www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

Négykeréken

Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel

Négykeréken

Az egyik legjobb vétel? – OMODA 5 EV Teszt

Négykeréken

Oldschool – Az Új Toyota Land Cruiser

Négykeréken

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Négykeréken

8 új Toyota és 2 új Lexus modellel folytatja magyarországi elektrifikált modellinvázióját a világ elsőszámú autógyártója

Hírek

A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

Négykeréken

A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

Nagyvasak
  1. Négykeréken
  2. A mindenes – Toyota Corolla Trek

A mindenes – Toyota Corolla Trek

  • Szőnyi Zoltán
  • augusztus 29, 2020
  • Komment

A kompakt szegmens egyik legmeghatározóbb modelljéről, a világ legismertebb autójáról azt hihettük nem lehet újabb bőrt lehúzni. Amikor megtudtam, hogy Corolla Trek teszt fog következni, kicsit ásítottam és bevallom flegmán meghúztam a vállam. Nem azért, mert bajom van vele, mert igazán jó autó a Corolla, de azt hittem csak ennyi lesz a cikk tartalma. És micsoda meglepetés….

A bevezető ellenére nem célom negatívan nyilatkozni a Trekről, sőt még a Corolláról sem.

2 generációval ezelőtt a legnagyobb és talán az egyetlen közlekedésbiztonsági szempontból veszélyes pontja a Corollának az volt, hogy a látványtól akár vezetés közben is elaludhatott a sofőr. Ékes bizonyítéka volt számomra annak, hogy nem elég jót csinálni, kell bele némi izgalom. Akkor sem árt a formai játékosság, ha ennek oltárán feláldozunk pár dolgot a funkcionalitásból.

A Trek, a Corolla emelt hasmagasságú, terepes változata, amely kizárólag kombi változatban kapható. Tesztünkben az 1,8 literes hibrid motorral szerelt kivitelt próbáltuk. Kicsit ellentmondásos a Toyota weboldala a motorválasztékot illetően, mert az árlistában szerepel a 2.0-es hibrid motor is a Trek esetében, de a konfigurátor már nem hozza fel, kizárólag a kisebb motort. El tudom képzelni, hogy itt lesznek változások ebben a tekintetben. Felszereltségnek hívom, de ez szinte egy teljesen más autó, mint a normál Corolla. A magasabb hasmagasságtól, a belső hangulattól és az egyedi kiviteltől szinte teljesen más autót kapunk, mint a többi.

A 2 cm-rel emelt autó ugyan nem lesz crossover ettől a módosítástól, de nem is azt a célt szolgálja ez a kivitel, hogy offroadozzunk vele, de kiválóan alkalmassá teszi a magyarországi utakra. Viszont nem kell aggódni, ha picikét nagyobb sebességgel közelítünk meg egy fekvőrendőrt, vagy éppen általánosan a nem éppen kátyú mentes hazai utakon járkálunk vele. A futóműve pedig pont annyira feszes, hogy ezeket az úthibákat elnyelje. A tengelytáv, a hangolása a lengéscsillapítóknak és a ballonos kerekek hármasa tökéletes, nem tudnék sokkal jobb kombinációt kitalálni egy hagyományos építésű autó esetében.

A kisebb, 1,8-as hibrid remekül passzol hozzá, megfelelő módon képes gyorsítani az igencsak hosszú, 4,65 méteres autót. Ami viszont továbbra sem tetszik nekem és nem tudom megszokni, az a benzinmotor hangja nagyobb sebességtartományba való gyorsításkor. Mintha sivítva kiáltana segítségért, amikor erősen benyomjuk a gázpedált 100-as tempónál. Ha másért nem, ezért választanám a 2.0-ás változatot, amely 660 ezer forintos árkülönbséggel érhető el az árlista alapján.


A full-hibrid hajtás előnye viszont megkérdőjelezhetetlen. Egyszerre környezet és pénztárcabarát. Felhasználási helytől függően 4,5 és 6 liter körüli fogyasztásra számíthatunk. Tesztünk alatt 5,6 liter volt a vegyes fogyasztás, amelyben az autópálya erős túlsúlyban volt és be kell vallani ez a fajta meghajtás nem erre a terepre a legideálisabb.

A külső megjelenése a Trek-nek szemmel láthatóan különbözik a hagyományos társaitól. A legszembetűnőbb a kerékívek fölötti műanyag borítás, amely vizuálisan is kiemeli a gépkocsiszekrényt, így a hatás még inkább terepes lesz. A felszereltség része egy egyedi, 17” -es alufelni, amely remekül passzol az autó stílusához. Egyedi lett elöl és hátul a lökhárító, amely középen ezüst színű betétet kapott, valamint Bi-Led fényszórókkal rendelkezik, amely feltűnően jobban világította meg sötétben az utat, mint egy hagyományos fényforrás.

Belső terét tekintve van egy-két általános funkció, amelyet mindenképpen szükségesnek tartok kiemelni, mert élhetőség szempontjából ezt lehet igazán szeretni a típusban. Mindenekelőtt a kifejezetten nagy, tágas belső térrel kezdeném, ahol barátságos anyaghasználat fogad. A kifejezetten jó komfort és belső térérzet a vezetőüléstől a csomagtartóig minden pontjára érvényes az autónak. Hátul is kényelmes, kategóriájához képest megfelelően tágas az autó. A csomagtartó pedig abszolút kategórián felüli mérettel és variálhatósággal rendelkezik. Alaphelyzetben is 596l-es, amely tovább bővíthető az ülések lehajtásával. Utóbbi esetben 2 méternél is hosszabb tárgyak szállítására is könnyedén képes.

Így 2020 közepén kicsit már vicces ugyan, de a Toyotának is sikerült beépítenie az Apple CarPlayt és az Android Autót a funkcionális kínálatba. Igaz, hogy számos autó esetében, például a nagy rivális VW csoportnál már vezeték nélkül kapcsolódik a telefon, de Istennek és a japán tervezőknek hála zsinórral ugyan, de itt is meg lett oldva a technikai csoda. Szerintem ez nagyon fontos funkció a mai világban, hiszen az online térképek összehasonlíthatatlanul jobb és több funkcióval rendelkeznek, mint a sok esetben szinte kezelhetetlen gyári navigációk, az egyéb hasznos funkcióról nem is beszélve, amit a mobil tükrözése jelent.


A középső képernyő nekem továbbra sem tetszik, valahogy elüt a belső design többi részétől, de mérete, láthatósága, tökéletesen megfelelő.
Azon túl, hogy ki kell emelnem a rendkívül sok és jó pakolási lehetőséget, a Trek változat esetében a nem szabad elmenni az ülések kivitele mellett. Kifejezetten tetszetős, a stílusának és a képességeit színvilágában is tükröző, egyedi belső kárpitot kapott ez a felszereltség. A barna színnel kombinált szürke kárpit kifejezetten menő, a műszerfalon végigfutó fabetéttel teljes mértékben harmonizál. Tényleg nagyon szép.

Összességében a Trek egy fantasztikusan ideális kivitel. Mérete, funkcionalitása, megjelenése miatt abszolút kedvencem lett a Corolla családból. 9,3 millió forintos vételára nem kevés, de tudása és a modern hibrid hajtás miatt elfogadható.

 

  • corolla hybrid teszt corolla trek teszt toyota corolla trek teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A mindenes – Toyota Corolla Trek
    A mindenes – Toyota Corolla Trek
    • Négykeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt
    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt
    • Négykeréken
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától
    • Hírek
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch
    • Kétkeréken
    A TOYOTA GAZOO Racing színeiben szerezte meg kilencedik rally-világbajnoki címét Sebastien Ogier
    A Škoda lett a legnépszerűbb autómárka novemberben Magyarországon

    Legolvasottabb írások

    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt
    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

    olvass tovább
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától

    olvass tovább
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch

    olvass tovább
    A TOYOTA GAZOO Racing színeiben szerezte meg kilencedik rally-világbajnoki címét Sebastien Ogier
    A TOYOTA GAZOO Racing színeiben szerezte meg kilencedik rally-világbajnoki címét Sebastien Ogier

    olvass tovább
    A Škoda lett a legnépszerűbb autómárka novemberben Magyarországon
    A Škoda lett a legnépszerűbb autómárka novemberben Magyarországon

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok