www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Ne higgy a szemednek – KIA EV6 GT

Ne higgy a szemednek – KIA EV6 GT

  • Szőnyi Zoltán
  • december 13, 2023
  • Komment

Ha azt a benyomást akarod kelteni, hogy visszafogott, elsősorban a család szállítását szolgáló autót tartasz a garázsban, ahol természetesen a környezetvédelmi szempontok elengedhetetlenül fontosak a számodra, miközben a kisördög, aki igazán befolyásol, akkor a KIA EV6 GT neked készült. A képességek és a külcsín bizony ebben az autóban találkozik a legkevésbé, hiszen egy brutális sportautó az EV6 GT.

Nem is olyan régen járt nálunk az EV6 GT line, ráadásul nem is először. Az erről készült írás itt olvasható. A most tesztelt változat tényleg úgy hat ránézésre, mintha csak egy kivitelében némiképpen módosított változat lenne, miközben ez egy teljesen más kávéház. Ameddig az alapváltozatok 170 és 325 lóerő közötti teljesítménnyel bírnak (és ez sem kevés különbség), addig a GT 585 lóereje valami brutális erőt ad a családi köntösbe csomagolt sportkocsinak. Ehhez a teljesítményhez pedig nem kevesebb, mint 740Nm nyomaték társul.
Ezzel a képességgel pedig valóban komoly sportautókat megszégyenítő, 3,5 másodperces gyorsulást lehet elérni az autóval. A végsebessége sem a megszokott villanyautós leszabályozásra utal, hiszen a gyári adat szerint 260km/h-ig gyorsul a GT.

Ha ilyen képességekkel rendelkező hagyományos autóval találkozunk, akkor spoilerekel, különleges megoldások tömkelegét láthatjuk a karosszérián. Ebben az esetben a féknyergeken kívül, amelyek rikító sárga fényezést kaptak, nem sok különbséget vélhetünk felfedezni. Ami még valamennyire feltűnhet, hogy a ködfényszóró, illetve a hátsó prizmák nem vízszintes, hanem függőleges kialakításúak.


Az persze tény, hogy az EV6 elölről abszolút sportos megjelenésű. A középre húzott keskeny fényszórók, a légbeömlőket imitáló fekete motívumok a lökhárító alsó részén, vagy éppen a keskeny hűtőrács, teljesen ilyen benyomást kelt. De a SUV-os, magasabb felépítés, a dobozforma, a méretes karosszéria, amely közel 4,7 méter hosszú és majd 1,9 méter széles egyáltalán nem olyan befoglaló méret, amelyet az ilyen típusú autóknál megszokhattunk. Nem beszélve arról, hogy mint ideálisan kialakított villanyautó, rendkívül nagy, 2,9 méteres tengelytávval rendelkezik. A túlnyúlás mentes, szép ívekkel keretezett bakancs viszont minden korábban stabil sziklafalnak hitt elképzelést dönt romjaiba. Nem kell ugyanis az áramvonalas forma, szokták mondani az amerikai izomautók szerelmesei is, ha kellően nagy a teljesítmény. Erre az állításra húzott még egy lapot a KIA és készített egy családi SUV-ot, amelyik képes helybenhagyni megannyi luxus sportkocsit.

A belső térben is csak épphogy nyúltak a designhoz. A kétpontos kormányra felkerül az üzemmód választó gomb, szintén rikító sárga színnel, mint ahogyan a sportülések is azonos színű varrást, mintázatot kaptak. A többi kiegészítő gyakorlatilag teljesen megegyezik a gyengébb teljesítményű változatban látottakéval.
A műszerfal a jól ismert íves kialakítást kapta, rajta a kétszer 12,3” -es képernyővel, amelyek közül a középkonzolon elhelyezett természetesen érintőképernyős felületű. Az infotainement rendszer logikus, gyors és jól átlátható. A képernyőre szerencsére nem digitalizáltak rá minden funkciót, hiszen alatta megtaláljuk a klíma és a rádió vezérlésére szolgáló felületet, amelynek különlegessége, hogy egy gomb megnyomásával változtathatjuk, hogy melyiket állítjuk a kettő közül. A klíma tekerője, ha akarjuk átalakul és a rádió hangvezérlője lesz.
A középre elhelyezett robosztus tárolórekesz, habár formai szempontból távol áll bármiféle sportkocsi szűkös helykínálatot nyújtó kialakításától, mégis légies, lebegő hatást kelt.

Ahogyan azt az alap két- vagy négykerék meghajtású modellek tesztjénél elmondtam, a KIA EV6 egy teljes értékű, tökéletes családi SUV. Rengeteg a tárolórekesze, óriási a térkínálat és természetesen számos USB, USB-C kimenetet is találunk az utastérben.
A felhasznált anyagok minősége jellemzően jó, csak néhány helyen, elsősorban a combvonalunk alatt, találunk kopogósabb műanyagokat. A műszerfal önmagában szép, különleges, modern.

Az EV6 GT esetében természetesen a nagy sebesség és gyorsulás árát meg kell fizetni. Valószínű az autó tömege, formája és az összkerék hajtás is az oka (valamint a hideg időjárás), hogy 25kW/100km fogyasztás alatt nem nagyon tudtunk közlekedni. Természetesen, ha nagyokat szeretnénk gyorsulni, akkor 30-35kW-os értéket is simán elérhetünk.


Az aku kapacitása 74kW nettó (77 kW bruttó), tehát nagyjából 300km-es hatótávval számolhatunk a GT esetében. A töltést, mint a többi EV6-nál is, váltóáramról maximum 11kW-tal, egyenáramról pedig akár 233kW-tal is tölthetjük (ha találunk ilyet valahol). Ez a hatótáv egyébként lényegesen alacsonyabb, mint a WLTP szabvány szerinti 424km, de őszintén szólva nehezen tudom elképzelni, hogy ezt az eredményt bárki képes lett volna elérni a mostani körülmények között.
A GT csomagtere valamivel kisebb, mint a korábban tesztelt változaté, csupán 480 literes, illetve elől is van egy szintén kisebb 20 literes tér, ahová a kábel pont elfér. Összeségében ez a tér is teljes mértékben bőségesnek mondható.

Természetesen a külső optikai és a belső minimálisra korlátozott optikai változáson túl az EV6 GT technikai szempontból is változott. Ezen változások mindegyikét a magas sebesség miatt kellett meglépni. Olajos hűtést kapott, változtattak a villanymotorok technikai paraméterein is. De ezekből semmit nem vesz észre a gyors tempóra vágyó családapa, aki képes úgy iskolába vinni a családot, hogy közben hypertér ugrást hajt végre két lámpa között, garantálva az utasok jól eső, de egyben émelygős érzését. De lehet az is, hogy mint mindenhez, ehhez is nagyon gyorsan hozzá lehet szokni. Őszintén szólva nekem nem sikerült, így a teszt alatt csak így voltam képes elindulni vele, annyira élveztem a vidámparkot.

A technikai arzenál a biztonsági és kényelmi extrák esetében is megjelenik. Gyakorlatilag minden benne van a kocsiban, amit el tudunk képzelni, a 360 fokos kamerán, head-up displayen át a másodofokú önvezetés funkcióin (sávtartó, adaptív tempomat, vészfék asszisztens stb.) keresztül tényleg minden. Ami egyedül kakukk tojás volt az az, hogy az első ülések manuálisan voltak állíthatóak és nem elektromosan. Ilyen értékű autó esetén ez szokatlan és nem gondolom, hogy két tonna fölött ennek a plus tömegnek már jelentősége lett volna. Mindegy, enélkül is lehet élni.
A vezetési élmény is kiváló a GT-ben. Rendkívül stabil, jól és direkt módon kormányozható, továbbá remek fékrendszerrel rendelkezik. Hiába a nagy teljesítmény, a biztonságérzet kiváló az autóban.
Az árat hagytam a végére: a KIA EV6 GT 31,5 millióba kerül, viszont ezért az árért minden benne van, ami lehetséges. Gyakorlatilag extra lista nem tartozik az autóhoz.

Különleges, egyedi élmény a KIA EV6 GT, hiszen az egyébként is különleges formájú, kialakítású autó teljesítményével nem várt képességeket mutat be. Nem kell már lapos autóba ülni, ha különleges vezetési élményre és elképesztő gyorsulásra vágyunk.

@motorhang ????????KIA EV6 GT⚡️???????? Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #kia #kiaev #kiaev6 #kiarv6gt #ev6 #ev6gt #kiaelectrifiedvehicles @kiahungary @motorhanghu #motorhang #motorhanghu @drivingcamp #drivingcamp #drivingcamphungary ♬ Resurection (Robot's Outro) - PPK
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • ev6 ev6 gt EV6 GT teszt ev6 teszt kia ev6 KIA EV6 GT teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ne higgy a szemednek – KIA EV6 GT
    Ne higgy a szemednek – KIA EV6 GT
    • Négykeréken
    A jövő családi autója? – KIA EV6 e228 RWD
    A jövő családi autója? – KIA EV6 e228 RWD
    • Négykeréken
    A Kia EV6 GT a Világ Sportautója díj 2023-as győztese
    Öt Euro NCAP csillagot kapott a Kia EV6
    A jelen győztese, a jövő várományosa – KIA EV6 e170 RWD Air
    A Kia EV6 a 2022-es Év Autója
    A Kia EV6 győzött a What Car? 2022-es ‘Év Autója’ választásán
    Az új Kia EV6 kategóriájának legfejlettebb biztonságát és kényelmét kínálja
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    A jövő családi autója? – KIA EV6 e228 RWD
    A jövő családi autója? – KIA EV6 e228 RWD

    Új márkalogó és új típust jelölő nomenklatúra. Legalább ennyit, de még sokkal több újdonságot vonultat fel a 2022-es év autója. A vadonatúj moduláris platformra készült KIA újdonság így lassan 2,5 évvel a megjelenése után is igazi különlegességnek számít. Nem csoda, hiszen a KIA mindent újratervezett a modell megalkotásakor, amely első azon legalább 9 tisztán elektromos modell közül, amelyet a márka a következő években piacra kíván dobni. A cikk születésekor már túl is vagyunk a második ilyen modell, az EV9 bemutatóján.

    olvass tovább
    Hírek
    A Kia EV6 GT a Világ Sportautója díj 2023-as győztese
    A Kia EV6 GT a Világ Sportautója díj 2023-as győztese

    A Kia EV6 GT nyerte a 2023-as Világ Sportautója díjat

    olvass tovább
    Hírek
    Öt Euro NCAP csillagot kapott a Kia EV6
    Öt Euro NCAP csillagot kapott a Kia EV6

    A részeredmények között kiemelkedőnek számít a 90%-os felnőtt utasvédelmi és a 86%-os gyerekvédelmi érték

    olvass tovább
    Négykeréken
    A jelen győztese, a jövő várományosa – KIA EV6 e170 RWD Air
    A jelen győztese, a jövő várományosa – KIA EV6 e170 RWD Air

    Nem az első alkalom, hogy tisztán elektromos hajtású gépjármű nyeri el az Év Autója címet. Egész pontosan harmadszor fordul elő ilyesmi, hiszen a Nissan Leaf, majd a 2019-es győztes Jaguar I-Peace után a KIA tisztán villanymotoros járműve nyert a választáson. A meghajtással kapcsolatban nagy meglepetés nem volt, hiszen a hét döntőbe jutott autóból csupán egyetlen hagyományos meghajtással rendelkező volt. Szerintem ezzel kicsit előre is szaladt a szakma a jövőbe, ha az arányokat nézzük. De egy biztos, az EV6 magabiztos fölénnyel nyert a pontozáson.

    olvass tovább
    Hírek
    A Kia EV6 a 2022-es Év Autója
    A Kia EV6 a 2022-es Év Autója

    A tisztán elektromos hajtású crossover elnyerte a világ egyik legjelentősebb autós szakmai díját

    olvass tovább
    Hírek
    A Kia EV6 győzött a What Car? 2022-es ‘Év Autója’ választásán
    A Kia EV6 győzött a What Car? 2022-es ‘Év Autója’ választásán

    Az EV6 az ‘Év elektromos szabadidő-autója’ címet is elnyerte a What Car? díján

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok