www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

Négykeréken

Elektromos forradalom a Gibraltár árnyékában - Dél-Andalúz kaland az új Toyota bZ4X-szel

Négykeréken

Az egyik legjobb vétel? – OMODA 5 EV Teszt

Négykeréken

Oldschool – Az Új Toyota Land Cruiser

Négykeréken

Egy ikon, porban és sárban - Ford Mustang Mach-E Rally

Négykeréken

8 új Toyota és 2 új Lexus modellel folytatja magyarországi elektrifikált modellinvázióját a világ elsőszámú autógyártója

Hírek

A dicsőséges rally múlt tovább él benne – Audi RS3

Négykeréken

A legtakarékosabb Ranger - Ford Ranger Plug-in Hybrid Wildtrak

Nagyvasak
  1. Kétkeréken
  2. A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04

A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04

  • Szőnyi Zoltán
  • május 25, 2022
  • Komment

Futurisztikus, formabontó, lenyűgöző, egy páratlan élmény. Ez röviden a BMW CE 04. Az elmúlt napok minden pillanatában élvezetem, hogy motorteszteléssel foglalkozom és újra megfogalmazódott bennem, hogy a csomagolás mennyire, de mennyire fontos az élet minden területén. Mert a technikai adatok bármire utalhatnak, a CE 04 ezzel szemben egy semmihez sem fogható élményt adott.

Az a legfurcsább a CE 04-ben, hogy egyáltalán elérhető és létezik. Ilyen formákat ugyanis kizárólag design stúdiókban, felvázolt koncepciók között láthatunk, de legjobb esetben is csak limitált példányszámban, amelyeket kiállításról, kiállításra hurcolásznak, hogy megcsillantsák számunkra azokat a formai irányelveket, amelyek mentén az adott márka a jövőjét elképzeli. De a CE 04 elérhető, kapható és Dredd bíró motorja kicsiben, a valóságban is életre kelt. Ez önmagában egy olyan lépés, amely miatt a BMW az, ami. Ki mert lépni a képzelt álomvilágból és a valóságban is magalkotott valamit, amiről álmodoztunk. Erről gondolom azt, hogy „priceless”. Mert ugyan bele lehet menni, bele is fogunk menni abba, hogy mennyibe is kerül ez a robogó, de itt nem fém és műanyag, akkumulátor és teljesítménystatisztika összehasonlítása a kérdés, hanem a semmihez sem fogható egyediség, önkifejezés, amelyet a CE 04 megadhat számunkra. Nyilván nem lesz tömegcikk, de vágyott cikk lesz sokak számára.

Azzal kezdeném, hogy celeb lettem. Celebként éltem a CE 04-gyel a hétköznapjaimat, mert soha-soha nem fordult az elő, hogy lépten nyomon (viccen kívül, szinte minden lámpánál) leszólítottak volna és a motoromról kérdezgetnek. Lehetett az a lámpánál mellettem álló motoros, autós, aki lehúzta az ablakát, tudni akarta mindenki, hogy mi is az, amit lát. Mit tud, mennyibe kerül, mennyire gyors és miután megtudták, hogy elektromos robogóról van szó, természetesen a hatótáv iránt érdeklődtek.


Ezen kérdések alatt jöttem rá, hogy mit is szolgál az a kis fura narancssárga szélvédő plexinek szolgáló dolog a motor elején. Ez, mint a formájából is kiderül, szerintem egy prospektus tartó. Ide ki lehet rakni az összes információt, mint egy motorkereskedésben és akkor megkíméljük magunkat a sisakrostély fel-le tologatásától. Átadjuk a brossurát és némán tovább gurulunk.
Ez utóbbi egyébként nem vicces feltétlenül. Mármint a némaság. Van persze minimális motorhangja a CE 04-nek (főleg, ha a Mi oldalunkon van a teszt), mint az elektromos motorok mindegyikének, de ez minimális. Erre viszont nagyon oda kell figyelnie, aki ilyen vasat tart a kezei között. A 2,6 mp-es 0-50-es gyorsulás ugyanis meglehetősen gyors. Szinte bármelyik városban közlekedő járművet ott lehet vele hagyni, el lehet mellette suhanni, így óhatatlanul előfordulhat, hogy nem vesz valaki bennünket észre. Így ennél a motornál is ki kell csupa nagy betűvel emelni, hogy legyen mindenki nagyon fokozottan óvatos!

A CE 04 egyébként egyáltalán nem picike. 2285 mm hosszú, tehát azonos a mérete, mint egy nagytesű robogónak, annyi különbséggel, hogy a tengelytáv érezhetően nagyobb, 1675 mm. Így kifejezetten kényelmes, nagymotoros érzés vele közlekedni. Az alacsony súlypont miatt élvezetesen lehet dönteni az egyébként nagy, 230kg súlya ellenére. Azt is mondhatnám, hogy kényelmesen motorozható, de ez költői túlzás lenne. Két dolgot ugyanis feláldoztak a forma oltárán. Az egyik az ülőfelület. A CE 04 ülése pont annyira kényelmes, mint egy padnak a kényelmi szintje. Az egyenes, minimálisan párnázott ülés nem mondhatni, hogy tökéletes, de meglepő módon nem is annyira kényelmetlen, mint ahogyan elsőre gondolnánk.


A másik pont, ami a forma és a meghajtás oltárán elveszett, az a csomagtartó. Az ülés alatt ugyan található egy rekesz, de ennek jórészét elfoglalják a kábelek. Természetesen ezt nem kell folyamatosan magunkkal hordozni, különösen a nagyobb helyet elfoglaló 220V-os csatlakozásra alkalmas töltőkábelt, ha így tesszünk, akkor azért a legfontosabb dolgainkat be tudjuk tenni a nyereg alá. De például a sisakot sajnos csak akkor, ha nincsen nálunk kábel (ami nélkül napi városi használat esetén azért lehet élni). Talán ezt a pontját tartottam a legnagyobb hibájának.
A töltést szabványos Type 2 csatlakozón keresztül tudja felvenni a CE 04. A 8,9 kW-os akkumulátort hagyományos töltéssel 4,5 óra alatt tölthetjük fel, az opcionális 30 A-os gyorstöltővel ez 1 óra 40 percig csökkenthető. Egyenáramú gyorstöltést nem tud felvenni a motor. Szerintem nem is nagyon lenne rá szükség. Ez a robogó ugyanis városi közlekedésre való és nem túrázásra. A 130 kilométer hatótávolság pedig bőségesen elegendő egy napra. Éjszaka pedig simán fel lehet tölteni a motort.

A teszt során számos módon töltöttük, próbáltuk a robogót. ECO üzemmódban bőven hozza az ígért hatótávolságot, de Dynamic üzemmódban is 100 fölötti távolság tehető meg vele. Megtalálható persze a Rain és az ECO módhoz képest erősebb Road üzemmód is a beállítások között.

A CE 04 névleges teljesítménye 15kW (20 lóerő), maximális teljesítménye 31kW (42 lóerő), amelyet 62Nm maximális nyomaték mellett képes leadni. Az A1 jogosítvánnyal rendelkezők rendelhetik teljesítménycsökkentett változatban is, ekkor 11kW a névleges teljesítménye és 23kW a maximális. A legnagyobb sebessége 120km/h.

A hatótávolságról, töltöttségi állapotról és a rengeteg egyéb adatról tájékozódhatunk a kormány és a prospektustartó közötti színes kijelzőről. A 10,25” -es méretű TFT kijelző gyakorlatilag azonos azzal műszeregységgel, amivel a BMW RT-ben is találkozhatunk. Hatalmas, jól áttekinthető, kezelése a szokásos bal kormány végén elhelyezett tekerővel és a szintén bal kormányon található fel-le nyíl segítségével pofonegyszerű. Odafigyelést sem igényel rövid idő után, hogy a menüpontok között lépkedjünk. Én a BMW rendszerét szeretem a legjobban a motorok között.
Az indítás természetesen kulcs nélküli, illetve fontos még kiemelni, hogy mint az elektromos motorok általában, a CE 04 is képes arra, hogy tolassunk vele. Ez jól jöhet a városi parkolások és a motor mozgatása során.

A BMW CE 04 induló ára 4,5 millió forint. A tesztmotor az alap fehér fényezéstől eltérő, szerintem sokkal vagányabb Style Anatgarde fényezésen túl tartalmazta a Dynamic csomagot, amely tartalmazza többek között az imént részletezett üzemmód választót, ABS-t, valamint a markolatfűtést is. Ezekkel a kiegészítőkkel 5 millió alatt marad a motor. A gyorstöltő plusz 318 ezer forint, ha valaki szükségét érzi.  

A CE 04 technikai és formai szempontból is csodálatos. A kíváncsi szemeken kívül is egy élmény vele a közlekedés. Az árát ugyanúgy nem hasonlítanám egy hagyományos erőforrással rendelkező motorhoz, mint a formáját sem. Egyedi a maga nemében és a jövőt mutatja meg a jelenben.

 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • BMW CE 04 teszt BMW elektromos robogó teszt CE 04 teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04
    A robogózás, ahogyan sosem hitted volna – BMW CE 04
    • Kétkeréken
    MotorHang
    Heti top 10
    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt
    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt
    • Négykeréken
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától
    • Hírek
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch
    • Kétkeréken
    A TOYOTA GAZOO Racing színeiben szerezte meg kilencedik rally-világbajnoki címét Sebastien Ogier
    A Škoda lett a legnépszerűbb autómárka novemberben Magyarországon

    Legolvasottabb írások

    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt
    Manga Panda - Lexus Rz 300e Teszt

    olvass tovább
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától
    50 éves az öthengeres motor – Legenda az Audi Hungáriától

    olvass tovább
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch
    A motorosok biztonságára vigyáz legújabb fejlesztéseivel a Bosch

    olvass tovább
    A TOYOTA GAZOO Racing színeiben szerezte meg kilencedik rally-világbajnoki címét Sebastien Ogier
    A TOYOTA GAZOO Racing színeiben szerezte meg kilencedik rally-világbajnoki címét Sebastien Ogier

    olvass tovább
    A Škoda lett a legnépszerűbb autómárka novemberben Magyarországon
    A Škoda lett a legnépszerűbb autómárka novemberben Magyarországon

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok