Minden vonalon elkötelezi magát a hidrogénalapú gazdaság mellett a Peugeot

  • február 10, 2024

Miután annak idején úttörőként kezdett hozzá a hidrogén-ökoszisztéma fejlesztéséhez, most tovább erősíti ez irányú stratégiáját a Peugeot. A világ legrégebben működő autógyártója társvállalataival megnyitotta Európa legnagyobb tüzelőanyagcella-gyártó üzemét, és határozott lépéseket tesz a hidrogén belső égésű motorokban történő felhasználása felé is.

olvass tovább

Hidrogén hajtású járművet indít útnak a 2024-es Dakaron a HySE és a Toyota

  • október 27, 2023

A zöld hidrogén előállítási kapacitások fejlesztésében élenjáró Szaúd-Arábiában megrendezésre kerülő Dakar 2024 Future Program keretein belül indítja el a több japán járműgyártót, köztük a hidrogén alapú meghajtások vezető fejlesztőkének számító Toyotát, valamit a Suzukit, a Hondát, a Kawasakit és a Yamahát tömörítő HySE az első hidrogénmotoros versenyjárművét minden idők legikonikusabb tereprally versenyén, a Dakaron. Kezdeményezésükkel a többi járműgyártót szeretnék ösztönözni a karbonsemleges hajtáslánc-technológiák fejlesztésére, illetve az elektromos vagy bioüzemanyaggal működő hibridek használatára. A zord, embertelen körülmények kitűnő közeget biztosítanak majd a fejlesztés méltó bemutatására és a teljesítménye felmérésére.

olvass tovább

500 darab Toyota Mirai is helyet kapott a 2024-es párizsi olimpia és paralimpia hivatalos flottájában

  • szeptember 28, 2023

Az olimpiai és paralimpiai mozgalom hivatalos mobilitási partnereként a világ legzöldebb autógyártójaként ismert Toyota 500 darab zéró emissziós, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó Mirai modellt ajánl fel a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpiai játékok logisztikai feladatainak ellátására. A hidrogénüzemű Mirai modellekből álló zéró emissziós flotta használata drasztikusan csökkenti majd a világ elsőszámú sporteseményének környezeti hatásait. Az 500 darab jármű az esemény alatt végig használatban lesz, ezzel elősegítve a zéró-károsanyag kibocsátást a közlekedés során. A Toyota és a 2024-es párizsi olimpia közös célja a játékok széndioxid-kibocsátásának 50 százalékos csökkentése a korábbi játékokhoz képest, melyet egy kizárólag részben vagy teljesen elektromos személyautókból álló flotta tesz majd lehetővé.

olvass tovább

Másfél év alatt olyan folyékony hidrogénnel hajtott versenyautót fejlesztett a Toyota, amely sikerrel célba ért egy rangos 24 órás versenyen

  • július 24, 2023

A Toyota közismerten a hidrogén alapú mobilitás egyik vezető fejlesztője: a kínálatában szereplő, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos meghajtású technológiával meghajtott személyautó (Mirai), kisteherautó, busz, nagyteherautó, targonca, vonat és hajó mellett a hidrogén belsőégésű technológia területén is ígéretes eredményeket tud felmutatni.

olvass tovább

Hidrogénhajtással képzeli el a Toyota a Hosszútávú Világbajnokság jövőjét

  • június 16, 2023

A centenáriumi Le Mans előestéjén mutatta be a Toyota versenyistállója, a Le Mansban végül részben az egyik autója önhibáján kívül történt kiesése miatt második helyen végző, ám a Hosszútávú Világbajnokságot továbbra is vezető TOYOTA GAZOO Racing azt a koncepcióautót, amely átírhatja a sorozat jövőjét: leleplezték a hidrogénhajtású „GR H2 Racing Concept” modellt.

olvass tovább

Akkumulátorokat és elektromos autókat is gyárt majd az USA-ban a Toyota

  • június 08, 2023

Az eddig minden autógyártónál, több, mintegy 23,5 millió részben vagy teljesen elektromos (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos) autót Toyota az egyesült államokbeli akkumulátoros elektromos autó gyártással és újabb akkumulátorgyár-beruházásokkal fokozza az elektrifikáció iránti elkötelezettségét.

olvass tovább