www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Kétkeréken
  2. A Cool-tikus motor – 2014 Harley Davidson V-Rod Muscle...

A Cool-tikus motor – 2014 Harley Davidson V-Rod Muscle használt motor teszt

  • Szőnyi Zoltán
  • május 14, 2020
  • Komment

A 2002-ben piacra dobott V-Rod második generációját vettük górcső alá ebben a rendhagyó tesztben. Rendhagyó sok-sok szempontból, hiszen ez a típus már nincsen forgalomban, rendhagyó, mivel csupán 6000km volt a motorban, így szinte újnak mondható és rendhagyó azért is, mert olyan HD-t tesztelünk, ami a legtöbb márkaszerelmes számára nem is igazi Harley.

Azok számára, akikben az előző kijelentés kérdőjeleket ébreszt, érdemes tisztázni, hogy miért is gondolja sok Harley Davidson tulajdonos, hogy a V-Rod nem „igazi” HD? A forma és a technika egy merőben más megközelítés volt annak idején. A blokkot a Porschével közösen fejlesztették és a megszokott 45o helyett a V blokk hengerszöge 60o-os lett. Valószínűleg ez nem ütötte volna ki a biztosítékot és lehet még az sem, hogy léghűtés helyett vízhűtéses a motor, ha formailag nem lett volna merőben más, modernebb a teljes gép. Hát igen, a V-Rod kezdettől fogva nem hasonlít a megszokott, hagyományos chopperekhez. Formája alapján inkább cruisernek mondanám. A lábak pozíciója előre mutat, a kezünket pedig szélesen, szintén oldalra/előre kell tartani. Mindeközben a derekunk egyenes pozícióban van. Leírás alapján nehéz ezt pontosan elképzelni, de higgye el mindenki, nagyon dögös és feltűnő lesz a V-Rod lovasa ettől a tartástól.

A Muscle szó egészen biztos arra való utalás, hogy lóerőből is szép számmal került az alap blokkba. A V-Rod második generációja eredetileg 115 pacival van felvértezve, de a tesztgépben további paripák sorakoztak, köszönhetően a chiptuningnak. Hogy a feltűnésből ne legyen ennyi elég, tovább növeli a hatást a kipufogó. Hallottam már a gyári dob dörgését, de ezek hangja egy gyerek köhögése ahhoz képest, mint amit a Vance&Hines kidörgők produkálnak. Az utcán feltűnő leszel, a szomszédok pedig már csak ezért is utálni fognak.
Több látvány kell még, ennyi nem elég? Hát megkapod, gondolták a tervezők, amikor 240-es gumikat álmodtak meg a hátsó kerékhez. Ennek persze van előnye és hátránya. Előny, az előbb említett dögös hatás. Méghozzá elképesztően, brutális módon dögös, garantálva azt, hogy bugyi nem marad szárazon, ha a motorral megjelensz valahol. Hátrány, hogy nem leszel a motordöntögetés királya. Gyakorlattal rendelkező motoros persze nem egyenesít ki vele minden körforgalmat, de az biztos, hogy szokni kell a használatát.

Nehéz szavakkal átadni, de a V-Rod nem hasonlít egyetlen másik hagyományos motorhoz sem. Mintha egy brutális erejű kamiont hasonlítanánk egy személyautóhoz. Nem arra lett kitalálva, hogy autók között cikázzunk. Széles, robosztus és mindeközben borzasztóan erős, nyomatékos. Az említett vízhűtés műszakilag szintén lényeges különbség a többi Harleyhoz képest, de ennek „hatása” a motoros számára inkább előny, mint hátrány. Például egy hosszú meg-meg állós araszolás közben.

A V-Rod igazi terepe egyértelműen a sima út! Páratlan, semmihez sem hasonlítható érzés, amikor végighaladunk a fák által szegélyezett úton, nyitott sisakkal és közben a V-blokk dübörgését hallgatjuk. A szabadság érzés itt jön elő, itt mutatja meg magát teljes valójában a V-Rod. Ezzel a formatervezési műremekkel a legeslegjobb ilyen terepen közlekedni. Biztosan hiszem, hogy ez a motor először egy műtárgy és csak aztán egy jármű. Minden pontja tökéletes és gyönyörű. Erőt parancsol a mérete és a teljesítménye. A nyomaték bődületes minden fokozatban. Sokszor előfordult, hogy nem lehetett a hangból rájönni, hogy 4-es vagy 5-ös fokozatban van-e a váltó. Minden sebességben eszméletlenül húz. A váltó egyébiránt rendkívül precíz, kényelmes, puha a kuplung. A fékezés viszont külön odafigyelést igényel. A nehéz szerkezet (280kg) fékútja viszonylag hosszú, pedig a tesztelt motorban blokkolásgátló is volt. Határozottan érdemes a hátsóféket is kellőképpen használni lassításkor.

A V-Rod maga a feltűnő élmény. Különleges még a Harley Davidsonok között is, pedig ennek a legendás márkának minden típusa különleges. Kívülálló, de mégis egy szűk, elit csoport tagja. Ezt az állítást erősíti, hogy a használt piacon is alig találni egy-egy darabot belőle. Egy biztos, ha valaki egy feltűnő jelenségre vágyik, ez a legjobb választás.

  • harley davidson harley davidson vrod harley teszt vrod muscle vrod teszt

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    Vulkánkitörés – Harley Davidson Breakout 117
    Vulkánkitörés – Harley Davidson Breakout 117
    • Kétkeréken
    Csak keményen – Harley Davidson Pan America 1250 Special
    Csak keményen – Harley Davidson Pan America 1250 Special
    • Kétkeréken
    A Harley-Davidson bemutatja a legújabb CVO™ modelleket
    A Harley-Davidson Budapest 2023-as motorokkal és a 120-as limitált kiadású ruhakollekcióval nyitja meg a 120. jubileumi évét
    Kiss Norbi Kápolnai Macskaárvaházánál találkoznak a Harley-sek
    Faültetéssel ünnepelték a Harley Davidsonosok a Föld napját Kápolnán
    Az új Harley-Davidson Nightster új fejezetet nyit a Sportster motorok történetében
    Több ezer motorossal, óriási hangulatban telt Európa legikonikusabb motoros fesztiválja
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Kétkeréken
    Vulkánkitörés – Harley Davidson Breakout 117
    Vulkánkitörés – Harley Davidson Breakout 117

    Az új Breakout egyértelműen egy másik kávéház. Nem lehet abban a dimenzióban értelmezni, amelyben a többi motorkerékpárt. Formája, teljesítménye és a motorozási élménye olyan kapukat nyit meg, amelyeket talán még sosem tapasztaltam. Rideg, masszív és gyönyörű is egyben. A softail kategórián belül ez a motor egyértelműen a csúcsot képviseli.

    olvass tovább
    Kétkeréken
    Csak keményen – Harley Davidson Pan America 1250 Special
    Csak keményen – Harley Davidson Pan America 1250 Special

    Hogy milyen Harleyt teszteltünk? Egy túra-endúrót! Igen, nem tévedés, a rengeteg versenytárs mellett, amely ebben a szegmensben található, megjelent egy új versenyző. Egy különleges koncepcióval, amely biztosan nem kerül feledésbe. Az már más kérdés, hogy a Harley közösség mennyire fogja maga közül valónak érezni a Pan Americásokat?

    olvass tovább
    Hírek
    A Harley-Davidson bemutatja a legújabb CVO™ modelleket
    A Harley-Davidson bemutatja a legújabb CVO™ modelleket

    A limitált évközi CVO™ Street Glide® és CVO™ Road Glide® modelleket a Harley-Davidson Homecoming™ és a 120. jubileumi rendezvényen mutatjuk be

    olvass tovább
    Hírek
    A Harley-Davidson Budapest 2023-as motorokkal és a 120-as limitált kiadású ruhakollekcióval nyitja meg a 120. jubileumi évét
    A Harley-Davidson Budapest 2023-as motorokkal és a 120-as limitált kiadású ruhakollekcióval nyitja meg a 120. jubileumi évét

    Limitált kiadású jubileumi modellekkel és további négy új motorral, Open Road Eseménysorozattal érkezik a legendás márka budapesti képviselete

    olvass tovább
    Hírek
    Kiss Norbi Kápolnai Macskaárvaházánál találkoznak a Harley-sek
    Kiss Norbi Kápolnai Macskaárvaházánál találkoznak a Harley-sek

    Sopronból, Győrből, Budapestről, de számos más nagyvárosból és a környező országokból is érkeznek Harley-Davidson tulajdonosok május 26 és 28 között a 2022-es Open Road Tour-ra, amely a Harley-Davidson Budapest szervezésében Európa egyik legnagyobb ilyen motoros túrájának ígérkezik.

    olvass tovább
    Hírek
    Faültetéssel ünnepelték a Harley Davidsonosok a Föld napját Kápolnán
    Faültetéssel ünnepelték a Harley Davidsonosok a Föld napját Kápolnán

    A Macskaárvaház sem feledkezett meg a természet és állatvédők egyik legfontosabb ünnepéről

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok