www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Hírek
  2. A vadonatúj Honda HR-V

A vadonatúj Honda HR-V

  • május 28, 2021
  • Komment

Új mércét állít a beltér kényelmét illetően

  • A HR-V utasterének tervezésekor világos, szellős kabin kialakítását tűzték ki célul a szakemberek
  • Az egyedi, innovatív Levegő Szétterjedését Segítő Rendszer természetes fuvallattal frissíti a kabint
  • Az átgondolt kialakításnak köszönhetően az utastér befogadóképessége a nagyobb méretosztályú modellekével vetekszik
  • A belső tér jellemzői és formai megoldásai a magas használati értéket és a kényelmet szolgálják

A modern vásárlók igényeit és értékrendjét szem előtt tartva vágtak neki a vadonatúj HR-V fejlesztésének a Honda mérnökei, így egy roppant vonzó, praktikus modell született, amelynek beltere teljesen új koncepciót testesít meg. Azon túlmenően, hogy a legújabb, legfejlettebb karosszériaszerkezet öleli körbe, egyszerre világos és szellős, nem mellesleg kényelem és helykínálat szempontjából is új mércét állít a kompakt (B-SUV) szabadidő-autók táborában.

Kevesen gondolnák, de az utasok közérzetét leginkább befolyásoló berendezés nem más, mint a hűtő-fűtő-szellőztető rendszer, melynek működése nagyban meghatározza a komfortérzetet. A Levegő Szétterjedését Segítő Rendszerteljesen új megközelítés eredményeként született. L-alakú rostélyai a műszerfal felső sarkaiba kerültek, és lágy, természetes „szellővel” frissítik az utastér levegőjét.

– Fényes, szellős utasteret szerettünk volna, ami tovább fokozza az utasok kényelmét – osztotta meg gondolatait Yoshitomo Ihashi, a HR-V fejlesztésének projektvezetője. – Arra törekedtünk, hogy semmi ne maradjon, ami ronthat a komfortérzeten, ezért a természetből merítettünk ihletet. Szemben a hagyományos szellőzőrostélyokkal, az L-alakúak anélkül juttatják a levegőt a kabinba, hogy közvetlenül a bent ülőkre áramlana. Az eredmény légies, kényelmes környezet lett, ahol minden utas jól érezheti magát – tette hozzá.

Maga a szellőzőrostély három állásba forgatható. Az egyikben klasszikus módon, közvetlenül fújja a levegőt, a másikban keringteti, a harmadikban pedig zárva van. Ha a keringtetést választják az utasok, a Levegő Szétterjedését Segítő Rendszer lágy szellőt enged útjára az oldalablakok mentén, ami gyengéden cirógatja az elöl ülők arcát. Innen a légáram a tető felé veszi az irányt, enyhe, simogató légörvényt hozva létre, tehát a levegő nem közvetlenül az utasokra áramlik. Az oldalablakok mentén cirkuláló levegő afféle légfüggönyként is szolgál, azaz nyáron gátolja, hogy a nap felmelegítse az utasteret, télen pedig az utastér lehűlését akadályozza. Ráadásként a hátul utazók saját konzolt kaptak. Ezen részletmegoldások kombinálásával időjárási viszonyoktól függetlenül mindig állandó lehet a kabinhőmérséklet.

Több hely, nagyobb kényelem

A HR-V belterét úgy alakították ki, hogy folyamatos lehessen az autó és az utasok közötti interakció, s a jármű tökéletesen illeszkedhessen a tulajdonos életviteléhez. Ez már a beszállás első pillanatában érezhető és egészen addig tart, míg ki nem szállnak az utasok. Az új HR-V különféle részegységei tudatos, felhasználó-központú tervezés gyümölcseként láttak napvilágot!

Minden összetevőt úgy formáltak, hogy a fejlett, biztonságos karosszériaszerkezet hatalmas, légies, csendes teret fogjon közre, ahol az utasok kapcsolatban vannak a külvilággal. Az ablakok például a lehető legtöbb fényt engedik be, az alacsony, sík műszerfal pedig alig korlátozza a vezető látómezejét, így pontosan tudhatja, hogy az autó hol helyezkedik el éppen az úton.

A kezelőszervek elrendezését szintén alaposan átgondolták a Honda mérnökei, így könnyen áttekinthető, ergonomikus környezet öleli körbe a HR-V sofőrjét. A szórakoztatóelektronikai rendszer és a légkondicionáló gombjai, valamint a műszerek egyaránt a lehető legközelebb kerültek a pilóta látómezejéhez, s mivel logikusan felosztva, azonnal felismerhető formában kaptak helyet a műszerfalon, biztonságosan, ösztönösen használhatóak.

Hogy a HR-V minden szempontból megfeleljen a prémium szabadidő-autókkal szemben támasztott feltételeknek, a hibrid hajtáslánc elemei a motortérbe, illetve a karosszéria kihasználatlan zugaiba kerültek, az üzemanyagtartályt pedig az első ülések alá építették be. A fejlesztési folyamatot ezúttal is a márka „Az ember a gép előtt” („Man Maximum, Machine Minimum”, M/M) filozófiája határozta meg, tehát a szerkezeti egységek a lehető legkisebb, míg a vezető és az utasok a lehető legnagyobb teret kapták.

A nagy helykínálat érdekében a hátsó üléseket 30 mm-rel hátrébb építették be, nem mellesleg 2˚-kal megdöntötték az előző HR-V-hez viszonyítva. A szedán modelleknél megszokott üléshelyzetnek köszönhetően 35 mm-rel megnövelhették a lábteret, sőt a válltér a felsőbb kategóriába tartozó szabadidő-autókéval áll egy szinten.

Hogy a HR-V első sorában utazók még nagyobb kényelemben róhassák a kilométereket, vadonatúj, remek tartású ülések mellett döntöttek a Honda munkatársai. A korábbinál kényelmesebb, következő generációs „fotelek” puhaságáról immáron nem rugókészlet, hanem speciális szivacs gondoskodik, ezáltal még kevésbé fárasztóak a hosszú utazások és a városi etapok.

A vadonatúj HR-V e:HEV 2021 második felében debütál az öreg kontinensen. A vásárlók a www.honda.hu/hr-v-hybrid-hirlevel címen jelezhetik érdeklődésüket iránta.

  • Honda HR-V

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    VERSTAPPEN FELVILLANYOZTA A FIATAL VERSENYZŐKET, A HONDA e:NY1 PEDIG MAX-OT
    VERSTAPPEN FELVILLANYOZTA A FIATAL VERSENYZŐKET, A HONDA e:NY1 PEDIG MAX-OT
    • Race
    Mások miért nem így csinálják? – Honda Forza 350
    Mások miért nem így csinálják? – Honda Forza 350
    • Kétkeréken
    2023 Honda e:Ny1
    NYILVÁNOSSÁGRA HOZTA A HONDA A VADONATÚJ ZR-V ÉS CR-V ÁRÁT
    Hét átépített minimotorral szörfözik be a 2023-as Wheels and Waves fesztiválra a Honda
    Nyilvánosságra hozta a vadonatúj e:Ny1 elektromos SUV indulóárát a Honda
    A Honda vadonatúj hibrid és elektromos termékek, szolgáltatások teljes sorát mutatta be
    Honda tesztnapok a márkakereskedésekben
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Race
    VERSTAPPEN FELVILLANYOZTA A FIATAL VERSENYZŐKET, A HONDA e:NY1 PEDIG MAX-OT
    VERSTAPPEN FELVILLANYOZTA A FIATAL VERSENYZŐKET, A HONDA e:NY1 PEDIG MAX-OT

    A Formula-1 háromszoros világbajnoka az Oracle Red Bull Racing központjától nem messze lepte meg fiatal gokartversenyzőket.

    olvass tovább
    Kétkeréken
    Mások miért nem így csinálják? – Honda Forza 350
    Mások miért nem így csinálják? – Honda Forza 350

    A Forza 350 egy ideális középút a Forza családon belül. A 125-ös változat jelentős többlet tudással, képességekkel rendelkezik egy átlagos 50 köbcentis robogóhoz képest, de mondhatjuk, hogy innen már csak pár lépés a mennyország. Viszonylag kis többletért, rengeteget kapunk.

    olvass tovább
    Hírek
    2023 Honda e:Ny1
    2023 Honda e:Ny1

    Egy dinamikus, stílusos, rendkívül praktikus, kompakt szabadidő-autó

    olvass tovább
    Hírek
    NYILVÁNOSSÁGRA HOZTA A HONDA  A VADONATÚJ ZR-V ÉS CR-V ÁRÁT
    NYILVÁNOSSÁGRA HOZTA A HONDA A VADONATÚJ ZR-V ÉS CR-V ÁRÁT

    A gyártó 2023.07.03-tól vesz fel rendelést a mind a két modellre

    olvass tovább
    Hírek
    Hét átépített minimotorral szörfözik be a 2023-as Wheels and Waves fesztiválra a Honda
    Hét átépített minimotorral szörfözik be a 2023-as Wheels and Waves fesztiválra a Honda

    Hét ország, hét minimotor – egytől egyig fiatal művészek és a Honda együttműködéséből születtek

    olvass tovább
    Hírek
    Nyilvánosságra hozta a vadonatúj e:Ny1 elektromos SUV indulóárát a Honda
    Nyilvánosságra hozta a vadonatúj e:Ny1 elektromos SUV indulóárát a Honda

    Az új, kompakt elektromos hajtású SUV 20 730 000 Ft-os indulóáron elérhető a piaci bevezetés kezdetétől, azaz 2023. június 12-től

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok