www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Nincsenek véletlenek - Suzuki Vitara

Nincsenek véletlenek - Suzuki Vitara

  • november 07, 2022
  • Komment

A Vitara az elmúlt 7 évben fogalommá nőtte ki magát hazánkban. 1988-ban mutatkozott be az első generáció, de Magyarországon a 2015-től Esztergomban gyártott negyedik generáció hozta az igazi áttörést. A Vitara végérvényesen és vitathatatlanul a családok igazi kedvencévé vált.

Létezik nagyobb SUV? Igen. Tudunk mondani jobban felszerelt, több luxust kínáló autót? Egészen biztosan. Netán olyat, amelyik nagyobb presztízzsel bír? Erre is igen a válasz.
De ezeket a kérdéseket nem külön-külön kell feltenni, vagy vizsgálni. A legfontosabb az ár/érték arány. Az ideális egyensúly megtalálása, amely leginkább ebben a típusban egyesül.  A Vitara a legjobb példa erre és mi lehet jobb bizonyíték, mint az értékesítési darabszámok, amelyek magukért beszélnek.
Az esztergomi gyártás 2015 márciusában indult és már ebben az évben a második legeladottabb hazai autó a Vitara volt. A stabil első helyét az értékesítési darabszámok tekintetében 2021-ig folyamatosan tartotta és ez nem véletlen. Hogy mi a Vitara titka?

A Magyar Suzuki tökéletesen érzett rá, hogy az SUV/crossover formavilág milyen méretékben fogja meghatározni a 2010-es év második felétől a vásárlói igényeket. Így utólag kijelenthető, hogy tökéletes döntés volt a hazai gyártás fókuszát erre a modellre irányítani. A Vitara divatos, szerethető és előremutató formavilága azonnal a vásárlók kedvencévé tette. A szögletes formavilág a modern lekerekítésekkel stílusossá teszi. A felhasználók természetesen városi közlekedésre keresnek gépjárművet, de a Vitara formája és konstrukciója egyértelműen mutatja, hogy nem kell megijedni, ha az aszfaltcsíkot is el szeretnénk hagyni. Méretei minden felhasználási körülményre ideálisak. Terep és városi közlekedés, családi használat, ezekre egyértelműen az ideális méret a Vitara 4175mm-es hossza és 1775mm szélessége. Kategóriája szerint kisméretű SUV (B szegmens), de a belső térérzet ennél lényegesen nagyobb. A csomagtartó mérete 375 liter alaphelyzetben, amely a 40:60 arányban lehajtható ülésekkel 1160 literig bővíthető. Ugyan nem ez a legnagyobb méret a kategóriában, de nagyon fontos szempont, hogy a szögletes belső tér és a magasra felnyíló csomagtérajtó kiváló pakolási lehetőséget biztosít, így a kihasználhatósága lényegesen jobb, mint a versenytársaké. További előny, hogy teljesen sík felületet kapunk az ülések lehajtásával, amelyek könnyedén, egyetlen gomb benyomásával hajlanak előre.

A Vitarában mindenki megtalálhatja azt a pontot, ami miatt imádja és rajong érte.
A vezetési élmény igazán fontos tényező, amelyet a központi infotainment rendszer is támogat. Jól átlátható és gyors felülete minden korosztály számára gyorsan elsajátítható kezelést tesz lehetővé. A mobiltelefon természetesen kitükrözhető a 7” -os képernyőre.  
A jó fogású kormány mögötti hibrid – félig analóg, félig digitális - műszerfal szintén jól átlátható, informatív. De a vezetési élmény nem csak ezeken múlik és nem is csak a rendkívül kényelmes üléseken, amelyekkel a Vitarát felszerelték.


A futómű, a közvetlen kormányozhatóság és a dinamikus erőforrás együttműködése kiemeli a többi versenytárs közül a Vitarát. Ahogyan a bevezetőben is említettem, ehhez tartozik egy rendkívül versenyképes ár, amelyet a Suzuki a Vitara mellé kínál. Mit is jelent ez?
A Vitara 6,99 millió forintos kedvezményes árról indul az úgynevezett GL felszereltséggel. Függetlenül attól, hogy kevésbé díszített ez a változat, tehát fekete külső kiegészítőket találunk rajta, itt is már elfogadható a felszereltségi szint. Adaptív tempomatot, illetve számos biztonsági kiegészítőt kapunk már ennél a változatnál is, mint ESP, vészfék asszisztens, hegymeneti elindulássegítő, táblafelismerő rendszer, guminyomás figyelő vagy éppen az ISOFIX rögzítési pontok. A GL+ felszereltség jelenti az optimumot, ahol már minden elem fényezett, könnyűfém keréktárcsák is járnak az autóhoz, megkapjuk az említett okostelefon kapcsolódási lehetőséget és nem utolsó sorban innentől érhető el az AllGrip összekerék hajtási rendszer és a holttérfigyelő rendszer. A Vitara felszereltségi listájának csúcsán a GLX kivitel áll, ilyen volt a tesztautónk is, amely tényleg mindenféle földi jóval kecsegtet, magasabb minőségű beltéri anyagokkal, bőr és műbőr üléskárpittal, komolyabb hangzást nyújtó hifi rendszerrel, nagyobb és polírozott alukerekekkel. A panorámatetős, összekerekes mild-hibrid változat 9,1 millió forintos árért érhető el. Ha alaposan körbe nézünk, megközelítőleg sem találunk jobb ajánlatot egyetlen más márkánál sem.

A kényelem mellett egy jó családi autó esetében még legalább két feltételnek kell mindenképpen megfelelni, hogy biztosítsa az általános megelégedést. Az első a biztonság. A Vitara ötcsillagos töréstesztje bizonyítja, hogy ezen a ponton nincsen kompromisszum a Suzuki számára.

A másik szempont pedig a környezettudatosság és ezen keresztül a fenntartási költségek.
Az autógyárak közül a Suzuki vezette be egyik elsőként a mild-hybrid, azaz a lágy hibrid rendszert. Ennek a lényege, hogy egy kompakt villanymotor (10kW) és egy 48V-os akkumulátor kettőse támogatja az 1,4 literes turbómotort. Az autó teljesítménye 130 lóerő, 235Nm maximális nyomatékkal, ami ugyan nem tűnik soknak, de az alacsony autótömeg miatt 9,5 mp alatt (az AllGrip változat 10,2) képes 100 km/h-ra gyorsítani az autót. Ez az eredmény pedig összemérhető (inkább jobb) a versenytársak eredményeivel.


A lágy hibrid hajtás számos előnnyel rendelkezik egy normál benzinmotoros autóhoz képest. Károsanyag kibocsájtása számottevően jobb (121g/km), illetve a napi használat során azt tapasztalhatjuk, hogy a Start/Stop rendszer észrevétlenül működik, továbbá némi üzemanyagspórolást is tapasztalhatunk, hiszen a gyorsítások során a villanymotor a benzinmotort támogatja.

A Suzuki Vitara ugyan már 7 éves modell, de ez egyáltalán nem látszik meg rajta. Ennek több oka is van. Egyrészt egy örökké divatos, nagyon szép alap formavilággal kezdte meg a pályafutását. Minden évben képesek voltak a tervezők apró változtatásokkal a megjelenését tovább csinosítani. A módosítások természetesen nemcsak a külső és belső megjelenést érintették, hanem az alkalmazott technológiát is. Így lett és maradt a Vitara mindmáig az érdeklődés középpontjában.
A Vitara negyedik generációs modellje a legjobb példa arra, hogy nincsenek véletlenek. Az állandó megújulás és a folyamatos fejlesztések teszik a Vitarát Magyarország egyik legkedveltebb járműévé.     

  • 2022 Vitara suzuki vitara Vitara lágy hibrid Vitara mild-hibrid

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Nincsenek véletlenek - Suzuki Vitara
    Nincsenek véletlenek - Suzuki Vitara
    • Négykeréken
    A Suzuki Vitara az Év Magyar Autója
    A Suzuki Vitara az Év Magyar Autója
    • Hírek
    A nehéz kérdés – Suzuki SX4 S-Cross GLX vs. Suzuki Vitara GLX
    Az optimum – Suzuki Vitara GLX Hybrid AllGrip
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Hírek
    A Suzuki Vitara az Év Magyar Autója
    A Suzuki Vitara az Év Magyar Autója

    Második alkalommal hirdettek eredményt az Év Magyar Autója díjak történetében.

    olvass tovább
    Négykeréken
    A nehéz kérdés – Suzuki SX4 S-Cross GLX vs. Suzuki Vitara GLX
    A nehéz kérdés – Suzuki SX4 S-Cross GLX vs. Suzuki Vitara GLX

    A Suzuki eladásaival Magyarország legnépszerűbb márkája, sőt a legkedveltebb 3 típus közül kettőt is a Suzuki ad. Ez a két modell pedig nem más, mint a Vitara és az SX4 S-Cross. Külön-külön már teszteltük őket, de most arra voltunk kíváncsiak, hogy melyiket miért érdemes vásárolni. A statisztika szerint a Vitara a legjobb választás, legalábbis ebből fogy a legtöbb, de vajon minden szempont szerint ez a nyerő?

    olvass tovább
    Négykeréken
    Az optimum – Suzuki Vitara GLX Hybrid AllGrip
    Az optimum – Suzuki Vitara GLX Hybrid AllGrip

    Vezettem már nagyobbat, szebbet, gyorsabbat, kényelmesebbet. De nem ez a kérdés, hiszen mindig minden fokozható. Ennél sokkal izgalmasabb kérdés, hogy mennyi pénzért, mit kapunk. A Vitara pedig kellőképpen szép, kényelmes, jól megy és a méretei is ideálisak.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok