www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Nagyvasak
  2. A nem kis áruszállító – Új Iveco Daily

A nem kis áruszállító – Új Iveco Daily

  • Szőnyi Zoltán
  • március 12, 2020
  • Komment

A hatodik generációs Daily faceliftes verzióját teszteltük az elmúlt napokban. Az Iveco úgy készítette el az új Dailyt is, hogy hű maradjon az 1978 óta piacon lévő elődjeihez, miközben képes arra, hogy méretei ellenére egyes személyautókat meghazudtoló kényelemmel és menetdinamikával rendelkezzen.

A múltbéli tradíció azt hordozza, hogy most is különálló alvázzal rendelkezik, melyre az utasfülke fel van csavarozva. Ez pedig azt jelenti, hogy konstrukció szempontjából a Daily van a legközelebb a kamionokhoz, bármely másik versenytársával szemben.

A ráncfelvarrott új modell kívülről új LED lámpákat kapott, melynek keskenyen felfelé ívelő formája ugyanúgy mosolyt csal az arcra, mint a sofőrnek, aki a járművet vezeti.  De miért is ne lehetne mosolyogni? A Daily üléspozíciója olyan magasra emeli a benne ülőt, amennyire B kategóriával elérni lehetséges. Kimagasló méretei pedig a teljesítményben és a kényelmi extrákban is folytatódnak.

A mai világban egy magára valamit adó vállalkozás nem engedheti meg magának, hogy akármilyen lepukkant jármű volánja mögé ültesse dolgozóját. Illetve, ha ezt megteszi, akkor számolnia kell azzal, hogy a fluktuációs rátája lényeges emelkedni fog. Ha viszont a megfelelő kényelmi helyzetbe tartja a sofőrt, akkor duplán nyer. Motivált ember fog nála dolgozni, ráadásul a cég megjelenése szempontjából sem mindegy, hogy milyen eszközre vannak elhelyezve a céget hirdető matricák. Van egy harmadik szempont is az előzőeken túl, az úgy nevezett TCO. Ez a teljes időtartam alatti költséget jelenti. Ez utóbbiba nem csak a beszerzési ár tartozik, hanem a futás időtartam alatt jelentkező összes költség. Ebben is komoly támogatást ad a frissítés, ugyanis a szervíz intervallum 50e km-ről 60-ra emelkedett.

Mitől is lesz elégedett a sofőr? Attól, hogy a munkáját a lehető legkevesebb energiabefektetéssel tudja végezni. Ez utóbbit támogatja számos modern technika, amely a Dailyben helyet kapott. Ilyenek az elektromos rögzítőfék, az oldalszél asszisztenst, ami a hirtelen, nagy autófelületre érkező széllökést képes kompenzálni, a torlódás asszisztenst, ami a nagy városi dugóban végzi el a sofőr helyett a megállás és újra indulás feladatát, vagy a lejtmenet asszisztens. A fentieken kívül természetesen, vagy talán nem is természetesen, minden olyan extra tartozék megtalálható, illetve rendelhető az autóban, mint a legmodernebb személyautókban. A középkonzol közepén, ízléses krómkeretben lévő érintőképernyőre kitükrözhető a mobiltelefon. A járműben található még sávtartó, adaptív tempomat és megannyi hárombetűs rövidítéssel ellátott funkció is.


Az üléspozíció és a vezetőülés fejedelmi kényelmet nyújt a sofőr számára. A funkciók gombjai jól elérhetően, átláthatóan vannak elrendezve a kormányon és körülötte. Természetesen nem egy személyautóval szokás összehasonlítani egy haszongépjárművet, de miután a Daily ugyanolyan B kategóriás jogosítvánnyal vezethető, mint bármely személyautó, ezért engedjék meg ezt az összehasonlítást. Szóval a vezetése és kényelme teljesen megegyezik bármely autó kényelmével. A komfort pedig elsőrendű és nincs az az SUV, ahol magasabbról tekinthetünk rá a forgalomra. De nemcsak személyautóra igaz ez a különbség, a Daily méretei miatt a kategória majdnem mindegyik járművénél nagyobb. A tesztelt változat raktere meghaladta a 18m3-t. Így a minőség és a komfort a megfelelő praktikummal is társul.

Egyszóval az, aki Iveco Dailyvel szállít, nemcsak egy jól felszerelt, kiváló autót kap cserébe, hanem szinte garantálni lehet, hogy egy elégedett dolgozót is. A Dailyben lévő motor pedig azon kívül, hogy meglehetősen takarékos, hiszen alig több, mint 10 literes átlagfogyasztással közlekedtünk a teszt során, még a környezetvédelmi előírásoknak is maradéktalanul megfelel.

Az új Daily tehát szebb lett, de ami fontosabb, számos funkcióban, vezetés támogatásban komolyat lépett előre. Kifejezetten sajnáltuk pár nap után visszaadni a tekintélyt parancsoló járművet, mert azon kívül, hogy mindent elnyelt a raktér, nagyon jól is lehetett vele menni. B jogosítvánnyal pedig nem juthat az ember magasabb kormányzati pozícióba.  

  • iveco iveco daily iveco daily teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Az IVECO BUS és ECO-tech visiON Kft iskolabuszokat adott át a Rákóczi Szövetség részére
    Az IVECO BUS és ECO-tech visiON Kft iskolabuszokat adott át a Rákóczi Szövetség részére
    • Hírek
    Az IVECO BUS és a VIA egyetértési nyilatkozatot ír alá a jövőbeni együttműködés feltérképezéséhez
    Az IVECO BUS és a VIA egyetértési nyilatkozatot ír alá a jövőbeni együttműködés feltérképezéséhez
    • Hírek
    Az Iveco csoport a HTWO üzemanyagcellás rendszereket választja a hidrogénbuszok következő generációjához Európában
    Csatasorba állnak az IVECO bikái
    Az IVECO a fenntarthatóság iránti elkötelezettsége fényében márkanagykövetévé nevezte ki a Biogas Wipptal vállalatot
    Az IVECO T-Way nyerte el a rangos iF Tervezési Díjat
    Az IVECO és az IVECO BUS a 105. Giro d’Italia és a Giro-E hivatalos beszállítói
    Cummins die(lectric) - AEOS
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Hírek
    Az IVECO BUS és ECO-tech visiON Kft iskolabuszokat adott át a Rákóczi Szövetség részére
    Az IVECO BUS és ECO-tech visiON Kft iskolabuszokat adott át a Rákóczi Szövetség részére

    Rákóczi Szövetség felvidéki iskolabusz program megvalósítása céljából közbeszerzési eljárást indított, melyen az ECO-tech visiON Kft (ETV) is részt vett

    olvass tovább
    Hírek
    Az IVECO BUS és a VIA egyetértési nyilatkozatot ír alá a jövőbeni együttműködés feltérképezéséhez
    Az IVECO BUS és a VIA egyetértési nyilatkozatot ír alá a jövőbeni együttműködés feltérképezéséhez

    Az IVECO BUS és a VIA egyetértési nyilatkozatot (Memorandum of Understanding) írtak alá, hogy megvizsgálják a jövőbeni együttműködések lehetőségét az autóbuszok személyre szabott, igény szerinti tömegközlekedési megoldásainak, valamint a kapcsolódó digitális szolgáltatások fejlesztése terén.

    olvass tovább
    Hírek
    Az Iveco csoport a HTWO üzemanyagcellás rendszereket választja a hidrogénbuszok következő generációjához Európában
    Az Iveco csoport a HTWO üzemanyagcellás rendszereket választja a hidrogénbuszok következő generációjához Európában

    Az Iveco Group (azaz: IVG) az IVECO BUS márkáján keresztül bejelenti, hogy a HTWO-val együttműködve a jövőbeni európai hidrogénüzemű autóbuszait a HTWO világelső üzemanyagcellás rendszereivel szereli fel.

    olvass tovább
    Hírek
    Csatasorba állnak az IVECO bikái
    Csatasorba állnak az IVECO bikái

    Az IVECO az IVECO S-WAY LNG Pace Truck révén járul hozzá a fenntartható 2022. évi Kamion verseny Európa-bajnoksághoz

    olvass tovább
    Hírek
    Az IVECO a fenntarthatóság iránti elkötelezettsége fényében márkanagykövetévé nevezte ki a Biogas Wipptal vállalatot
    Az IVECO a fenntarthatóság iránti elkötelezettsége fényében márkanagykövetévé nevezte ki a Biogas Wipptal vállalatot

    Az IVECO a gázüzemű járművek iránti, a cseppfolyósított biometán gyártása révén tanúsított elkötelezettsége fényében márka nagykövetévé nevezte ki a Biogáz Wipptal társaságot.

    olvass tovább
    Hírek
    Az IVECO T-Way nyerte el a rangos iF Tervezési Díjat
    Az IVECO T-Way nyerte el a rangos iF Tervezési Díjat

    Stílusos, mégis ellenálló és célszerű kialakításának elismeréseként az iF Tervezési Díj zsűrije az IVECO T-Way modelljének, a vállalat nehézgépjármű kínálatába tartozó legszívósabb és a legextrémebb terepviszonyokra tervezett tehergépjárművének ítélte oda a nívós elismerést.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok