www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. A legenda új arca - Toyota Land Cruiser 2021

A legenda új arca - Toyota Land Cruiser 2021

  • Nyúl Benjamin
  • május 11, 2021
  • Komment

Visszaemlékezve a régebbi szériás Land Cruiserekre, nem épp az aerodinamika és egyéb külső elemek domináltak. A lényeg a minél többrétű felhasználhatóság, megbízhatóság és a terepképesség volt. Ezt mind megtartotta az új modell is, csupán egy finomabb külsőt kapott.

Ez az az autó, ami nem feltétlen akar megfelelni a modernkor elkényelmesedett igényeinek. Ez nem egy nagy felbontású kijelző rengeteggel és különféle csili-vili extrákkal telepakolt jármű. Ez az autó terepjáró akart maradni és az is maradt. Az, aminek annak idején 1951-ben megálmodták, az első szériás felmenője jegyében. Viszont ezen 21. századi igények egy részét nem lehet figyelmen kívül hagyni, muszáj kielégíteni, amit a Toyota ügyesen meg is oldott. Ötvözi a modernkor technológiáját a jól megszokott analóg kezelőszervekkel. Ez a remek kettősség teszi azzá, ami. A régi Land Cruiser egy új köntösben. A báránybőrbe bújt farkas. Sokkal több lakozik benne, mint amit elsőre belelátnak.

Vezetés közben megvan benne a jól megszokott alvázas teherautó érzet, az imbolygás. Ez valakinek vagy nagyon bejön, vagy pont ellenkezőleg. De itt jön a légrugó nyújtotta komfort, ami itt is előhozza az előbb említett kettősséget. Valahol a személyautó és a terepjáró közé tehető komfortérzetben. A volán mögött ülve olyan, mintha kisteherautóban ülnénk, viszont stabilitásában, menettulajdonságokban hozza egy személyautó tulajdonságait, ami egészen szürreális egyveleget alkot. Nem mellesleg, olyasféle biztonságérzetet nyújt mint egy teherautó, egy személyautóval szemben.

Európai szemmel nézve ez egy igazán nagy autónak mondható, így még azt sem tartom kizártnak, hogy egy nem megfelelő sofőr kezében, kikapcsolt baleset megelőzési rendszerek mellett, még egy vadgázolás sem észrevehető benne. Szokni kell, főként annak aki elsőnek ül ilyen kategóriájú autóban. Az viszont garantálható, hogy aki ódzkodik tőle, az is belefog szeretni pár kanyart követően. A méret megszokásában segítenek a különféle vezetést támogató rendszerek is, így mondhatni játszva tanulható.

A 2.8 literes soros 4 hengeres motor fogyasztása jónak mondható a közel 2.5 tonnás önsúly mellett, mivel városban is 9-10 liter körüli fogyasztással képes cirkálni. Ehhez 204 lóerő és 420 vagy 500 Nm közti nyomaték társul, annak függvényében, hogy automata vagy kézi váltóval kérjük. Ez a motor tökéletesen illik ehhez a jármű karakterisztikához, nem kell ebbe feltétlen V8 hogy jó legyen vele autózni. Mérete ellenére nagyon jól mozog városi, autópálya és országúti közegben is. Kellő erővel indul meg egy-egy előzésnél. Abszolút kiszámítható, nem kell félni, hogy elszámítjuk magunkat és későn jön meg a nyomaték. Meg amúgy is ha egy ilyen jön szembe, előzés közben biztos utat engednek neki. Senki sem akar szembe találkozni vele, pedig zord, vaskos külseje ellenére van rendesen gyűrődési zónája, ezzel óvva azokat akikkel szembe találkozik és akik benne ülnek.

A nálunk járt modell az Executive felszereltséget kapta, ami a legmagasabb felszereltséget takarja. Ezen csomagnak köszönhetően légrugó segítségével szintezhető a hátsó futómű. Plusz mindkét tengelyen állítható a futómű karakterisztikája. Körben parkradar és 4 kamera is segíti a navigálást, ha szükséges, így egy kezdő sofőrnek sem okozhat akadályt a parkolás. Ha nagy a család, vagy csak szeretjük, hogy mindenki befér, kérhetünk plusz 2 lehajtható ülést a csomagtartóba.


Terepen sem fog megijedni, sőt nekünk sem kell megijedni, mivel az autó automatán állít mindent. Nekünk tényleg csak annyi a dolgunk, hogy ne menjünk neki semminek. Viszont ha terepes berkekben jártasak vagyunk, nehéz kihagyni, hogy ne nyúljunk bele. A központi Torsen differenciálmű nyomatékeloszlása alapból 40/60 arányú, viszont ezt tetszőlegesen állíthatjuk 30/70 vagy 50/50 arányra. Terepfüggő sebességszabályozás is a segítségünkre lehet, illetve a hátsó differenciálmű zárható. Terepszögével sincs gond, mivel elől 31 fokos, míg hátul 25-26 fokos és a rámpaszög is 22-25 fok, úgyhogy ez tényleg nem  holmi SUV. Kapaszkodóképessége sem utolsó, mivel 42 fokos emelkedőt is képes megmászni és oldaldőlésszögben is hozza ugyanezt a teljesítményt.

Panasz nem igazán lehet rá, maximum az ára, mivel a konkrét modellünkön 22 millió forint feletti árcédula lóg. Viszont részben ez, ad egy olyan "védőburkot" az autónak, ami a korábbi modelleknél is tapasztalható, hogy rendes gazdáknál landolnak és nem román trailereseknél, ellenben a szegény ML Mercedesekkel. Aki ilyet vesz az meg is becsüli és az autó is megfogja hálálni, mivel sokáig lesz hű társa gazdájának. Ez az autó nem veszítette el lényét, karakterét.

  • land cruiser toyota

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Nyúl Benjamin

Kiskorom óta a különféle járművek bűvöletében élek, a kétkerekűektől a repülőgépekig, minden, amit motor hajt. A sors szerencsére úgy hozta, hogy gyerekkorom és pályafutásom kezdete óta kamionok közt élek és mozgok. Szeretnék minél több új dolgot megismerni és megismertetni veletek, valamint szeretném közelebb hozni hozzátok ezt az életérzést és szenvedélyt.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry
    • Négykeréken
    A kite-osok Toyota Yaris Crossban érkeznek - Toyota Yaris Cross nemzetközi menetpróba
    A kite-osok Toyota Yaris Crossban érkeznek - Toyota Yaris Cross nemzetközi menetpróba
    • Hírek
    Az új Toyota GR Yaris világbajnok WRC pilótákkal közösen fejlesztett limitált szériákat kap
    Másfél év alatt olyan folyékony hidrogénnel hajtott versenyautót fejlesztett a Toyota, amely sikerrel célba ért egy rangos 24 órás versenyen
    Megállíthatatlanul nő a Yaris Cross népszerűsége
    Több mint 70 éve velünk, hamarosan új generációval érkezik a Toyota Land Cruiser
    Leleplezték, mindent vihet a vadonatúj Toyota C-HR
    Hidrogénhajtással képzeli el a Toyota a Hosszútávú Világbajnokság jövőjét
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

    Az új Toyota Camry már a megjelenésekor felkeltette az autórajongók érdeklődését. Ígéretes kombinációt kínál: dinamikus vezetési élményt, nagy helykínálatot és kiváló üzemanyag-hatékonyságot. De vajon megfelel a várakozásoknak?

    olvass tovább
    Hírek
    A kite-osok Toyota Yaris Crossban érkeznek - Toyota Yaris Cross nemzetközi menetpróba
    A kite-osok Toyota Yaris Crossban érkeznek - Toyota Yaris Cross nemzetközi menetpróba

    Mallorcai napsütésben pompázott új színeiben a megújult Toyota Yaris Cross a nemzetközi menetpróbán. A Toyota kis crossoverét Jannis Maus kite szörf olimpikon társaságában vezettük a festői Cala Victoria tengerpartra.

    olvass tovább
    Race
    Az új Toyota GR Yaris világbajnok WRC pilótákkal közösen fejlesztett limitált szériákat kap
    Az új Toyota GR Yaris világbajnok WRC pilótákkal közösen fejlesztett limitált szériákat kap

    A sportautóikon Toyota GR Yaris sokak örömére néhány hete leleplezett új generációja két limitált szériás, különleges kivitelt kap, amelyeket a két WRC bajnok, Sébastien Ogier és Kalle Rovanperä közreműködésével alkottak meg. Magyarországra mindkét kivitelből egyetlen példány érkezik, így érdemes résen lenni.

    olvass tovább
    Hírek
    Másfél év alatt olyan folyékony hidrogénnel hajtott versenyautót fejlesztett a Toyota, amely sikerrel célba ért egy rangos 24 órás versenyen
    Másfél év alatt olyan folyékony hidrogénnel hajtott versenyautót fejlesztett a Toyota, amely sikerrel célba ért egy rangos 24 órás versenyen

    A Toyota közismerten a hidrogén alapú mobilitás egyik vezető fejlesztője: a kínálatában szereplő, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtású technológiával meghajtott személyautó (Mirai), kisteherautó, busz, nagyteherautó, targonca, vonat és hajó mellett a hidrogén belsőégésű technológia területén is ígéretes eredményeket tud felmutatni.

    olvass tovább
    Hírek
    Megállíthatatlanul nő a Yaris Cross népszerűsége
    Megállíthatatlanul nő a Yaris Cross népszerűsége

    A Toyota-csoport mindkét globális márkája sikeres félévet tudhat maga mögött Európában. A Toyota megerősítette pozícióját, mint a piac második legnépszerűbb személyautó-márkája, míg a Lexus impozáns 43 százalékkal növelte eladásait 2022 azonos időszakához képest.

    olvass tovább
    Hírek
    Több mint 70 éve velünk, hamarosan új generációval érkezik a Toyota Land Cruiser
    Több mint 70 éve velünk, hamarosan új generációval érkezik a Toyota Land Cruiser

    Több, mint 70 évnyi kaland…a legnagyobb kaland pedig még csak most kezdődik. Ezzel a felütéssel osztott meg a Toyota egy sziluett fotót a legendás terepjáró első és hamarosan érkező legújabb generációjáról.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok