www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

Négykeréken

Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel

Négykeréken

Az egyik legjobb vétel? – OMODA 5 EV Teszt

Négykeréken

Oldschool – Az Új Toyota Land Cruiser

Négykeréken

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Négykeréken

8 új Toyota és 2 új Lexus modellel folytatja magyarországi elektrifikált modellinvázióját a világ elsőszámú autógyártója

Hírek

A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

Négykeréken

A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

Nagyvasak
  1. Kétkeréken
  2. Elsőre mást hallasz bele, de így sem csalódás –...

Elsőre mást hallasz bele, de így sem csalódás – Honda CL500

  • Szőnyi Zoltán
  • augusztus 30, 2023
  • Komment

Amikor a kollégám jelezte, hogy egy CL500-at fog elhozni tesztelésre, akkor őszíntén megmondom,, hogy elsőre a Mercedes jutott az eszembe. Persze tudtam, hogy motort fogunk tesztelni, de valahogy ez a betűkombináció ezt a képet hozta elő rögtön a fejemben. A régi és az új, mint képvilág, különleges módon mégis megmaradt a próbakörök, motorozások során. Természetesen más teljesítményt és élményt okozva, mint a négykerekű CL esetében, de ez egyáltalán nem negatív kijelentés. A Honda CL500 más módon ikonikus.

Meghajtás szempontjából a meglévő készletből gazdálkodott a Honda, találkoztunk már ezzel a blokkal más típusok esetében, hiszen a korábban nálunk járt és nagy tetszést aratott CB500X (a teszt itt olvasható) és az igazán barátságos cruiser, a CMX 500 Rebel (a teszt itt olvasható) ugyanezzel az erőforrással működik. Sőt tovább megyek, a Rebel minimalista műszerfalát és fényszóróját is megörökölte a CL500. Az előzőek viszont semmit nem vesznek el abból, hogy egy teljesen más stílusú, motorozási hangulatot teremtő gép a Honda CL500. Az viszont nem meglepetés, hogy az előzőek miatt az árszintje teljesen megegyezik. 2,729 milliós listaára egybecseng az előző két modellével, de abban egészen biztos vagyok, hogy teljesen más vevőkört céloz meg.
A CL500 ugyanis egy scramble. Mit is lehet tudni erről a kategóriáról?

A scrambler motorkerékpárok története a 20. század közepére nyúlik vissza. Az első scrambler típusú motorokat a második világháború után az Egyesült Királyságban kezdték el fejleszteni és építeni. Ezek az alapvetően közúti motorkerékpárok olyan módosításokon estek át, amelyek javították a terepen való teljesítményüket. A nevüket onnan kapták, hogy a versenyzők és hobbimotorosok a motorjukat a pályán vagy a terepen "szaladgáltatták" (scramble), vagyis olyan helyeken is megmérettették magukat, ahol a hagyományos motorkerékpárok nehezebben boldogultak.


A 60-as és 70-es években a scrambler motorkerékpárok népszerűsége egyre nőtt és több motorgyártó is kiadta a saját scrambler modelljeit. Azonban az évtizedek során a motorkerékpár piac alakulásával ezek a típusok részben háttérbe szorultak.

Összességében a scrambler motorkerékpárok története az egyszerűségről, sokoldalúságról és a motorozás szabadságáról szól. Az eredeti scramblerek olyan motorok voltak, amelyekkel a versenyzők és a hobbimotorosok kipróbálhatták képességeiket a különböző terepviszonyok között és ma is a szabadtéri kalandvágyat és a stílust képviselik.

A CL500 a fenti leírás tökéletes megtestesülése a mai modern korban. Ahogy közlekedtem vele, azt az érzést hozta vissza jó értelemben, amit sok-sok évvel ezelőtt az MZ 250. Vezethetőség szempontjából pofon egyszerű, könnyen kezelhető és elképesztő szabadságérzést ad. A szép íves tank és a rajta lévő két gumírozott betét magabiztos tartást és egyben szép designt ad a retro hatású CL500-nak. Úgy vélem, hogy a scramble kategória már nem elsősorban a terepes használatról szól, hiszen ebből fejlődött ki a túraendúró kategória, hanem sokkal inkább a városon belüli közlekedésről. A városi terepre, néha nem tökéletes útburkolat okozta kényelmetlenség leküzdésére ideális ez a motor. Nagyon keskeny, ezáltal jól lehet vele manőverezni mindenféle körülmények között, akár városi dugóban két kocsisor között.


Ettől függetlenül, a kialakítása révén terepre is megfelelő. A kipufogó és az egész hasmagassága meg van emelve, ahogyan az a hagyományokhoz illik.
471 köbcentis, 46 lóerős és 43 Nm nyomatékkal rendelkező blokkja dinamikus gyorsulást ad. Ez a teljesítmény egyébiránt még a kizárólag A2 jogosítvánnyal rendelkezők számára is kiváló alternatíva, csakúgy, mint bármelyik kezdő motorosnak. 4 különböző színben kapható, a tesztelt élénk Candy Orange-on kívül Blue Metallic, ultramodern Matt Gunpowder vagy a robusztus, földet idéző Matt Green színek közül lehet választani, továbbá számos kiegészítő is kapható hozzá, amely egyedibbé, személyre szabottá teszi a CL500-at.

Összeségében egy nagyon jó motornak hétköznapi használathoz kiválónak tartom a CL500-at. Teljesen illik a Honda 500-as vonalába és egyedi arculattal, stílussal rendelkezik. Hiánypótló és jó gondolat volt ezt a kategóriát újra feleleveníteni, hiszen a retro stílusba tökéletesen passzol, ami manapság virágkorát éli.

@motorhang ???????? Honda CL500 Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . ##honda #hondacl500 #cl500 #hondamotorcycles #hondafan #hondamotorcyclesfans @hondamotorhungary #hondamotorhungary #hondascrambler @motorhanghu #motorhanghu #motorhang ♬ California Dreamin (Extended Mix) - Freischwimmer

 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • cl500 scrambler cl500 teszt honda cl 500 teszt honda cl500 teszt scrambler teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Elsőre mást hallasz bele, de így sem csalódás – Honda CL500
    Elsőre mást hallasz bele, de így sem csalódás – Honda CL500
    • Kétkeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt
    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt
    • Négykeréken
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától
    • Hírek
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch
    • Kétkeréken
    A TOYOTA GAZOO Racing színeiben szerezte meg kilencedik rally-világbajnoki címét Sebastien Ogier
    A Škoda lett a legnépszerűbb autómárka novemberben Magyarországon

    Legolvasottabb írások

    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt
    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

    olvass tovább
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától

    olvass tovább
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch

    olvass tovább
    A TOYOTA GAZOO Racing színeiben szerezte meg kilencedik rally-világbajnoki címét Sebastien Ogier
    A TOYOTA GAZOO Racing színeiben szerezte meg kilencedik rally-világbajnoki címét Sebastien Ogier

    olvass tovább
    A Škoda lett a legnépszerűbb autómárka novemberben Magyarországon
    A Škoda lett a legnépszerűbb autómárka novemberben Magyarországon

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok