www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

Négykeréken

Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel

Négykeréken

Az egyik legjobb vétel? – OMODA 5 EV Teszt

Négykeréken

Oldschool – Az Új Toyota Land Cruiser

Négykeréken

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Négykeréken

8 új Toyota és 2 új Lexus modellel folytatja magyarországi elektrifikált modellinvázióját a világ elsőszámú autógyártója

Hírek

A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

Négykeréken

A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

Nagyvasak
  1. Kétkeréken
  2. Off-road ON – Yamaha Ténéré 700

Off-road ON – Yamaha Ténéré 700

  • Szőnyi Zoltán
  • július 16, 2020
  • Komment

Sikerült megint egy óriási presztízzsel és hagyományokkal rendelkező motor új kiadását górcső végre kapnunk. Ez pedig nem volt más, mint a hatalmas, több mint 400 ezer km2 kiterjedésű, saharai területről, a Ténéré -ről elnevezett Yamaha motor kipróbálása.

Korábban már bizonyára kiderült, hogy számomra az egyik legkedvesebb kategória a túra-endúró. Magas és keskeny felépítés, remek súly és lóerő arány jellemzi ezeket a motorokat, így gyakorlatilag bármilyen terepen a barátunk tud lenni.
Nem véletlen, hogy Ténéré lett a neve a korábban XTZ kódnevű motornak, hiszen a Ténéré mindig is a ralira termett.

A 16 literes tank karcsú, vékony kialakítását igazán könnyű volt a térdeim közé venni és akár azok segítségével is lehet irányítani a motor. Csakúgy, mint álló helyzetben is remek tartást és stabilitást éreztem. A fordított teleszkópok hosszú útja pedig szinte minden úthibát, bukkanót tökéletesen elnyelnek. Éppen ezért gondolom azt, hogy városi használatra is kiválóan alkalmas a Ténéré.

Ahogy a motor nevéből is következik egy 700, egész pontosan 689 köbcentiméteres blokk hajtja meg a vasat, melyhez egy 6 sebességes váltó kapcsolódik. Nagyon tetszett a nyomaték elosztása az egyes fokozatok között, mert bármilyen sebességnél jól érezhető nyomatéktartalék van a blokkban. A kéthengeres, négyütemű blokknak egyébként meglehetősen jó hangja van, még a gyári dobbal is. Nem zavaró, de jól hallható az autósok számára is, ami szerintem biztonsági szempontból egyáltalán nem elvetendő. A jól észrevehetőséget és az egyediségét kihangsúlyozza a 4 db LED lámpából álló világítótest. Tökéletes látást biztosít bármilyen fényviszony mellett.

Ahogy említettem kitűnően irányítható a motor. Rendkívül élvezetes volt fel-le váltani, gyorsulni és nem utolsó sorban azt a magabiztosságot érezni, hogy mindezt bármilyen útviszony mellett képes a Ténéré megadni. Bár óvatosan, hiszen az extrákkal növelt ára közel 4 millió forint a motornak, de az aszfaltról a földútra váltás szinte észrevehetetlen volt, köszönhetően a jó gumiknak és a remek felfüggesztésnek. Utóbbi egyébként manuálisan állítható, akár menet közben is.

Nem elhanyagolható szempont az alacsony fogyasztás sem, hiszen így lesz a hatótávolság megfelelően nagy. A tesztelés során 4,6-4,7 liter között fogyasztott a Ténéré, ami 320 kilométer körüli hatótávolságot eredményez.

Ahogyan az első lámpák, úgy a műszeregység is rali stílusban készült. Jól átlátható, informatív a kijelző, melynek egyes menüpontjait a jobb kezünknél lévő Select gombbal tudunk módosítani. Talán itt hátrány, hogy a gomb, csupán jobbra és balra mozdítható, így az egyes mérők nullázása külön gombbal lehetséges, ami a műszeregységen található. Meg lehetett volna oldani egyszerűbben is.

A rali stílusú motorozást segíti, hogy az ABS menet közben is kikapcsolható. Így a vezető kezében teljes az irányítási lehetőség.

Nagyon kevés manapság az az új motor, amely valódi motorozás élményt nyújt úgy, hogy a technika nem avatkozik be lépten nyomon. A Ténéré az egyik ilyen. Valódi szuper élmény volt minden rajta töltött perc.

  • tenere 700 tenere 700 teszt yamaha tenere yamaha tenere teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Off-road ON – Yamaha Ténéré 700
    Off-road ON – Yamaha Ténéré 700
    • Kétkeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt
    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt
    • Négykeréken
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától
    • Hírek
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch
    • Kétkeréken
    A TOYOTA GAZOO Racing színeiben szerezte meg kilencedik rally-világbajnoki címét Sebastien Ogier
    A Škoda lett a legnépszerűbb autómárka novemberben Magyarországon

    Legolvasottabb írások

    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt
    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

    olvass tovább
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától

    olvass tovább
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch

    olvass tovább
    A TOYOTA GAZOO Racing színeiben szerezte meg kilencedik rally-világbajnoki címét Sebastien Ogier
    A TOYOTA GAZOO Racing színeiben szerezte meg kilencedik rally-világbajnoki címét Sebastien Ogier

    olvass tovább
    A Škoda lett a legnépszerűbb autómárka novemberben Magyarországon
    A Škoda lett a legnépszerűbb autómárka novemberben Magyarországon

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok