www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Hírek
  2. DS ülésből irányítják a Charles de Gaulle...

DS ülésből irányítják a Charles de Gaulle repülőgép-hordozót

  • augusztus 26, 2021
  • Komment

A francia nemzeti védelmi erők zászlóshajóját, a Charles de Gaulle repülőgép-hordozót ezentúl olyan ülésből irányítja parancsnoka, amelyet a DS 9 vezetőülése ihletett és a DS Automobiles csapata tervezett.

·      A DS 9 és a Charles de Gaulle repülőgép-hordozó egyaránt a csúcstechnológia kivételes képviselője: a parancsnoki ülés fűthető, szellőzéssel és masszázsfunkcióval ellátott, külsejét pedig a fém karórák szíjának mintázatát idéző varratú, bazaltfekete nappabőr kárpit borítja. 

  • A DS 9 a DS Automobiles zászlóshajójaként a márka kiemelkedő szakértelmét és a francia eleganciát testesíti meg.

Amikor a kiemelkedő szaktudás és a francia elegancia találkozik: a jövőben a DS 9, a márka zászlóshajója által inspirált ülésből irányítja a parancsnok a francia haditengerészet első számú hajóját, a Charles de Gaulle repülőgép-hordozót.

A DS Automobiles és a francia haditengerészet azonos értékeket képviselnek: precizitás, kitartás, hozzáértés és karakter. A DS kárpitosmestereinek és a Charles de Gaulle repülőgép-hordozó legénységének közös vonása az, hogy nagyon komoly tapasztalatokkal bírnak, és mindig is a szakmájuk élvonalában jártak – erre alapozva hozták létre azt az együttműködést, melynek gyümölcse a DS 9 utasteréből ismert parancsnoki ülés.

                       

A kifinomultság és a csúcstechnológia találkozása ez az óraszíj-mintázatú bazaltfekete nappabőr ülés, amelyet a DS 9 RIVOLI modell „OPERA Noir Basalte” beltéri csomaggal készülő változatából ismerhetünk.

A Charles de Gaulle repülőgép-hordozó parancsnoki hídjának egyedülálló ülése ugyanazokat a funkciókat kínálja, mint a francia luxuslimuziné. A masszírozórendszerben öt üzemmód és három intenzitási fokozat (macskatalp, hullámzás, deréktáji és vállkörnyéki nyújtás) közül lehet választani, és megmarad az ülésfűtés és a perforált bőrön keresztül működő szellőztetés is – utóbbi abszolút újdonság a francia haditengerészetnél.

Az új ülést 2021 elején szerelték fel a Charles de Gaulle repülőgép-hordozóra, így a hajó nemrégiben lezajlott 4 hónapos hadgyakorlatán már élesben is bemutatkozhatott. A DS Automobiles kárpitosai az ülés háttámlájába hímezték a Charles de Gaulle R91 címerét is: a hajó horgonyából – amelynek gyémánt formája a hajó orrát idézi – kettős (lotaringiai) kereszt emelkedik ki. A horgony másik karjából három szárnyforma bomlik ki, amelyek a fedélzetről induló repülőket szimbolizálják. Az üléstámla hátsó oldalán fémtáblán jelenik meg a DS Automobiles logója. Különleges elemek továbbá az egyedileg tervezett kétoldali könyöktámaszok.

„A Charles de Gaulle repülőgép-hordozó a francia ipar rendkívüli szaktudásának, magas színvonalának, kiemelkedő technológiájának bizonyítéka. Az, hogy a mi kárpitos mestereink által készített DS-ülést szerelhettünk a francia hadiflotta vezérhajójára, nem egyszerű összekacsintás: két olyan világ találkozik itt, amelyeket a szakmai kitűnőség és a nemzeti büszkeség köt össze.”

Thierry Metroz, a DS Automobiles stílusigazgatója

„Parancsnoki ülésünk 20 évig szolgált hűségesen, megérett a cserére. A DS Automobiles jóvoltából most először fordul elő, hogy ez az ülés ennyire fejlett kényelmi és technológiai megoldásokat kínáljon. Ez nagyon fontos számunkra, hiszen a parancsnoki ülés végeredményben a munkaeszközünk, amely rendkívül fontos szerepet játszik a bevetéseinken, akár a legnehezebb helyzetekben is. Ugyanúgy, ahogyan egy autó vezetőülésének, a hajó parancsnoki ülésének is megfelelő tartást kell biztosítania és kényelmesnek kell lennie. A projekt kezdetétől fogva természetes volt, hogy olyan francia autómárkával dolgozunk együtt, amelynek komoly hírneve van ezen a területen. A DS Automobiles – a Charles de Gaulle-hoz hasonlóan – kiválóan testesíti meg a kiváló francia stílust és színvonalat.”

Guillaume Pinget kapitány, a Charles de Gaulle repülőgép-hordozó parancsnoka

NÉHÁNY SZÓ A DS AUTOMOBILES SZAKMAI KVALITÁSAIRÓL

„Tizennyolc hónapnyi kutatás és fejlesztés” - Jean-Philippe Vanhulle kárpitos mester hangjában büszkeség hallatszik, amikor arra a munkára emlékszik, amelyet a DS DESIGN STUDIO PARIS csapatával végzett, és amelynek eredményeképpen a DS Automobiles elérhetővé tette különleges ülését ügyfelei számára.

Óraszíj-mintázat

A DS Automobiles csapata a luxus karórák – szövetként egymásba fonódó darabokból álló – fémszíjából merítette az ihletet akkor, amikor megalkotta ezt az egyetlen bőrdarabból varrt, és a maximális komfort érdekében szegélyek nélkül készülő ülést. Az emblematikussá vált mintázat nagyon sokat tesz hozzá a DS modelljeinek belső karakteréhez.

„A nagy különbség abban rejlik, hogy az üléskárpit egyetlen darabból készül. – magyarázza Jean-Philippe Vanhulle. – Ehhez rengeteg számítást kellett végeznünk, és nagyon pontosan ki kellett dolgoznunk a mintázatot, hogy tökéletesen kövesse a nagy tömörségű üléspárna vonalait.”

A prototípusok, illetve a tanulmányautókba kerülő ülések elkészítése csupán a munka első fázisa volt. A kézműves mesterek által egyedileg készített darabokat az ipari gyártás körülményeihez is adaptálni kellett. „Komoly kihívást jelentett az, hogy a kézműves szaktudást a szériagyártásban is produkálni tudjuk. A gyártási folyamatban nagyon kevés automatikát alkalmaztunk, az ember továbbra is igen fontos szerephez jut.”

Az óraszíj-mintázatú ülés elsőként a DS E-TENSE tanulmányautóban, illetve a DS modellek régebbi generációjában jelent meg, majd a DS 9-hez továbbfejlesztették. A közönség igen pozitívan fogadta a megoldást, amely így a márka megkülönböztető jegyévé vált. A nagy tömörségű üléspárnában több anyagot használnak fel, mint a hagyományos ülésekben, ezáltal a kényelem nemcsak kiemelkedő, hanem hosszú távon, az évek során is megmarad.

Az alapanyagként szolgáló bőrdarab szélessége 450 mm, a megmunkálás során 6 cm-rel lesz keskenyebb. A kiváló minőségű nappabőr Bajorországból származik, szabad legelőn, vérszívó rovaroktól szinte teljesen mentes területen tartott húshasznú szarvasmarháktól, amelyek bőre – állatonként mintegy 5-6 m² - így egészen ritka minőségű.

Az eredetileg 4 mm vastag bőrből a DS Automobiles csak a legnemesebb részt, a nappát használja fel. Ezt az 1,2 – 1,3 mm vastag rétegű anyagot először a megfelelő színkód szerint megfestik (jelen esetben bazaltfeketére, más modelleknél Alezan barnára, gyöngyszürkére vagy épp rubinvörösre). A bőr kevésbé értékes részeit tovább értékesítik.

Exkluzív gyöngyvarrás

A gyöngyvarrás a DS másik egyedi, megkülönböztető jegye, amely évekig tartó munka után került bele a márka modelljeibe.

Első ízben a DS DIVINE tanulmányautóban találkozhattunk vele, mint a márka számára oly fontos részletgazdagság egyik újabb bizonyítékával. Ezt követően a megoldásnak át kellett esnie a szériagyártásba kerüléshez szükséges igen szigorú teszteken. Az eljárást a márka Színek és Anyagok elnevezésű műhelyének egyik varrógépe mellett álmodták meg, és itt folyt a tesztelés is, anyagok, mintadarabok, divattermékek százain, színén és visszáján egyaránt.

A gyöngyvarrás, ahogyan neve is jelzi, gyöngymotívumot idéz. Az haute couture-ben alkalmazott hímzési technikával igen kifinomult mintázatok hozhatók létre. A nagy francia divathagyományok szellemében dolgoztak a DS Automobiles kézművesei is, így választották meg a beltér anyagait, az ülések mintázatát, és így hoztak létre egy teljesen új eljárást, új márkát.

A gyöngyvarrás bevált a tanulmányautón, de ahhoz, hogy szériagyártásba tudjon kerülni, illetve elsősorban tartósnak bizonyuljon, csaknem újra ki kellett találni. Három évnyi fejlesztői munka és tesztelés után Thierry Metroz projektje zöld jelzést kapott, a megoldás bekerülhetett a DS modelljeibe. A DS stílusigazgatója nyilván büszke, egyrészt magára a projektre, amely kreatív és technológiai szempontból egyaránt komoly teljesítmény, másrészt a meggyőződéssel, kitartóan dolgozó kollégákból álló csapatra.

Mióta a DS szériamodelljeiben is elérhető, az óraszíj-mintázatú ülés a DS Automobiles által kínált minőség és know-how szimbóluma lett. A megoldást már más gyártók is alkalmazzák, de ugyanazt az élményt – akár esztétikai, akár kényelmi tekintetben – csak a DS Automobiles színvonalán álló szakértelem képes nyújtani.

          

NÉHÁNY INFORMÁCIÓ A CHARLES DE GAULLE REÜLŐGÉP-HORDOZÓRÓL

A Charles de Gaulle a francia haditengerészet első és egyetlen nukleáris meghajtású felszíni hajója. A stratégiai hadi küldetések minden típusában bevethető: nukleáris "elrettentés", területi "védelem" a tengeri objektumok ellenőrzése révén, "megelőzés" a haditengerészeti légi csoport bevetése révén, "beavatkozás" az erő és a teljesítmény demonstrálása révén, valamint "ismeretszerzés és előrejelzés" a hírszerzési és feldolgozási képességek révén. 

Fedélzeti légi egységeinek köszönhetően a hordozóhajó a haditengerészet légi csoportjának központi objektuma. Ez a csoport felszíni hajókból (legalább egy légvédelmi fregatt, egy tengeralattjáró-elhárító fregatt és egy üzemanyag-utántöltő tartályhajó), valamint egy nukleáris támadó tengeralattjáróból áll.

A Charles de Gaulle repülőgép-hordozó fontos politikai-katonai és stratégiai eszköz Franciaország számára. Naponta több tucat légi bevetés végrehajtására képes, a tengeri vagy szárazföldi hadszíntér légi fedezésétől a nukleáris elrettentésig (a Rafale marine - ASMP-A rakétapár bevetése a Nukleáris Tengerészeti Légierő (Force Aéronavale Nucléaire - FANU) által). A repülőgép-hordozó a szárazföldi műveleteket is támogatja, és szárazföldi vagy tengeri célpontokat támadhat.

A Charles de Gaulle stratégiai előnye a mobilitása, amelynek révé a lehető legközelebb tud kerülni a konfliktusövezetekhez. A nyílt tengeren, nemzetközi vizeken való szabad mozgás lehetővé teszi számára, hogy diplomáciai kényszer nélkül cselekedjen, és rendkívül rövid időn belül újraszervezze magát.

A hajót az elmúlt húsz év során a legtöbb olyan nemzetközi konfliktusban bevetették, amelyben Franciaország részt vett (Afganisztánban, Líbiában, az Iszlám Állami elleni harcokban Irakban és a Közel-Kelet más térségeiben). 

Műszaki adatok

Hossz: 261,5 méter

Szélesség: 64,3 méter

Tömeg: 42 500 tonna (= az Eiffel-torony négyszerese)

Merülés: 12,50 méter

Hajtómű: két atomreaktor

Maximális sebesség: 27 csomó (50km/h), azaz naponta 1000 km

Magasság: 75 méter (= 25 emeletes épület)

Kifutó területe: 12 000 m² (2 futballpálya)

Hangár: 4 600 m²

Kapacitás: 30 Rafale, 2 Hawkeye, helikopterek

2 katapult

Indítási sebesség: 250 km/h

Indítási távolság: 75 méter

Indítás időtartama: 1,5 mp

Ritmus: 30 másodpercenként egy repülő

15-25 tonnás légi járművek katapultálása/leszállása

1 db 600m²-es kórház

Egyéb adatok

A teljes legénység létszáma 1900 fő, ebből 1260 haditengerész + 540 fő a tengerészeti légierő kötelékében + 100 fedélzeten szolgáló tengerész

Legénység átlagéletkora: 30 év

Nők aránya a legénységben: 17 %

A Charles de Gaulle a 8. repülőgép-hordozó, a francia haditengerészeti légierő komoly tradícióinak jelenlegi képviselője. Elődei a Béarn (1927/1952), a Dixmude (1945/1960), az Arromanches (1946/1960), a La Fayette (1951/1962), a Bois Belleau (1953/1960), a Clémenceau (1961/1997) és a Foch (1963-2000) voltak.  

Fontosabb dátumok

1987. november 24.: megkezdődik a hajó építése

1992. december 19.: a hajót első ízben helyezik vízre

2001. május 18.: a hajó aktív szolgálatba áll

2017. január – 2018. október: 2. nagyobb üzemszünet, teljes felújítás

2021: a hajó megkapja a DS parancsnoki ülését

  • Charles de Gaulle DS 9 DS Automobiles repülőgép-hordozó

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A divat fővárosából – DS 7 E-Tense 300 4x4
    A divat fővárosából – DS 7 E-Tense 300 4x4
    • Négykeréken
    A DS AUTOMOBILES FRANCIAORSZÁGBAN ÉS OLASZORSZÁGBAN KÉSZÍTI ELŐ A JÖVŐT
    A DS AUTOMOBILES FRANCIAORSZÁGBAN ÉS OLASZORSZÁGBAN KÉSZÍTI ELŐ A JÖVŐT
    • Hírek
    A legalacsonyabb kilométerenkénti CO2-kibocsátás: a DS Automobiles még mindig az energetikai átmenet éllovasa Európában
    A DS Automobiles 100%-ban elektromos márka lesz
    DS ülésből irányítják a Charles de Gaulle repülőgép-hordozót
    DS4 a kifinomult technológia
    A DS4 technológiája premier előtt
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    A divat fővárosából – DS 7 E-Tense 300 4x4
    A divat fővárosából – DS 7 E-Tense 300 4x4

    Úgy gondolom eljutott mára az autógyártás oda, hogy olyasmi, hogy rossz autó, nem létezik. Stílusok vannak, hovatartozás és önkifejezés. Lehet ragaszkodni a német autógyártók által kínált termékekhez, de azt nem hiszem, hogy a ragaszkodás minden esetben jó döntés. Az, ami megbízható volt 20-30 évvel ezelőtt, az egyáltalán nem biztos, hogy az is maradt. A stílus viszont valami olyan különös dolog, amely nem minden ország, népcsoport sajátja. A francia stílus pedig örökké francia marad. Utóbbinak az esszenciája a DS7.

    olvass tovább
    Hírek
    A DS AUTOMOBILES FRANCIAORSZÁGBAN ÉS OLASZORSZÁGBAN KÉSZÍTI ELŐ A JÖVŐT
    A DS AUTOMOBILES FRANCIAORSZÁGBAN ÉS OLASZORSZÁGBAN KÉSZÍTI ELŐ A JÖVŐT

    • 2024-től minden új DS modell 100%-ban elektromos lesz. • Az új, zéró emissziós éra első modelljének fejlesztése most fejeződik be Franciaországban, gyártása Olaszországban, Melfiben történik majd. • Az újdonság az STLA M platform 100 %-ban elektromos változatára épül több, mint 700 km-es autonómiával

    olvass tovább
    Hírek
    A legalacsonyabb kilométerenkénti CO2-kibocsátás: a DS Automobiles még mindig az energetikai átmenet éllovasa Európában
    A legalacsonyabb kilométerenkénti CO2-kibocsátás: a DS Automobiles még mindig az energetikai átmenet éllovasa Európában

    Ahogyan 2020-ban is, az elektromos és belső égésű hajtásláncokat egyaránt forgalmazó márkák között ismét a DS Automobiles büszkélkedhet a legalacsonyabb CO2 -kibocsátással Európában (átlagosan 97,3 g/km)

    olvass tovább
    Hírek
    A DS Automobiles 100%-ban elektromos márka lesz
    A DS Automobiles 100%-ban elektromos márka lesz

    A Stellantis avantgárd prémium márkája, a DS Automobiles 100%-ban elektromos márkává válik, hogy elébe menjen az autóipart érintő gyökeres változásoknak.

    olvass tovább
    Hírek
    DS4 a kifinomult technológia
    DS4 a kifinomult technológia

    A DS Automobiles tovább növekszik. A DS 7 CROSSBACK, a DS 3 CROSSBACK és a DS 9 után a márka negyedik modelljeként most leleplezett DS 4 az avantgárd tervező szellem új generációját képviseli

    olvass tovább
    Hírek
    A DS4 technológiája premier előtt
    A DS4 technológiája premier előtt

    A DS Automobiles felfedi új C-Premium kategóriájú modelljének nevét : DS 4.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok