www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. SUV francia módon - Peugeot 2008 1.2 GT Line

SUV francia módon - Peugeot 2008 1.2 GT Line

  • Szőnyi Zoltán
  • július 28, 2020
  • Komment

A Covid-19 járvány karantén időszaka előtt pár nappal még maszk nélkül láthattuk a Peugeot 2008-at, ugyanis akkor volt a hivatalos sajtóbemutató. Vészterhes időszak következett ez után az autó kereskedelmében és természetesen a gazdaság más pontjain is, amely mind a mai napig érezteti hatását. Ahhoz, hogy a vásárlói kedv visszajöjjön, talán pont ilyen autókra van szükség.

Ahogy az a számokból is kiderül, a Peugeot 2008 a 208-as alapjaira épül. Az egyel több nulla az SUV vagy sokkal inkább a crossover jelentése. Se szeri, se száma a kiskategóriás városi terepjáróknak, így kemény fába vágja a fejszéjét az a gyártó, aki ide szán egy új modellt. A Peugeot-nak nem mondom, hogy könnyű dolga van, de annyi biztos, hogy igazán komoly mennyiségű muníciója van betárazva, hogy a 2008 sikert arasson.

Talán a külső formával érdemes kezdeni, hiszen ahogyan a mondás tartja, a külső megfog a belső megtart. A kis városi tereporoszlán számára itt egyáltalán nincsen ok panaszra. A recept közel azonos, mint a 208 esetében. LED-lámpák elől és hátul, amelyek igazán szép, mutatós módon imitálják a karmokat, illetve elől a macskafélékre jellemző szemfogakat is megtaláljuk. Nekem kifejezetten tetszik és nemcsak a lámpatestek, hanem az első front jellegzetes szép vonalú hűtőrácsa, továbbá a hátsó lámpákat összekötő fényes fekete sáv. A mostani divatnak megfelelően a GT line teteje elüt a fényezés színétől és fekete színben pompázik. Látványos megoldás, amely teljesen megváltoztatja a 2008 oldalsó látványát, csakúgy, mint a hatalmas 18” -es könnyűfém keréktárcsák.

A belső tér szintén nem okoz csalódást. A kialakítása egyedi, különleges elemekkel van tele. A műszerfal minden egyes pontja egészen más, mint amit egy hagyományos autóban megszokhattunk, a felhasznált anyagok minősége pedig prémium kategóriás autókkal megegyező. Zöld cérnával varrott bőr felületek, kevlár mintás anyagok fokozzák a sportos érzést. Nekem a kedvencem a Peugeot-k kormánya, amelyet természetesen a 2008 is megkapott. Lényegesen kisebb méretű, alul és felül is lecsapott formájú, tökéletes fogású. Általa lényegesen sportosabb és direktebb az autó kormányzása. Kis mozdulatokkal, kényelmesen lehet vezetni a kis crossovert. Ez a megoldás azért szükséges, hogy a kormány ne takarja be a kormány mögötti műszereket. Így tehát nemcsak jobb a vezetési élmény, de egyben sokkal biztonságosabb is.


A GT Line felszereltség tartalmazza a vadonatúj 3D cockpit elnevezésű különleges műszerfalat, amely egy teljesen forradalmi kivitel. Az egyes információkat 3 dimenzióban láthatjuk, amely igazán különleges és nagyon látványos. Csakúgy, mint a középkonzol érintőképernyős kijelzője.

Van tehát egy kiváló és egyedi belső terünk, egy forradalmi, háromdimenziós műszerfal, mi hiányzik még? Hát a jó zene! Erről a Focal audiórendszere gondoskodik. A Peugeot 2008 tehát készen is áll. Már csak egy motor hiányzik belőle.

A Peugeot a 2008-ban folytatja azt a stratégiát, hogy a felszereltség kiválasztását követően bármilyen meghajtást választhatunk. Lehet benzines, dízel vagy akár elektromos is az autó. Jelen esetben az 1,2 literes 130 lóerős erőforrás hajtotta az autót, melyhez egy manuális 6 fokozatú váltó kapcsolódott. A motor teljesen megfelelő volt az autóhoz. Dinamikusan, jól vitte a karosszériát. A manuális váltó pedig határozottan jól végezte a dolgát. Pontosan és precízen váltott.

A fogyasztás volt talán az egyetlen dolog, amellyel nem voltam teljesen elégedett. 8,2 literes átlagfogyasztást mértünk az autóval vegyes használat mellett.

Úgy gondolom, hogy a Peugeot rendkívül jó kocsit alkotott. Kényelmes, jó megjelenésű, kiváló minőségű városi terepjárót, amely minden szempontból remek választás. Kitűnik belőle, hogy az egyre több márkával rendelkező PSA konszern a Peugeot-nak szánja a prémium szegmens meghódításának szerepét.

  • peugeot 1.2 gti 2008 teszt peugeot 2008 benzin teszt peugeot 2008 teszt peugeot crossover teszt 2008 peugeot suv teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    SUV francia módon - Peugeot 2008 1.2 GT Line
    SUV francia módon - Peugeot 2008 1.2 GT Line
    • Négykeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok