www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

Négykeréken

A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

Nagyvasak

A Legdögösebb Kombi - Audi RS 6 performance

Négykeréken

Városi dzsungel harcos, vagy luxus utazópartner? - A BMW C400-asok

Kétkeréken

Drift vagy Nordschleife – Volkswagen Golf R

Négykeréken

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Kétkeréken

A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt

Négykeréken
  1. Négykeréken
  2. Elektromos Tojás - L'Œuf électrique

Elektromos Tojás - L'Œuf électrique

  • Nyúl Benjamin
  • február 14, 2023
  • Komment

Az elektromobilitás nem 21. századi vívmány, amit jól mutat ez a '40-es évek elejéről származó elektromos kisautó is, ami már akkor is megállta a helyét.

A második világháború alatt 1942-ben született meg a L'Œuf électrique, magyarul az Elektromos Tojás, amelyet a francia Paul Arzens alkotott meg. Paul egy neves művészeti iskolában végezte tanulmányait, de emellett nagyon ügyeskezű barkács is volt. Kezdetektől vonzotta az autóipar, így nem kellett számára sok idő, hogy megtalálja a saját útját. Ötvözte művészetét a járművekkel. Ennek első szüleménye volt a La Baleine, amit követett a L'Œuf électrique.
A formatervezést vizsgálva le sem tagadhatja alkotóját. Egy lekerekített, fémtiszta, igazán formabontó futurisztikus jármű kerekedett ki belőle. Nagy műanyag plexi felületeket kapott, a karosszériát pedig alumíniumból alakította ki, így mindösszesen a jármű csak 350 kg-ot nyomott. Az egész rendszert 5 darab 12 voltos, 250 Ah-s akkumulátor látta el.

És hogy miért pont az elektromos hajtásláncot választotta Paul? A második világháború során az üzemanyag sajnos nagyon korlátozott mennyiségben volt elérhető, ezért adott volt az elektromos hajtás. Mondhatni azt, hogy kompromisszum mentes volt a belső égésű társaival szemben, mivel az ígért 100 kilométeres hatótávolságával és 70 km/órás végsebességével mindenre is elég volt akkoriban. Még ma is megállná a helyét városi kisautóként. Sajnos csak 1 darab készült belőle.

Paul a háború végén a villanymotort egy 125 cm3 -es, 5,5 lóerős egyhengeres Peugeot benzinmotorra cserélte. Későbbi munkássága folyamán a Francia Nemzeti Vasúttársaság számára alkotott maradandó közlekedési eszközöket. Többek között mozdonyokat és panorámavagonokat tervezett. Munkássága viszont nem merült ki ennyiben, mivel gyökereit nem engedte el, így a művészet világában is tovább tevékenykedett.

  • electrique elektromos L\'Œuf Paul Arzens tojás

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Nyúl Benjamin

Kiskorom óta a különféle járművek bűvöletében élek, a kétkerekűektől a repülőgépekig, minden, amit motor hajt. A sors szerencsére úgy hozta, hogy gyerekkorom és pályafutásom kezdete óta kamionok közt élek és mozgok. Szeretnék minél több új dolgot megismerni és megismertetni veletek, valamint szeretném közelebb hozni hozzátok ezt az életérzést és szenvedélyt.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    MotorHang
    Heti top 10
    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak
    A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak
    • Nagyvasak
    A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3
    A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3
    • Négykeréken
    Bartha Brigi 2025 Junior Női Rallycross Bajnoka!
    Bartha Brigi 2025 Junior Női Rallycross Bajnoka!
    • Race
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok