www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Race
  2. Csomós Mixi: Egyszer fent, egyszer lent

Csomós Mixi: Egyszer fent, egyszer lent

  • november 21, 2020
  • Komment

Csomós Mixi és Nagy Attila számára egy igazi hullámvasút lett a II. Rally Hungary. A nyíregyházi ERC futamról Csomós Mixi számolt be.

A Rally Hungary előtt néhány nappal tudattátok a szurkolókkal, hogy együttműködésbe kezdtetek a Rabócsi Ringgel. Milyen volt megkezdeni az Európa Bajnokság nyíregyházi futamát éppen a Rabócsi Ringen?

A megszokottól talán nagyobb volt rajtunk ezúttal a nyomás, vagyis inkább azt mondom, hogy nem a nyomás volt eltúlzott, hanem az izgalom volt kicsivel több bennünk a megszokottnál. Nagyon akartuk a jó eredményt, minden áron bizonyítani szerettük volna a Rabócsi Ring irányába, hogy méltó a csapatunk a neves versenypálya és a tulajdonos, Rabócsi Tibor bizalmára. Sajnos a régi mondás ezúttal is beigazolódott, „nagy akarásnak nyögés lett a vége”. A Rabócsi Ringen megrendezett első gyorsasági szakaszon volt egy túlcsúszásunk, amiből szerencsétlenségünkre pályalevágás kerekedett mire visszanyertük az uralmat a kocsink felett. Ez a hiba az egész versenyünkre keményen rányomta a bélyegét, mert öt perc időbüntetést kaptunk érte. A büntetés jogosságát egy pillanatig sem vitattuk.

                                

A baj a mértékével van és ezzel rajtunk kívül még nagyon sokan nem értettek egyet. Aki ezt a szabályt, szabályalkotóként leírta szerintem még soha nem ült versenyautóban és nem tudja, hogy a futamokon rendszeresen tizedmásodpercekért folytatnak élet-halál harcot a versenyzőpárosok. Ezért egy ilyen, kb. 1 perc 40 másodperces időeredményeket hozó, nézőcsalogató show-n az öt perces időbüntetés kiszabását eléggé irreális mértékűnek érezzük. Ezzel akár egy egész versenyévadot is tönkre lehet tenni, nemhogy az adott versenyt. Érdemes lenne ezen elgondolkodnia az illetékeseknek.

A szombati nap reggelére sikerült valahogy megbékélnetek a történtekkel, vagy csak elfogadtátok, ami történt, és mentetek előre?

Nyilván nehéz volt, de elfogadtuk, mert nem tehettünk mást. Próbáltuk megtenni ellene, amit lehet, de a fellebbezés is úgy kezdődött volna, hogy fizessünk be 1000 Euro-t, az illetékeseken pedig nem azt láttuk, hogy lenne értelme fizetni akár egy fillért is. Többen is azt mondták, hogy ott a helyszínen, azonnal le kellett volna adnunk a menetlevelünket, de nem tüntettünk, sokba volt az ERC futam, igyekeztünk élvezni belőle inkább azt, amit lehet.  Szombaton és vasárnap azért akartunk versenyezni, hogy jó részeredményeket tudjunk felmutatni a verseny végére. A pályabejáráson csak a szabályok adta lehetőségeket használtuk ki, pedig én mindössze öt kilométerre lakom az egyik szakasztól, ám még csak véletlenül sem mentem a környékére a verseny előtti hetekben. Így szerettük volna bebizonyítani, hogy kizárólag belső kamerás felvételekből is fel lehet készülni a gyorsaságikra. A szombati első gyorsasági szakaszon ez rögtön meg is mutatkozott, hiszen 15 másodpercet adtunk a magyar értékelés második helyezettjének, ismét abszolút időt autóztunk. Feküdtek nekünk ezek az igazi rallyepályák, itt nem kétsávos autópályán kellett tiltáson lobogni kilométereken át, hanem folyamatosan dolgoztunk, egyik kanyarból a másikba zuhantunk. A következő szakaszon vétettünk egy kicsi, de annál súlyosabb következménnyel járó hibát. Mindössze egyetlen centivel kellett volna csak több helyet hagynom egy betonelemnél, de sajnos hozzáértünk, eltört az egyik felnink, ami leütötte a lengéscsillapítóról a tartályt. Ez a hajszálnyi tévedés a szombati napunkat pecsételte meg. Ahhoz, hogy tudjuk folytatni a versenyzést a Korda Racing segítségét kellett igénybe vennünk, alkatrészt adtak nekünk a javításhoz, amiért óriási köszönettel tartozunk Korda Eriknek. A gátlóproblémák miatt jókora hátrányban futottunk neki a többiekhez képest, a nekünk már teljesen sötétben megrendezett második körnek. Ezt az ERC élmezőnye még nagyjából világosban abszolválta. Vasárnap reggelre valóban sikerült átlendülnünk minden rosszon, tét nélkül, fantasztikus eredménnyel kezdtük a napot. Az ERC mezőnyében abszolút második időt autóztunk Erdőbényén.

                                  

A következő szakasz rajtjában biztonsági okokra hivatkozva kérvényeztük a két percre történő rajtolást az előttünk indulókhoz képest. Előttünk egy kétkerék meghajtású Abarth indult és már az előző, rövidebb pályán is majdnem utolértük. Nem hagyták jóvá a kérésünket. A saját időnkben rajtoltunk és hamar beigazolódott, amitől tartottunk. Utolértük az Abarth-ot és amikor kb. 100 méterre jártunk tőle, akkor váratlanul megdobált minket kavicsokkal, ezek pedig betörték a szélvédőnket. Ezzel a vasárnapot is elbuktuk, el kellett emelni a gázpedált, nem akartunk még nagyobb kárt csinálni. A versenyt abszolút elengedtük, és amiatt, hogy kizökkentünk a saját ritmusunkból a következő szakaszon még az árokba is becsúsztunk. A Skodánk megsérült, így annak ellenére, hogy itthon versenyezhettünk az európai élmenők között mégsem sikerült jó szájízzel zárni a Rally Hungary-t. Sokat vártunk önmagunktól, ami csak részben valósult meg, összességében sajnos ki kell mondanom azt, hogy csalódottak vagyunk. Egyszer fent, egyszer lent. Igazi hullámvasút volt ez a futam nekünk, mert a kiugróan szép eredmények mellé váratlan pofonok is társultak.

Idén lesz még lehetőségetek a szépítésre, a Mikulás Rallye-n december elején. 

Már megjavítottuk az autót és át is építettük a Veszprém környéki murvás pályákra, készülünk a tesztre, mindenképpen ott leszünk a Mikulás Rallye-n. Nem mentünk még murván ezzel a kocsival, jó lenne már laza talajon is kipróbálni végre, és murvás tapasztalatokat szerezni vele. Az eredmény minket már nem igazán motivál, mert eléggé lemaradtunk a bajnokságban, ezért a stopper teljesen másodlagos lesz a Balaton partján. A fő csapásvonal számunkra a Mikulás Rallye-n a tanulás.

Köszönjük együttműködő partnereinknek!

- Salánki Gábor

  • Csomós Mixi ERC Rally Hungary

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Kerékcsere kihívásra invitálja szurkolóit Turán Frici
    Kerékcsere kihívásra invitálja szurkolóit Turán Frici
    • Race
    Csomós Mixi sikeresen tért vissza az Európa-bajnokságra
    Csomós Mixi sikeresen tért vissza az Európa-bajnokságra
    • Hírek
    Csomós Mixi a Hungarian Motorsport Academy versenyzője
    Csomós Mixi: Megyünk tovább!
    Csomós Mixi először kap belső kamerát az Európa-bajnokságon
    Csomós Mixi magabiztosan kezdi az Eb-szezont
    Csomós Mixi: Maradhat a Citroën
    Csomós Mixi Citroënnel indul a Szilveszter Rallyn
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Race
    Kerékcsere kihívásra invitálja szurkolóit Turán Frici
    Kerékcsere kihívásra invitálja szurkolóit Turán Frici

    A Volkswagen Magyarország, a Rallye Dream Blog és a Turán Motorsport közös pályázatot hirdet “Kerékcsere kihívás” néven.

    olvass tovább
    Hírek
    Csomós Mixi sikeresen tért vissza az Európa-bajnokságra
    Csomós Mixi sikeresen tért vissza az Európa-bajnokságra

    Közel három hónap szünet után pályafutása legjobb rally Európa-bajnoki eredményével tért vissza Csomós Mixi és Bán Viktor. A HM Academy versenyzői a Róma Rallyn az abszolút hetedik helyen értek célba, a gyorsaságukat pedig a Power Stage-en mutatták meg, ahol az igen előkelő második helyet szerezték meg.

    olvass tovább
    Hírek
    Csomós Mixi a Hungarian Motorsport Academy versenyzője
    Csomós Mixi a Hungarian Motorsport Academy versenyzője

    Új néven, Hungarian Motorsport Academy folytatódik a HUMDA Academy programja, amelybe idén is beválogatták Csomós Mixit

    olvass tovább
    Hírek
    Csomós Mixi: Megyünk tovább!
    Csomós Mixi: Megyünk tovább!

    Baleset miatt esett ki Csomós Mixi és Nagy Attila az FIA rally Európa-bajnokság idei második futamán, a Kanári-szigetek Rallyn. A HUMDA Academy párosa jól kezdett, hiszen a kvalifikáción a harmadik helyet szerezték meg. Péntek reggel az első gyorsaságin az eső hátráltatta őket, majd egy nyolcadik idővel kezdték meg a felzárkózást. A negyedik szakaszon pályafeldolgozási hiba miatt szalagkorlátnak ütköztek. A versenyzők nem sérültek meg a Skoda Fabia Rally2 evo viszont igen, így nem folytathatták vele a versenyt. A csapat jelenleg is mérlegeli a lehetőségeit, de ígérik, mennek tovább.

    olvass tovább
    Hírek
    Csomós Mixi először kap belső kamerát az Európa-bajnokságon
    Csomós Mixi először kap belső kamerát az Európa-bajnokságon

    Idei második FIA rally Európa-bajnoki futamára készül Csomós Mixi és Nagy Attila, a május 5–7-e között megrendezésre kerülő Kanári-szigetek Rallyn. A HUMDA Academy párosa a szezonnyitón elért eredményének köszönhetően az igen előkelő 8-as rajtszámot kapta. Sőt, a promóter először szereltet hivatalos belső kamerát a Skoda Fabia Rally2 evójukba, így élő belső felvételt is láthatunk róluk az ERC közvetítésében.

    olvass tovább
    Hírek
    Csomós Mixi magabiztosan kezdi az Eb-szezont
    Csomós Mixi magabiztosan kezdi az Eb-szezont

    Egy év tapasztalattal a hátuk mögött és ezúttal már bajnoki pontokért harcolva kezdi Csomós Mixi és Nagy Attila az idei rally Európa-bajnokságot a portugáliai Fafe Rallyn. A HUMDA Academy párosa nagyon erős mezőnyben fog megmérkőzni, de magabiztosan várják a szezonnyitót.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok