van, ahol lennie kell, megfelelő tároló és pakolási hellyel van berendezve, amiből nem maradtak ki az USB kimentek sem. 

Sokszor felmerül a kérdés, hogy az érkező új modellt, vagy a kifutót érdemes választani. Mind a kettőnek van előnye és hátránya. A most tesztelt modell előnyei között egészen biztos, hogy az ára az egyik legnagyobb aduász. Jelenleg listaáron 7,88 millió forintba kerül a Journey felszereltség, de már a weboldalon is megtalálható, hogy készletakciót kínál a Dacia. A kiforrott, most futó modell pedig egészen biztosan túl van mindenféle technikai hibákon, gyári visszahíváson, amely az új modellek esetében elő-elő fordul.

Újra meggyőződtünk róla, hogy a Dustert leginkább azért lehet szeretni, mert nem akar több lenni, nem akar többnek látszani, mint amire való. Egy ideális, elnyűhetetlen „bakancs”, amelyik hóban, sárban és bármilyen zord körülmények között helyt áll. A Renault csoport pedig folyamatosan gondoskodik róla, hogy a megfelelő műszaki megoldások belekerüljenek és azért a szemünknek is egyre jobban tetszen.

@motorhang Dacia Duster Blue dCi 115 Journey Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #dacia #daciaduster #daciadusterdiesel #daciadusterjourney @daciahungary @motorhanghu #motorhang #motorhanghu ♬ Another One Bites The Dust - Remastered 2011 - Queen
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • 2023 Dacia Duster Blue dCi 115 teszt 2023 Dacia Duster dízel Journey teszt 2023 Dacia Duster dízel teszt dacia duster duster 2023

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ár/Érték és Fenntartási költségek – Dacia Duster Blue dCi 115 Journey
    Ár/Érték és Fenntartási költségek – Dacia Duster Blue dCi 115 Journey
    • Négykeréken
    Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme
    Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme
    • Négykeréken
    Ha lenne is baja, azt is megbocsájtanám – Dacia Duster Prestige Blue dCi 115 4WD
    Növekedésre számít a Dacia jövőre
    Porzik utána az út – Dacia Duster 1.5dCi 15th Celebration
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme
    Dacia Merci motorral – Dacia Duster TCe 150 Extreme

    Gyakorlatilag boszorkányüldözés folyik a dízelek ellen, így érthető okból a Dacia is elérhető 4x4 meghajtással és benzines erőforrással. Ez a bizonyos 1,33 literes benzines motor pedig nem más, mint a Renault és Mercedes-Benz által közösen fejlesztett négyhengeres erőforrás. Meg kell hagyni, hogy ez egy remek motor és egyáltalán nem okozott csalódást a legklasszabb Daciaban.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Ha lenne is baja, azt is megbocsájtanám – Dacia Duster Prestige Blue dCi 115 4WD
    Ha lenne is baja, azt is megbocsájtanám – Dacia Duster Prestige Blue dCi 115 4WD

    A második generációs Dustert 2017-ben került piacra, így elérkezett az ideje, hogy modellfrissítésen essen át az autó. Első ránézésre alig láthatunk különbséget, de a 2020-as évek színvonalára mindenképpen felhúzták az autót, amihez valóban keveset kellett hozzátenni. LED-es nappali menetfényt, komolyabb és mutatósabb központi kijelzőt kapott, de ami a legfontosabb, hogy továbbra is verhetetlen áron kínálja ezt a típust a márka. A Duster egy remek autó maradt és nem csak az ára miatt gondolom így, hanem azért, mert a vezetési élménye megfelelő.

    olvass tovább
    Hírek
    Növekedésre számít a Dacia jövőre
    Növekedésre számít a Dacia jövőre

    A magyarországi autópiacon a következő időszakban nem valószínű a 2020. évihez hasonló visszaesés, a gazdaság újraindulása, a több társadalmi réteget érintő állami támogatások és adóvisszatérítések egyaránt kedvezően hathatnak a lakossági autóvásárlási szándékra - vélekedik Wachtler Tamás

    olvass tovább
    Négykeréken
    Porzik utána az út – Dacia Duster 1.5dCi 15th Celebration
    Porzik utána az út – Dacia Duster 1.5dCi 15th Celebration

    Két ember létezik a Földön. Az egyik, aki kételkedik abban, hogy a Dacia jó autó, a másik, aki már tudja. A mostani történet arról szól, hogy miként kerültem az első csoportból a másodikba.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok