www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. Brutális – BMW iX M60

Brutális – BMW iX M60

  • Szőnyi Zoltán
  • szeptember 03, 2022
  • Komment

Egészen biztos, hogy az eddigi legmegosztóbb autóját alkotta meg a BMW az iX-szel. Amennyi trágár jelzőt lehet találni a magyar nyelvben, azt mindet hallottam róla, elsősorban azoktól, akik a bajor márka szerelmesei. Az érdekes az, hogy nekem egyre jobban tetszik és most, hogy harmadszor is volt szerencsénk vele tölteni egy kis időt, már szög egyenesen mást gondolok róla.

A külső formajegyei alig változtak a „gyengébb” változathoz képest, amelynek a tesztje itt olvasható. Bronz kiegészítőket találunk az övvonalban és a megosztó veséknél. Az M betű szintén szerepel pár helyen, de laikusok számára ezek a különbségek akár fel sem fognak tűnni.
A belső tér szintén árnyalatnyi különbségeket tartalmaz, amely különbségek inkább a specifikációtól, azaz a rendelt extrától függnek, mintsem attól, hogy az M60 csúcsmodellje lenne. Nekem például hiányzott a piros-kék mintázatú biztonsági öv, amely az M performance járművek sajátos védjegye. Persze simán és boldogan tudnák élni, ha egy ilyen autóval és ezzel a hiányossággal kellene megoldani a hátralévő éveimet. Például annak boldog és egyértelmű tudatában, hogy nem okozott problémát a 45 milliónál nagyobb listaár kifizetése.

Ha pedig az árnál tartunk, akár felháborodást kelt a kijelentésem, akár nem, ki kell jelentenem, hogy ez a bizonyos 45 millió forintos ár nem is olyan túlzó az iX-ért, ha figyelembe vesszük, hogy a versenytársak mennyiért kínálnak 619 lóerős és esetenként akár 1100Nm nyomatékot. Utóbbi mindössze 1015Nm, de ki lehet csalogatni belőle többet is, de erről kicsit később. Ugyanis, ha már felmerült, akkor érdemes a piacot kicsit jobban megvizsgálni. Kik kínálnak 5 méteres luxus SUV-ot a BMW-n kívül és azok mennyibe is kerülnek?

Két releváns versenytárs van, illetve lesz ebben a szegmensben. Az egyik a Mercedes, aki jövő évben fogja kihozni a tervek szerint az EQE SUV-ot. Jelenleg csak az egy kategóriával nagyobb EQS SUV kapható, amely nagyságrendileg 68-70 millió forint, ráadásul „csak” 544 lóerős. Nehéz meghatározni az árazását egy új modellnek, de ha a sima EQS vs. EQE árából indulunk ki, akkor ott 30% különbséget tapasztalhatunk. Így a német versenytárs ugyanilyen árszintre várható.
Az amerikai Tesla árszintje szintén nem elérhető még a hivatalos csatornákon keresztül, mert jelenleg csak a jóval erősebb (1020 lóerős) Plaid rendelhető, szűk 60 millióért. De a szürke exportos árakból kiindulva ez is 48 millió forintra várható.
Mindegyik márkának van előnye és hátránya, illetve imidzse, ami miatt érdemes választani. Ebből a szempontból a BMW egyáltalán nincsen rossz helyzetben, sőt.

A BMW iX M60 technikai szempontból nem elhanyagolható képességekkel bír. Két kiváló hatásfokú elektromos motor hajtja. A hátsó 489 lóerős, az első 258 lóerős teljesítményt bír és 1015Nm brutális nyomatékot képesek leadni együttesen. Kivétel a Sport + módban, amelynél az úgynevezett launch control előhívása esetén (a fék és a gáz együttes lenyomásával) egy magasabb szintre kerül a teljesítmény. Ekkor 1100Nm nyomatékot fog tudni leadni az autó. Ennek szó szerint hangot is ad, mert mint fékevesztett bika a viadalon morrog és kaparni kezd. Persze az egészet a számítógép és a hanggenerátor csinálja, de élvezetes a show. Ebben az időszakban tudja a 3,6 másodperces gyorsulást és ez a pillanat az, amikor az utasainknak érdemes a kezébe adni egy kis zacskót. A gyomor ugyanis fura módon a mögötte pár centiméter távolságra elhelyezkedő csigolyáknak nyomódik és könnyen távozhat a tartalom. A viccet félre téve bődületesen komoly érzés és csodálatos élmény, amelyet ez a közel 2,6 tonnás szekrény képes teljesíteni.

A fogyasztási adatok egyébként meglepően alacsonyak, amely a kiváló alaktényezőnek köszönhető. 0,26-os értéket tud az iX M60. 25-26kW/100 km fogyasztással számolhatunk, ha nem kizárólag „villanyautós módon”, tojásokkal a lábunk alatt vezetünk. Így a 400 kilométeres hatótávolságot könnyedén lehet teljesíteni. Természetesen kihozható ennél sokkal jobb eredmény is, de akkor minek veszünk M60-at?

Ami engem az iX-ben továbbra is rabul ejtett, az fantasztikus hangulat, amely az utastérben uralkodik. A szellőztetett, fűthető ülések kényelme és a tökéletes csend olyan mértékben ad relax, fennkölt hangulatot, amelyet kevés vagy talán egyik autóban sem találunk a presztízs márkák között. Ehhez a luxus szintre kell általában emelkedni és Rolls-Royce vagy éppen Bentley magasságokig kellene nyújtózkodni. A káprázatosan zajmentes térbe pedig olyan hi-fi rendszer lett helyezve, hogy koncert minőségű élményt érhetünk el, ha kellően tiszta felvételeket hallgatunk meg.


Mondani sem kell, hogy a térérzet együtt jár a kényelemmel az iX belső terében. Egyedül arra kell vigyázni, hogy a gyorsulások során az ülésbe épített hangfal műanyagjába ne verje be senki a fejét, ha nem nőtt elég magasra. Az ülés ugyanis nem állítható magasságú, ahogy a biztonsági öv sem, így okozhat fájdalmas, de legalábbis kellemetlen élményt.

Az iX M60 nem klasszikusan M-es BMW, ha a megjelenést nézzük, de természetesen az elektromos autózás sok szabályt átírhat. Teljesítmény és erő szempontjából viszont nem kérdés, hogy az iX ebbe a csoportba tartozik. A formája pedig olyan kérdés, amit higgyen el mindenki, hogy meg lehet szokni, meg lehet szeretni.   

 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

@motorhang ????????BMW iX M60⚡️???? Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #bmw #bmwi #bmwix #bmwix60 #bmwix60m #ix #ix60 #ix60m #ev #electrivehicle #mpower @bmwhu @motorhanghu #motorhang #motorhanghu ♬ Close Eyes - Slowed + Reverb - DVRST
  • 2022 BMW iX M60 teszt BMW iX M60 teszt ix bmw iX M60 teszt iX teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Brutális – BMW iX M60
    Brutális – BMW iX M60
    • Négykeréken
    Az autózás jövője by BMW – BMW iX xDrive50
    Az autózás jövője by BMW – BMW iX xDrive50
    • Négykeréken
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Az autózás jövője by BMW – BMW iX xDrive50
    Az autózás jövője by BMW – BMW iX xDrive50

    Egészen biztos, hogy útkeresésben van a teljes autóipar. Talán a legfontosabb téma az elektromos autózás. Nem az a kérdés kizárólag, hogy környezetvédelmi szempontból jobb-e, mint a hagyományos erőforrások, hanem az autózás teljes koncepciójához került egy óriási kérdőjel. Mivel az elektromos motor működése sokkal egyszerűbb, ezért más módon fogunk megkülönböztetni autókat. Az iX-szel a BMW olyan választ adott, amit még eddig senki nem volt képes. Lenyűgöző megoldást és egy teljesen új világot tárt elénk.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok