www.motorhang.hu
  • Kétkeréken
  • Négykeréken
  • Klasszik
  • Nagyvasak
  • Race
  • Hírek
  • Szervizsarok

Városi dzsungel harcos, vagy luxus utazópartner? - A BMW C400-asok

Kétkeréken

Drift vagy Nordschleife – Volkswagen Golf R

Négykeréken

Predator 2, egy igazi ragadozó - BMW S1000RR 2025-ös frissítése

Kétkeréken

A kompromisszum, ami nem követel áldozatot - Ford Tourneo Custom PHEV teszt

Négykeréken

Újra tininek érzed magad, ha ráülsz! – BMW R12 G/S teszt

Kétkeréken

Európának már lehet, hogy késő felkötni a gatyát? - Jaecoo 7 PHEV

Négykeréken

Sávszélesség - A BMW R1300GS Adventure

Kétkeréken
  1. Négykeréken
  2. 22.000-es fordulaton! – Fiat Turbina

22.000-es fordulaton! – Fiat Turbina

  • Nyúl Benjamin
  • október 27, 2023
  • Komment

Hagyományos dugattyús motor helyett gázturbina? Miért ne? A Fiat megmutatta, hogy ilyet is tud!

Egyedülálló ritkaság, amely az olasz autógyártás központjában, Torinóban látott napvilágot 1954-ben a Torinói Autószalonon. Tervezése és fejlesztése a Fiat mérnökei és tervezői csapatának munkáját dicséri.

Az 1950-es évek elején, a gázturbináknak a repülésben elért eredményei nyomán a nagy járműgyártók azon dolgoztak, hogy szárazföldön hogyan tudnák ezt a fajta hajtásrendszert használni. A Fiat az 1940-es évek végén kezdett bele a projektbe, aminek eredménye lett a "Turbina".

Egy igazán futurisztikus és jövőbemutató formavilágot sikerült alkotni, amely mai szemmel is szemet gyönyörködtető. A légellenállás rendkívül fontos volt a tervezés során, ezért a szélcsatornában is vizsgáltak, amelynek eredményeképpen sikerült elérni a 0,14-es CW értéket. Viszonyításképp egy Porsche Taycan-nál ez a szám 0,22.

 Az alvázat a Fiat 8V-ből vették, amihez egy gázturbinát társítottak. Ez a rendszer 22.000-es fordulaton 300 lóerő leadására volt képes. A gázturbina a repülőgépekkel ellentétben ezesetben nem tolóerővel biztosított a mozgási erőt, hanem egy hajtóművön keresztül hajtotta meg a hátsó kerekeket. Az autó a Lingottóban és Caselle-ben végzett pályatesztek során elérte a 260 km/órás végsebességet, Carlo Salamano vezetésével, aki a gyár tesztpilótája és egyben autóversenyző is volt.

A koncepciót a túlságosan magas üzemanyag-fogyasztás és túlmelegedési problémák miatt elengedték. Ezért a Fiat Turbina csupán nyolc példányban készült el. Ezen autók többsége a Fiat gyűjtemény részét képzi, de néhányuk magángyűjteményben pihen. A kis számú gyártási darabszám miatt a Fiat Turbina ma egy igazi ritkaság és értékes gyűjtői darab.

  • Fiat gázturbina Olasz Torinó Turbina Turin

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Nyúl Benjamin

Kiskorom óta a különféle járművek bűvöletében élek, a kétkerekűektől a repülőgépekig, minden, amit motor hajt. A sors szerencsére úgy hozta, hogy gyerekkorom és pályafutásom kezdete óta kamionok közt élek és mozgok. Szeretnék minél több új dolgot megismerni és megismertetni veletek, valamint szeretném közelebb hozni hozzátok ezt az életérzést és szenvedélyt.

motorhang.hu

    Kapcsolódó cikkek
    22.000-es fordulaton! – Fiat Turbina
    22.000-es fordulaton! – Fiat Turbina
    • Négykeréken
    A FIAT Professional bemutatja az új Doblò és E-Doblò modelleket
    A FIAT Professional bemutatja az új Doblò és E-Doblò modelleket
    • Hírek
    Elektromos bevásárlókocsi - Fiat X1/23 City Car
    Dizájner BMW - Monteverdi 2000 GTI (Frua)
    Guruló csészealj - Fiat 1100 Metéor Coupé
    A mini terepjáró - Ferves Ranger
    A nagy vegyi tisztító - TMS-65U
    Új név, új szezon, új feladatok
    MotorHang
    Heti top 10

    Kapcsolódó cikkek

    Hírek
    A FIAT Professional bemutatja az új Doblò és E-Doblò modelleket
    A FIAT Professional bemutatja az új Doblò és E-Doblò modelleket

    Zseniális megoldások a mindennapi feladatokra

    olvass tovább
    Négykeréken
    Elektromos bevásárlókocsi - Fiat X1/23 City Car
    Elektromos bevásárlókocsi - Fiat X1/23 City Car

    Mintha a Multiplát látnánk gyerekkorában, aki felnőtt korára az itt látható kétszemélyesből egy jókora hatszemélyes jóllakott felnőtté avanzsálódott volna.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Dizájner BMW - Monteverdi 2000 GTI (Frua)
    Dizájner BMW - Monteverdi 2000 GTI (Frua)

    Szereted a márkát, de ki szeretnél tűnni? Jó az Alpina is, de még egyedibbre vágysz? Akkor ez lesz a te autód... Csak nem veheted meg, mivel múzeumban áll az egyetlen példány.

    olvass tovább
    Négykeréken
    Guruló csészealj - Fiat 1100 Metéor Coupé
    Guruló csészealj - Fiat 1100 Metéor Coupé

    Nem sok hozzáfogható jármű született a második világháborút követően. Ez a csodagép az olasz Carrozzeria Meteor keze műve.

    olvass tovább
    Négykeréken
    A mini terepjáró - Ferves Ranger
    A mini terepjáró - Ferves Ranger

    Ez a konkrét modell 196 ezer amerikai dollárért cserélt gazdát 2019-ben. Egy igazi kis olasz mindenes, már amennyire tud lenni, a mérete ellenére.

    olvass tovább
    Nagyvasak
    A nagy vegyi tisztító - TMS-65U
    A nagy vegyi tisztító - TMS-65U

    Egy Ural 375 és egy MiG-15 sugárhajtómű keresztezése. Vegyi anyagokkal szennyezett katonai járművek tisztítására vagy füstfüggöny létrehozására szolgál.

    olvass tovább
    MotorHang
    motorhang.hu

    motorhang.hu

    Kétkeréken

    Négykeréken

    Klasszik

    Nagyvasak

    Race

    Hírek

    Szervizsarok

    • kapcsolat
    • jogi nyilatkozat
    • impresszum
    • adatvedelem
    • játékszabályzat
    © motorhang.hu Copyright 2025 | Best Engine and Media Zrt.
    • Kétkeréken
    • Négykeréken
    • Klasszik
    • Nagyvasak
    • Race
    • Hírek
    • Szervizsarok