www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Race
  2. Hírek
  3. A Toyota elnöke személyesen kommentálta a márka...

A Toyota elnöke személyesen kommentálta a márka sorozatban ötödik Le Mans-i diadalát

  • június 19, 2022
  • Komment

A Toyota világszintű motorsport tevékenységét összefogó TOYOTA GAZOO Racing versenyistálló múlt hétvégén a 90. Le Mans 24 órás futamon is elhódította a dobogó legfelső fokát, immár ötre növelve a győzelmi lajstromát a legendás Sarthe-i versenypályán

A diadalt még szebbé teszi, hogy a csapat szinte ’szokásához híven’ ezúttal is megszerezte a második helyet is, dupla dobogós győzelmet ünnepelve. Sébastien Buemi, Brendon Hartley és Ryo Hirakawa kiváló versenyt futott 8-as rajtszámú GR010 HYBRID versenyautójukban, összesen 380 kört autózva, mielőtt a kockás zászló leintette a futamot a hagyományosan hatalmas és lelkes tömeg előtt. A különleges diadalról Akio Toyoda, a Toyota maga is mesterpilóta világszintű elnöke személyesen kommentálta.

A csapat negyedik kettős győzelmét a tavalyi győztesek jó szereplése tette lehetővé: Mike Conway, Kamui Kobayashi és José María López a 7-es rajtszámú GR010 HYBRID volánja mögött mindössze 2 perc 1,222 másodperces lemaradással ért célba a második helyen. Sébastien negyedik győzelme új rekordot jelent a svájci pilóta számára, Brendon harmadik elsősége pedig Új-Zéland legsikeresebb Le Mans-i pilótájává teszi őt. Ryo élete harmadik Le Mans-ját nyerte meg és egyben első nagy győzelmét zsebelhette be a TOYOTA GAZOO Racing csapattagjaként; ő egyébként az ötödik japán versenyző, aki felálhatott a pódium tetejére. A két GR010 HYBRID Hypercar versenyautó az élen haladva kemény csatát folytatott, amelybe a forgalom, a lassítások és a körülmények változása is gyakran beleszólt. 16 órányi küzdelem után is csak néhány másodperc választotta el egymástól a két autót, ám a 256. kör változást hozott: José-nak a vezető helyről kellett megállnia a pálya szélén a 7-es számú autóval, az elülső motor hibája miatt. Szerencsére a rendszer újraindítását követően az autó visszatérhetett a bokszba, ahol további újraindítások megoldották a problémát, így a 7-es versenyautó újra nekivághatott a küzdelemnek, igaz, közel egy környi lemaradással az élen haladó, 8-as számú GR010 HYBRID-hez képest. A hasonló teljesítmény okán ez már túl nagy távolság volt ahhoz, hogy a 7-es autó csapata a győzelemre törjön, igaz, a verseny utolsó fél órájában José állította be a leggyorsabb köridőt. Végül így a csütörtökön pole pozíciót szerző Brendon láthatta meg elsőként a 90. Le Mans 24 órás kockás zászlóját. Őt José követte az elképesztő mértékű, 5177 kilométeres versenytáv végén. A kiemelkedő eredmény dupla pontokat jelent a 2022-es FIA Hosszútávú Világbajnokságon, amelynek köszönhetően a TOYOTA GAZOO Racing három verseny után a gyártók ponttáblázatának élén szerepel, 22 ponttal megelőzve az Alpine-t. A pilóták bajnoksága még abszolút nyitott: a 8-as autó csapata mindössze 3 ponttal áll a vezető Alpine trió mögött; a 7-esé pedig 20 pontos hátrányban van. A világbajnokság mindössze négy hét múlva a Monza 6 órás futammal folytatódik.

Az újabb Le Mans-i dupla diatadlt Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke személlyesen kommentálta:  „Gratulálok a 8-as számú autónak! Köszönöm, hogy a 7-es autó kivette a részét a kettős győzelemből! Az idei Le Mans az első pillanattól kezdve a legvégéig egy dupla győzelem volt a számunkra. Ugyanakkor a pilóták nem tudtak teljes nyugalomban küzdeni a verseny során. Azt hiszem, mindenki stressz alatt volt. Az első 16 órában a 7-es és a 8-as autó is hibamentesen, egymástól pár másodperc távolságra küzdhetett a győzelemért. Mindkét autó azonos módon készült, így hát gond nélkül tudták a maximumot nyújtani. A pilóták nagyon hálásak ezért. Ugyanakkor azt hiszem, teher is volt a két autó számára, hogy ugyanazon csapat részeként ilyen hosszú ideig kell egymás ellen küzdeniük. Ez nem volt egy könnyű szerep, de a pilóták keményen küzdöttek. Szeretném megköszönni mind a hat pilóta munkáját. Ugyanakkor a 16. órát követően megszűnt a küzdelem, mivel a 7-es autó megállt a pályán. Szerencsére az újraindítást követően visszatérhetett a pályára, de ez rányomta a bélyegét a pilóták teljesítményére, hiszen állandó bizonytalanság mellett kellett tovább küzdeniük. Sajnálom, hogy így kellett vezetniük és köszönöm mindenkinek, aki hozzájárult ahhoz, hogy az autó végig bírja a küzdelmet. Emellett Kamiu először csapatvezetői szerepben is jelen volt Le Mans-ban. Úgy hallottam, hogy sokat beszélt a mérnökökkel és a szerelőkkel, miközben mindenki számára megoldott kihívásokat. Bár nem tudott személyesen mindenkivel beszélni és ő maga is azt mondta, hogy a csapatmunka kiépítése még folyamatban van, azt hiszem, a csapatszellem alapjában véve megváltozott. Köszönöm Kamui, hogy keményen dolgozol csapatvezetőként is. Ugyanakkor pontosan tudom, hogy mit éreztél pilótaként, amikor ennyire éheztél a győzelemre, amit végül nem sikerült elérni. Ráadásul tiéd volt a leggyorsabb kör, amit aztán José múlt felül a 7-es autóban, amely nagy tempót diktált a verseny vége felé. Szerettem volna korábban, hogy a 8-as autó győzzön, de aztán a 7-est szerettem volna ismét vezető helyen látni – nekem is kettős érzéseim voltak. Köszönöm, hogy megtartottátok a versenytempót és az utolsó pillanatig küzdöttetek. Egyszerre két szerepben, pilótaként és csapatvezetőként nagyon komplex kihívás várt rád. De azt hiszem, Kamui érdeme is, hogy a két autó ilyen kiegyensúlyozottan jó teljesítményt tudott nyújtani. Nagyra értékelem, hogy ilyen fontos szerepeket tudsz betölteni. Boldogan láttam, hogy Kazuki és Kamui is a pódiumon áll. Az autóépítés és csapatmunka mindig a végtelen küzdelemről szól. Kérem, a továbbiakban is javítsátok a csapatszellemet, miközben tövig nyomjátok a gázpedált. A TOYOTA GAZOO Racing egymás után már az ötödik alkalommal nyert Le Mans-ban. Köszönöm a sok-sok rajongónak a támogatást és partnereinknek, hogy együtt harcolhatunk a győzelemért. Köszönöm mindenkinek. Nagyra értékelem a folyamatos támogatást.”

Nyilatkozatok:

Kamui Kobayashi (a 7-es számú autó pilótája):

„Gratulálok Sébastien, Brendon és Ryo triójának. Sajnos a 7-es autónak kora reggel volt egy kis hibája, ami a győzelmünkbe került. Sokat küzdöttünk a 8-as autóval szemben a verseny során és nagyon közel álltunk a győzelemhez. A kis hibát leszámítva jó versenyünk volt, így nagyon sajnáljuk a történteket. De a 24 órás verseny már csak ilyen műfaj. Ugyanakkor a TOYOTA GAZOO Racing csapatának köszönhetően a hibát egy körön belül sikerült elhárítani. Mike és José, valamint a csapat kiváló munkát végzett az egész hétvége során, amit külön köszönök nekik: a kettős győzelem lebegett célként a szemünk előtt Le Mans-ra, mi pedig elértük ezt.”

Mike Conway (a 7-es számú autó pilótája):

„Azt hiszem, nem szeret minket ez a verseny; valami mindig történik. Tudom, tavaly győztünk, de az sem volt egy sétagalopp. Gratulálok a 8-as autót vezető csapattársainknak, különösen Ryónak. Rögtön elsőre győzni… az nem akármi. Mindig nagy öröm Kamuival és Joséval együtt vezetni, és mindent bele is adtunk, de sajnos a technika megtréfált minket. Ugyanakkor a kettős győzelem nagyszerű a csapat számára, amely egyben a TOYOTA GAZOO Racing ötödik elsősége – erre igazán büszkék lehetünk. Nagy köszönetet szeretnék mondani a csapat számára, nem csak Le Mans-on jelen lévő gárdának, hanem a Higashi-Fujinál lévő központunk és a kölni európai központ dolgozóinak is. Még mindig ott a világbajnokság, amit meg kell nyernünk, ráadásul már csak három verseny van, szóval már ezen jár az eszem és padlóig kell nyomnunk a gázpedált.”

José María López (a 7-es számú autó pilótája):

„Fáj, hogy nem nyertünk Le Mans-ban. Mindannyian versenyzők vagyunk és győzni szeretnénk, de tudnunk kell néha veszíteni is. Viszont örülünk a csapat eredményének; a TOYOTA GAZOO Racing kettős győzelme fantasztikus. Gratulálunk a 8-as autó csapatának; szenzációs munkát végeztek. Magunk is szinte tökéletes versenyt futottunk, ami megmagyarázza a konkurensekhez viszonyított hatalmas előnyünket – az ő munkájukat műszaki problémák nehezítették. Sikerült mindent szinte tökéletesre faragni. Megmutattuk, hogy az autónk gyors és győzni is képesek vagyunk. Nagy köszönet a csapatnak, akik az apró hibát követően gyorsan megjavították az autót. Nagyon jó, hogy részese lehetek a TOYOTA GAZOO Racing Le Mans-i kettős győzelmének.”

Sébastien Buemi (a 8-as számú autó pilótája):

„Nehéz magamat kifejezni egy ilyen verseny után. Nagyszerű érzés, hogy a dobogó tetején állhatunk Ryóval és Brendonnal. Fantasztikus dolog, hogy Ryo rögtön az első Le Mans-ját nyerhette meg a 8-as számú autóval. Kiváló munkát végzett és szeretnék gratulálni neki a teljesítményéhez. Az egész csapat hozzájárult a kiváló, hibamentes szerepléshez és az autó is tökéletesen szerepelt. Lenyűgöző érzés negyedszerre megnyerni a Le Mans-t, ami egyben a TOYOTA GAZOO Racing ötödik győzelme. Még egy kis időre van szükség, hogy lecsillapodjanak a történtek és hogy igazán át tudjam érezni, hogy mit vittünk véghez a mai napon.”

Brendon Hartley (a 8-as számú autó pilótája):

„A Le Mans-i kettős győzelem nem akármilyen eredmény a TOYOTA GAZOO Racing számára. Jó érzés volt megszerezni a rajtelsőséget, de még jobb megnyerni a versenyt. Ez most történik velem először, így tele vagyok érzelmekkel. A verseny során mindig megpróbálsz nem gondolni a győzelemre, mivel pontosan tudjuk, hogy mi történhet akár az utolsó körben is. Így a kockás zászló láttán elöntik az embert az érzelmek. Örülök Ryónak, aki kiváló részévé vált a csapatunknak. Szeretjük őt és erős bástyát jelent. Jó kapcsolatot ápolunk a 7-es autó csapatával is; nagy öröm volt velük harcolni a verseny során. Végig padlóig nyomtuk a gázt, de a 7-es autó problémáját követően visszavettünk és a biztos beérkezésre fókuszáltunk.”

Ryo Hirakawa (a 8-as számú autó pilótája):

„Büszke vagyok arra, hogy a nevem ott lehet azon legendák között, akik Le Mans-t nyertek. Őszintén szólva még mindig nem tudom elhinni, hogy egy ekkora álmom válhatott ma valóra. Nagyon szoros volt a verseny és nagyszerű élmény volt a 7-es autó ellen küzdeni. Nagyon köszönöm Sébastien és Brendon segítségét, akik sokat segítettek a beilleszkedésben; megtiszteltetés, hogy egy autót hajthattunk velük. Fantasztikus dolog, hogy az első Le Mans-omon a TOYOTA GAZOO Racing kettős győzelmet tudott elérni és köszönöm a csapat kemény munkáját. Tökéletes stratégiánk volt, gyors bokszkiállásokkal és problémamentes versennyel; nem hiszem, hogy ennél többet tehettünk volna.”

A 90. Le Mans 24 órás verseny eredményei:

1. #8 TOYOTA GAZOO Racing 380 kör

2. #7 TOYOTA GAZOO Racing +2 perc 1,222 másodperc

3. #709 Glickenhaus Racing (Briscoe/Westbrook/Mailleux) +5 kör

4. #708 Glickenhaus Racing (Pla/Dumas/Derani) +10 kör

5. #38 JOTA (Gonzalez/Da Costa/Stevens) +11 kör

6. #9 Prema Orlen Team (Kubica/Deletraz/Colombo) +11 kör

  • Le Mans Le Mans Toyota 2022 Toyota

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry
    • Négykeréken
    A kite-osok Toyota Yaris Crossban érkeznek - Toyota Yaris Cross nemzetközi menetpróba
    A kite-osok Toyota Yaris Crossban érkeznek - Toyota Yaris Cross nemzetközi menetpróba
    • Hírek
    Az új Toyota GR Yaris világbajnok WRC pilótákkal közösen fejlesztett limitált szériákat kap
    Másfél év alatt olyan folyékony hidrogénnel hajtott versenyautót fejlesztett a Toyota, amely sikerrel célba ért egy rangos 24 órás versenyen
    Megállíthatatlanul nő a Yaris Cross népszerűsége
    Több mint 70 éve velünk, hamarosan új generációval érkezik a Toyota Land Cruiser
    Leleplezték, mindent vihet a vadonatúj Toyota C-HR
    Hidrogénhajtással képzeli el a Toyota a Hosszútávú Világbajnokság jövőjét
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry
    Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

    Az új Toyota Camry már a megjelenésekor felkeltette az autórajongók érdeklődését. Ígéretes kombinációt kínál: dinamikus vezetési élményt, nagy helykínálatot és kiváló üzemanyag-hatékonyságot. De vajon megfelel a várakozásoknak?

    olvass tovább
    Hírek
    A kite-osok Toyota Yaris Crossban érkeznek - Toyota Yaris Cross nemzetközi menetpróba
    A kite-osok Toyota Yaris Crossban érkeznek - Toyota Yaris Cross nemzetközi menetpróba

    Mallorcai napsütésben pompázott új színeiben a megújult Toyota Yaris Cross a nemzetközi menetpróbán. A Toyota kis crossoverét Jannis Maus kite szörf olimpikon társaságában vezettük a festői Cala Victoria tengerpartra.

    olvass tovább
    Race
    Az új Toyota GR Yaris világbajnok WRC pilótákkal közösen fejlesztett limitált szériákat kap
    Az új Toyota GR Yaris világbajnok WRC pilótákkal közösen fejlesztett limitált szériákat kap

    A sportautóikon Toyota GR Yaris sokak örömére néhány hete leleplezett új generációja két limitált szériás, különleges kivitelt kap, amelyeket a két WRC bajnok, Sébastien Ogier és Kalle Rovanperä közreműködésével alkottak meg. Magyarországra mindkét kivitelből egyetlen példány érkezik, így érdemes résen lenni.

    olvass tovább
    Hírek
    Másfél év alatt olyan folyékony hidrogénnel hajtott versenyautót fejlesztett a Toyota, amely sikerrel célba ért egy rangos 24 órás versenyen
    Másfél év alatt olyan folyékony hidrogénnel hajtott versenyautót fejlesztett a Toyota, amely sikerrel célba ért egy rangos 24 órás versenyen

    A Toyota közismerten a hidrogén alapú mobilitás egyik vezető fejlesztője: a kínálatában szereplő, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtású technológiával meghajtott személyautó (Mirai), kisteherautó, busz, nagyteherautó, targonca, vonat és hajó mellett a hidrogén belsőégésű technológia területén is ígéretes eredményeket tud felmutatni.

    olvass tovább
    Hírek
    Megállíthatatlanul nő a Yaris Cross népszerűsége
    Megállíthatatlanul nő a Yaris Cross népszerűsége

    A Toyota-csoport mindkét globális márkája sikeres félévet tudhat maga mögött Európában. A Toyota megerősítette pozícióját, mint a piac második legnépszerűbb személyautó-márkája, míg a Lexus impozáns 43 százalékkal növelte eladásait 2022 azonos időszakához képest.

    olvass tovább
    Hírek
    Több mint 70 éve velünk, hamarosan új generációval érkezik a Toyota Land Cruiser
    Több mint 70 éve velünk, hamarosan új generációval érkezik a Toyota Land Cruiser

    Több, mint 70 évnyi kaland…a legnagyobb kaland pedig még csak most kezdődik. Ezzel a felütéssel osztott meg a Toyota egy sziluett fotót a legendás terepjáró első és hamarosan érkező legújabb generációjáról.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok