Az elektromos tank – KIA EV9 E384 AWD

Az EV9 hatalmas. Van nála nagyobb méretű a kategóriában, de a szögletes formája miatt jelentősen nagyobbnak látszik még annál is, mint amekkora. Így az első gondolatom a címben szerepel. Nem a szó negatív értelmében, hanem kizárólag a robosztus kiterjedése végett. A KIA tehát úgy döntött, hogy 5 méter fölött is leteszi a névjegyét.

olvass tovább

Lehet benne hibát találni, de tényleg szükséges? – Jaguar XE P300 AWD

Nem fiatal már az XE nagymacska, de még fitten szaladgál az utakon. Köszönhetően a benne duruzsoló, meglehetősen erős motornak, másrészt a számos modellfrissítésnek, amelyen a modellciklus alatt átesett. Bár SUV lázban ég a világ, de a presztízs szegmensben azért egy magára valamit is adó márka rendszeresen hozza ki az újabbnál újabb típusokat, gondoljunk csak a BMW 3-as szériájára vagy éppen a Mercedes-Benz C osztályra. Így a Jaguarnak egyáltalán nincsen könnyű dolga.

olvass tovább

Ki a kicsit nem becsüli, vehet nagyobbat – Land Rover Defender 130 D300 AWD

Nem csak európai szemmel nézve hatalmas méretű a május végén bemutatott Land Rover Defender 130. Ezek után nem meglepetés, ha elárulom, hogy a valaha épített legnagyobb Land Rovert teszteltük az elmúlt napokban. A három ajtós 90, illetve az öt ajtós 110-es kivitel után a hosszított változat debütált nemrégiben, amelyben nem kevesebb, mint 8 utas is elfér (2+3+3 elosztásban) és még a hátsó sorban is azt lehet mondani, hogy kompromisszumok nélküli az utazás.

olvass tovább

Ne a divat mondja meg, hogy ki vagy – Mazda CX-5 Takumi G194 AWD

Az évek során finom, apró módosításokkal fenntartott egyedi, szép forma, továbbá puha és kiváló minőségű anyagokkal borított utastér és klasszikus vezetési élmény. Röviden talán ez a Mazda jól ismert SUV-ja, a CX-5. Mindig örömmel látott vendég nálunk a CX-5, amely ugyan már nem a legnagyobb európai modell a kategóriában, de ideális mérete, széles motorválasztéka révén továbbra is az egyik legközkedveltebb modellje a márkának.

olvass tovább

Amerikából jöttem… – Ford Explorer Platinum 3.0l EcoBoost PHEV AWD

Óhatatlan módon rossz érzés fog el, ha egy 2,5 tonnás és 5 méternél hosszabb járművön zöld rendszámot látok. Ez természetesen nem az adott márka, hanem a jogszabály alkotó hibája. Annyi viszont biztos, hogy az Explorernek magához képest az eredményei minden szempontból kiválóak. Sőt, még helye is van Európában, talán annyi kiegészítéssel, hogy némiképpen valószínűleg szűk ez neki.

olvass tovább

Nem Európának készült – Toyota Highlander AWD Executive

Nagyon félve fogalmazok meg kritikát a Toyotával szemben. Egyszerűen azért, mert a világ legnagyobb autógyára és ha nekem nem tetszik valami benne, az lehet olyan, mintha azt mondanám, hogy mindenki szembe megy az autópályán. A Highlander egyáltalán nem rossz autó, sőt mi több, számos szempontot tudok felsorolni, hogy miért és miben jobb, mint mások. Egyszerűen csak látszik rajta, hogy az amerikai ízlésvilágnak készült.

olvass tovább

Tömegcikk helyett egyediség - Jaguar F-Pace D300 AWD

Azzal az őszinte vallomással kell kezdenem, hogy autós újságíróként már nagyon nehéz igazán lázba hozni bármilyen autóval. Egy kezemen tudom megszámolni azokat a pillanatokat, és ezeknek a pillanatoknak a száma egyre ritkább, amikor azt éreztem, hogy mélyebb fájdalmat nem lehet átélni, mint amikor visszaadom az importőrnek a slusszkulcsot a tesztidőszak után. A Jaguar F-Pace tesztelése közben odáig jutottam, hogy nem is fogom visszaadni, hátha nem fog hiányozni senkinek én pedig boldogan élek, ameddig meg nem halok.

olvass tovább

Klasszikus értékek új köntösben – Volvo V60 Cross Country B4 AWD

A prémium szegmensen belül mindig nagyon fontos, hogy messzebbre mutasson egy autó által képviselt érték annál, amit az összeszerelési minőség és a használt anyagok miatt luxusnak nevezhetünk. Szükséges a tradíció, individualizmus, a választott márka értékei és a funkcionalitás, amelyek mentén döntünk, hogy mely konkrét márka és típus mellett tesszük le a voksunkat. Itt az autó már több annál, mint egy használati eszköz, amely elszállít minket egyik pontból a másikba, az önkifejezés eszköze.

olvass tovább

A középső testvér – Mazda CX-30 Skyactive-G 150 AWD

Jól ismert dolog, hogy a középső gyermeknek a legnehezebb a dolga a családban. Bár a CX-30 időben a legkisebb után érkezett, így a sorrend időben nem egyértelmű, de ettől függetlenül egyáltalán nincsen könnyű dolga. A saját helyzete, léte szükségességének bizonyítása nem egyszerű feladat. Hála a sorsnak, a neve, mármint a CX-30, sem illik a sorba, így ettől azonnal más identitása lett, mint a kisebb és a nagyobb testvér elnevezése.

olvass tovább