www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Versenyben, ár versenyben – Ford Mustang Mach-E...

Versenyben, ár versenyben – Ford Mustang Mach-E Premium RWD

  • Szőnyi Zoltán
  • március 23, 2024
  • Komment

Furcsa időket élünk. A leggyorsabb Mustang már SUV és nemhogy V8-as blokk nincs benne, de még csak nem is benzin hajtja. A Mach-E elképesztő élményeket és rengeteg egyediséget ad a többi villanyautóhoz képest, de vigyázat, nyomokban Mustangot is tartalmaz!

Amikor először hallottam, immáron több, mint 2,5 - 3 évvel ezelőtt arról, hogy tisztán elektromos Mustang lesz, azt gondoltam, hogy ez valamiféle tréfa, de legalábbis szentségtörés. Nyilvánvaló, hogy a Ford legerősebben hangzó márkaneve a Mustang, de azt gondoltam, hogy azért ez már több, mint sok és a marketingesek elvetették a sulykot. Aztán megtörtént, aminek meg kellett történnie és az utakat a megszokott Mustang karakterjegyekkel elkezdték betölteni a Mustang szerű SUV-ok.
A változások és az elektromobilitás olyan ütemben tört ránk az elmúlt években, hogy mára senki nem csodálkozik azon, hogy nem a hagyományos meghajtással kapható egy új modell. Sőt a kicsit krumpliformára hajazó tucat autók között üde színfolt a Mustang, még akkor is, ha az autópályán a megszokott Mustang tempó helyett, szépen lófrál egy elektromos változat a külső sávban, a kamionok árnyékában, ezzel „lopva” magának némi plusz, nem előre kalkulált többlet kilométert.

Természetesen a tesztelt Mach-E is sokkal nagyobb tempóra képes, hiszen a 294 lóerős teljesítményű Mustang Mach-E, 430Nm nyomatékkal 6,2 másodperc alatt képes hozni a 0-100-as sprintet. Végsebessége 180km/h-nál van limitálva.
Függetlenül attól, hogy az ilyen esetekben komoly negatív hatást gyakorlunk az akkumulátor töltöttségére, határozottan komoly élménnyel tudunk általa gazdagodni.  
Fogyasztás szempontjából egyébként 21-24kW-os gyakorlati fogyasztással érdemes számolni az elektromos Mustang esetében, így a 91kWh teljesítményű akkumulátorral bátran lehet vállalni a 400km-es hatótávolságot. Gyári adat szerint 600km a hatótávolság, de ehhez szerintem speciális körülmények kellenek.


Meggyőződésem, hogy mélyebben nem kell belemenni sem a fogyasztás, így a hatótávolság kérdésébe, sem pedig az elméleti leggyorsabb töltési sebességbe. Ugyanis ezek a pontok egy elektromos autó esetében annyi mindentől függnek, hogy ezeket a változókat nemcsak, hogy nem érdemes mind számba venni, hanem egyenesen lehetetlen.
Érzésre azt tudom, mondani, hogy a Mustang Mach-E átlagosan fogyaszt. Ha egy Tesla Y-nal akarom összehasonlítani, akkor annál nagyjából 20%-kal fogyasztott többet, de azért azt fontos kiemelni, hogy a Teslák magasan verik a mezőnyt ebből a szempontból.

Hogy miért a Tesla Y volt a példa? Egyértelmű, hogy a Mustang Mach-E ennek a típusnak a fő konkurenciája. Most, hogy elektromos körökben az Y szinte tömegcikk lett és unásig látható ez a modell mindenhol, a teszt során azzal a gondolatkísérlettel éltem, hogy vajon melyiket választanám a kettő közül.
Sok ember tévesen azt gondolja, hogy a Tesla egy prémium gyártó. Pedig ez egy óriási tévedés. A Tesla minősége még a tesztelt Mach-E minőségét sem közelíti meg. Ettől persze nem rossz autó, egyáltalán nem kellemetlen, de fontos azért a helyére tenni a dolgokat. Visszatérve tehát a két autó összehasonlítására, a formával kezdem először. 


Az SUV formavilág túl sok lehetőséget nem tartogat. De a hogyan pucolom meg a krumplit azért egyáltalán nem mindegy. A Tesla egyértelműen a légellenállási tényező csökkentésére tette a hangsúlyt, amelynek eredménye visszaköszön az imént említett alacsony fogyasztási értéknél. A Ford ezzel szemben egy érzésvilág megjelenítésén dolgozott, véleményem szerint sikeresen. A frontrész, a hátsó lámpák kialakítása és megannyi apró jel visszaköszön a Mach-E-n, amelytől kifejezetten Mustangos lesz. Hiszek abban, hogy az autó egy önkifejezési eszköz is. Tehát például az én esetemben a végletekig lekerekített cseppformára emlékeztető áramvonalas kúp irányába történő azonosulás kevésbé dobogtatja meg a szívemet. Nem tartom kizártnak, hogy vannak, akik számára ez a futurisztikus elnyalogatott cukorka forma az én érzés, így nem akarok senki felett pálcát törni. A Mach-E viszont sok pontjában hozza a Mustang vonalat, így más érzelmi húrokat penget.

A belső tér a Mustangban sokkal melegebb, barátságosabb. A kárpitozott műszerfal, a bőrözött felületek otthonos érzést teremtenek. A Mach-E sokkal európaibb belteret ad, mint a hagyományos Mustang, így aki az amerikai autók iránt rajong, itt csalódni fog egy kicsit. Ha már a Tesla volt az összehasonlítás alapja, akkor érdemes kiemelni a középső infotainement kijelzőt. A Ford is az álló formátumú kijelzőt preferálja, így aki a Tesla-ban lévő hatalmas központi képernyőért van oda, itt sem fogja csalódás érni formai szempontból. Funkcióban és megjelenésben viszont van pro és kontra. A Ford kijelzője bár kimondható, hogy jó minőségű képet ad, de messze elmarad felbontásban a Teslától. Funkcionális, nagyon jól kezelhető és gyors a felülete és ami talán a legnagyobb előnye az elektromos amerikaival szemben, hogy az Android Auto és az AppleCarPlay kiválóan fut rajta. Aki viszont játékprogramokat, és egyéb hangefektek beállítását keresi a Fordban, az nem tudja ezt itt megtalálni.


A kormány fogása a vezetői üléspozíció kiváló a Mustangban. A kényelmes ülések, a jó oldaltartás és a jóval kellemesebb futómű szintén a Mustang javára írandó. A csomagtér 450 liter, amely kiegészül további 100 literrel a gépháztető alatt.

A Ford tehát abban erős, amelyben a hagyományos autógyártók. Jobb minőségű, jobban vezethető autót képesek gyártani, viszont a szoftveres megoldásokban és az elektromos hajtás megvalósításában némiképpen gyengébbek, mint egy tech cég.

Hogy Ford Mach-E vagy Tesla Y? Nagyon érdekes kérdés. Az árazás miatt az utakon látjuk a döntések végeredményét. Bár tény, hogy árcédula szempontjából a Ford Mustang Mach-E másfélszer drágább, mint az Y, de jelentős kedvezményeket ad a vásárlás élénkítése miatt jelenleg. Éppen emiatt 18-23 millió körül el tudunk hozni már egy ilyen autót is. Ez az ár pedig nem rosszabb már, mint a Tesla árai, aki viszont ezt az ajánlatot sokkal erősebben kommunikálja, amely miatt zömmel oda mennek a vevők.

Ha az áraktól függetlenítjük a döntést, akkor számomra a Mustang a nyerő a menőségi faktor és az egyediség miatt. Ha a gazdaságosság a szempont akkor a Tesla mellett érdemes letenni a voksot.

@motorhang ????????MINI Countryman C Favoured Trim Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #mini #newmini #minicountryman #newminicountryman #countryman #newcountryman @minihu @motorhanghu #motorhang #motorhanghu ♬ Woop Baby (Extended Version) - Letherette
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • 2024 Mustang Mach-E teszt Ford Mustang Mach e premium RWD teszt Ford mustang Mach-e teszt mach-e ford mach-e teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Versenyben, ár versenyben – Ford Mustang Mach-E Premium RWD
    Versenyben, ár versenyben – Ford Mustang Mach-E Premium RWD
    • Négykeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok