www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Race
  2. Múlt hétvégi bahreini kettős győzelmével a...

Múlt hétvégi bahreini kettős győzelmével a pilóták mezőnyében ismét Hosszútávú Világbajnok a Toyota

  • november 20, 2020
  • Komment

Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López az idény nyolcadik és egyben utolsó fordulójában aratott győzelmükkel megszerezték a 2019-2020. évi FIA Hosszútávú Világbajnoki (WEC) címet

A 8 órás bahreini futam azonban más miatt is nevezetes, hiszen itt búcsúzott el a TOYOTA GAZOO Racing – stílusosan kettős győzelemmel – a háromszoros Le Mans-győztes TS050 HYBRID versenyautótól. 

A 7. rajtszámú TS050 HYBRID legénységének sikerült az idény utolsó versenyén behoznia ponthátrányát, és a pole pozícióból rajtolva győzni, végre kárpótolva magukat az utóbbi két Le Mans-futamon elszenvedett csalódásokért is. Sébastien Buemi és Kazuki Nakajima – a korábbi világbajnokok –, illetve Brendon Hartley tökéletes eredményt hoztak a csapat számára a 8. rajtszámú TS050 HYBRID-del, megszerezve a második helyet, és alig 64,594 másodperccel maradva el a győztes idejétől.

A múlt hétvégi futam jelentette az LMP1 korszak végét a hosszútávú versenyzés történetében, amiben a Toyota 2012 óta vett részt. Az összesen 64 futamból a csapat 29-et nyert meg, 26 alkalommal rajtolt a pole pozícióból, és 24 alkalommal ért el legjobb köridőt – ás a nyolc idényből háromszor nyerte el a világbajnoki címet mind a pilóták, mind a csapatok mezőnyében. Ebben az időszakban sikerült 35 százalékkal csökkenteni az üzemanyag-fogyasztást, miközben a Le Mans-i köridők nagyjából 10 másodpercet javultak. A csapat utolsó LMP1 autója, a TS050 HYBRID új fejezetet nyitott a hosszútávú versenyzés történetében azzal, hogy minden idők leggyorsabb körét teljesítette a legendás Circuit de la Sarthe pályán. 2016-os bemutatkozása óta a TS050 HYBRID-del összesen 11 pilóta versenyzett 34 futamon. A 19 WEC futamgyőzelemből háromszor nyertek a Le Mans-on, 16 alkalommal szerezték meg a pole pozíciót és tizenötször érték el a legjobb köridőt. Az idény utolsó WEC futamán a két TS050 HYBRID csapott össze a világbajnoki címért úgy, hogy a 8. rajtszámú autó az összetett helyezések alapján elméletileg 0,54 másodperces sikerhendikeppel indult a hetessel szemben. Mike a pole pozícióból rajtolva előnnyel indult, majd ezt az előnyt Kamui és José folyamatosan növelte a következő nyolc óra során. A 8. rajtszámú legénységnek nem volt könnyű dolga a sikerhendikeppel, még annak ellenére sem, hogy Sébastien, majd utána Brendon és Kazuki is mindent megtettek, ami tőlük tellett. Nem sokkal a táv fele után már elérte a 75 másodpercet a két autó közti időkülönbség, majd szinte nullára csökkent safety car miatt, amit a bokszutca bejáratánál a pályára került törmelék miatt küldtek be. Először Kazuki, majd Sébastien is próbálta megelőzni a hetes autót, de José, illetve utána Mike is visszaverte a támadásokat, és újra növelték előnyüket. A futam utolsó negyedébe lépve a hetes autó előnye félperces volt, ami azt jelentette, hogy nem hibázhattak, de sikerült felnőniük a feladathoz, és az utolsó órát már egyperces előnnyel kezdték meg. Végül Kamui ért célba elsőként 263 kör után, megszerezve ezzel a világbajnoki címet. Kazuki másodikként fejezte be a futamot a 8. rajtszámú autóval, így összetettben öt ponttal végeztek a győztes mögött. Miközben a 2019-2020 évi idényt követően lassan leszáll a sivatag pora, már el is kezdődött a felkészülés a hat futamból álló 2021-es sorozatra. A csapat a következő hónapokban az új Hypercar hosszútávú tesztelését tervezi, mielőtt az első alkalommal rajthoz állna az 1000 mérföldes Sebring futamon március 19-én.

Hisatake Murata, a csapat elnöke

“Gratulálok Mike-nak, Kamuinak és Josénak a világbajnoki címükhöz. A hosszútávú versenyzés csapatsport, és az egész csapatnak gratulálok az ebben az idényben mutatott szereplésért. Büszke vagyok a csapatszellemre és az elszántságukra. Szeretném megköszönni a bajnokság és a futamok szervezőinek remek munkájukat, ami a globális helyzet ellenére is lehetővé tette az idény lebonyolítását. Emellett szeretnék köszönetet mondani a szurkolóinknak is töretlen támogatásukért. Megható pillanat volt látni az LMP1-korszak, illetve a TS050 HYBRID utolsó futamát. Oly sok emlékünk van ebből a nyolc idényből: emlékszünk az izgalmas futamokra, a remek riválisokra és a fantasztikus autókra. Büszkék vagyunk arra, hogy részesei lehettünk a hosszútávú versenyzés ezen korszakának, és nagyon várjuk, hogy az új Hypercar-korszakban is szórakoztassuk rajongóinkat.”

Mike Conway (7. rajtszámú TS050 HYBRID)

“Nagyszerű érzés, hogy világbajnokként állhatok itt egy nehéz, de fantasztikus idény végén. Szeretném nagyon megköszönni a csapatnak, hogy esélyt biztosítottak Josénak, Kamuinak és nekem a sikerhez. A hetes autó legénysége és csapattársaim tökéletesen végezték a munkájukat az egész idény során, szóval ez tényleg remek érzés. Picit elszomorít, hogy ez volt az utolsó futam a TS050 HYBRID számára, de számunkra azért tökéletesen végződött.”

Kamui Kobayashi (7. rajtszámú TS050 HYBRID)

“Nagyon köszönöm mindazt a támogatást, amit Japánból és Kölnből kaptunk, különösen visszatekintve mindarra a hatalmas munkára, amit a TS050-en 2016 óta elvégeztek. Nem volt könnyű dolgunk, de immár nagyszerű emlékeink vannak ezzel az autóval kapcsolatban. A csapat háromszor is győzött a Le Mans-on, és most világbajnokok lettünk a hetes autóval. Nem is akarhatnánk többet ennél az eredménynél. De mindezt nem csak a pilóták érték el. Nagyon köszönök mindent a szerelőknek, a mérnököknek és mindenkinek, akik ezen a projekten dolgoztak.”

José María López (7. rajtszámú TS050 HYBRID)

“Nagyon különleges érzés, hogy világbajnokok lettünk a mai győzelemmel. Szeretném megköszönni mindenkinek Kölnben és a Higashi-Fujinál – mindenkinek, aki oly sok éven át ezen a fantasztikus autón dolgozott. Elképesztő szezon áll mögöttünk. Nagyon keményen dolgoztunk ezért és tényleg egy valóra vált álom, hogy világbajnokok lettünk Kamuival és Mike-kal, akik szinte már a testvéreimnek számítanak. Ez fantasztikus érzés!”

Sébastien Buemi (8. rajtszámú TS050 HYBRID)

“Gratulálok a hetes autó legénységének és az egész csapatnak, akik hibátlanul csinálták végig a futamot. Megtettünk mindent, amit a mi autónkkal tudtunk. Elég komoly sikerhendikeppel indultunk, de elégedett vagyok azzal, ahogy a futamon szerepeltünk: hibátlanul mentünk, de nem volt esélyünk győzni. Ilyen az élet. Néha győzünk, néha veszítünk. Ezzel véget ért a TS050 HYBRID pályafutása – erre gondoltam az utolsó körökben, és élveztem a futamot, amíg tartott.”

Kazuki Nakajima (8. rajtszámú TS050 HYBRID)

“Gratulálok a hetes autó legénységének! Jó idényük volt, és megérdemlik a világbajnoki győzelmet. Nekünk is jól sikerült a szezon a Le Mans-i győzelemmel, de a sikerhendikep miatt most nehéz dolgunk volt. Volt egy pontja a futamnak, amikor izgalmassá tudtuk tenni a versenyt, ez szép teljesítmény volt. Szeretnék köszönetet mondani szerelőinknek és mérnökeinknek, akik remek munkát végzetek az egész idény során. Most már nagyon várom, hogy először vezethessem a Hypercart.”

Brendon Hartley (8. rajtszámúTS050 HYBRID)

“Úgy gondolom, nagyon szépen versenyeztünk a nyolcas autóval. Tudtuk, hogy több mint félperces hátrányunk van, ezért mindent beleadtunk. Átlagban jók voltak a köridőink, de ez sem volt elég a sikerhendikep miatt. Gratulálok a hetes autó legénységének, akik hibátlanul versenyeztek. Megtették, amit kellett, és megérdemelten nyerték el a világbajnoki címet.”

A Bahrein 8 órás futam eredménye:

1. #7 TOYOTA GAZOO Racing 263 kör

2. #8 TOYOTA GAZOO Racing +1 perc 04,594 mp

3. #37 Jackie Chan (Tung/Aubry/Stevens) +16 kör

4. #38 JOTA (Gonzalez/da Costa/Davidson) +16 kör

5. #29 Team Nederland (Van Eerd/Van der Garde/De Vries) +16 kör

6. #22 United Autosports (Hanson/Albuquerque/di Resta) +16 kör

  • gazoo racing hybrid Toyota TS050

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry
    • Négykeréken
    A kite-osok Toyota Yaris Crossban érkeznek - Toyota Yaris Cross nemzetközi menetpróba
    A kite-osok Toyota Yaris Crossban érkeznek - Toyota Yaris Cross nemzetközi menetpróba
    • Hírek
    Az új Toyota GR Yaris világbajnok WRC pilótákkal közösen fejlesztett limitált szériákat kap
    Másfél év alatt olyan folyékony hidrogénnel hajtott versenyautót fejlesztett a Toyota, amely sikerrel célba ért egy rangos 24 órás versenyen
    Megállíthatatlanul nő a Yaris Cross népszerűsége
    Több mint 70 éve velünk, hamarosan új generációval érkezik a Toyota Land Cruiser
    Leleplezték, mindent vihet a vadonatúj Toyota C-HR
    Hidrogénhajtással képzeli el a Toyota a Hosszútávú Világbajnokság jövőjét
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

    Az új Toyota Camry már a megjelenésekor felkeltette az autórajongók érdeklődését. Ígéretes kombinációt kínál: dinamikus vezetési élményt, nagy helykínálatot és kiváló üzemanyag-hatékonyságot. De vajon megfelel a várakozásoknak?

    olvass tovább
    Hírek
    A kite-osok Toyota Yaris Crossban érkeznek - Toyota Yaris Cross nemzetközi menetpróba
    A kite-osok Toyota Yaris Crossban érkeznek - Toyota Yaris Cross nemzetközi menetpróba

    Mallorcai napsütésben pompázott új színeiben a megújult Toyota Yaris Cross a nemzetközi menetpróbán. A Toyota kis crossoverét Jannis Maus kite szörf olimpikon társaságában vezettük a festői Cala Victoria tengerpartra.

    olvass tovább
    Race
    Az új Toyota GR Yaris világbajnok WRC pilótákkal közösen fejlesztett limitált szériákat kap
    Az új Toyota GR Yaris világbajnok WRC pilótákkal közösen fejlesztett limitált szériákat kap

    A sportautóikon Toyota GR Yaris sokak örömére néhány hete leleplezett új generációja két limitált szériás, különleges kivitelt kap, amelyeket a két WRC bajnok, Sébastien Ogier és Kalle Rovanperä közreműködésével alkottak meg. Magyarországra mindkét kivitelből egyetlen példány érkezik, így érdemes résen lenni.

    olvass tovább
    Hírek
    Másfél év alatt olyan folyékony hidrogénnel hajtott versenyautót fejlesztett a Toyota, amely sikerrel célba ért egy rangos 24 órás versenyen
    Másfél év alatt olyan folyékony hidrogénnel hajtott versenyautót fejlesztett a Toyota, amely sikerrel célba ért egy rangos 24 órás versenyen

    A Toyota közismerten a hidrogén alapú mobilitás egyik vezető fejlesztője: a kínálatában szereplő, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtású technológiával meghajtott személyautó (Mirai), kisteherautó, busz, nagyteherautó, targonca, vonat és hajó mellett a hidrogén belsőégésű technológia területén is ígéretes eredményeket tud felmutatni.

    olvass tovább
    Hírek
    Megállíthatatlanul nő a Yaris Cross népszerűsége
    Megállíthatatlanul nő a Yaris Cross népszerűsége

    A Toyota-csoport mindkét globális márkája sikeres félévet tudhat maga mögött Európában. A Toyota megerősítette pozícióját, mint a piac második legnépszerűbb személyautó-márkája, míg a Lexus impozáns 43 százalékkal növelte eladásait 2022 azonos időszakához képest.

    olvass tovább
    Hírek
    Több mint 70 éve velünk, hamarosan új generációval érkezik a Toyota Land Cruiser
    Több mint 70 éve velünk, hamarosan új generációval érkezik a Toyota Land Cruiser

    Több, mint 70 évnyi kaland…a legnagyobb kaland pedig még csak most kezdődik. Ezzel a felütéssel osztott meg a Toyota egy sziluett fotót a legendás terepjáró első és hamarosan érkező legújabb generációjáról.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok