www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Városi dzsungel harcos, vagy luxus utazópartner? - A BMW C400-asok

Kétkeréken

Drift vagy Nordschleife – Volkswagen Golf R

Négykeréken

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Kétkeréken

A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt

Négykeréken

Újra tininek érzed magad, ha ráülsz! – BMW R12 G/S teszt

Kétkeréken

Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

Négykeréken

Sávszélesség - A BMW R1300GS Adventure

Kétkeréken
  1. Nagyvasak
  2. A forrmadalom folytatódik - Mitsubishi L200 másképpen

A forrmadalom folytatódik - Mitsubishi L200 másképpen

  • Szőnyi Zoltán
  • december 19, 2019
  • Komment

Mindig óriási dilemma előtt állunk, amikor a pickup-ról, mint kategóriáról el kell dönteni, hogy a haszongépjármű vagy pedig a személyautó kategóriába tegyük, mint a terepjárókat. A döntés aztán az előbbi szokott lenni, hiszen az Áfa visszaigénylés, a jogszabályi környezet ezt indokolja.

A kategória viszont átmenetet képez, hiszen a pickup egy munkaeszköz, másfelől pedig az önkifejezés bizonyos formája, mely már nemcsak az USA-ban, hanem Európában is egyre népszerűbb.
A gyári kiegészítők, opciók száma viszonylag limitált, hiszen egy gyár felfogása alapján ez egy haszongépjármű. Persze ez sarkítva van, hiszen számos kiegészítő, opció rendelhető hozzá, hogy személyautósabb legyen a vezetési érzet, viszont a piac többet akar.

Azok, akik pickup-ot elsősorban nem a munka céljából vásárolják, határozottan ki szeretnének tűnni a tömegből. És itt nem elegendő szempont, hogy jóval több, mint 5 méter hosszú és 2 méter magasságot is meghaladó autókról beszélünk. A hangja, a külső jegyei szempontjából kell teljesen egyedinek lennie a kocsinak.
Ellentétben a személyautók tuningolásával, ahol a gyári tuningon felüli extra inkább elcsúfít – tisztelet a kevés kivételnek – a pickup-ok esetében számos kiegészítő kifejezetten jól áll nekik.


Már látom pár honfitársam szomorú tekintetét, ahogy gúnyos hangon fűzi az előző mondatom után, hogy „De hiszen ez Magyarország! Ha jó cuccokat akarok beszerezni, akkor vagy mehetek Ausztriába, vagy kockáztathatok egy internetes vásárlással, ami vagy bejön, vagy nem.”
Hát számukra, illetve mindenki számára van egy remek hírem. Egyáltalán nem kell messzire menni, bőven elég Biatorbágyra. Ugyanis itt található a Pickup4x4 Kft – Limitless Accessories és számukra a pickup tuning olyan természetes, mint, hogy a nap keleten kel fel. Pár hete volt szerencsém megnézni személyesen is a telephelyet, így nyugodt szívvel állíthatom, hogy ezek a srácok mindent (is) tudnak, ami a témával kapcsolatos. Jogos büszkeséggel mutatták be a több száz raklapos kiszolgálásra kész raktárkészletüket, ami 1500nm-en több szintes tárólórendszeren van rendszerezve, és a számos elismerést, melyet a termékeik révén szereztek. Nem beszélve arról, hogy a Limitless termékcsalád, mely a saját fejlesztésű brandjük, közel 40 országban bejegyzett márkanév.

De, hogy visszatérjünk a pickup-ok tuningjára. Íme, néhány kép a vadonatúj Mitsubishi L200-ról, melyet a megjelenést követően azonnal kezelésbe vettek. A bemutató modell kapott néhány kiegészítőt, melytől az egyébként is szépre sikerült új L200 annyira dögös lett, hogy azt nehéz szavakba önteni. Azzal kezdem mégis, ami nem látszik, viszont hallatszik. A tuning része volt ugyanis egy hanggenerátor készlet, amely által a megjelenéshez illő hangot bocsát ki az autó. Az új L200 ugyanis alapban is egy kívül-belül menő autó, de az elsősorban nyomatékosra hangolt dízel hangja kevés lány szívét képes megdobogtatni. Az eszköz ezen segít, mégpedig igazán sokat.
Felkerültek ezen kívül a magasított autóra egyedi kerekek, különleges, elektronikus működtetésű fellépők, borulásvédő, rengeteg, az éjszakába fényes nappalt varázsolni képes LED fényszórók, csörlő, fekete matt fólia és még sok-sok más.


Mindezek közül szeretném kiemelni azt a különleges bevonatot, amit a pickup platója kapott. Ez utóbbi eljárás ugyanis minden pickup-ot használó számára, tuning nélkül is érdekes lehet. A bevonat egy úgynevezett poliuretán bevonat, amely minden külső hatástól tökéletesen ellenállóvá teszi ezt a felületet. Biztosan sokak számára probléma, hogy a napi használattól a plató fényezése megsérül, onnantól kezdve pedig rozsdásodni kezd. Mondhatjuk, hogy erre van a platóvédő, mint egyszerűbb és olcsóbb megoldás, ugyanakkor a bevonat több pozitívummal rendelkezik ehhez képest.


A fenti kiegészítők a jót még jobbá, a szépet még szebbé, dögösebbé varázsolják. A következő kérdés logikusan a mennyibe kerül? Hát a helyzet az, hogy nem kevésbe, de nem is elérhetetlenül sokba. Természetesen rá lehet költeni az autó árának további 30-40%-át vagy még többet könnyűszerrel, a végtelenül sok opcióra. Viszont egyrészt nem kell mindenkinek minden, másrészt ettől lesz egyedi, másokéra nem hasonlító autónk.  
Ha valaki ki szeretne tűnni a tömegből, úgy gondolja, hogy az autója több mint munkaeszköz, akkor a megoldás itt van karnyújtásnyira.

  • l200 l200 tuning mitsubishi l200 pickup

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Ha Mr. Bean melós kocsival járna, biztos ezt a platós Minit választaná! - 1974 Leyland Mini Pickup + VIDEÓ
    Ha Mr. Bean melós kocsival járna, biztos ezt a platós Minit választaná! - 1974 Leyland Mini Pickup + VIDEÓ
    • Klasszik
    Az OT-s, a rally pickup és egy szuper csapat: A Maruti Klub autói + VIDEÓ
    Az OT-s, a rally pickup és egy szuper csapat: A Maruti Klub autói + VIDEÓ
    • Klasszik
    1000 lóerős, elektromos Hummert mutatott be a GMC
    A forrmadalom folytatódik - Mitsubishi L200 másképpen
    Pickup Forrmadalom - Mitsubishi L200
    Összehasonlíthatatlan élmény - Ford Ranger Raptor
    Nissan Navara a kisétvágyú óriás
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Klasszik
    Ha Mr. Bean melós kocsival járna, biztos ezt a platós Minit választaná! - 1974 Leyland Mini Pickup + VIDEÓ
    Ha Mr. Bean melós kocsival járna, biztos ezt a platós Minit választaná! - 1974 Leyland Mini Pickup + VIDEÓ

    A népszerű hatchback változatok mellett az angolok prémium és haszonjármű kivitelű Miniket is gyártottak

    olvass tovább
    Klasszik
    Az OT-s, a rally pickup és egy szuper csapat: A Maruti Klub autói + VIDEÓ
    Az OT-s, a rally pickup és egy szuper csapat: A Maruti Klub autói + VIDEÓ

    Hihetetlen, de már a Maruti 800-as is elérte a veterán kort!

    olvass tovább
    Négykeréken
    1000 lóerős, elektromos Hummert mutatott be a GMC
    1000 lóerős, elektromos Hummert mutatott be a GMC

    A bődületes teljesítmény mellé több mint 500 km-es hatótávot és szapora gyorsulást ígér a gyártó.

    olvass tovább
    Nagyvasak
    Pickup Forrmadalom - Mitsubishi L200
    Pickup Forrmadalom - Mitsubishi L200

    Négy év telt el csupán az előző generáció megjelenése óta, de a Mitsubishi valószínűleg megelégelte a sokad hegedűs szerepét a pickup piacon és jogosan követeli vissza az őt megillető helyét.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Összehasonlíthatatlan élmény - Ford Ranger Raptor
    Összehasonlíthatatlan élmény - Ford Ranger Raptor

    Azok, akik ezeket a cikkeket olvassák, mások, mint a legtöbb ember. Az autó jellemzően többet jelent számukra egy szimpla technikai eszköznél. Nem kizárólag arra a funkcióra választják, hogy eljuttassa őket egyik pontból a másikba. Fontos számukra az, hogy azt miként teszik meg.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Nissan Navara a kisétvágyú óriás
    Nissan Navara a kisétvágyú óriás

    Ki ne álmodozna egy igazán méretes, tekintélyt parancsoló megjelenésű autóról? Nos, azonban az álmodozást mindig felváltja a racionalitás, és hamar lemondunk ezen vágyainkról, hiszen ráébredünk, hogy ezeket a járműveket fent is kell tartanunk valahogy, és nap mint nap "etetni" őket. Az általunk tesztelt Nissan Navara éppen ezen a területen okozta a legnagyobb meglepetést, ugyanis méretei és teljesítménye ellenére kifejezetten barátinak mondható fogyasztása.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok