Ne higgy a szemednek – KIA EV6 GT
Ha azt a benyomást akarod kelteni, hogy visszafogott, elsősorban a család szállítását szolgáló autót tartasz a garázsban, ahol természetesen a környezetvédelmi szempontok elengedhetetlenül fontosak a számodra, miközben a kisördög, aki igazán befolyásol, akkor a KIA EV6 GT neked készült. A képességek és a külcsín bizony ebben az autóban találkozik a legkevésbé, hiszen egy brutális sportautó az EV6 GT.
Nem is olyan régen járt nálunk az EV6 GT line, ráadásul nem is először. Az erről készült írás itt olvasható. A most tesztelt változat tényleg úgy hat ránézésre, mintha csak egy kivitelében némiképpen módosított változat lenne, miközben ez egy teljesen más kávéház. Ameddig az alapváltozatok 170 és 325 lóerő közötti teljesítménnyel bírnak (és ez sem kevés különbség), addig a GT 585 lóereje valami brutális erőt ad a családi köntösbe csomagolt sportkocsinak. Ehhez a teljesítményhez pedig nem kevesebb, mint 740Nm nyomaték társul.
Ezzel a képességgel pedig valóban komoly sportautókat megszégyenítő, 3,5 másodperces gyorsulást lehet elérni az autóval. A végsebessége sem a megszokott villanyautós leszabályozásra utal, hiszen a gyári adat szerint 260km/h-ig gyorsul a GT.
Ha ilyen képességekkel rendelkező hagyományos autóval találkozunk, akkor spoilerekel, különleges megoldások tömkelegét láthatjuk a karosszérián. Ebben az esetben a féknyergeken kívül, amelyek rikító sárga fényezést kaptak, nem sok különbséget vélhetünk felfedezni. Ami még valamennyire feltűnhet, hogy a ködfényszóró, illetve a hátsó prizmák nem vízszintes, hanem függőleges kialakításúak.
Az persze tény, hogy az EV6 elölről abszolút sportos megjelenésű. A középre húzott keskeny fényszórók, a légbeömlőket imitáló fekete motívumok a lökhárító alsó részén, vagy éppen a keskeny hűtőrács, teljesen ilyen benyomást kelt. De a SUV-os, magasabb felépítés, a dobozforma, a méretes karosszéria, amely közel 4,7 méter hosszú és majd 1,9 méter széles egyáltalán nem olyan befoglaló méret, amelyet az ilyen típusú autóknál megszokhattunk. Nem beszélve arról, hogy mint ideálisan kialakított villanyautó, rendkívül nagy, 2,9 méteres tengelytávval rendelkezik. A túlnyúlás mentes, szép ívekkel keretezett bakancs viszont minden korábban stabil sziklafalnak hitt elképzelést dönt romjaiba. Nem kell ugyanis az áramvonalas forma, szokták mondani az amerikai izomautók szerelmesei is, ha kellően nagy a teljesítmény. Erre az állításra húzott még egy lapot a KIA és készített egy családi SUV-ot, amelyik képes helybenhagyni megannyi luxus sportkocsit.
A belső térben is csak épphogy nyúltak a designhoz. A kétpontos kormányra felkerül az üzemmód választó gomb, szintén rikító sárga színnel, mint ahogyan a sportülések is azonos színű varrást, mintázatot kaptak. A többi kiegészítő gyakorlatilag teljesen megegyezik a gyengébb teljesítményű változatban látottakéval.
A műszerfal a jól ismert íves kialakítást kapta, rajta a kétszer 12,3” -es képernyővel, amelyek közül a középkonzolon elhelyezett természetesen érintőképernyős felületű. Az infotainement rendszer logikus, gyors és jól átlátható. A képernyőre szerencsére nem digitalizáltak rá minden funkciót, hiszen alatta megtaláljuk a klíma és a rádió vezérlésére szolgáló felületet, amelynek különlegessége, hogy egy gomb megnyomásával változtathatjuk, hogy melyiket állítjuk a kettő közül. A klíma tekerője, ha akarjuk átalakul és a rádió hangvezérlője lesz.
A középre elhelyezett robosztus tárolórekesz, habár formai szempontból távol áll bármiféle sportkocsi szűkös helykínálatot nyújtó kialakításától, mégis légies, lebegő hatást kelt.
Ahogyan azt az alap két- vagy négykerék meghajtású modellek tesztjénél elmondtam, a KIA EV6 egy teljes értékű, tökéletes családi SUV. Rengeteg a tárolórekesze, óriási a térkínálat és természetesen számos USB, USB-C kimenetet is találunk az utastérben.
A felhasznált anyagok minősége jellemzően jó, csak néhány helyen, elsősorban a combvonalunk alatt, találunk kopogósabb műanyagokat. A műszerfal önmagában szép, különleges, modern.
Az EV6 GT esetében természetesen a nagy sebesség és gyorsulás árát meg kell fizetni. Valószínű az autó tömege, formája és az összkerék hajtás is az oka (valamint a hideg időjárás), hogy 25kW/100km fogyasztás alatt nem nagyon tudtunk közlekedni. Természetesen, ha nagyokat szeretnénk gyorsulni, akkor 30-35kW-os értéket is simán elérhetünk.
Az aku kapacitása 74kW nettó (77 kW bruttó), tehát nagyjából 300km-es hatótávval számolhatunk a GT esetében. A töltést, mint a többi EV6-nál is, váltóáramról maximum 11kW-tal, egyenáramról pedig akár 233kW-tal is tölthetjük (ha találunk ilyet valahol). Ez a hatótáv egyébként lényegesen alacsonyabb, mint a WLTP szabvány szerinti 424km, de őszintén szólva nehezen tudom elképzelni, hogy ezt az eredményt bárki képes lett volna elérni a mostani körülmények között.
A GT csomagtere valamivel kisebb, mint a korábban tesztelt változaté, csupán 480 literes, illetve elől is van egy szintén kisebb 20 literes tér, ahová a kábel pont elfér. Összeségében ez a tér is teljes mértékben bőségesnek mondható.
Természetesen a külső optikai és a belső minimálisra korlátozott optikai változáson túl az EV6 GT technikai szempontból is változott. Ezen változások mindegyikét a magas sebesség miatt kellett meglépni. Olajos hűtést kapott, változtattak a villanymotorok technikai paraméterein is. De ezekből semmit nem vesz észre a gyors tempóra vágyó családapa, aki képes úgy iskolába vinni a családot, hogy közben hypertér ugrást hajt végre két lámpa között, garantálva az utasok jól eső, de egyben émelygős érzését. De lehet az is, hogy mint mindenhez, ehhez is nagyon gyorsan hozzá lehet szokni. Őszintén szólva nekem nem sikerült, így a teszt alatt csak így voltam képes elindulni vele, annyira élveztem a vidámparkot.
A technikai arzenál a biztonsági és kényelmi extrák esetében is megjelenik. Gyakorlatilag minden benne van a kocsiban, amit el tudunk képzelni, a 360 fokos kamerán, head-up displayen át a másodofokú önvezetés funkcióin (sávtartó, adaptív tempomat, vészfék asszisztens stb.) keresztül tényleg minden. Ami egyedül kakukk tojás volt az az, hogy az első ülések manuálisan voltak állíthatóak és nem elektromosan. Ilyen értékű autó esetén ez szokatlan és nem gondolom, hogy két tonna fölött ennek a plus tömegnek már jelentősége lett volna. Mindegy, enélkül is lehet élni.
A vezetési élmény is kiváló a GT-ben. Rendkívül stabil, jól és direkt módon kormányozható, továbbá remek fékrendszerrel rendelkezik. Hiába a nagy teljesítmény, a biztonságérzet kiváló az autóban.
Az árat hagytam a végére: a KIA EV6 GT 31,5 millióba kerül, viszont ezért az árért minden benne van, ami lehetséges. Gyakorlatilag extra lista nem tartozik az autóhoz.
Különleges, egyedi élmény a KIA EV6 GT, hiszen az egyébként is különleges formájú, kialakítású autó teljesítményével nem várt képességeket mutat be. Nem kell már lapos autóba ülni, ha különleges vezetési élményre és elképesztő gyorsulásra vágyunk.
@motorhang ????????KIA EV6 GT⚡️???????? Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #kia #kiaev #kiaev6 #kiarv6gt #ev6 #ev6gt #kiaelectrifiedvehicles @kiahungary @motorhanghu #motorhang #motorhanghu @drivingcamp #drivingcamp #drivingcamphungary ♬ Resurection (Robot's Outro) - PPK
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!