www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Hagyományos, a hagyományokon túl - Nissan X-Trail...

Hagyományos, a hagyományokon túl - Nissan X-Trail Tekna+ ePower

  • Szőnyi Zoltán
  • június 10, 2023
  • Komment

A világpremier után, kicsit ugyan megkésve, de tavaly Európában is elérhetővé vált a negyedik generációs X-Trail. Megérte várni, hiszen egy kompromisszum mentes SUV, amely a típusnál elérhető egyedi hajtásláncával az elektromos autózás élményét képes adni, miközben genetikailag a hibridekhez áll inkább közel. A minden extrával felszerelt csúcs X-Trailt teszteltük.

2021 közepén mutatták be először a T33 kódnévre hallgató X-Trailt, amely nyugodtan nevezhető világautónak, hiszen szinte az összes piacon elérhető, legrosszabb esetben más néven. Európai bemutatója körülbelül egy évet csúszott, cserében megkapta a különleges ePower meghajtást is. Mit is tud ez a rendszer?


Az ePower meghajtás különlegessége, hogy a kerekek meghajtásáért kizárólag a villanymotor, azaz a most tesztelt csúcs X-Trail esetében két villanymotor gondoskodik. A villanymotorok számára az energiát egy 1,5 literes, változtatható kompressziós technikával rendelkező turbó benzinmotor biztosítja, amely 142 lóerős (105kW) teljesítményű 4400 fordulat/percnél és 250Nm nyomaték leadására képes. Ez a motor azonban nem hajtja meg közvetlenül a kerekeket, csupán egy generátor, majd egy inverteren keresztük táplálja a nettó 1,8kWh kapacitású lítium akkumulátort.


Az autó mindkét tengelyén egy-egy villanymotort találunk. Az első tengelyen elhelyezkedő motor 150 kW (204Le) és 330 Nm, a hátsó 100 kW (136 Le) és 195 Nm. Mivel ezek az elektromotorok különböző időpontokban érik el csúcspontjukat, a Nissan 157 kW-os (213Le) rendszerteljesítményt közöl, de nincs kombinált nyomatékadat. Annyi viszont biztos, hogy az e-4orce névre keresztelt négykerékhajtású X-Trail 7 másodperc alatt éri el a 100km/h sebességet 0-ról.

Halljuk ugyan a benzinmotor működését, hiszen az akkumulátor pakk relatív kicsi, inkább csak puffernek tekinthető energia tárolására képes, így a hagyományos motor jellemzően működik. Előnye viszont a full-hybrid típusú rendszerekkel szemben, hogy lényegesen halkabban működik, még jelentősebb gyorsulás esetén is. Az előző képességek persze nem lennének annyira izgalmasak, ha nem tenném rögtön mellé a fogyasztási adatokat. Bár az azonos rendszerrel működő Qashqaiban picivel jobbak voltak az eredmények, de tény, hogy az X-Trail nehezebb, nagyobb és erősebb, mint a kistestvére. A közel 4,7 méter hosszú, 1,9 tonnás SUV városban 5,7-5,8, országúton 6,7, autópályán pedig 8,6 litert fogyasztott. Azt hiszem nem kérdés a számok tükrében, hogy kifejezetten kedvező eredményekről van szó. Látható az is, hogy azonos módon, mint az alternatív hajtások mindegyike esetében, a városi közlekedésnél jelent komoly gazdasági előnyt az ePower.

Nem esett szó még a formáról és a funkcionalitásról. Az X-Trail, bár más irányból jött formatervezési szempontból, mint a nála eggyel kisebb Qashqai, de már az előző szériás X-Trail esetében találkoztak egymással. Ez a „közeledés” tovább folytatódott, olyannyira, hogy azonos platformon osztozik a két modell. Az X-Trail ennek ellenére, és itt nem csak a számokban is kifejezhető méretekre gondolok, robusztusabb, erőteljesebb formájú karosszériával rendelkezik. Egyértelműen azt sugallja, hogy aki ezt a kocsit választja, több helyre és messzebbre is el akar jutni. A másik lehetőség persze, hogy többen akarnak egyetlen autóval közlekedni, hiszen az X-Trail elérhető 7 személyes változatban is. Természetesen a harmadik sorban helyet foglalóknak a helykínálat szempontból erős kompromisszumokat kell kötniük, de ha történetesen gyerekekről van szó, akiknek itt kell utazni, akkor ez biztos nem fog problémát jelenteni. A kompromisszumok sora nem teljesen áll meg itt, hiszen a három üléssorral rendelkező változat csomagtere is kisebb valamivel. 485 liter, amely kerek 100 literrel kevesebb, mint ha maradnánk az 5 ülésnél.


Az első, de még a második üléssorban is kiváló a térkínálat. Jó a fej- és lábtér is. Érdemes kiemelni az ülések minőségét, hiszen kifejezetten kényelmes fotelek kerültek az autóba, sőt ezen a felszereltségi szinten felár nélküli a nappa bőr. De nemcsak a bőrülések miatt, hanem általánosan kimondható, hogy a tervezők komoly hangsúlyt fektettek a minőségre. Szépek a dekor elemek, jó minőségű anyagokkal találkozunk mindenhol. Jó hangulatú, elegáns, praktikus az X-Trail, amely karakterében megmaradt Nissannak, de egy magasabb szintet képvisel. A könyöklő előtti terület egy szálcsiszolt zongoralakkos felület, amely így a két különböző anyag pozitív tulajdonságait hordozza. Ujjlenyomat mentes elegancia. Apróságnak tűnhet, de ilyenektől lesz vagy lehet egy autó szerethető a napi használat során.

A vezető előtt egy komoly mértékben digitalizált környezet található. Mind a műszerfal, mind a középkonzolon lévő képernyő digitális. Sőt, utóbbi érintésérzékeny felület. A kezelhetőség és átláthatóság probléma mentes. Szintén pozitívnak értékelem, hogy nem tolta túl a márka a digitalizációt, így a hőmérséklet vagy éppen a rádió hangereje „hagyományos” módon állítható. Viccesen hangzik, de ezt manapság már határozott előnyként kell kiemelni.

A Nissan X-Traillel kifejezetten jó és biztonságérzést nyújtó a közlekedés. A középkonzolon elhelyezett vezetési üzemmód választó nem díszből van, mint sok más autógyártó esetében. Az ECO mód sok-sok lóerőt elvisz és megváltoztatja a motor, a felfüggesztés karakterisztikáját is a Normál vagy éppen a Sport fokozathoz képest. Érdemes tehát erre odafigyelni, ha ezt a modellt választjuk.

Összességében tehát kiemelhető, hogy az egyedi hajtásrendszere miatt a versenytársakhoz képest kínál az X-Trail jobbat/mást. A formája, mérete miatt pedig a Qashqaihoz képest kínál prémiumabb kivitelt és nagyobb térkínálatot az X-Trail, amely ezzel a meghajtással jelenleg 17,1 millióval indul, de a tesztelt csúcs változat 20,1 millióba kerül.    

@motorhang ????????Nissan X-Trail Tekna+ ePower Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #nissan #nissanxtrail #nissanxtrailepower #nissanxtrailepowere4force #xtrail #xtrailepower #xtrailepower4force #4force #epower @nissanhu @motorhanghu #motorhang #motorhang ♬ Waves & Wavs
  • 2023 NIssan ePower 2023 Nissan x trail Tekna ePower teszt 2023 Nissan Xtrail teszt nissan x trail Nissan X trail ePower teszt X trail teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Hagyományos, a hagyományokon túl - Nissan X-Trail Tekna+ ePower
    Hagyományos, a hagyományokon túl - Nissan X-Trail Tekna+ ePower
    • Négykeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok