www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Újrapixelezve – Hyundai Ioniq 6 Executive Edition

Újrapixelezve – Hyundai Ioniq 6 Executive Edition

  • Szőnyi Zoltán
  • március 02, 2024
  • Komment

A Hyundai Ioniq 5 -öt követve megjelent a 6-os számot viselő, tisztán elektromos modellje a márkának. Egy elektromos szedán, amely ugyan teljesen más megjelenésű, mégis nagyon sok jegyében van kapcsolata az SUV Ioniq 5-tel. Egyértelműen a Tesla Modell 3 versenytársaként, mégis teljesen más koncepcióval felépítve igyekszik vevőket szerezni az elektromos piac domináns amerikai szereplőjétől és természetesen a sok többitől. Vajon sikerülhet-e ez a bravúr? Többek között ennek próbáltunk utána gondolni.

Az Ioniq 6 külső megjelenését tekintve határozottan különlegesre sikerült. Nekem olyan vegyes felvágott a hatás, amely összességében különleges formává áll össze. Egyértelműnek látszik, hogy a Hyundai az Ioniq modellsorozattal különleges, formabontó autókat akar készíteni, nem pedig olyanokat, amelyek beolvadnak a tömegbe. Ameddig az Ioniq 5 esetében az volt az érzésem, hogy a Minecraft videojátékból varázsoltak elő egy villanyautót, addig az Ioniq 6-nál egy rendkívül áramvonalas jövőautót látok. Az eredmény természetesen a légellenállási értékben is megmutatkozik, hiszen a 0,21-es érték elismerésre méltó. Méreteit tekintve az Ioniq 6 hosszabb, szélesebb és nagyobb tengelytávval rendelkezik, mint a fő versenytársainak tekinthető Tesla 3 vagy éppen a BYD Seal. 4855mm hosszú, 1880mm széles és 2950mm a tengelytáv. Utóbbi érték elsősorban a hátsó, gigantikus méretű lábtérnél köszön vissza, de erről majd kicsit később.


A kapcsolat és a rokonság tehát nem azért van jelen az Ioniq 5 és 6 között, mert azonos elemekből alakítottak ki egy másik modellt, hanem a hangulatból és egyéb apróbb jelekből ismerhető föl. A pixeles kialakítás ugyanúgy ott van rengeteg-rengeteg elemében az Ioniq 6 -nak, amely számtalan formai játékot kínált a tervezőknek. Természetesen az első és hátsó fényszórókon a legszembetűnőbb, de ott vannak a pixelek az átlátszó műanyaggal borított visszapillantó kamerákon, a tetőantennán vagy éppen a csomagtér nyitására szolgáló gombon is. A magam részéről imádom ezeket az apró jeleket, megfelelő koncepció alapján átgondolt kiegészítőket. Ettől lesz szerintem egy autó igazán egyedi. Az Ioniq 6 pedig tényleg egyedire sikerült, hiába látjuk bele a hátsó farrészbe például egy 911-es kialakítását.

A beltér esetében is megmaradt a hasonló kapcsolódás az Ioniq 5-tel, de a koncepció itt sem változott. Az építőkockák szintén teljesen mások, de fel lehet fedezni a rokonságot. A cél egyértelműen az volt, hogy óriási tér maradjon az utastérben, miközben az összes kényelmi funkció rendelkezésre áll. Látható, hogy a Hyundai mérnökei ott próbáltak többet adni, ahol a Tesla vérszegény. Nagyon kényelmesek az ülések elől, lényegesen jobb a komfortérzet. A kialakítás pedig sokkal közelebb van egy hagyományos autó felépítéséhez. Ide tartozik, hogy a futómű is sokkal jobbra sikerült, mint a Tesla 3-ban. Az egyes úthibákat kényelmesen veszi fel, amitől az utazási komfort magasabb színvonalú.


A formai kialakítás nemcsak egyedi belül, hanem kifejezetten praktikus. Itt érdemes kiemelni az ajtók belső felületét, amelynek hullámos törésein a változtatható színű hangulatfény szépen törik, miközben egy igazán praktikus tároló helyet is rejt. A vezető körül a kezelőszervek jól és ergonomikusan lettek kialakítva. A fokozatváltó egy karrá zsugorodott, amely a kormány mögött kapott helyet. Ez is növeli a belső teret. Ahogyan korábban említettem, a hátsó ülések előtt a lábtér fejedelmi. Szintén különleges, hogy nemcsak légbeömlőkkel, USB kimenetekkel növelik az itt utazók komfortszintjét, hanem még egy 220V-os kimenet is helyet kapott az ülés alatt. Hátrány viszont, hogy az autó formája miatt a fejtér korlátozott. Szerintem 190 cm feletti testmagasság esetén már egyáltalán nem kényelmes. Annak érdekében pedig, hogy a rendelkezésre álló viszonylag szűk fejteret növeljék, az ülőfelületet túlságosan alacsonyra helyezték. Emiatt pedig a combok nem fekszenek fel rendesen az ülésre.

A szedán kialakítás kvázi hátránya, hogy a csomagtér hiába elegendő, a pakolónyílás korlátozott, vagy azt is mondhatnám, hogy szűkös. Ez az Ioniq 6 esetében sincsen másképpen. A 401 literes csomagtér elegendő, de a bepakolás nehézkes. Szerintem meg lehetett volna oldani, hogy a formát, látványt megtartva a teljes hátsó rész felnyithatóvá váljon, akkor növekedett volna a praktikum. Előny viszont, hogy a motorháztető alatt is van egy 15 literes rekesz, amely például a töltőkábelnek elegendő.

Visszatérve a vezető pozíciójához, két fontos dologról még nem tettem említést. Az első az infotainement rendszer, amely felépítését tekintve teljesen rendben van, logikus. Hátrányának éreztem, hogy nem eléggé gyors, sokszor elmarad attól a tempótól, amit más autókban megszokhatunk, illetve meglepő volt, hogy a telefon tükrözését kizárólag zsinórral tudta, vezeték nélkül nem. De összeségében a rendszerrel nem volt problémám. Sajnos a Hyundai nagyon szigorú és éles hangú jelzésekkel vezette be az új EU szabályoknak megfelelő sebességtúllépés figyelmeztetést. Ezt kikapcsolni az autóban nehézkes. Természetesen senkit nem ösztönzök gyorshajtásra, de ha például 52-vel megyünk, akkor csipog, ha visszalassul a kocsi 49-re, majd újra 51-re gyorsulunk akkor megint. Ez pedig rendkívül idegesítő és csak egész mélyen a menüben lehet kikapcsolni ezt a remek, ámde törvényileg kötelező funkciót.


Az előzőnél sokkal inkább tartom az Ioniq 6 problémás pontjának az extraként rendelhető digitális visszapillantó tükröt és itt szeretnék mindenkit rábeszélni arra, hogy inkább karitatív dolgokra ajánlja fel a szóban forgó 200 ezer forintot. Egyrészt, ha így tesz, akkor esélyt ad rá, hogy jobb lesz a világ. A kamerás visszapillantó tükörtől pedig garantáltan nem lesz jobb a világ, de még a saját életünk sem. Ez az extra kizárólag akkor váltja be a reményeket, ha óriási mazochista hajlammal rendelkezünk. Az érveim a következőek: a kamerás visszapillantó ugyan alacsonyabb légellenállást eredményez, de az általa megspórolt áram nagyjából 17 millió év alatt termeli ki az extraként kifizetett pénzt. De ha a pénz nem számít, akkor is úgy gondolom, hogy a tükör előnye, hogy a fejünk mozgatásával különböző szögeket látunk. A kamera pedig fix. A másik probléma, hogy ellentétben más autókkal, ahol találkoztunk már ezzel a megoldással, az Ioniq 6 digitális tükre, azaz a monitor, olyan rossz szögben áll, hogy szinte erőfeszítés oda pillantani. Egy rutinos vezető motorikusan (azaz külön gondolkodás nélkül) pillant a visszapillantó tükörbe. Ennél az autónál először a kamerát nézzük meg, majd rájövünk, hogy ott nincsen semmi és kutatjuk a helyet ahová nézni kell. Én a tolatástól egész teszthét alatt rettegtem, mert a mélységeket is másképpen érzékeljük a monitorból. És az egészet minek? Egy plusz pontja az autónak, ami tönkre mehet.    

  

A légellenállási együttható ellenére nem kiemelkedően jó az Ioniq 6 fogyasztása. Autópályán 110-es tempónál 17-18kW-ot, 130-nál 23kW-ot, városban 10-13kW-ot fogyasztott. 90km/h tempó esetén 15-öt. Vegyes használatnál a gyorsulás tesztelgetésével együtt 18,5kW jött ki átlagosan. Ez nagyjából 3-4 kW-tal magasabb, mint az említett amerikai versenytársé. Az akkumulátor kapacitása 77kW, tehát reálisan 400km biztosan megtehető vele egy teljes feltöltéssel. Úgy vélem viszont, hogy ez a ~20% többlet jelentős különbség és döntési tényező lehet a Tesla mellett. A Hyundai motorikus képessége egyébként remek. A 325 lóerős négykerék meghajtásos Ioniq 6 nem sokkal több, mint 5 másodperc alatt repít minket 100 km/h sebességre. A gyári végsebesség 185km/h.


A felszereltséget és emiatt az árakat nehéz összevetni, de a két végletet érdemes elmondani. Az alaptípus 15 millióról indul, a tesztmodellünk 21,8 millió volt, amelyhez még a mutatós metálfény 175 ezer forintért és az imént említett visszapillantó jött hozzá 200 ezerért. Tehát, ha csak az árakat nézzük, akkor nagyságrendileg egy szinten van a Teslával, amely viszont nagyobb hatótávra képes. A töltése az Ioniq 6-nak papíron picurkát rosszabb, de a külső tényezők sokkal nagyobb mértékben befolyásolják a töltést, így ezzel én nem foglalkoznék.

Összességében izgalmas autó az Ioniq 6. Ha normál tükörrel próbáltam volna, imádtam volna. Így azért ez a tüske kicsit bennem maradt, de legalább őszintén tudom elmondani mindenkinek, hogy a melegvíz fel lett találva, nem kell mindent sokkal drágábban újra gondolni.    

@motorhang ????????Hyundai Ioniq 6 Executive Edition Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #hyundai #hyundaiioniq #hyundaiioniq6 #ioniq #ioniq6 #hyundaiev @hyundai_hun @motorhanghu #motorhang #motorhanghu ♬ Mary Go Wild (Radio Mix) - Grooveyard
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • Hundai Ioniq 6 Executive teszt hyundai ioniq 6 ioniq 6 ioniq 6 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Újrapixelezve – Hyundai Ioniq 6 Executive Edition
    Újrapixelezve – Hyundai Ioniq 6 Executive Edition
    • Négykeréken
    A Hyundai IONIQ 6 elnyerte a Világ Év Autója, 
a Világ Év Elektromos Járműve, valamint 
a Világ Év Autóipari Formaterve díjakat
    A Hyundai IONIQ 6 elnyerte a Világ Év Autója, 
a Világ Év Elektromos Járműve, valamint 
a Világ Év Autóipari Formaterve díjakat
    • Hírek
    Az IONIQ 6 ötcsillagos Euro NCAP minősítést szerzett
    A Hyundai IONIQ 6 véget vet a hatótávolság miatti szorongásnak
    Megnövelt hatótávolsággal és innovatív személyes térrel debütál a Hyundai IONIQ 6 elektromos Streamliner
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Hírek
    A Hyundai IONIQ 6 elnyerte a Világ Év Autója, 
a Világ Év Elektromos Járműve, valamint 
a Világ Év Autóipari Formaterve díjakat
    A Hyundai IONIQ 6 elnyerte a Világ Év Autója, 
a Világ Év Elektromos Járműve, valamint 
a Világ Év Autóipari Formaterve díjakat

    Intelligens mobilitási megoldások szolgáltatójaként a Hyundai Motor 2030-ig tizenhét akkumulátoros elektromos modellt kíván forgalomba hozni

    olvass tovább
    Hírek
    Az IONIQ 6 ötcsillagos Euro NCAP minősítést szerzett
    Az IONIQ 6 ötcsillagos Euro NCAP minősítést szerzett

    A Hyundai tisztán elektromos IONIQ almárkájának legújabb típusa kiválóan teljesített a ‘felnőtt utasvédelmi’, ‘gyermek utasvédelmi’ és ‘biztonsági segédrendszerek’ kategóriákban

    olvass tovább
    Hírek
    A Hyundai IONIQ 6  véget vet a hatótávolság miatti szorongásnak
    A Hyundai IONIQ 6 véget vet a hatótávolság miatti szorongásnak

    A Hyundai IONIQ 6 egy töltéssel 614 kilométert képest megtenni

    olvass tovább
    Hírek
    Megnövelt hatótávolsággal és innovatív személyes térrel debütál a Hyundai IONIQ 6 elektromos Streamliner
    Megnövelt hatótávolsággal és innovatív személyes térrel debütál a Hyundai IONIQ 6 elektromos Streamliner

    A Hyundai Motor következő tisztán elektromos típusa semmihez sem fogható környezetet kínál utasainak

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok