www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Végre megérkezett a helyére – Volkswagen ID. 7 Pro

Végre megérkezett a helyére – Volkswagen ID. 7 Pro

  • Szőnyi Zoltán
  • június 12, 2024
  • Komment

Most már lassan 5 éve, 2019 szeptemberében jelentette be a Volkswagen az első, tisztán elektromos meghajtásra fejlesztett járművét, az ID. 3-at. A bejelentést követően még több, mint egy évet kellett várni, hogy a sorozatgyártás elinduljon és szerintem egészen az ID. 7-ig, azaz mostanáig pedig arra, hogy a márkához méltó, kiváló elektromos autó kerüljön piacra a konszerntől.

A VW elektromos modellpalettája egészen széles és több kanyarban fejlődött már a portfólió. Például 2022 végén az imént említett ID. 3-ból, egy elsősorban belső anyaghasználat szempontjából továbbfejlesztett kiadást mutattak be. Egy viszont nem változott, az MEB platform, amely a csoporton belül az elektromos autók alapja. Erre a platformra kerül az összes modell a legkisebbtől a legnagyobbig. Egyszóval az ID. 7 is ezt használja, de a szakértőkön túl valószínűleg erre senki nem jön rá, hiszen a moduláris platform lényege, hogy szinte minden méretében változtatható. Így lett az ID. 7 közel 5 méter hosszú és ez által lehet megoldani, hogy kategóriákat ugrálhatnak a tervezők a széles mérettartományban.


Az ID. 7 talán legnagyobb előnye a hatalmas belső tér, amely szintén a dedikáltan elektromos meghajtásra tervezett platform előnyei közé tartozik. Ennek a modellnek a tengelytávja 3 centiméter híján 3 méter, amely a lábtér esetében nyilvánul meg leginkább. Azzal rendszerint nincsen panasz, hogy első üléseknél ezzel probléma lenne. Nos, az ID. 7 esetében, a hátsó ülésen utazók sofőrös limuzinok lábterét kapják, tehát azt is mondhatom, hogy jobb vagy nagyobb kényelmet élveznek, mint elől utazók.  De ne rohanjunk ennyire előre, és essen néhány szó a külső megjelenésről.


Nagyon nehéz elmenni az ID. 7 mellett úgy, hogy ne keltsen feltűnést. Ennek oka a különleges formavilág. Nem kérdés számomra, hogy a Passat elektromos megfelelője ez a modell, de a karosszéria íve sokkal inkább az Arteonra hasonlít. Coupé szerű vonalvezetése egyedül a csomagtartónál törik meg, ott élesen lefelé indul. Az Arteonhoz képest nagyobb, zömökebb, kicsit SUV szerűbb azáltal, hogy magasabb, robusztusabb. Ha már a Passat elhangzott, érdemes az ID. 7 méreteivel alaposabban foglalkozni és a méretkategóriát meghatározni. Őszintén szólva ebből a szempontból bajban vagyok, ugyanis valahol a két kategória Passat és például az 5-ös (i5) BMW közé tenném az ID. 7-et. Egyértelműen nagyobb, mint a Passat, de a nagykategóriás autókhoz képest minimálisan rövidebb, illetve keskenyebb (Az ID. 7 „csupán” 1862mm széles, míg például a Tesla Model S 1987mm, vagy a BMW i5 1900mm). Ha viszont lefelé nézelődünk akkor valamivel nagyobb az ID. 7 fölénye. A BMW i4 4782mm hosszú, 1852mm széles. A Tesla Model 3 4720mm hosszú és 1933mm széles.


Ez a sok méret azért fontos, illetve élrdekes, mert amikor az ID. 7 áráról beszélünk, akkor érdemes viszonyítási pontot találni.
Ha abból indulunk ki, hogy a két kategória közé tesszük, vagy abból, hogy a VW csoport elektromos „Passat”-ja méretében nagyobbat kínál, mint az elvárt, akkor az árait a helyén találjuk. A tesztelt modell 26,5 millióba került, az árlista 24,5-nél indul, tehát láthatóan egy nagyon jól felszerelt modellről van szó. Ez az ár, ha a legnagyobb elektromos versenytárs áraihoz, a Teslahoz hasonlítjuk, akkor 5-6 millióval drágább, mint a Model 3, viszont sokkal-sokkal olcsóbb, mint a Model S. Természetesen a teljesítményt nem szeretném ebbe belekeverni, hiszen a 210kW/286 lóerős ID. 7 lényegesen gyengébb, mint az amerikai elektromos, másfelől viszont ennél nagyobb teljesítményre, illetve 6,5 másodperces gyorsulásnál jobbra nagyon-nagyon ritkán van szükség. Az viszont elvitathatatlan és tény, hogy egy dualmotoros, 670 lóerős Tesla S ára, amely 3,2mp alatt van százon nagyrészt ettől a teljesítménykülönbségtől függ.

Az egésszel sokkal inkább azt akartam sugallani, hogy a komfortszint esetében, már ami a méretet, térérzetet jelenti egyértelműen felfelé kell a hasonlítást elvégezni és ebből a szempontból (is) kiváló választás a VW ID. 7. Ami a méreteken túl talán még sokkal fontosabb az a komfort és minőség, amellyel találkozunk az autó belső terében. Ahogyan a cikk címével már jeleztem az ID. 7-tel a konszern végre olyat lépett előre, amire szerintem már nagyon sokan vártunk. Az elektromos autók nagyszámú elterjedésével párhuzamosan ugyanis azt lehetett észrevenni, hogy a nagy márkák, lehet részben utánozva a Teslát, részben az akkumulátor költségének kompenzálása miatt jelentős mértékben léptek vissza a kínált minőség tekintetében. Az árcédula tehát felfelé indult, miközben méltatlanul sivár, gyenge környezetben kellett élvezni a zöld életérzést. Sok esetben és erre az ID.4, illetve 5 a jó példa, a konszernen belül még a Skoda (amely elméletileg alacsonyabb presztízzsel bír, mint a VW) is élvezhetőbb, látványosabb színvonalat nyújtott a megfelelő modelljével (Enyaq). Mondanom sem kell, hogy ez nem járja. Az ID. 7 a fordulópont, ahol a VW a helyére került.

Számomra az ülések minősége, kényelme az egyik legfontosabb tényező, hiszen mégiscsak ebben ülve töltjük az utazás teljes időtartamát, így ezzel a ponttal kezdeném a felsorolást. Ahogy a Tesla Y esetében a véleményem, hogy az autóipar egyik leggyengébb eresztését sikerült az egyébként remek autóba illeszteni, úgy tudom mondani, hogy az ID. 7 pedig az egyik legjobb van, amivel találkoztam. Ráadásul nemcsak kényelmes, hanem roppant mutatós is. El tudom fogadni, hogy a tesztautóban lévő világos ülések rendkívül kényesek és látványosabban koszolódnak, ettől függetlenül mégis ezt választanám ebbe az autóba. A szellőztethető, masszázs funkcióval ellátott ülések meseszerűen jók.

A teljes beltérben jellemző, hogy jó minőségű anyagokkal, szépen elrendezett, funkcionális terekkel találkozunk. Hogy a jó érzés fokozva legyen nagy arányban újrafeldolgozott műanyagok, textil és vegán bőr anyagokkal találkozunk. Az autó infotainement rendszere a központi 15”-es képernyőn keresztül vezérelhető. Már unalomig ismételgetem, hogy nem kedvelem a gomb nélküli, szinte kizárólag érintőképernyőről vezérelhető rendszereket. Szerintem ezt a trendet is a Tesla hozta be és a többi nagy cég, élükön a VW csoport ezt majmolja. Szóval ahol én az értékelésből levonnék az ez a szempont, ugyanis gombot nem nagyon találunk az autóban, minden miatt a nagy képernyőt kell fogdosni, simogatni. Azt azért el kell mondjam a védelmében, hogy van rajta egy jó csomó fixen elhelyezett gyors gomb, szóval bonyolultnak egyáltalán nem nevezhető.
Két másik felület is található az autóban, ahol a visszajelzéseket megkapjuk. Egy kicsike, ámde annál informatívabb műszerfal és egy szélvédőre vetített head-up display. Lehet ezzel támadni a márkát, hogy méret szempontjából túl kicsi a műszerfal, de számomra pont elegendő volt.


Érdekes megoldással készült az autóban a szellőztetési rendszer. A teljes műszerfalon végighúzódó szellőzőrostélyok nem manuálisan állíthatóak, hanem ezt is a központi kijelzőn keresztül lehet vezérelni.

Nemcsak a belső tér minősége, illetve a tágas csomagtér (532liter, lehajtva 1586 liter) adja a magas szintű komfortérzetet. Az ID. 7 futóműve, progresszív kormányzása és a nagyon csendes utastere felemelő élményt ad utazás közben, amelyet a Harman/Kardon 700W-os hangrendszere egészít ki.

Ha pedig elektromos autó, akkor fontos, hogy magáról a hatékonyságról is beszéljünk. A hatalmas autó elképesztő jó fogyasztási értékekkel lepett meg bennünket a tesztidőszak során. A 77kWh-s akkumulátorcsomaggal felszerelt ID.7 16-17kWh/100km átlagos fogyasztási adatokat hozott. Városban számtalan esetben jártunk vele 12-13kW-tal. Így azt tudom mondani, hogy 460-480 km-es hatótávval nyugodtan tudunk számolni nyári időszakban. Az elméleti maximális töltési sebessége 175kW. A gyakorlatban is biztosan fogunk végezni egy 80%-ig tartó villámtöltéssel 30 percen belül.

Összeségében rendkívül pozitív élményekkel zártuk a tesztidőszakot. Az ID. 7 egy mutatós, jó minőségű, kiváló villanyautó, amely méltó a konszerntől megszokott sztenderdekhez.

@motorhang ????????Volkswagen ID. 7 Pro⚡️???? Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #volkswagen #volkswagenid #volkswagenid7 #volkswagenid7pro #vwid #vwid7 #vwid7pro #id7 #id7pro @volkswagenmagyarorszag @motorhanghu #motorhang #motorhanghu #ev #electricvehicle ♬ When Doves Cry - Radio Edit - YNOT & Cosmo Klein
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • 2024 VW ID7 teszt id7 teszt id7 volkswagen id7 vw Volkswagen ID.7 Pro teszt VW ID. 7 Pro teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Végre megérkezett a helyére – Volkswagen ID. 7 Pro
    Végre megérkezett a helyére – Volkswagen ID. 7 Pro
    • Négykeréken
    Tovább bővül az ID. család
    Tovább bővül az ID. család
    • Hírek
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Hírek
    Tovább bővül az ID. család
    Tovább bővül az ID. család

    Kövesd te is a tisztán elektromos ID.7 világpremierjét!

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok