www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Nagyvasak
  2. Négykeréken
  3. A fenevad – Ford Ranger Raptor

A fenevad – Ford Ranger Raptor

  • Szőnyi Zoltán
  • április 07, 2021
  • Komment

A fenevad bárhol és bármikor képes a prédáját elfogni. Nincsen számára akadály, hogy elérje a célját és eljusson oda, ahová nem mindenki képes. Nem elég, hogy meg tud birkózni a természet adta körülményekkel, de mindezt olyan gyorsan teszi, hogy lélegzetvételnyi idő sem telik el.

Nem véletlen, hogy Raptornak nevezte el a Ford a legerősebb pick-up -ját. Teljesen találó a név, hiszen a két literes turbódízel erőforrással rendelkező gépsárkány 213 lóerő és nem kevesebb, mint 500Nm nyomaték leadására képes. Bárhol, bármikor. Lehet sáros út, hepehupás földút a szántás közepén vagy éppen autópálya. Korlátlan a szabadság, korlátlan a lehetőség. Ezért imádja mindenki a Raptort, ahogyan Mi is élveztük a nálunk eltöltött egy hét minden egyes pillanatát.


A pick-up valahol átmenet a terepjáró és a tehergépkocsi között. A duplakabinos utastér mögött persze ott zötyög a plató. Le van ugyan fedve fekete redőnnyel, de azért mégsem ugyanaz a komfort, mint egy személyautó csomagtere. Talán ennyi ebben az esetben az összes kompromisszum. Cserébe persze ott van az áfa visszaigénylésének a lehetősége.

Nem rossz kompromisszum, amelyért kapunk egy teljesen átdolgozott Rangert. Szélesebb lett 16,8 cm-rel, magasabb 51mm-rel, mint bármelyik másik kivitel. Kapott egy teljesen egyedi matt fekete orr-részt, aminek a formáján is változtattak, nem csak a színén, amelyre gigantikus betűkkel írták fel a Ford feliratot. A méretével - 5,4m hosszú, 2,2 m széles és 1,9m magas - tekintélyt parancsoló lett az európai Ford Raptor, amely egyépként csak apró kistestvére az amerikai kontinens F-150 Raprorjának. Szégyenkezni valója még sincs, hiszen a 2342 kg össztömeg az öreg kontinens léptékei alapján szintén gigászi.

A méret az egy dolog, a vezetési élmény pedig egy másik. Ez utóbbiban pedig szintén nem a hátsó sorból indul a Raptor. A 10 fokozatú automata váltó gyakorlatilag állandóan alacsony fordulaton képes tartani a motort, így inkább csendesnek mondanám a Raptort a többi pick-uphoz képest, mint zajosnak. Ha a képzeletbeli skálán el kell helyezni, akkor sokkal inkább egy jóképességű terepjárót vezetünk, mint egy platós teherautót. Ennek egyik oka, hogy az alváz alatt a FOX Racing felfüggesztése dolgozik. Ez egy különleges, teljesítményre hangolt rendszer, mely képes elnyelni a legdurvább rázkódásokat és könnyedén kisimítja az utak egyenetlenségeit.

A megfelelő terepfokozatot mind gombokkal, mind pedig a menü rendszerből választhatjuk ki, és ezek kombinációja adja meg a megfelelő beállítást. 6 különböző beállítás közül választhatunk. Normál üzemmód az általános használatra, közútra. Sport üzemmód, Fű/Murva/Hó üzemmód csúszós terephez, Sár/Homok üzemmód, ahol a süppedős közeg jelenthet akadályt, Szikla üzemmód, ahol a finom irányíthatóságra van kiélezve a beállítás és végül, de nem utolsó sorban a kedvencem, a Baja üzemmód, amelyet a nagy sebességű terepes használatra találtak ki. Az üzemmód neve a híres Baja Rally nevéből jön. A lejtmenet asszisztenst és a differenciál zárat is kikapcsolhatjuk az említett külön gomb segítségével.


Természetesen a fogyasztás nagyban függhet attól, hogy milyen módon használjuk az autót. Általános körülmények között 10-11 literrel beéri.

Mivel egy csúcsmodellről beszélünk a felszereltség is a legmagasabb színvonalat képviseli és tartalmazza a manapság elérhető extra felszerelések szinte mindegyikét. Gyönyörű és jó minőségű varrott bőr üléseken foglalhatunk helyet, illetve a központi színes kijelzőn minden funkció kényelmesen elérhető és nem utolsó sorban a telefonunkat is ki tudjuk tükrözni rajta.

Számomra szimpatikus, hogy a Raptor vásárlónak egyáltalán nem kell az extra felszereltség kiválasztásával bajlódnia. Kizárólag a színt kell eldönteni és azt, hogy fel legyen-e matricázva Raptorosra. Minden benne van a 13,5 millió nettós vételárban. Ennyi pénzért pedig a fenevad megszerzése nem is tekinthető drágának. 

  • ford pick-up teszt ford ranger ford ranger raptor teszt ford ranger teszt ford raptor

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue
    Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue
    • Négykeréken
    Pickup a csúcson – Ford Ranger Raptor 3.0 Eco Boost
    Pickup a csúcson – Ford Ranger Raptor 3.0 Eco Boost
    • Nagyvasak
    A Ford Performance felkészül, hogy a Ranger Raptorral rajthoz álljon a Dakar Rally T1+ géposztályában
    Megérkezett az új Ford Ranger Wildtrak és ki is próbáltuk!
    Versenytárs nélkül – Ford Ranger Raptor 3.0 Eco Boost
    Luxusautó lett Európa legkelendőbb pickupjából: itt az új Ford Ranger Platinum
    A vadonatúj Ranger Raptor vezeti fel Európa piacvezető pickupjának bemutatkozását
    Már kapható ‘A Pickup’
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue
    Munka és szórakozás – Ford Ranger Wildtrak 3.0 V6 Ecoblue

    A pick-up kategória megkérdőjelezhetetlen bajnoka a Ranger Európában. A csúcsváltozat a Raptor, amely csak formavilágában pick-up, de kivitelében és funkciójában kevésbé arra a célra született, amire ránézésre gondolnánk. A most nálunk járt Wildtrak kivitel viszont ízig-vérig erre született, miközben motorikus képességeiben alig marad el a csúcskiviteltől. Ez a változat járt most nálunk.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Pickup a csúcson – Ford Ranger Raptor 3.0 Eco Boost
    Pickup a csúcson – Ford Ranger Raptor 3.0 Eco Boost

    Nem is végződhetett volna jobban az év, mint minden idők legerősebb Ford Rangerjének tesztelésével. A Raptor nevet ugyan ismerhetjük az előző generációs Ranger neve mellől is, de a most bemutatott modell egy új, sosem látott dimenziót tárt elénk. Az alapjaitól újraépített Ford Ranger ugyanis sportautós képességeket kapott a háromliteres V6 benzinmotor és a különleges hajtás, vezérlés, felfüggesztés által.

    olvass tovább
    Hírek
    A Ford Performance felkészül, hogy a Ranger Raptorral rajthoz álljon a Dakar Rally T1+ géposztályában
    A Ford Performance felkészül, hogy a Ranger Raptorral rajthoz álljon a Dakar Rally T1+ géposztályában

    A Ford Performance versenyzett és nyert már Le Mans-tól kezdve Monacón és Daytonán, Bathurtston és Finkén át egészen Ensenadáig. Egy verseny viszont mindeddig kimaradt a sorból, méghozzá éppen a bolygó legkeményebb megmérettetése: a Dakar Rally.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Megérkezett az új Ford Ranger Wildtrak és ki is próbáltuk!
    Megérkezett az új Ford Ranger Wildtrak és ki is próbáltuk!

    A Ford Magyarország jóvoltából egy fantasztikus eseményen vehettünk részt, ahol kipróbáltuk az új Ford Ranger Wildtrak változatát. A vadonatúj Ranger intelligens megoldásaival, sokoldalú felhasználásával tovább erősíti vezető szerepét ezzel a modellel. A teszt út bebizonyította, hogy nem sok olyan hely létezik, amely a Ranger számára problémát jelenthet. A Wildtrak kivitel pedig egy igazi munkás luxus pick-up, amelynek a piaci jelenléte biztosan erősödni fog az új modellsorozat miatt.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Versenytárs nélkül – Ford Ranger Raptor 3.0 Eco Boost
    Versenytárs nélkül – Ford Ranger Raptor 3.0 Eco Boost

    Nem is kezdődhetett volna jobban a vadonatúj Ranger bemutatása, mint a minden idők legerősebb verziójának a tesztelésével. A Raptor nevet ugyan ismerhetjük az előző generációs Ranger neve mellől, de a most bemutatott modell egy új, sosem látott dimenziót tárt elénk. Az alapjaitól újraépített Ford Ranger ugyanis sportautós képességeket kapott a háromliteres V6 benzinmotor és a különleges hajtás, vezérlés, felfüggesztés által.

    olvass tovább
    Hírek
    Luxusautó lett Európa legkelendőbb pickupjából: itt az új Ford Ranger Platinum
    Luxusautó lett Európa legkelendőbb pickupjából: itt az új Ford Ranger Platinum

    A Ford Pro ma bemutatta a szupergazdag felszereltségű Ranger Platinum pickupot1, amelynek luxusa új szintet honosít meg a Ranger-családban.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok