www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Klasszikus értékek, és ami mára megmaradt: Mercedes-AMG CLE 53

Négykeréken

Luxus SUV helyett Luxus busz: A megújult Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC

Négykeréken

Régi nagysikerek emlékére: BMW R 12 S

Kétkeréken

Mézédes áfonyás keménycukor – Ford Mustang GT Performance Convertible teszt

Négykeréken

Kisimulva – BMW R1250GS vs. R1300GS

Kétkeréken

Könnyű és Finom - Mercedes-AMG SL43

Négykeréken
  1. Hírek
  2. Bemutatta 2020-as Elektromos és önvezető...

Bemutatta 2020-as Elektromos és önvezető versenyautóit a BME Formula Racing Team

  • augusztus 22, 2020
  • Komment

A BME Formula Racing Team hétfőn a Hungaroringen mutatta be történetének 10. elektromos versenyautóját, és szintén elektromos, de már önvezető autóját.

Az eseményre elfogadta a csapat meghívását Gazsi Júlia, a Hungaroring Sport Zrt. vezérigazgató-helyettese, Szujó Zoltán miniszteri tanácsadó, Bári Dávid a M1RA Motorsport csapatvezetője (az első lépéseit ő is ebben a csapatban tette meg) és Nagy Dániel túraautó-versenyző.

„A Hungaroring mindig is támogatta a feltörekvő fiatal tehetségeket és az innovatív megoldásokat, így amikor a BME Formula Racing Team megkeresett minket, nem is volt kérdés, hogy helyet biztosítunk az idei versenyautójuk bemutatásának – mondta Gazsi Júlia, a Hungaroring Sport Zrt. vezérigazgató-helyettese. – Az autósport és így a Hungaroring érdeke is, hogy minél több tehetséges szakember vesse meg a lábát a sportágban, és ha ehhez egy kicsit is hozzájárulhatunk ezzel a mai eseménnyel, akkor már tettünk valamit.”

Szujó Zoltán az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszteri tanácsadója rávilágított, miért is fontos a Formula Student és az ehhez hasonló kezdeményezések támogatása.

„A Formula Student és ehhez hasonló kezdeményezések azért fontosak, mert ezeken keresztül is tudják népszerűsíteni a mérnöki, versenymérnöki pályát – ez nagyon hangsúlyosan megjelenik a Kormány által nemrég elfogadott autó-motorsport fejlesztési stratégiában is – mondta Szujó Zoltán. – Komoly reputációja van ennek a sorozatnak az autósportban, nem ritka, hogy a silverstone-i vagy a németországi versenyen Ross Brawn illetve Christian Horner feltűnik, hogy megnézze a műszaki megoldásokat, vagy friss gondolatokkal bíró mérnököket vadásszon, akik később akár a Formula–1-ben is dolgozhatnak. Hosszú távon azt szeretnénk elérni, hogy legyen egy kikövezett útjuk ezeknek a szakembereknek, hogy létező opció legyen itthonról vagy akár a Formula Studentből eljutni a Formula–1-be.”

Az elektromos autót menet közben is láthatták a partnerek, családtagok és újságírók a Hungaroringen, és igazi csemegét jelentett az autósport-kedvelőknek, hogy kiváló túraautó-versenyzőnk, Nagy Dániel vezette.

„Egy hónapja vezettem először az autót, de régóta követem az egyetemisták munkáját, sokat hallottam róluk és egy jó barátom vezette is az autójukat – nyilatkozta Nagy Dani. – Az elmúlt nyolc-tíz évben sok versenyautót vezettem, de ez volt az első tisztán elektromos, és sokkal, de sokkal többet kaptam tőle, mint amit vártam. A benzines autókhoz képest szinte azonnal óriási erő áll a versenyző rendelkezdésére, az autó nagyon hamar felgyorsul száz kilométer per órás sebességre. Érdekes technikai megoldás, hogy minden kerékhez külön motor tartozik, és a fedélzeti számítógép folyamatosan számolja, hogy alul- vagy túlkormányozott az autó, és folyamatosan változtatja a hajtáskiosztást. Ez olyasvalami, amivel korábban nem találkoztam, segít az autót úton tartani, már-már helyettem végzi el a munkát.”

Az idei járványhelyzet eléggé megnehezítette munkájukat, de a BME Formula Racing Teamnek erre is volt megoldása: miközben a legtöbben otthonról dolgoztak a projekten, két székely csapattársuk nem utazott haza, hanem „beköltözött a műhelybe”, így ők vállalták magukra a gyakorlati részt.

És akkor néhány szó erről a remek csapatról: a BME Formula Racing Team egyetemista hallgatókból álló – jelenleg 55 tagú – csapat, amely 2007 óta tervez és épít együléses formulaautókat, amelyekkel a Formula Student bajnokságban versenyez. A projekt magába foglalja a tervezést, a gyártást, a tesztelést, a versenyzést és nem utolsósorban a menedzselést.

A Formula Student bajnokságban 30 ország több mint 700 csapata méreti meg magát – a sorozat célja, hogy a hallgatók gyakorlati tapasztalatokat szerezzenek, és az egyetemről kikerülő friss diplomás szakemberek már naprakész, használható gyakorlati ismeretekkel bírjanak.

Céljuk, hogy bekerüljenek a világ tíz legjobb Formula Student csapata közé, és bizakodóak azzal kapcsolatban, hogy a most bemutatott autóval képesek is lesznek erre.

  • BME Formula Racing Team

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Bemutatta 2020-as Elektromos és önvezető versenyautóit a BME Formula Racing Team
    Bemutatta 2020-as Elektromos és önvezető versenyautóit a BME Formula Racing Team
    • Hírek
    MotorHang
    Heti top 10
    Luxus SUV helyett Luxus busz: A megújult Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC
    Luxus SUV helyett Luxus busz: A megújult Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC
    • Nagyvasak
    6,5 LE-vel tépték fel a Champs-Élysées-t - 1899 Panhard M2E és 1900 Panhard M4E + VIDEÓ
    6,5 LE-vel tépték fel a Champs-Élysées-t - 1899 Panhard M2E és 1900 Panhard M4E + VIDEÓ
    • Klasszik
    Klasszikus értékek, és ami mára megmaradt: Mercedes-AMG CLE 53
    Klasszikus értékek, és ami mára megmaradt: Mercedes-AMG CLE 53
    • Négykeréken
    Első versenyem a Kermor Motorsportnál
    Vida Beni ismét gokartban!
    Nyári Kermor Motorsport élmények

    Legolvasottabb írások

    Luxus SUV helyett Luxus busz: A megújult Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC
    Luxus SUV helyett Luxus busz: A megújult Mercedes-Benz V 300 d 4MATIC

    olvass tovább
    6,5 LE-vel tépték fel a Champs-Élysées-t - 1899 Panhard M2E és 1900 Panhard M4E + VIDEÓ
    6,5 LE-vel tépték fel a Champs-Élysées-t - 1899 Panhard M2E és 1900 Panhard M4E + VIDEÓ

    olvass tovább
    Klasszikus értékek, és ami mára megmaradt: Mercedes-AMG CLE 53
    Klasszikus értékek, és ami mára megmaradt: Mercedes-AMG CLE 53

    olvass tovább
    Első versenyem a Kermor Motorsportnál
    Első versenyem a Kermor Motorsportnál

    olvass tovább
    Vida Beni ismét gokartban!
    Vida Beni ismét gokartban!

    olvass tovább
    Nyári Kermor Motorsport élmények
    Nyári Kermor Motorsport élmények

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok