www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Vigyázz, kész, tölts – BMW 330e xDrive Touring

Vigyázz, kész, tölts – BMW 330e xDrive Touring

  • Szőnyi Zoltán
  • május 01, 2021
  • Komment

A BMW palettáján egyre inkább jelennek meg az alternatív hajtáslánccal rendelkező modellek, számtalan plug-in hybrid vagy éppen teljesen elektromos típusok. Természetesen nincsen vége a folyamatnak, talán valahol a közepén járunk, de az ikonikus BMW, a 3-as Touring immáron elérhető plug-in hybrid változatban. Ezt teszteltük.

2020 januárban járt már nálunk kombi 3-as, méghozzá a 330d, melynek tesztje itt olvasható. A szintén összkerék meghajtású 330e viszont motorikusan és ebből következően néhány más paraméterében különbözik a dízelmotoros testvérétől. De leginkább a funkciójában, hiszen teljesen más felhasználási körülményekre alkalmas ezáltal az autó.

Maradt természetesen a kemény, sportos futómű és vezetési élmény, továbbá az összetéveszthetetlen BMW hangulat. A prémium minőség pedig garantáltan érezhető a felhasznált anyagok, összeszerelési minőség és a minden apró részletre kiterjedő design terén.

Tesztautónk konfigurációja egy kimondottan lenyűgöző szín és beltér kombináció volt. A fényképek nehezen adják vissza a pontos valóságot, de az elsőre matt szürkének tűnő fényezés valójában egy különleges metál szín. A napsütésben csodálatosan mutat. A beltér világos bőr borítása pedig ezzel remekül harmonizál. A sportos vonalvezetést pedig megkoronázzák a 19” -es BMW Individual alukerekek mögül előbukkanó kékre festett féknyergek. Az autóval töltött pár nap alatt irigykedő vagy éppen elismerő pillantások kísértek, amely manapság egy kombi autó esetében nem megszokott. A BMW-től szimpatikus, hogy szembe megy a divattal és nemcsak az SUV-kba szereli a legújabb erőforrásokat.

A plug-in hybrid hajtásról egy kétliteres 184 lóerős benzin, valamint egy villanymotor gondoskodik. Összes teljesítményük 252 lóerő, melyet a Sport üzemmódban további 40 lóerővel fejelhetünk meg egy rövidke időre. Az akkumulátorok elsősorban a csomagtérben, egészen pontosan alatta helyezkednek el, éppen ezért a legnagyobb kompromisszumot a csomagtér űrtartalmánál kell elszenvednünk a zöldebb közlekedésért cserébe. 90 literrel rövidült meg ezáltal a csomagtartó, amely így 410 literes. Egyáltalán nem kevés, maximum kombi viszonylatban. Szintén jó pont, hogy megmaradt egy kis tároló a padlószint alatt a kábeleknek, valamint kapunk egy olyan kábeltartó táskát is, amely pont a kerékjárat melletti űrt tölti ki a csomagtartóban, így kulturáltan el tudjuk pakolni a zsinórokat, ha éppen arra vetemedünk, hogy máshol töltjük az autót és nem otthon.


A töltés egyébként mindenféle szempontból a kritikus pontja a plug-in hybrid hajtású autóknak, de különösen a 330e -nek.

Hogy nagy általánossággal kezdjem a sort, meglátásom szerint kb. sz@t sem ér a plug-in, ha nem töltjük rendszeresen. Bár a tesztalanyunk a 184 lóerővel is szépen megy és működik, de ehhez az érzéshez elegendő a 320i Touringot választani, potom 4 millió forinttal olcsóbban. Igaz, ahhoz nem rendelhető összkerék hajtás, de ennyi pénzt biztosan nem ér csak ez az opció. A plug-in hybrid egy előszoba a villanyautózás felé, amelynél nem kell számos kompromisszumot kötni. De akkor éri meg, akkor válik teljessé az egész, ha folyamatosan gondoskodni tudunk arról, hogy töltött állapotban legyen az akkumulátor. A 330e -ben 12kW (nettó 10,4kW) feszültség képes meglapulni, amivel én nagyjából 40 kilométert tudtam megtenni. Lehet, ha jobban figyelek és nem használom a gázpedált úgy, ahogyan, ennél akár 10-zel is többet meg lehetett volna tenni.


Ez egyébként a csapda része, hiszen van egy baromi jó autó, ami úgy képes gyorsulni, mint a villám, ha minden eszköz adott, de vissza kell fogni magunkat a környezetvédelem és a szuperolcsó kilométerek miatt. Na mindegy, legyen ez annak a baja, akinek ilyen szép autója van.

Visszatérve a hybridségre, akkor vegyünk ilyet, ha tényleg akarjuk/tudjuk vállalni a napi vagy akár a napi többszöri töltéssel járó macerát.
Bár nem kizárólag Magyarországnak lett tervezve ez a kocsi, mint ahogyan egyik sem, de a hazai problémakör másik része, hogy jellemzően céges vásárlásokból áll az új gépjármű eladás. A 330e pedig nagyon-nagyon ideális és vágyott céges autó lehet. A kérdés pedig ez esetben az, hogy alkalmazottként, céges benzinkártyával a zsebemben, akarok-e otthon saját áramból „tankolni” egy céges autóba, amikor megúszhatom ezt ingyen? Legyen ez egy költői kérdés, mindenki maga döntse el a választ.

Az viszont biztos, hogy a BMW 330e egyetlen komoly baja a töltés. Nem is értem őszintén szólva, hogy az innovációról ennyire híres márka, hogyan képes és miért ennyire gyenge invertert tenni ebbe a csodálatosan gyönyörű és ultrafanatsztikusan menő kocsiba. Bár tény, hogy otthon, éjszaka, valójában mindegy, hogy 2 vagy 6 óra alatt tölt fel az akkumulátor, de ebben az autóban az utóbbi igaz. Szerintem utcán teljesen fölösleges plug-in hybridet tölteni, de ha így teszünk, akkor arra fél-1 órát szánunk, nem pedig 3-at, amelyre nagyságrendileg szükség van ebben az esetben is.
A fogyasztás nagy mértékben függ tehát attól, hogy milyen távolságokra, milyen útszakaszon használjuk a kocsit. Nálam 4,3-at fogyasztott, ha ingáztam és az átlagos napi 100-120 kilométeremből, amit meg szoktam tenni az elektromos részt kihasználtam. Ha autópályán megyünk, aksi nélkül, akkor 8,5-9 között fogyaszt.

A 330d és 330e között tehát nem az ár a döntő, mert az minimális különbség. A döntési szempont csakis a funkcionalitás legyen. Ha hosszú autópályás szakaszokon járunk és az autóval megtett távolság hosszabb, mint a város egyik végéből a másik, akkor nem vagyok benne biztos, hogy a plug-in hybrid jó választás lesz, mert csak rendszámában lesz zöld. Abban az esetben viszont, ha sokat járunk városban, van otthoni töltési lehetőség és nem szeretnénk külön autót a hétvégi kiránduláshoz, akkor minden szempontból a 330e a nyerő.

  • bmw 330 plug-in hybrid teszt bmw 330e touring teszt bmw 330e xDrive teszt bmw e330 2021 teszt bmw touring PHEV teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Vigyázz, kész, tölts – BMW 330e xDrive Touring
    Vigyázz, kész, tölts – BMW 330e xDrive Touring
    • Négykeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok