www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Hírek
  2. Elkezdődött az új Mercedes-Benz GLC értékesítése

Elkezdődött az új Mercedes-Benz GLC értékesítése

  • július 15, 2022
  • Komment

Már rendelhető a sikeres SUV modell új generációja

Az új Mercedes-Benz GLC a mai naptól rendelhető, a típus indulóára: 20.630.000 forint. A teljes mértékben új fejlesztésű modell modern formatervet és technológiát egyesít sportos teljesítménnyel, kimagasló hatékonysággal, valamint kényelemmel. Az összes GLC változat elektrifikált hajtáslánccal rendelkezik. A modell közúton és terepen egyaránt otthon érzi magát. Az új hátsótengely-kormányzás még fordulékonyabbá és dinamikusabbá teszi a SUV modellt, amely új felszereltségekkel és funkciókkal erősíti meg helyét a Mercedes-Benz személyautó-kínálatának immár több mint két éve legnépszerűbb modelljeként.

Egyedi arányok és klasszikus SUV megoldások, például krómozott

aláfutásgátló és tetősínek, valamint határozott élek teremtenek tökéletes összhangot az elegancia, a sportosság és a terepjárós hangulat között. Az új fényszórók közvetlenül a hűtőrácshoz csatlakoznak és kihangsúlyozzák az autó szélességét. Az opcionális DIGITAL LIGHT esetében négy kiegészítő nappali menetfény is társul a klasszikus megoldáshoz. A széria AVANTGARDE külső további látványeleme a króm kerettel rendelkező hűtőrács.

Az AVANTGARDE Line változatban alapfelszereltségnek számító belső kialakítás a GLC magas minőségét és modern megoldásait hangsúlyozza. A műszerfal vízszintesen két részre oszlik és nagyméretű díszítőelemnek ad helyet, amely fölé lebegő hatást keltve emelkedik a központi kijelző. A látványos üléskialakítás és a modern ajtópanelek még tovább emelik a belső tér minőségi összhatását.

Az új GLC az aerodinamika tekintetében is új mércét állít fel: a legáramvonalasabb konfiguráció légellenállási együtthatója csupán 0,29, amely érezhetően jobb érték, mint az elődé (0,31). Ez is hozzájárul a belső tér kimagasló csendességéhez, amely mellett számos akusztikai megoldásnak köszönhetően különösen alacsony a gördülési és a szélzaj.

A legújabb generációs MBUX infotainment rendszer két nagyméretű kijelzővel és szériafelszereltségként navigációs rendszerrel teszi még intelligensebbé a belső teret. Az MBUX Smart Home funkció révén pedig a GLC az ügyfelek okosotthon vezérlőközpontjaként is használhatja a járművet.

Az MBUX rendszer teljes mértékű integrációt tesz lehetővé a legnagyobb zenei streamszolgáltatókhoz, az opcionális Burmester® 3D surround audiorendszer pedig személyre szabott hangélményeket kínál 15 prémium hangszóróval és 710 Watt összteljesítménnyel.

A GLC megújulásának egyik kulcsfontosságú elemét adják a hajtásláncok, amelyek minden esetben elektromos rásegítéssel rendelkeznek. A kínálat magját négyhengeres benzin- és dízelmotorok adják, amelyekből négy változat lágy hibridként, integrált ISG generátorral kerül piacra. A plug-in hibrid kínálat egészen 381 lóerős teljesítményig és 750 Nm-es csúcsnyomatékot biztosít, ráadásul minden változat több mint 100 kilométer tisztán elektromos hajtásra képes egyetlen feltöltéssel. Ez pedig már bőven elegendő az átlagos napi távok teljesen elektromos megtételére. A továbbfejlesztett hibrid vezérlési program még nagyobb mértékű elektromos hajtást tesz lehetővé, hosszú utat tervezve pedig automatikusan előnyben részesíti a lakott területen történő elektromos használatot.

A plug-in hibrid modellek esetében széria a 11 kW-os AC fedélzeti töltő, emellett pedig opcionálisan 60 kW-os DC gyorstöltésre is lehetőség van. A Mercedes me Charge szolgáltatásnak köszönhetően a GLC piaci bevezetésekor már 300.000 töltőt használhatnak könnyedén és átláthatóan az európai ügyfelek.

A kényelem és a dinamika területén különösen sokat fejlődött a GLC, köszönhetően az új négylengőkaros első és többlengőkaros, független hátsó futóműnek. Már az alap futómű is különösen sokoldalúvá és élvezetessé teszi a vezethetőséget, de az opcionális AIRMATIC légrugózás még nagyobb tartományban alkalmazkodik a kihívásokhoz. Az új GLC menetdinamikáját és stabilitását jelentősen fokozza az opcionális hátsótengely-kormányzás, amely közvetlenebb irányítást eredményez. Az akár 4,5 fokos szögben elforduló hátsó kerekek 80 centiméterrel, 11 méteresre rövidítik a fordulókört.

Sokoldalú az úton és onnan letérve is: a GLC terepjáró tulajdonságai jelentős fejlődést mutatnak a kedvezőtlen időjárási körülmények és a burkolatlan utakkal tarkított szakaszok esetében. Ezek közé tartozik az off-road kijelzés, a 360 fokos kamera által átláthatóbb képet biztosító „átlátszó motorháztető” megoldás, valamint a továbbfejlesztett vezérlőrendszereknek köszönhetően a kiváló tapadás és irányíthatóság, akár tisztán elektromos közlekedésnél is.

A Vezetői segédrendszerek csomag legújabb generációja egyaránt tartalmaz újabb és továbbfejlesztett funkciókat. A DIGITAL LIGHT fényszórórendszer figyelmeztetéseket és segédvonalakat vetít az úttestre, segítve a biztonságos közlekedést. A továbbfejlesztett kényelmi rendszerek kibővített hangulatvilágítással és új panoráma napfénytetővel fokozzák a belső tér hangulatát és térérzetét. Az opcionális multikontúr ülések kibővített masszázsfunkciókkal állnak az utazók rendelkezésére. Az új GLC vontatás esetén is ideális partner. A megújult vontatás menü és a vontatási útvonaltervező nagymértékben megkönnyíti a használatot, akárcsak a széria 4MATIC összkerékhajtás, amely jelentősen növeli a tapadást.

Az új generáció alapfelszereltsége jelentősen bővült az elődhöz képest, amelynek köszönhetően a GLC már alapváltozatban is kimondottan vonzó. Az AVANTGARDE Line épp úgy széria, mint a nagyméretű kijelzők, az okostelefon-integráció, a vezeték nélküli töltés és a fűthető első ülések. Emellett az egyes felszereltségi szintek, csomagok és tételek összeállítása is egyszerűsödött, így az ügyfél sokkal gyorsabban megtalálhatja az elvárásainak tökéletesen megfelelő modellt. Miközben a legnépszerűbb felszereltségek csomagokban érhetők el, a fényezések, a kárpitozások, a díszítőelemek és a keréktárcsák gazdag választéka teszi lehetővé a teljes körű személyre szabást.

A jelenleg rendelhető GLC modellek műszaki adatai:

GLC 200 4MATIC

GLC 300 4MATIC

GLC 220 d 4MATIC

Hengerűrtartalom

cm3

1.999

1.999

1.993

Max. teljesítmény

kW/lóerő

150/204

190/258

145/197

hozzá tartozó fordulatszám

1/perc

5.800-6.100

5.800

3.600

Elektromos rásegítés (boost)

kW/lóerő

17/23

17/23

17/23

Max. forgatónyomaték

Nm

320

400

440

hozzá tartozó fordulatszám

1/perc

1.800-4.000

2.000-3.200

1.800-2.800

Elektromos rásegítés (boost)

Nm

200

200

200

Kombinált üzemanyag-fogyasztás (WLTP)

l/100 km

7,3 – 8,2

7,3 – 8,2

5,2 – 5,9

Kombinált CO2-kibocsátás (WLTP)

g/km

167 - 186

167 - 186

136 – 155

Gyorsulás
0-100 km/h

s

7,8

6,2

8,0

Végsebesség

km/h

221

240

219

Bruttó alapár

forint

20.630.000.-

26.195.000.-

22.426.000.-

  • mercedes mercedes glc Mercedes-Benz

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG  E 53 Turbo Hybrid Edition 1
    Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG E 53 Turbo Hybrid Edition 1
    • Négykeréken
    50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ
    50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ
    • Klasszik
    Totálkártól az OT-ig - 1995 Mercedes-Benz A124 (W124) + VIDEÓ
    A tökéletes Baby Benz: 38 év, 170.000 km és közel gyári állapot - 1986 Mercedes-Benz 190E (W201) + VIDEÓ
    A valaha volt legjobb S-osztály? - 1990 Mercedes-Benz 300SE (W126) + VIDEÓ
    Akit nem tegezünk: 1995 Mercedes-Benz 420CL (W140) + VIDEÓ
    Autószimfónia a jótékonyság jegyében
    A 2,8 literes német szentély - 1967 Mercedes-Benz 280SL Pagoda + VIDEÓ
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG  E 53 Turbo Hybrid Edition 1
    Kívánság halmazok legjobb metszete - Mercedes AMG E 53 Turbo Hybrid Edition 1

    A "kecske is jól lakik, a káposzta is megmarad" filozófia valóban ritkán valósul meg az autóiparban – de az E 53 Edition 1 minden ellentmondást felold. Ez nem csak egy autó, hanem egy mérnöki csoda, ami minden kívánságot igyekszik kielégíteni professzionális szinten.

    olvass tovább
    Klasszik
    50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ
    50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

    Ez a W108-as még ma is gond nélkül tartja a 150 km/h-s tempót

    olvass tovább
    Klasszik
    Totálkártól az OT-ig - 1995 Mercedes-Benz A124 (W124) + VIDEÓ
    Totálkártól az OT-ig - 1995 Mercedes-Benz A124 (W124) + VIDEÓ

    29 év alatt kevesebb mint 60.000 mérföldet futott ez az amerikai piacos A124-es

    olvass tovább
    Klasszik
    A tökéletes Baby Benz: 38 év, 170.000 km és közel gyári állapot - 1986 Mercedes-Benz 190E (W201) + VIDEÓ
    A tökéletes Baby Benz: 38 év, 170.000 km és közel gyári állapot - 1986 Mercedes-Benz 190E (W201) + VIDEÓ

    A W201-es széria korának legkisebb Mercedese volt, ezért egyszerűen csak Baby Benzként becézték

    olvass tovább
    Klasszik
    A valaha volt legjobb S-osztály? - 1990 Mercedes-Benz 300SE (W126) + VIDEÓ
    A valaha volt legjobb S-osztály? - 1990 Mercedes-Benz 300SE (W126) + VIDEÓ

    Klasszik rovatunkban már több ikonikus Mercedes-ről írtunk, köztük egy Bálnáról is, amik az “utolsó igazi” Stuttgarti Csillagok képviselői voltak. Ma a W140-es elődjét, egy közel gyári állapotban megőrzött ‘90-es 300SE-t hoztunk el Nektek!

    olvass tovább
    Klasszik
    Akit nem tegezünk: 1995 Mercedes-Benz 420CL (W140) + VIDEÓ
    Akit nem tegezünk: 1995 Mercedes-Benz 420CL (W140) + VIDEÓ

    Boltbajárós Bálna: 28 évesen még csak 150.000 km-t futott ez a C140-es Mercedes!

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok