Az egymilliomodik európai Tesla átadását ünnepeljük

  • október 23, 2023

A Tesla most adta át egymilliomodik járművét Európában. Ez az eredmény tükrözi a vállalat kitartó törekvését az elektromos járművek bevezetésének előmozdítására, és az Európa fenntartható energiaforrások használatára való áttéréséhez való hozzájárulásra. Az átlagos élettartamra vonatkoztatva a forgalomban jelenleg részt vevő Tesla járművek mintegy 50 millió tonna széndioxiddal egyenértékű káros anyag kibocsátását kerülik el. Ez járművenként annyi károsanyag-kibocsátást jelent, amennyit 50 Barcelona és Los Angeles közötti oda-vissza repülőút eredményezne utasonként.

olvass tovább

Másfél év alatt olyan folyékony hidrogénnel hajtott versenyautót fejlesztett a Toyota, amely sikerrel célba ért egy rangos 24 órás versenyen

  • július 24, 2023

A Toyota közismerten a hidrogén alapú mobilitás egyik vezető fejlesztője: a kínálatában szereplő, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtású technológiával meghajtott személyautó (Mirai), kisteherautó, busz, nagyteherautó, targonca, vonat és hajó mellett a hidrogén belsőégésű technológia területén is ígéretes eredményeket tud felmutatni.

olvass tovább

Az Audi bemutatta a jövő gyártására vonatkozó terveit

  • március 02, 2023

Teljes mértékben elkötelezett az elektromos mobilitás mellett az Audi: 2026-tól a négykarikás márka kizárólag tisztán elektromos új modellekkel kíván megjelenni a világpiacon, 2033-ig pedig fokozatosan leállítja belsőégésű motorral készülő modelljeinek gyártását. Ezen egyértelmű döntése alapján és „Vorsprung 2030” vállalati stratégiája keretében az Audi lépésről-lépésre minden termelési helyszínét az elektromos autók gyártására készíti elő.

olvass tovább

Toyota hidrogén üzemanyagcellás modulokat használ majd a francia Hyliko teherautógyártó

  • február 27, 2023

A zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológia vezető fejlesztője, a korábban 5700 a környezetbarát meghajtással kapcsolatos szabadalmat ingyenesen megosztó Toyota globális kínálatában már most szerepel hidrogénüzemű személyautó (Mirai néven, amely japánul jövőt jelent), kis- és nagyteherautó, busz, targonca, hajó és vonat is.

olvass tovább

Akinek az inge pont az nem veszi magára – Mercedes-Benz T-osztály T180d

Az első Mercedes, amely némi csalódást okozott számomra, az a T-osztály. Nem azért, mert magával a típussal van problémám, hanem azért, mert a Mercedesnél a személygépjárművek között találkozhatunk vele. Amennyiben egy Renault Kangoo tesztet írnék és a tömegmárkák szintjéhez kellene hasonlítani az autót, alig lenne kritikai megjegyzésem. Így az egyetlen kihívás számomra, hogy el tudjak vonatkoztatni egy C osztály, vagy akár a B osztály által kínált színvonaltól, amely egyérteműen más szint. Utóbbi ki fog futni és várható volt, hogy a "családi" kategóriában szükség lesz utódra.

olvass tovább

Traffipax tűréshatár: megúszható a büntetés, ha gyorsabban hajtunk?

  • december 16, 2022

Rengeteg autós esik bele abba a hibába, hogy tévesen azt hiszi, hogy a megengedett sebességhatár kismértékű átlépése esetén a rendőr nem büntet. De mit mond erről a KRESZ? Valóban létezik egy bizonyos traffipax tűréshatár, amikor megúszhatjuk a többtízezres csekket és a büntetőpontokat? Írásunkban most annak járunk utána, hogy milyen szabályok vonatkoznak a sebesség túllépésre és mire számíthatunk, ha villan a vaku?

olvass tovább