www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Hybrid másképpen – Nissan Qashqai e-Power

Hybrid másképpen – Nissan Qashqai e-Power

  • Szőnyi Zoltán
  • május 17, 2023
  • Komment

A Nissan Qashqai első generációja megalapozta a crossover kategóriát. A második széria a minőségben lépett előre nagyot. A most futó harmadik generáció szintén nyomot fog hagyni a járműiparban, hiszen a hybrid hajtást értelmezi újra. Azt szoktuk mondani, hogy a plug-in hybrideket tekinthetjük a tisztán elektromos autózás előszobájának, de az e-Power, egy olyan kiskaput nyitott meg, amely után ez az állítás már nem teljesen érvényes.

Többször jár már nálunk a harmadik generációs Qashqai. Több, különböző felszereltségi szintet próbáltunk már ki és adtuk számon a tapasztalatunkat róla. Ezek az írások itt és itt érhetőek el. Ezen modellek felszereltségükben és a meghajtott kerekek számában tértek el egymástól, hiszen összkerekes és első kerék meghajtású modellekről volt szó. Az egyik közülük manuális, a másik automata váltóval rendelkezett. A motor viszont mind a két esetben ugyanaz az 1,3 literes mild-hybrid rendszerű, 158 lóerős erőforrás volt. Ha kritika érheti a Nissant a modellel kapcsolatban, akkor ez talán egyedül a szűk motorkínálat lehetne, amit el lehetne mondani. De ez sem teljesen állja meg a helyét, mert az árlista utolsó sorában megtaláljuk az e-Powert, amely erőforrást jelenleg a Qashqai továbbá az X-Trail vásárlók élvezhetnek.

A mostani tesztünkben annak jártunk utána, hogy mit is tud ez a meghajtási rendszer, miben más, mint amit eddig megszokhattunk és annak is, hogy kinek ajánljuk igazán?

Az e-Power lényege, hogy a kerekeket kizárólag a villanymotor hajtja. Felmerülhet ugyan, hogy ez az elképzelés nem egyedülálló és nem forradalmi újdonság, hiszen a range-extender meghajtási rendszer valami hasonló koncepción alapul. A lényeg pontosan ez, hasonló, de megoldásában más. Utóbbi esetben ugyanis egy elektromos járműről van szó, amely megfelelően nagy akkumulátorral rendelkezett ahhoz, hogy tisztán elektromos üzemmódban közlekedjen. Külső áramforrásról ezt a bizonyos akkumulátort tölteni kellett. A benzinmotor pedig kvázi egy biztonsági megoldás, amely arra szolgált, hogy az úgynevezett kilométer szorongást megszűntesse, hiszen, ha „minden kötél szakadt” a kis benzinmotor generátorként képes volt az akksi töltésére.
Az e-Power esetében viszont nem erről van szó és bár részmegoldásai hasonlíthatóak az iménti rövid leiratban vázolt megoldáshoz, de a technika itt más. Az e-Power ugyanis az akkumulátor méretét tekintve sokkal kisebb mérettel gazdálkodik, mindössze 1,97kW a kapacitása. Ebből is látszik, hogy a meghajtás esetében ez úgymond egy „puffer tartálynak” sokkal inkább tekinthető. Hogyan is néz tehát ki a rendszer?


A benzinmotor kizárólag az elektromos motor folyamatos energiaellátásáért felel. Egyszóval itt nem kell, nem lehet külső áramforrásról áramot felvennie az autónak. Ebből a szempontból lényegesen kényelmesebb és ilyen formában a teljes hybrid meghajtáshoz hasonlít leginkább. Ez a technikai megoldás egyáltalán nem mellékes, hiszen a plug-in hybrid vagy a teljesen elektromos járművel való közlekedés rengeteg odafigyeléssel, macerával jár. Az elektromos autóknál nem is kell magyarázni, hiszen, ha a tulajdonos nem tölti rendszeresen, nem figyel oda erre, akkor nem megy sehová. A PHEV autóknál persze nincsen ilyen probléma, hiszen benzines üzemmódban bármeddig, gond nélkül tud üzemelni, de elektromotor nélkül sem a teljesítménye nem maximális, sem a környezetvédelmi szempontjai, amelyek vélhetően motivációt jelentettek a drágább beszerzési érték esetében.
Az e-Power tehát nem jelent ilyen szempontból napi szintű gondoskodást, hiszen a háromhengeres 1,5 literes turbó benzinmotor tölti az akkumulátort egy generátoron keresztül. Ezután pedig az akkumulátor hajtja a 190 lóerős teljesítményt és 330Nm maximális nyomatékot leadni képes villanymotort.

Az E-Power rendszer természetesen arról is gondoskodik, hogy ne vesszen el fölöslegesen energia. A fékezés, lassulás során keletkező energiát visszatáplálja az akkumulátorba.
Az előzőekben röviden leírt folyamat eredménye, hogy alacsony sebességű haladás, rövidebb távok esetében tisztán elektromosan is képes működni az autó. Leginkább a városi forgalomban tapasztalhatunk ilyet, de természetesen automatikusan, a vezető külső beavatkozása nélkül vált, ki-be kapcsolva a benzinmotort.


Nagyon fontos előnyének tartom, hogy ezek a motorindítások, illetve maga a motor járása is rendkívül csendes, szinte észrevehetetlen. Ez utóbbi pedig szöges ellentétben áll a full-hybridek Atkinson-ciklusú motorjának kellemetlenül zajos működésével. Utóbbival összehasonlítva a másik fontos, lényeges különbség, a vezetési élmény. Az e-Power rendszerű meghajtás ugyanis sokkal közelebb áll az elektromos autózás vezetési élményéhez, mintsem a hybrides közlekedéshez, hiszen kizárólag elektromos motor hajtja a kerekeket.

Fontos kérdés, hogy milyen fogyasztásra számíthatunk?

Érdemes kiemelni, hogy a kis méretű akkumulátor miatt a Qashqai lényegesen könnyebb, mint a hybrid autók többsége és természetesen összehasonlíthatatlanul kevesebb, mint egy tisztán elektromos gépkocsi. A 4,4 méter hosszú crossover mindössze 1700kg-ot nyom, amely a fogyasztási adatokban gyorsan visszaköszön. Autópályán 7 -7,3, országúton 5,8 - 6,2, városban pedig 5 - 5,2 -es fogyasztással kalkulálhatunk az e-Power esetében.

A fogyasztási adatokból is látható, hogy a Nissan Qashqai e-Power ugyanarra a területre a leginkább ideális, amelyre a hybrid autókat is kitalálták. A városi közlekedés során elképesztő kedvező fogyasztási adatokat lehet vele produkálni, biztos vagyok benne, hogy nagyobb odafigyeléssel négyessel kezdődő átlagfogyasztás is elérhető. Városon kívül, nagyobb sebesség esetében viszont a háromhengeres benzines már egy átlagos hagyományos benzines erőforrás fogyasztási adatait fogja produkálni. Termesztésesen ott sem lesz kiugró eredmény, de a város-autópálya között észrevehető a különbség.

A Qashqai a városi crossover kategória alapítója. A most tesztelt erőforrás egyértelműen erre a terepre készült és itt hoz újdonságot, jobbat, valami mást. Maga a karosszéria, térkínálat, ahogyan azt a korábbi tesztek során megírtam kifejezetten jó, minőségi és méltó utódja az előző generációknak. Az e-Power pedig más hybridekhez képest csendességével, egyszerű kezelésével és dinamikájával elfogadható árazásával megfontolandó alternatíva.

@motorhang ????????Nissan Qashqai e-Power Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #nissan #nissanqashqai #nissanqashqaiepower #nissanepower #epower #newnissan #nissanqashqaiepower2023 @nissanhu @motorhanghu #motorhang #motorhanghu ♬ Relax - Frankie Goes To Hollywood
  • 2023 nissan qashqai e power teszt nissan qashqai qashqai e power qashqai teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Hybrid másképpen – Nissan Qashqai e-Power
    Hybrid másképpen – Nissan Qashqai e-Power
    • Négykeréken
    Ne temessük egyáltalán – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+
    Ne temessük egyáltalán – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+
    • Négykeréken
    A Nissan Qashqai „kiváló” minősítést ért el az Euro NCAP vezetéstámogatói rendszerek értékelésében
    Tovább emeli a szintet – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Mild Hybrid Tekna+
    Az új Nissan Qashqait a kategóriája legbiztonságosabb autója díjjal jutalmazta az Euro NCAP
    10.000 megrendelésnél jár az új Nissan Qashqai Európában
    Terepen és közúton - Kellemes napot töltöttünk az új Nissan Qashqai társaságában
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Ne temessük egyáltalán – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+
    Ne temessük egyáltalán – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 4WD X-Tronic Tekna+

    A Nissan Qashqai harmadik generációs modellje nem először járt nálunk, de ezúttal a csúcsváltozatot teszteltük, mégpedig az összkerék meghajtással ellátott, 158 lóerős változatot. És mindezt a modellpaletta legmagasabb felszereltségi szintjével, az úgynevezett Tekna+ kivitellel.

    olvass tovább
    Hírek
    A Nissan Qashqai „kiváló” minősítést ért el az Euro NCAP vezetéstámogatói rendszerek értékelésében
    A Nissan Qashqai „kiváló” minősítést ért el az Euro NCAP vezetéstámogatói rendszerek értékelésében

    A Qashqai biztonsági arzenálja alapfelszereltség

    olvass tovább
    Négykeréken
    Tovább emeli a szintet – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Mild Hybrid Tekna+
    Tovább emeli a szintet – Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Mild Hybrid Tekna+

    A Qashqai divatot teremtett. Amikor 2006-ban megjelent az európai piacon a Nissan ezzel a típussal, még nem tudhattuk, hogy pár év, és mindenki csak azt fogja mondani – crossovert akarok! Hogy mennyire tudható be ez a mánia a Nissannak? Hát szerintem nagyon. A magasra épített autók divatját ugyanis ez a forma alapvetően meghatározta és beégett mindenki agysejtjeibe. Lehet szeretni, vagy nem szeretni ezt a kategóriát, de már megkerülni lehetetlen.

    olvass tovább
    Hírek
    Az új Nissan Qashqait a kategóriája legbiztonságosabb autója díjjal jutalmazta az Euro NCAP
    Az új Nissan Qashqait a kategóriája legbiztonságosabb autója díjjal jutalmazta az Euro NCAP

    Az vadonatúj Nissan Qashqai minden verzióra kiterjedő 5-csillagos értékelést kapott a független Euro NCAP szervezet 2020-2022-es töréstesztje szerint

    olvass tovább
    Hírek
    10.000 megrendelésnél jár az új Nissan Qashqai Európában
    10.000 megrendelésnél jár az új Nissan Qashqai Európában

    A Nissan harmadik generációs modellje új szintre emeli a Crossover élményt

    olvass tovább
    Négykeréken
    Terepen és közúton - Kellemes napot töltöttünk az új Nissan Qashqai társaságában
    Terepen és közúton - Kellemes napot töltöttünk az új Nissan Qashqai társaságában

    A megújult Nissan Qashqai továbbfejlesztett vezetési élményt, nagyobb teljesítményt és csökkentett ökológiai lábnyomot ígér. Mivel kíváncsiak voltunk, hogy ez valóban így van-e, ezért örömmel vettünk részt a sok szempontból megújult típust bemutató etyeki sajtóeseményen, és ha már crossoverről van szó, akkor kirpóbáltuk úton és terpen is. Annyit előre elárulhatunk, hogy nem kellett csalódnunk!

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok