www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Négykeréken
  2. A Baby SUV – Skoda Kamiq 1.0 Tsi Selection

A Baby SUV – Skoda Kamiq 1.0 Tsi Selection

  • Szőnyi Zoltán
  • június 01, 2024
  • Komment

Első pillantásra szinte alig észrevehető a változás a megújult Kamiqon, pedig, ha a részleteit megnézzük, akkor nagyon jelentős mértékben frissült a 2024-es modell. A csehek népszerű autója papíron SUV, de a hasmagasság alig különbözik egy hagyományos szedántól. Viszont pont annyival magasabb, mint amitől már jól érezzük magunkat.

A bevezetőben azt írtam, hogy alig különbözik az új Kamiq az előző generációtól. De nagyon fontos, hogy ez csak az első ránézésre igaz, illetve annak köszönhető, hogy a tervezők karakterében egyáltalán nem változtattak az elődmodellhez képest.


A hűtőrács és a környéke, tehát a frontrész határozottan módosult, ahogyan ez a modellfrissítések esetében szokás. Fontos különbség, hogy már alapkivitelben is LED fényszórókat kapunk, illetve a ráncfelvarrás eredményeképpen a fényszórók három búra alá kerültek. A nappali menetfény még keskenyebb lett, illetve nagyon szép, látványos formai megoldással lett a fényszórók belső kialakítása módosítva. Az új hűtőrács szintén sokkal mutatósabb, mint az előző generáció esetében. Természetesen új a felni kínálat és a modell paletta elérhető motorkínálata is változott.

Kizárólag benzinmotorral érhető el a Kamiq. A kínálatban egy háromhengeres, egy literes motor található, amely a belépő szinten 95 lóerőt teljesít, a magasabb felszereltségi szintek esetében pedig 115-öt. A motorizáltság csúcsán az immáron 1,5 literes négyhengeres Tsi motor van 150 lóerővel. Az autókat 6 fokozatú manuális, vagy 7 sebességes DSG váltóval rendelhetjük (a belépő 1,0 Tsi kivételével, itt 5 fokozatú manuális váltót kapunk). Az árlista 8,7 millióról indul.


A tesztautó az erősebb egyliteres motorral volt konfigurálva, továbbá manuális váltó kötötte össze a meghajtást. Ez a példány a magasabb, Selection felszereltséggel rendelkezett. Ez a kivitel 9,56 millióról indul, de fontos elmondani, hogy a konfigurátor szinte egyből ad 650 ezer forint árkedvezményt. Persze számos extra tartozékkal bővíthetjük az alapkivitelt, mint például a kétzónás klímával, ami miatt gyorsan elérte a 10 millió forintos árat a tesztautó is. Ha valamivel kötözködni lehet, az egyedül az árazása a Skodának. Mert azért mondjuk ki, nyolc számjegyű összeget fizetni egy ekkora méretű autóért, amelyben különleges, drága dolgok nincsenek meglehetősen sok. Éppen ezért magyarázatra is szorulhat ennek az oka.


Általános tendencia, hogy a kisautók és a nagyobb kategóriában lévő gépjárművek ára egyre jobban közelít egymáshoz. 10-20 százalék különbséggel már szinte biztosan egyel nagyobb kategóriát érhetünk el. Ez önmagában elég komoly mértékben mond ellent mindenféle környezetvédelmi elgondolásnak, hiszen sok száz kilóval nehezebb, sok esetben a használt funkcióhoz képest nagyobb autót vásárolunk, egyszerűen azért, mert nem éri meg a kicsit megvenni. Miért van ez? Maga, a gyártási költség szinte azonos és mérettől független, továbbá és talán ez a legfontosabb, rengeteg olyan extra tartozékot kell EU szabályok miatt az autóba tenni, amelyek ára teljesen független a méretkategóriától. Gondoljunk a start/stop rendszerre, táblafelismerőre, vészfék asszisztensre, sávtartóra, segélyhívóra stb. Így arányaiban ezek a fix áras kiegészítők elkezdik nagyobb mértékben felhúzni a kisebb kategóriában lévő autók árát. Az így már magasabb árakra rájönnek a különböző adók és ott tartunk, hogy a pár milliós árkülönbség „csupán” 10-20 százalékos különbséget mutat, amely árakat egy határozottabb alku még jobban elmossa. Ezzel nem lehet mit tenni, de az okos gyártók, mint a Skoda, azzal tudják ellensúlyozni a különbséget, hogy egy kisebb méretű autó komfort és funkcionális szintjét magasabbra húzzák. Így a racionális vásárlók, és a Kamiq eladásait nézve, ezt jól mutatják Európa szerte a statisztikák, hogy van még belőlük szép számmal, nincsenek csak azért „rákényszerítve”, hogy nagyobb autót vegyenek, mert nem kapnak meg mindet a kicsiben.
A Kamiq pedig egy határozottan racionális autó, számos jó funkcióval és ahogy a Skoda simply clever mondásból következik, okos megoldásokkal vannak kiegészítve.

Az első ilyen, amikor kinyitjuk a vezető oldali ajtót és az ajtó éléből kivehetünk egy esernyőt. A benzintank ajtajában jégkaparót találunk és még sokáig sorolhatnám ezeket a megoldásokat.

A Kamiq tehát egy jó gondolatisággal, gyakorlati megoldásokkal felszerelt autó. Az ajtó kinyitását követően pedig egy hagyományosnak mondható belső teret látunk/kapunk. Számos funkció gombbal és olyan berendezési hangulatban, amelyben egyből megtalálunk mindent. A koncepció, megoldások nagy mértékben hasonlítanak a megújult Scala belső terére. Erről a modellről nemrégiben számoltunk be, aki számára lemaradt, itt tudja elolvasni. Azért fontos különösen az ezzel a cikkel való kapcsolata a Kamiqnak, mert ez a modell gyakorlatilag a Scala emelt változata. Azonos a platform, a tengelytáv és belső tér kialakítása.  A 2,64 méteres tengelytávhoz ebben az esetben 4,24 méteres hossz tartozik. A megemelés mértéke pedig 3 centiméter.


Az kis méret és az utastér kellő helykínálata ellenére a csomagtérnél sincs kompromisszum, hiszen 400 litert kapunk alaphelyzetben, amelyet tovább bővíthetünk, ha a hátsó üléseket lehajtjuk.
A digitális műszerfal, a középre elhelyezett infotainement rendszer, annak kezelése, a menüje, funkciói teljes mértékben megegyeznek a Scaláéval. Az új Kamiq kifejezetten szerethető autó. Nem azért mondom, mert mélyebb elköteleződésem lenne a típus iránt, hanem tényleg csak azért, mert barátságosan egyszerű módon, a mostanában jellemző nagymértékű elektrifikáció nélkül is jól végzi a dolgát. Csendes, nem erőlködik, jó a futóműve és a lengéscsillapítása. A kis turbómotor még városban sem fogyasztott többet mint 6 liter. A vegyes átlag pedig 5,4 liter/100 km lett. Átlagos használat mellett egyáltalán nem hallani vagy érezni a háromhengeres motor jellemző hangját.
Kellemes a futómű, jól nyeli el az úthibákat a lengéscsillapítás. A kormányzás is komfortos, kellőképpen direkt.    

Összeségében nagyon elégedettek voltunk a Kamiq-kal. Jól átgondolt baby SUV, amely nem akar többnek látszani, mint ami, de mindeközben egy szuperpraktikus városi kisautó.

@motorhang ????????Skoda Kamiq 1.0 Tsi Selection Tesztünket megtalálod a motorhang.hu-n. . . . #skoda #newskoda #skodakamiq #newskodakamiq #kamiq #newkamiq #skodasuv #škoda #škodakamiq #skoda2024 #škoda2024 #skodakamiq2024 #skodafacelift #skodakamiqfacelift @skoda.hu @motorhanghu #motorhang #motorhanghu ♬ Born Slippy (Nuxx) - Radio Edit - Underworld
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Motor Hang (@motorhanghu) által megosztott bejegyzés

  • 2024 Skoda Kamiq teszt kamiq 1.0 tsi selection teszt kamiq selection teszt skoda kamiq

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Szőnyi Zoltán

Jó pár évet töltöttem az autós szakmában, de azt is mondhatjuk, hogy ez egy továbbtanulási időszak volt számomra, mivel egész életemben érdekeltek az autók. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen több száz különböző fajta autót volt szerencsém kipróbálni életem során és számos szakmai konferencián volt lehetőségem képződni. Igyekszem a megszokotthoz képest más megvilágításból írni, beszélni az autókról.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A Baby SUV – Skoda Kamiq 1.0 Tsi Selection
    A Baby SUV – Skoda Kamiq 1.0 Tsi Selection
    • Négykeréken
    Kamiq vs. Scala
    Kamiq vs. Scala
    • Négykeréken
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Négykeréken
    Kamiq vs. Scala
    Kamiq vs. Scala

    A fehér sarokban az 1.0l-es 3 hengeres 115 Le-s motorral és manuális váltóval szerelt Kamiq, a piros sarokban pedig az 1.5l-es 4 hengeres (bár a fogyasztás csökkentése miatt 2 hengeres üzemmódban is működni képes) 150Le-s automataváltós Scala. Melyik fog győzni, kit érdemes választani? Bízom benne, hogy a következő összehasonlító tesztből kiderül.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok