www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Hírek
  2. A DS4 technológiája premier előtt

A DS4 technológiája premier előtt

  • december 05, 2020
  • Komment

A DS Automobiles felfedi új C-Premium kategóriájú modelljének nevét : DS 4.

  • A csúcstechnológiájú újdonság új fejezetet jelent a DS Automobiles történetében 
  • A kategóriában nem megszokott technológiák az elektrifikáció és a digitális szolgáltatások terén, letisztult és teljesen digitális belső tér, kényelem és vezetési élmény, egyedi világítás
  •  

    A C-Prémium kategóriába 2021-ben érkező DS 4 modell a francia luxus és a high-tech találkozása egy merész formatervezésű karosszériában. A DS 4 azok számára készül, akik stílust, letisztultságot, intuitív tehnológiát és vezetési élményt keresnek. Az újdonság többféle ügyfélkört is megcéloz. 

    A DS 4-et jellemző technológiai megoldások a modellt négy területen is megkülönböztetik versenytársaitól : E-TENSE hajtáslánc, letisztult és digitalizált utastér digitális szolgáltatásokkal, kényelem és vezetési élmény, valamint csúcstechnológiájú világítás. 

  • Elektrifikáció: E-TENSE hajtáslánc

  • Az egyik legfontosabb újdonság az EMP2 platform új változata. Ezt a moduláris, többféle hajtásláncot fogadni képes, dinamikus és biztonságos platformot a DS 4 számára fejlesztettük ki. 

    A módosított platform számos ponton teszi lehetővé a fedélzeti szolgáltatások javítását, miközben nagyobb szabadságot biztosít a stílus terén, lehetővé téve a szokatlan arányú karosszériaforma kialakítását.

    Felépítés

    Az EMP2 platform új változatának segítségével sikerült elérni a kívánt arányokat és aerodinamikai mutatókat. A karosszéria/kerék arány teljesen szokatlan a szegmensben és a prémium kategóriában egy atletikus, hatékony karosszériaformát eredményez, amelynek az elülső, a motorházat és a sárvédőket magába foglaló része és a 2. sori padlószintje is mélyebbre került.

    Tömegcsökkentés

    Az EMP2 platform új változata új kompozit elemeket és melegen sajtolt szerkezeti elemeket tartalmaz, valamint kompaktabb klímablokk került bele, amely plusz tárolóhelyet szabadít fel. 

    Dinamikai és akusztikai jellemzők

    Az EMP2 platform új változata egy szinttel tovább viszi a DS Automobiles által megcélzott egyszerre kényelmes és dinamikus hangolást. Az olyan technológiai megoldások mint a hegesztés és a ragasztás kombinálása (majdnem 34 m ragasztócsík és hegesztési pont felhasználása a karosszériaszerkezeten), vagy a teljesen újratervezett felfüggesztés és kormánymű magas szintű vezetési élményt garantálnak.

    Tölthető hibrid

    A platform fejlesztése során elsődleges cél volt, hogy fogadni tudja az újgenerációs tölthető hibrid hajtásláncot, megőrizve az utastér méreteit. A motortérben egy 4 hengeres 180 LE-s turbómotort találunk, amelyhez egy 110 LE-s villanymotor és egy EAT8 automata sebességváltó kapcsolódik. A rendszerteljesítmény 225 LE. A villanymotort hajtó akkumulátor új, kompaktabb és nagyobb kapacitású cellákat kapott, és hátul, a deformálódó kereszttartó mögött kapott helyet. Az elérhető tisztán elektromos hatótávolság több, mint 50 km (WLTP vegyes ciklus).  

    Teljesen digitalizált utastér

    A digitális szolgáltatások terén az volt a cél, hogy a vezetőnek ne kelljen levennie a szemét az útról. A

    DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY egy igazi avantgárd vizuális élmény, amely egy lépés a kibővített valóság felé. Ezzel az új technológiai megoldással a vezetéshez elengedhetetlen információk közvetlenül az útra vetítődnek. Egy optikai trükk segítségével az adatok a szélvédőtől 4 m-re előre vetítődnek ki, 21 ‘’-os átlón követve a vezető tekintetét. A szegmensben ez egyedülálló megoldás. A fontos információk mint a sebesség, a vezetéstámogató rendszerek jelzései, a navigáció, a figyelmeztetések, vagy az éppen hallgatott dal és a bejövő hívások mind az útra vetítve jelennek meg.

    Ez az információmegjelenítési technológia egy teljesen újra gondolt szórakoztató-információs rendszer része, amelynek neve DS IRIS SYSTEM. Az új interfész az okostelefonok ergonómiáját használja egy könnyen használható érintőfelülettel, amely widget-ek segítségével teljesen személyre szabható profilokat használ. A beállítási és megjelenítési preferenciák a beszálláskor betöltődnek. A DS IRIS SYSTEM hanggal és gesztusokkal vezérelhető. A DS avantgárd konstruktőrként az autóipar világán kívül talált olyan partnert, amely képes az ügyfelek számára a lehető legjobb hangfelismerési megoldást biztosítani.  A gesztusvezérlés a középkonzolon található, az ujjainkkal vezérelhető képernyő, a DS SMART TOUCH segítségével történik. Elég egy gesztus, hogy elérjük az előre rögzített funkciókat. A képernyő értelmezi a szokásos mozdulatokat is mint például a zoom, de felismeri a kézírást is.

    A rendszer és a térkép frissen tartása valós időben, felhőből történik.

    Kényelem és dinamizmus

     A DS 3 CROSSBACK, DS 7 CROSSBACK és DS 9 modelleken már elérhető 2-es szintű félautonóm vezetés jelentős fejlesztést kap a DS 4 esetében. A rendszer neve DS DRIVE ASSIST 2.0.

    Amellett, hogy a rendszer a vezető akarata szerint precízen pozícionálja a gépkocsit a sávon belül, új funkciókat is felvonultat, mint a félautomata előzés, a kanyarsebesség optimalizálás, vagy a sebességtáblák jelzéseire történő előzetes figyelmeztetés.

    A DS 4 egyik legerősebb pontja a szegmensben egyedülálló DS ACTIVE SCAN SUSPENSION elektronikusan vezérelt felfüggesztés. A szélvédő felső részén elhelyezett kamera előre érzékeli az útegyenetlenségeket és az adatokat egy számítógép felé továbbítja. A négy helyzetjeladó és a három gyorsulásmérő segítségével a rendszer függetlenül kezeli az összes kereket. A kapott információk alapján felkeményíti, vagy felpuhítja a felfüggesztést. Az eredmény optimális kényelem az út állapotától függetlenül. 

    A másik technológia, amely megkülönbözteti a DS Automobiles-t versenytársaitól, a DS NIGHT VISION. A rendszer jobban megvilágítja az utat és segít elkerülni a veszélyhelyzeteket. Egy a hűtőrácsban elhelyezett infravörös kamera éjjel, vagy rossz látási viszonyok között, akár 200 m-rel a gépkocsi előtt képes érzékelni a gyalogosokat és az állatokat. A vezető a digitális képernyőn láthatja az utat, de a veszélyek a DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY-en is megjelennek, hogy a vezető mielőbb reagálhasson.

    A DS jellegzetes fényei
    A DS MATRIX LED VISION legújabb generációja még kifinomultabb és még modernebb. A Matrix Beam és a Dynamic Bending Light funkciók egy rendszerben kaptak helyet, ami teljesen egyedi arcot ad a gépkocsinak.

    A DS MATRIX LED VISION fényszórókat továbbra is három LED modul alkotja, amelyek a DS Automobiles identitásának meghatározó elemei :

    A fényszóró legbelső modulja a helyzetjelző.

    A forgó középső modul 33,5°-ban képes elforogni. Megvilágítja az útpadkát és követi tekintetünket a kanyarokban, visszautalva z 1967-es DS kanyarkövető fényszóróira.

    A külső Matrix Beam modul maga a fő fényszóró, amelyet 15 szegmens alkot. Ezek függetlenül kapcsolódnak le és fel, az érzékelt vezetési helyzet függvényében.  

    Ezek a fényszórók alkalmazkodnak a közlekedési feltételekhez, a kormány elfordulási szögéhez, a sebességhez és a meteorológiai viszonyokhoz (város, vidék, autópálya, rossz idő, köd). Folyamatos távolsági fénnyel haladhatunk anélkül, hogy elvakítanánk a többi vezetőt. A szélvédő felső részén elhelyezett kamera segítségével az intelligens fényszórók automatikusan igazítják fénynyalábjaikat a közlekedési helyzetekhez és akár 300 m-re képesek vakítás nélkül elvilágítani.

    A DS MATRIX LED VISION fényszórókhoz új nappali menetfények kapcsolódnak, amelyek 98 LED-ből állnak. A messziről is felismerhető függőleges nappali fények rendkívül látványos üdvözlőfény funkcióval is rendelkeznek.

    Az utastérben innovatív szellőzőrendszer növeli a kényelmet : a szellőzők rendkívül kompaktak, rácsaik láthatatlanok.

    A DS AIR egy külön légáramot jelent, amelynek tölcséres diffúzora optimálisan vezeti a levegőt felfelé és lefelé. Kompakt mérete miatt tökéletesen diszkrét és hozzájárul a DS 4 utasterének letisztultságához.  

  • DS Automobiles DS4

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A divat fővárosából – DS 7 E-Tense 300 4x4
    A divat fővárosából – DS 7 E-Tense 300 4x4
    • Négykeréken
    A DS AUTOMOBILES FRANCIAORSZÁGBAN ÉS OLASZORSZÁGBAN KÉSZÍTI ELŐ A JÖVŐT
    A DS AUTOMOBILES FRANCIAORSZÁGBAN ÉS OLASZORSZÁGBAN KÉSZÍTI ELŐ A JÖVŐT
    • Hírek
    De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense
    A legalacsonyabb kilométerenkénti CO2-kibocsátás: a DS Automobiles még mindig az energetikai átmenet éllovasa Európában
    Megérkezett Magyarországra a DS 4
    A DS Automobiles 100%-ban elektromos márka lesz
    DS ülésből irányítják a Charles de Gaulle repülőgép-hordozót
    DS 4 La Premiere: bevezető limitált széria
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    A divat fővárosából – DS 7 E-Tense 300 4x4
    A divat fővárosából – DS 7 E-Tense 300 4x4

    Úgy gondolom eljutott mára az autógyártás oda, hogy olyasmi, hogy rossz autó, nem létezik. Stílusok vannak, hovatartozás és önkifejezés. Lehet ragaszkodni a német autógyártók által kínált termékekhez, de azt nem hiszem, hogy a ragaszkodás minden esetben jó döntés. Az, ami megbízható volt 20-30 évvel ezelőtt, az egyáltalán nem biztos, hogy az is maradt. A stílus viszont valami olyan különös dolog, amely nem minden ország, népcsoport sajátja. A francia stílus pedig örökké francia marad. Utóbbinak az esszenciája a DS7.

    olvass tovább
    Hírek
    A DS AUTOMOBILES FRANCIAORSZÁGBAN ÉS OLASZORSZÁGBAN KÉSZÍTI ELŐ A JÖVŐT
    A DS AUTOMOBILES FRANCIAORSZÁGBAN ÉS OLASZORSZÁGBAN KÉSZÍTI ELŐ A JÖVŐT

    • 2024-től minden új DS modell 100%-ban elektromos lesz. • Az új, zéró emissziós éra első modelljének fejlesztése most fejeződik be Franciaországban, gyártása Olaszországban, Melfiben történik majd. • Az újdonság az STLA M platform 100 %-ban elektromos változatára épül több, mint 700 km-es autonómiával

    olvass tovább
    Négykeréken
    De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense
    De Szép – DS 4 Cross Rivoli E-tense

    Először is elnézést kérek a cím miatt, tudom, hogy annyira nem frappáns. Viszont tényleg ez volt az első mondatom, amikor megláttam a DS 4-et élőben is. A kompakt kategória általában nehéz dió abból a szempontból, hogy mit is írjak róla. Általánosan jó és funkcionális autó a legtöbb, kevés érzelemmel és több racionalitással. A DS az utóbbira egyértelműen rácáfol!

    olvass tovább
    Hírek
    A legalacsonyabb kilométerenkénti CO2-kibocsátás: a DS Automobiles még mindig az energetikai átmenet éllovasa Európában
    A legalacsonyabb kilométerenkénti CO2-kibocsátás: a DS Automobiles még mindig az energetikai átmenet éllovasa Európában

    Ahogyan 2020-ban is, az elektromos és belső égésű hajtásláncokat egyaránt forgalmazó márkák között ismét a DS Automobiles büszkélkedhet a legalacsonyabb CO2 -kibocsátással Európában (átlagosan 97,3 g/km)

    olvass tovább
    Hírek
    Megérkezett Magyarországra a DS 4
    Megérkezett Magyarországra a DS 4

    Magyarországon is bemutatkozott a kompakt DS 4, amelynek alapára 9 690 000 Ft (PureTech 130 EAT8 BASTILLE)

    olvass tovább
    Hírek
    A DS Automobiles 100%-ban elektromos márka lesz
    A DS Automobiles 100%-ban elektromos márka lesz

    A Stellantis avantgárd prémium márkája, a DS Automobiles 100%-ban elektromos márkává válik, hogy elébe menjen az autóipart érintő gyökeres változásoknak.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok