www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Ez már mindennek a teteje! – BMW M 1000 XR teszt

Kétkeréken

Fent a csúcson – Bentley Continental GT avagy a dicső múlt és a jövő

Négykeréken

Európai felfedező - Az új Ford Explorer Extended Range

Négykeréken

Megérkezett Magyarországra a Lamborghini Temerario, a vérbeli „Fuoriclasse”

Hírek

Nagy test, kis fogyasztás? Az új Toyota Camry

Négykeréken

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Négykeréken

50 pluszos SLEEPER lenne? Ez a W108-as még ma is úgy suhan, mint szalonautó korában - 1972 Mercedes-Benz 280SE (W108) + VIDEÓ

Klasszik
  1. Hírek
  2. A 2022. Év Német Autója: a Hyundai IONIQ 5 az „Új...

A 2022. Év Német Autója: a Hyundai IONIQ 5 az „Új energia” kategória győztese

  • október 29, 2021
  • Komment

A Hyundai IONIQ 5 olyan típusokat győzött le a megmérettetésen, mint a BMW iX vagy a Mercedes-Benz EQS

  • •    A Hyundai IONIQ 5 elnyerte a 2022. Év Német Autója díjat „Új energia” kategóriában
  • •    Az IONIQ 5 kategóriagyőzelmével biztosította helyét az Év Német Autója verseny döntőjében

Alighogy piacra lépett, máris igazi nyertes: a Hyundai IONIQ 5 a 2022. Év Német Autója verseny „új energia” kategóriájának győztese. A tisztán elektromos kompakt szabadidőjármű kategóriagyőztesként automatikusan bejutott a GCOTY döntőjébe, ahol a „kompakt”, „prémium”, „luxus” és „sport” kategóriák győzteseivel mérkőzik meg. A végső győztest 2021. november 25-én hirdetik ki.

A GCOTY díjak nemzetközi szakmaiságú autós újságírókból álló, 20 tagú zsűrije az év legfontosabb autóipari újdonságait teszteli és értékeli, figyelembe véve azok szolgáltatásait, piaci relevanciáját, valamint jövőbeli létjogosultságát.

„Az IONIQ 5 új korszakot vezet be a Hyundai történetében: a modell márkánk legelső típusának, a Pony-nak a génjeit újraértelmezve tiszteleg gyökereink előtt, így hordozva át a márkát a jövőbe.” – mondta Luc Donckerwolke, a Hyundai Motor Group vezető formatervezője. “Ez az első Hyundai, amelyet belülről kifelé haladva terveztünk, köszönhetően az új, kifejezetten elektromos járművekhez fejlesztett elektromos, globális moduláris platformból adódó, innovatív, sík padlónak. Az IONIQ 5 által elnyert ’Új energia’ díj fényesen bizonyítja, hogy a Hyundai olyan járműveket tervez és épít, amelyek az elektromos mobilitás minden állomásán gondjukat viselik ügyfeleinknek.”

Az IONIQ 5 összhatásában nem csak az Év Német Autója zsűrijét győzte meg, olyan versenytársak fölé emelkedve, mint a BMW iX vagy a Mercedes-Benz EQS, de a vásárlók körében is rendkívül népszerűnek bizonyult. A várakozások szerint a modell októberben minden eddiginél nagyobb számban találhat gazdára Németországban.

IONIQ 5: az elektromos mobilitás új korszaka

Az IONIQ 5 a Hyundai új, tisztán elektromos IONIQ márkájának az első típusa. A modell a Hyundai Motor Group kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez kifejlesztett E-GMP elektromos, globális moduláris platformjára épül. Az E-GMP-nek köszönhető az IONIQ 5 nyújtott tengelytávja és különleges arányai.

Az IONIQ 5 kétféle akkumulátor-kapacitással – 58 kWh és 72.6 kWh –, illetve össz- vagy hátsókerék-hajtással rendelhető. A Hyundai kompakt szabadidőjárműve konfigurációtól függően akár 225 kW rendszerteljesítményt kínál, a két feltöltés között megtehető legnagyobb távolság pedig akár 481 kilométer (WLTP norma szerint).

A szegmensben egyedülálló az elektromos szabadidőjármű 800 voltos fedélzeti elektromos hálózata, amelynek köszönhetően mindkét akkumulátor-verzió 18 percen belül tölthető 10-ről 80%-ra (villámtöltő használatával.) Ezen túlmenően az IONIQ 5 járműből-a-fogyasztóra (Vehicle to Load, V2L) technológiája révén az ügyfelek szabadon működtethetnek vagy tölthetnek a járműről bármilyen elektromos berendezést, a hordozható számítógépektől kezdve az elektromos rollerekig.

„Az IONIQ 5 az ’új energia’ kategóriában aratott győzelmével továbbjutott az Év Német Autója verseny döntőjébe. Ez fényesen bizonyítja, hogy tisztán elektromos kompakt szabadidőjárművünk a piac első számú ajánlata.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „Az IONIQ 5 a Hyundai villamosítási stratégiájának kulcsfontosságú eleme. A modell újabb sikere még inkább kihangsúlyozza a vállalat emissziómentes mobilitás terén mutatott erősségét.”

Mostani GCOTY győzelmével tovább gyarapodott az IONIQ 5 elismeréseinek hosszú sora.

Az IONIQ 5 az „Év Német Autója” díját megelőzően számos egyéb kitüntetésben és elismerésben részesült már Európa-szerte.

Az Auto Express júliusban az „Év Autójának” kiáltotta ki az IONIQ 5-öst, amely „formavilágát, minőségét és élvezetes vezethetőségét tekintve minden elvárást felülmúl.” A brit kiadvány emellett a „Kompakt cégautó”, a „Prémium villanyautó”, valamint a „Formatervezési díj” kategóriákban is elismerte a modell kvalitásait.

A IONIQ 5 a 2022. évi Carbuyer Best Car versenyen az „Év legjobb cégautója” és az „Év legjobb családi villanyautója” címeket is megszerezte. Mindezeken túlmenően a 2021-es News UK Autós díjátadóról az „Év legjobb formatervű autója” és az „Év mobilitási innovációja” címekkel távozott az IONIQ 5.

Jogi nyilatkozat: IONIQ 5 CO2- és károsanyag-kibocsátási információk

  • Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 58 kWh (19” könnyűfém keréktárcsák), 2WD, 16,7 kWh/100 km; Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
  • Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 58 kWh (19” könnyűfém keréktárcsák), 4WD, 18,1 kWh/100 km; Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
  • Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 72,6 kWh (19” könnyűfém keréktárcsák), 2WD: 16,8 kWh/100 km. Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
  • Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 72,6 kWh (20” könnyűfém keréktárcsák), 2WD: 17,9 kWh/100 km. Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
  • Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 72,6 kWh (19” könnyűfém keréktárcsák), 4WD: 17,7 kWh/100 km. Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
  • Vegyes ciklusú energiafogyasztás, Hyundai IONIQ 5, 72,6 kWh (20” könnyűfém keréktárcsák), 4WD: 19,0 kWh/100 km. Vegyes ciklusú CO2-kibocsátás, g/km: 0 (WLTP)
  • év német autója 2022 hyundai hyundai ioniq 5

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    A Hyundai IONIQ 5 N a Goodwoodi Sebességfesztiválon tartja világpremierjét
    A Hyundai IONIQ 5 N a Goodwoodi Sebességfesztiválon tartja világpremierjét
    • Hírek
    Úton a villamosítás terén betöltött, vezető szerep felé
    Úton a villamosítás terén betöltött, vezető szerep felé
    • Hírek
    A Hyundai IONIQ 6 elnyerte a Világ Év Autója, 
a Világ Év Elektromos Járműve, valamint 
a Világ Év Autóipari Formaterve díjakat
    A Hyundai IONIQ 5 N elektromos sportmodell prototípusa a szélsőséges sarkköri környezetben is helyt állt
    A vadonatúj KONA megnövelt hatótávolsággal és fejlett funkciókkal gyorsítja fel a Hyundai elektromos jövőképének megvalósítását
    Bemutatkozik az új i10 és az új i10 N Line
    Michelisz Norbert és a Hyundai WTCR sikerei
    Az IONIQ 6 ötcsillagos Euro NCAP minősítést szerzett
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Hírek
    A Hyundai IONIQ 5 N a Goodwoodi Sebességfesztiválon tartja világpremierjét
    A Hyundai IONIQ 5 N a Goodwoodi Sebességfesztiválon tartja világpremierjét

    Új mércét állít ezzel a nagyteljesítményű elektromos járművek és a vezetési élmény terén

    olvass tovább
    Hírek
    Úton a villamosítás terén betöltött, vezető szerep felé
    Úton a villamosítás terén betöltött, vezető szerep felé

    Az innováció, a haladás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettsége jóvoltából a Hyundai immár több mint harminc éve tölt be vezető szerepet a mobilitás villamosítása terén

    olvass tovább
    Hírek
    A Hyundai IONIQ 6 elnyerte a Világ Év Autója, 
a Világ Év Elektromos Járműve, valamint 
a Világ Év Autóipari Formaterve díjakat
    A Hyundai IONIQ 6 elnyerte a Világ Év Autója, 
a Világ Év Elektromos Járműve, valamint 
a Világ Év Autóipari Formaterve díjakat

    Intelligens mobilitási megoldások szolgáltatójaként a Hyundai Motor 2030-ig tizenhét akkumulátoros elektromos modellt kíván forgalomba hozni

    olvass tovább
    Hírek
    A Hyundai IONIQ 5 N elektromos sportmodell prototípusa a szélsőséges sarkköri környezetben is helyt állt
    A Hyundai IONIQ 5 N elektromos sportmodell prototípusa a szélsőséges sarkköri környezetben is helyt állt

    Mínusz 30 fok, észak!

    olvass tovább
    Hírek
    A vadonatúj KONA megnövelt hatótávolsággal és fejlett funkciókkal gyorsítja fel a Hyundai elektromos jövőképének megvalósítását
    A vadonatúj KONA megnövelt hatótávolsággal és fejlett funkciókkal gyorsítja fel a Hyundai elektromos jövőképének megvalósítását

    A méreteiben és tudásában egyaránt továbbfejlődött

    olvass tovább
    Hírek
    Bemutatkozik az új i10 és az új i10 N Line
    Bemutatkozik az új i10 és az új i10 N Line

    Friss dizájn és kibővült funkcionalitás

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok